تبیان، دستیار زندگی
برجی که در آینده رکورد دار ارتفاع در جهان خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بلندترین برج دنیای آینده؛ تحقق رویای آرمانشهری عمودی

گروهی از معماران اسپانیایی در حال اجرای پروژه "برج سفید شانگهای" هستند که 1 هزار و 228 متر ارتفاع دارد و 4 برابر مرتفع تر از برج ایفل پاریس است.

بلندترین برج جهان

دو معمار اسپانیایی به نام های "خاویر پیوز" و "ماریا روزا سرورا" برج سفید شانگهای را طراحی کرده اند.

این برج عظیم که یک هزار و 228 متر ارتفاع و 300 طبقه دارد، چهار برابر مرتفع تر از برج ایفل بوده و گنجایش پذیرش 100 هزار نفر را دارد.

ایده ساخت این آرمانشهر عمودی بیش از 7 سال قبل شکل گرفت. اما پس از حوادث 11 سپتامبر 2001 که منجر به فروپاشی برج های دوقلو در نیویورک شد، پروژه این برج چینی مسکوت ماند.

طراحی این برج از طبیعت اقتباس شده است، به طوریکه ساختار باریک اما مقاوم مثل استخوانهای پرندگان، انعطاف پذیری درختان و عمقی مثل ریشه گیاهان از ویژگیهای مهم این برج است.

در صورتی که این برج ساخته شود، 50 درصد آن منزل مسکونی و 50 درصد دیگر آن یک هتل با گنجایش 100 هزار نفر خواهد شد. زیربنای برج سفید شانگهای دو میلیون متر مربع است.

براساس گزارش روزنامه اسپانیایی "ال پائیس"، یکی از طراحان شهری اسپانیایی درخصوص این برج عظیم که می تواند یک شهر عمودی برفراز آسمان باشد، گفت:" هیچ ساختمانی هرگز نمی تواند جای یک شهر را بگیرد. ما نباید فضاهای عمومی، خیابان ها و میادین شهری خود را از بین ببریم."

بلندترین برج جهان
برج دبی

برج تایپه

درحال حاضر رکورد بلندترین برج دنیا در اختیار برج "تایپه 101" با ارتفاع 508 متر در تایوان است. اما این برج عنوان بلندترین برج دنیا را در سال 2008 و پس از تکمیل "برج دبی" به این برج اماراتی واگذار خواهد کرد. برج دبی یک آسمانخراش عظیم با حدود 800 متر ارتفاع است.

بلندترین برج جهان
برج تایپه

برج های پتروناس

دومین رتبه بلندترین برج های دنیا در اختیار "برج های پتروناس" در کوالا لامپور با ارتفاع 452 متر است. این برج ها که بین سالهای 1995 تا 1998 ساخته شد با 32 هزار پنجره سمبل توسعه اقتصادی مالزی است.

بلندترین برج جهان
برج های پتروناس

سومین رتبه متعلق به "برج های سیرز" در شیکاگو با 442 متر ارتفاع است. این برج در سال 1973 با 110 طبقه ساخته شد.

همچنین قرار است در سال 2010 برج های "اینچئون"  به ارتفاع 610 متر ساخته خواهد شود.

منبع:Mehrnews.com