تبیان، دستیار زندگی
Sky Bike نوعی هواپیما و دوچرخه کیت‌گونه است که برای حمل و نقل در دهه آینده طراحی شده است. این دوچرخه که بر روی زمین دارای پایداری، فرمان‌پذیری و شتاب حرکتی ایده‌آلی است، جهت پرواز نیز توانمندی‌های بالقوه‌ای دارد و بال‌های آن به صورت خودکار و با فشردن یک د
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوچرخه پرنده  Sky Bike

sky bike

Sky Bike نوعی هواپیما و دوچرخه کیت‌گونه است که برای حمل و نقل در دهه آینده طراحی شده است. این دوچرخه که بر روی زمین دارای پایداری، فرمان‌پذیری و شتاب حرکتی ایده‌آلی است، جهت پرواز نیز توانمندی‌های بالقوه‌ای دارد و بال‌های آن به صورت خودکار و با فشردن یک دکمه از بدنه خارج شده و آن را مبدل به دوچرخه پرنده می‌نمایند.

به گفته کمپانی سازنده، Sky Bike در تمامی نقاط و شرایط آب و هوایی گوناگون قابلیت استفاده داشته و از آن می‌توان جهت کمک‌رسانی به مصدومین سوانح یا بلایای طبیعی سود برد، زیرا قادر به نشستن (فرود) و یا بلند شدن در هر مکانی است. این وسیله نوظهور که شکلی شبیه به موشک و بسیار آیرودینامیک دارد، دارای دو بال عریض و دو بال کوچک در دماغه یا سه محور حرکت (چرخ) بر روی زمین است و پشت آن توربین بزرگی قرار گرفته که نیروی حرکتی آن را تأمین می‌کند.

sky bike

وزن این دوچرخه پرنده 67 کیلوگرم با طول 4754، عرض 1950 (با احتساب طول بال‌ها) و ارتفاع 1249 میلی‌متر است که قادر به حمل دو سرنشین بوده که این انرژی را از یک پیشرانه موتور سیکلت با قدرت‌های متغیر 120تا 180 اسب‌بخار می گیرد. پیشرانه آنکه از نوع  بنزینی بوده از گونه بدون سرب استفاده می‌کند و با کمک باک سوخت 45 لیتری می‌تواند با حداکثر سرعت 88 کیلومتر مسافتی 804 کیلومتری برروی زمین و 221 کیلومتری بر روی هوا را طی طریق نماید. نکته در خور توجه مصرف سوخت 2/4 لیتری آن بر روی زمینو 4/9 لیتری بر روی هوا است که وجود اصطکاک بیشتر سبب افزایش آن گردیده است. Sky Bike با قابلیت حمل دو سرنشین دارای دو نوع جعبه دنده 5 و 6 سرعته دستی بوده و در داخل مجهز به سیستم صوتی استریو، ایرکاندیشن، کمربند‌های ایمنی ضد فشار و سیستم جهت یاب ماهواره‌ای است. در کنار این مجموعه، امکانات دیگری نیز بر روی این دوچرخه پرنده یافت می‌گردد که از آن جمله می‌توان به ترمزهای دیسکی در عقب و جلو با حمایت سیستم ضد بلوکه ترمز دوربین دید عقب و ... اشاره داشت. کمپانی سازنده حتی نمونه‌ای هیبریدی از این وسیله را تولید نموده که تمامی مشخصات بدنه و فنی آن شبیه به نمونه اصلی است اما مجهز به پیشرانه 90 اسب بخاری و مصرف سوخت 5/3 لیتر در زمین و 1/7 لیتر بر روی هوا است که گفته می‌شود در چنین شرایطی می‌تواند 1009 کیلومتر بر روی زمین و 503 کیلومتر بر روی هوا را با یک باک سوخت طی نماید.

sky bike

تهیه کننده: محسن مرادی