تبیان، دستیار زندگی
هر زمان که شما Google Earth را باز کنید، این برنامه بطور اتوماتیک به سرورهای گوگل متصل می‌شود و از آن پس شما به حدود یک تریلیون بایت اطلاعات جغرافیایی، سیاسی و اجتماعی دسترسی خواهید داشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خدمتی دیگر از گوگل ارث(Google Earth)

Google Earth در واقع یک برنامه‌ی کاربردی است که بر روی صفحه ‌Desktop کامپیوتر شما قرار می‌گیرد. شما برای هر بار استفاده از این برنامه نیاز به وصل شدن به اینترنت دارید. هر زمان که شما Google Earth را باز کنید، این برنامه بطور اتوماتیک به سرورهای گوگل متصل می‌شود و از آن پس شما به حدود یک تریلیون بایت اطلاعات جغرافیایی، سیاسی و اجتماعی دسترسی خواهید داشت. نرم افزاری فوق العاده كه می تواند شما را ساعت ها سرگرم كند. چند روزی است كه شركت گوگل نوآوری جالبی را در این نرم افزار به كار برده است. از این پس شما با استفاده از Google Earth می توانید به اطلاعات بیش از 13000 ماهواره فعال و غیرفعال كه در مدار خود در حال گردش به دور زمین هستند، دست پیدا كنید.

google earth 4.2

با كلیك كردن بر روی هر ماهواره می توانید به اطلاعاتی نظیر سازمان مربوطه، وزن، تاریخ پرتاب، اطلاعات مداری(حضیض و اوج مداری ماهواره) و... دست پیدا كنید. چنین امكانی تنها به ماهواره های فعال اختصاص ندارد بلكه در مورد ماهواره های غیرفعال نیز صادق است! چندی پیش نیز شركت گوگل در اقدامی جالب شهر " نانایمو " واقع در کانادا را به صورت کاملا سه بعدی عرضه کرد. تمام جزئیات این شهر شامل نقشه های الکترونیکی، شبکه فاضلاب، عکسهای هوایی، ساختمانها و تصاویر تمام مراکز تجاری از این پس روی Google Earth به صورت سه بعدی قابل جستجو هستند و قرار است تمام این اطلاعات از سال 2009 کاملا به روز شوند. در حال حاضر نسخه‌ی عمومی نرم افزار Google Earth به شکل رایگان عرضه شده است. البته این وضیت می‌تواند در آینده تغییر کند. یعنی احتمال دارد شركت گوگل تصمیم بگیرد نسخه‌ی رایگان این نرم افزار را هم به فروش برساند. اگر کامپیوتر شما با سیستم عامل ویندوز(متاسفانه  Google Earthمکینتاش را پشتیبانی نمی‌کند) کار می‌کند و کمتر از 5 سال سن دارد(یعنی اگر شما از یکی از نسخه‌های ویندوزMe ،2000 ،XP و یا Vista استفاده می‌کنید) نباید مشکلی از جهت پایگاه اطلاعات داده ها و یا دریافت اطلاعات بر روی سیستم خود داشته باشید.

بیت المقدس در فلسطین

نسخه‌ی‌معمولی Google Earth رایگان است و دارای قسمت‌های سردرگم و پیچیده‌ی نرم افزاری نمی باشد. اگر شما تصاویر این برنامه را برای کارهای تجاری می‌خواهید نیاز به خدمات اضافی(Plus) دارید. برای دریافت خدمات اضافی شركت گوگل از شما مبلغی بابت حق اشتراک دریافت می‌‌شود و شما در ازای پرداخت 20 دلار در سال می توانید از امکان به روز رسانی، یک نوبت چاپ عکس با دقت 1400 پیکسل (چاپ رایگان گوگل ارس دارای دقت 1000 پیکسل است) و همین‌طور قابلیت وارد کردن اطلاعات به شیوه‌ی  GPSبرخوردار شوید. همچنین  Google Earth حرفه ای با دریافت 400 دلار در سال، امکان چاپ با دقت 2400 پیکسل، پشتیبانی محاسبات کامپیوتری، اندازه گیری مساحت ها و امکان اضافه کردن اطلاعات، شامل ایجاد حوزه فیلم سازی و اطلاعات ترافیکی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ترفندی جالب در Google Earth

آیا می دانید كه شما می توانید در این برنامه از فراز شهرها پرواز كنید! قبل از هر چیز توجه داشته باشید كه برای بهره مندی از این امكان شما باید نسخه 4.2 به بعد نرم افزار Google Earth را در اختیار داشته باشید.نرم افزار را باز کنید و روی کره زمین کلیک کنید. سپس دکمه های Ctrl+Alt+A را فشار دهید. پنجره ای باز می شود و به شما اجازه انتخاب دو هواپیما را می دهد. یک فروند F16 و یک SR22. فرودگاه مبدا را به دلخواه انتخاب کنید و دکمه شروع را فشار دهید. پرواز خوبی داشته باشید....

منبع: آسمان پارس