تبیان، دستیار زندگی
دانشمندان در آمریكا برای ساخت ابزار روان‌شناسی كه می‌توان از آنها در فضا برای ارزیابی استرس، خستگی و سلامت ذهنی فضانوردان استفاده كرد، به زیر آب رفتند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانشمندان ناسا به اعماق اقیانوس اطلس رفتند!
دانشمندان ناسا به اعماق اقیانوس اطلس رفتند

برای آزمایش ابزار جدید تست سلامت روانی فضانوردان دانشمندان ناسا به اعماق اقیانوس اطلس رفتند،دانشمندان در آمریكا برای ساخت ابزار روان‌شناسی كه می‌توان از آنها در فضا برای ارزیابی استرس، خستگی و سلامت ذهنی فضانوردان استفاده كرد، به زیر آب رفتند.

به گزارش(ایسنا)، دیوید دینگس از تیم تحقیقاتی عوامل عصبی ــ رفتاری و روانی ــ‌ اجتماعی در موسسه پژوهشی ملی بیومدیكال فضایی در این زمینه گفت: در ماموریت‌های اكتشافی دسترسی به ابزار خودآزمایی سریع به فضانوردان اجازه می‌دهد كه چگونگی عملكردهای خود را ارزیابی كنند.

وی اضافه كرد: در این ماموریت زیردریایی، ما اطلاعات را برای تهیه تستهای خودآزمایی جمع‌آوری خواهیم كرد و آنها را برای آزمایش‌های سریع در اختیار كاربران قرار خواهیم داد.

این آزمایش‌ها در پروژه 13 (NEEMO 13) كه به ماموریت‌های محیط زیست‌های خاص متعلق به آژانس فضانوردی ناسا مربوط بوده در آكوآریوس ــ تنها زیستگاه تحقیقاتی زیر دریایی جهان ــ‌ در فلوریدا در عمق 63 فوتی اقیانوس اطلس انجام می‌شود.

دینگس افزود: محیط NEEMO 13 از بسیاری جهات شبیه به محیط ماموریت‌های اكتشافی كره ماه و سایر ماموریت‌های فضایی است.

فضای این قبیل ماموریت‌ها را در واقع، تنهایی و ایزوله شدن و محبوس شدن در یك سكونتگاه كوچك و محیط كاری تشكیل می‌دهد كه گروه اكتشافی باید با یكدیگر فعالیت‌های خارج فضاپیما را انجام دهند و در شرایط اضطراری و خطر هیچ راه نجات فوری وجود ندارد.