تبیان، دستیار زندگی
گزارش هفت اتفاق فرهنگی هنری دو روز گذشته است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سعید حدادیان مدعی شد

رحیم مشایی, پیگیر بازگشت لس آنجلسی ها

این یکی، دو روزه، فرهنگ و هنر ایران آبستن اتفاقات زیادی بوده. دوست دارید از آن ها  باخبر شوید؟ هر چند وقت یک دفعه، هفت خبر از چند روز گذشته فرهنگ و هنر را انتخاب می کنیم و به صورت قالب زیر، تقدیم تان می کنیم. و اینک، هفت اول ما:

یک.

عنوان ماجرا: نود خیابانی

طرفین ماجرا: جواد خیابانی + صدا و سیما

جواد خیابانی

شرح ماوقع:

شبکه جام جم صدا و سیما را که می شناسید؟ همانی که برنامه هایش را، از طریق ماهواره و برای ایرانیان خارج از کشور پخش می کند. یکی از سایت های خبری نوشت که این شبکه، برنامه ای را شروع کرده با عنوان 90 در 90. موضوع برنامه هم فوتبال است. مجری اش هم جواد خیابانی. تهیه کننده اش هم جواد خیابانی است. تصور کنید مهمانان برنامه چه کسانی بوده اند؟ مجید جلالی و بیژن ذوالفقار نسب. با عزیزمحمدی هم ارتباط تلفنی گرفته اند. به قول معروف، عادل کجایی که نودت رو کشتن...

دو.

عنوان ماجرا: موش و گربه بازی با تئاتری ها

طرفین ماجرا: کارگردان کالیگولا + دست هایی که نامرئی هستند

شرح ماوقع:

مهر نوشت که تابلوهای تبلیغاتی نمایش کالیگولا جمع شده. کارگردانش هم گفته که من دلیلی برای این کار نمی بینم و از این بازی هم خسته شده ام. او حتی گفته که دیگر نه این ماجرا را پیگیری خواهد کرد، نه درباره اش صحبتی خواهد کرد، چون زورشان به کسانی که این کار را می کنند، نمی رسد. این نمایش، این روزها خیلی سر و صدا کرده و رامبد جوان، صابر ابر، هنگامه قاضیانی و ... از بازیگران آن هستند.

سه.

عنوان ماجرا: تندیس یک حنجره آسمانی

طرفین ماجرا: رحیم موذن زاده اردبیلی + اداره تبلیغات اسلامی استان اردبیل

شرح ماوقع:

کیست که صدای اذان ملکوتی موذن زاده اردبیلی را به یاد نداشته باشد؟ اداره تبلیغات اسلامی استان اردبیل، قرار است که زحمت نصب تندیس این موذن فراموش نشدنی را در یکی از میدان های تازه تاسیس و بزرگ اردبیل نصب کند. بابت این کار، با شورای فرهنگ عمومی استان و شورای اسلامی شهر اردبیل هم هماهنگی های لازم انجام شده. این تندیس، پایه 13 متری دارد و جوری طراحی شده که موقع اذان های شرعی، شروع به گفتن اذان با صدای موذن زاده اردبیلی خواهد کرد. ضمن این که  تمبر موذن زاده اردبیلی هم در راه است.

ستون جهت اطلاع روزنامه جمهوری اسلامی، خبر داد که بر خلاف اعتراضات فراوانی که وجود داشته، برپایی کنسرت زنان ادامه دارد. منظور این روزنامه، اجرای برنامه گروه "آوای شورانگیز" در فرهنگسرای نیاوران است که کنسرتی برای بانوان برگزار می کند. این روزنامه، به دولت طعنه ای هم زد که: در دولت های قبلی، این جور کارها توسط اصولگرایان زشت دانسته می شد، اما الان نه تنها آقایان سکوت می کنند، بلکه حتی حمایتشان هم می کنند.

چهار.

عنوان ماجرا: اعتراض به کنسرت زنان

طرفین ماجرا: گروه آوای شورانگیز + روزنامه جمهوری اسلامی + دولت

اسفندیار رحیم مشایی

شرح ماوقع:

ستون جهت اطلاع روزنامه جمهوری اسلامی، خبر داد که بر خلاف اعتراضات فراوانی که وجود داشته، برپایی کنسرت زنان ادامه دارد. منظور این روزنامه، اجرای برنامه گروه "آوای شورانگیز" در فرهنگسرای نیاوران است که کنسرتی برای بانوان برگزار می کند. این روزنامه، به دولت طعنه ای هم زد که: در دولت های قبلی، این جور کارها توسط اصولگرایان زشت دانسته می شد، اما الان نه تنها آقایان سکوت می کنند، بلکه حتی حمایتشان هم می کنند.

پنج.

عنوان ماجرا: اسفندیار لس آنجلسی ها

طرفین ماجرا: اسفندیار رحیم مشایی + سعید حدادیان + خوانندگان لس آنجلسی

شرح ماوقع:

سعید حدادیان، از مداحان شناخته شده ایران، از بازگشت خوانندگان لس آنجلسی به ایران انتقاد کرد. به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی، او گفت که داریم می شنویم که برخی از این خوانندگان لس آنجلسی، در حال برگشت به ایران هستند، آن هم در حالی که به بعضی از مداحان، می گویند که باید از فلان امامزاده ها بروید. او همچنین، اسفندیار رحیم مشایی را، پیگیر بازگشت این خواننده ها به کشور دانست.

شش.

عنوان ماجرا: بار دیگر حاجی گرینف

طرفین ماجرا: اخراجی ها 3 + مسعود ده نمکی + محمدرضا شریفی نیا

محمدرضا شریفی نیا

شرح ماوقع:

و سرانجام، اخراجی های 3 هم از راه رسید. اگر این روزها گذرتان به سینما افتاده باشد، فیلمی را می بینید با عنوان افراطی ها. اتفاقا دارد خوب هم می فروشد. برای جلوگیری از کپی برداری و این ماجراها هم، دست اندرکاران اخراجی ها، شروع به انتشار رسمی لوگوی "اخراجی ها 3" کردند. با این کار، عملا تولید اخراجی ها 3 را می توان شروع شده تصور کرد. محمدرضا شریفی نیا هم قراردادش را برای بازی در نقش حاجی گرینف بسته است.

هفت.

عنوان ماجرا: این بار، تهرانی ها در لس آنجلس

طرفین ماجرا: بهمن جلالی + سمیرا علیخان زاده + یاسمن عامری + موزه هنر اسلامی لس آنجلس

شرح ماوقع:

لس آنجلس را که می شناسید؟ بله، شهری در آمریکا است. این شهر، موزه هنری هم دارد که مربوط به بخش هنر اسلامی آن است.

و سرانجام، اخراجی های 3 هم از راه رسید. اگر این روزها گذرتان به سینما افتاده باشد، فیلمی را می بینید با عنوان افراطی ها. اتفاقا دارد خوب هم می فروشد. برای جلوگیری از کپی برداری و این ماجراها هم، دست اندرکاران اخراجی ها، شروع به انتشار رسمی لوگوی "اخراجی ها 3" کردند. با این کار، عملا تولید اخراجی ها 3 را می توان شروع شده تصور کرد.

این موزه، عکس ها و آثاری را از بهمن جلالی، سمیرا علیخان زاده و یاسمن عامری خریداری کرده تا به نمایش بگذارد. این آثار، در نمایشگاهی با عنوان "یک، دو، سه؛ هنرمندان معاصر ایرانی" به نمایش در خواهد آمد. موضوع تمامی آثار خریداری شده، "زن در هنر معاصر ایرانی" است و یک ماهی به نمایش گذاشته خواهند شد. این آثار، شامل عکس و نقاشی هستند.


گردآوری و نگارش: عیسی محمدی. گروه هنر تبیان