تبیان، دستیار زندگی
شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان همواره برای جلب مشتریان جدید و در عین حال کسب رضایت بیشتر مشتریان قبلی خود سعی می کنند با استفاده از جدیدترین مدل های هواپیما علاوه بر ایمنی بیشتر امکانات وسیع تری را هم ایجاد کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حرکت درجهت رضایت مشتریان

شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان همواره برای جلب مشتریان جدید و در عین حال کسب رضایت بیشتر مشتریان قبلی خود سعی می کنند با استفاده از جدیدترین مدل های هواپیما علاوه بر ایمنی بیشتر امکانات وسیع تری را هم ایجاد کنند.

star alliance

در این میان یکی از ویژگی های منحصر به فرد نسل جدید هواپیماها ظرفیت بسیار زیاد حمل بار آنهاست. به طوری که در این مدلها، ظرفیت حمل بار، بیشتر از دیگر هواپیماهای غول پیکر موجود در ناوگان حمل و نقل هوایی بسیاری از کشورها در نظر گرفته شده است.

افزایش رضایت مندی مشتریان موجب شده است برخی محدودیت ها در این زمینه از سوی اداره حمل و نقل در بعضی از فرودگاه های بریتانیا لغو شود، و بر این اساس BMI یکی از اعضای خطوط هوایی Star Alliance و دومین و بزرگترین خط هوایی هیترو لندن ، از تاریخ 7ژانویه 2008با معرفی قانون جدید حمل یک ساک به عنوان بار دستی داخل کابین تسهیلات بیشتری را برای مسافران خود فراهم کرده است.

عمر هواپیماهای شرکت هوایی بریتانیایی BMI در حال حاضر حدود 5سال است و البته به زودی تمامی این هواپیماها جدید خواهند شد. این در حالی است که در حال حاضر، هواپیماهای با عمر بالای 25 سال نیز در انگلیس فعالیت می کنند، در همین راستا این شرکت قرارداد خرید 10فروند هواپیمای مسافربری ایرباس A330 و A321 را با گروه هواپیماسازی اروپایی ایرباس امضا کرده و قرار است نخستین فروند ایرباس A330 را هم بزودی تحویل بگیرد.

طبق دستور العمل جدید، مسافران کابین های بیزنس کلاس و اکونومی برتر می توانند 2ساک دستی و مسافران اکونومی می توانند یک ساک دستی با خود داخل هواپیما ببرند. البته اندازه بار دستی نباید از 55 در 40 در 33 سانتی متر بزرگتر باشد و وزن آن باید به گونه ای باشد که مسافر بدون نیاز به کمک ، بتواند آن را در قفسه بالای صندلی قرار دهد. در ضمن علاوه بر بار دستی ، مسافر می تواند یک کیف شخصی مانند کیف زنانه یا مردانه ، کیف سامسونت ، لپ تاپ یا کیف لوازم نوزادان را با خود به داخل هواپیما ببرد. حمل لپ تاپ در بسته ای باریک یا کیف سامسونت با اندازه کوچک و باریک مانعی ندارد، اما در صورتی که لپ تاپ در بسته های حجیم کامپیوتری بسته بندی شده یا اندازه کیف سامسونت ، بزرگ باشد بار دستی به حساب خواهد آمد.

یکی دیگر از اخبار مهم در هفته گذشته ، موفقیت مبتکران انگلیسی در ساخت صندلی راحتی مغناطیسی با قابلیت القای احساس شناور بودن در هواست.

این محصول جدید با استفاده از نیروی مغناطیس احساس شناور شدن در هوا را به فرد کاربر منتقل می کند. البته شناور شدن فرد در هوا تنها به وسیله نیروی مغناطیس صورت می گیرد و هیچ نیرو یا عامل نگاه دارنده دیگری در این میان وجود ندارد. در واقع اساس عمل این صندلی تبعیت نکردن از قانون جاذبه زمین آن هم به وسیله استفاده از نیروهای مغناطیسی دافع یکدیگر عنوان شده است.

البته این صندلی جنبه های مثبت درمانی نیز دارد. چرا که به کارگیری نیروهای مغناطیسی موجب می شود افرادی که به دردهای مزمن کمر و ماهیچه ای مبتلا هستند به مرور احساس آرامش و التیام پیدا کنند. در ضمن بازار آینده خودروهای هیبریدی برقی با باتری های جدید اسیدی متحول می شود. چرا که محققان نسل جدید باتری های اسیدی با راندمان کاری بالا را وارد بازار می کنند. اخیرا محققانی در استرالیا باتری جدیدی طراحی و ساخته اند که از آن به نسل جدید و مدرن باتری های اسیدی تعبیر شده و از قابلیت های فعلی موجود در بیشتر خودروهای دوگانه سوز و حتی بالاتر از آنها برخوردار است. این باتری که UltraBattery نام دارد، ترکیبی از فناوری 150 ساله باتری های اسیدی با ابر ذخیره کننده است. این سیستم های منحصر به فرد می توانند بسرعت انفجارات انرژی مربوط به میلیون ها چرخه را بدون هیچ گونه افتی جذب و رها کنند. در نتیجه این باتری جدید عمری بالغ بر حداقل 4 برابر باتری های اسیدی فعلی خواهد داشت.

از آن گذشته ، تولید کنندگان این محصول جدید مدعی اند هزینه تولید آن تنها یک چهارم هزینه باتری های هیبریدی برقی است.

منبع:جام جم