تبیان، دستیار زندگی
وزارت حمل و نقل انگلیس با اعلام نگرانی از مسایل ایمنی در پروازهای شركت هواپیمایی ماهان ایر ایران...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورود هواپیمای ایران ممنوع !

هواپیمای ماهان

چندی پیش به نقل ازخبرگزاری فارس وزارت حمل و نقل انگلیس با اعلام نگرانی از مسایل ایمنی در پروازهای شركت هواپیمایی ماهان ایر ایران، پروازهای این شركت به انگلیس را ممنوع كرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یك سخنگوی وزارت حمل و نقل انگلیس در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر افزود: ما به این دلیل مجوز پرواز شركت ماهان را لغو كردیم زیرا نسبت به ایمنی پروازهای این شركت اطمینان نداریم.

بنابراین گزارش، با اقدام وزارت حمل و نقل انگلیس، 5 پرواز هفتگی شركت هواپیمایی ماهان به منچستر لغو می شود.

این سخنگو به برخی سوانح اخیر این شركت در انگلیس اشاره كرد و آن را حاكی از ضعف در ایمنی و برنامه ریزی دانست.

بازرسان انگلیسی در سال 2006 اعلام كردند كه حادثه پرواز هواپیمای جت ماهان ایر به بیرمنیگام این كشور اروپایی را بررسی كردند. در این حادثه ظاهراً هواپیما به طرز خطرناكی مجبور به كاهش ارتفاع شد و به ناچار فرود ناموفقی داشت.

شركت هواپیمایی ماهان ایر كه در تهران مستقر است، به 21 مقصد متفاوت در ده كشور جهان پرواز انجام می دهد.

این گزارش افزود: در سال گذشته نیز پرواز هواپیمای ماهان از بانكوك در فرودگاه مهر آباد دچار سانحه شد البته هیچ مسافری دچار مصدومیت نشد.

در پاسخ به این قضیه معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری گفت:

ممنوعیت پرواز ماهان‌ایر به انگلیس قابل رفع است !

علیرضا منظری در این گفتگو با اشاره به تصمیم اخیر وزارت حمل و نقل انگلیس مبنی بر ممانعت از پرواز هواپیماهای شركت ماهان بر فراز آسمان این كشور، اظهار داشت: سازمان هواپیمایی كشوری از دیروز تا كنون جلسات متعددی پیرامون این موضوع برگزار كرده و به نتایج امیدواركننده‌ای رسیده است.

وی نامه دولت انگلیس را حاوی مسائل كلی عنوان كرد و گفت: این نامه با جدیت در حال بررسی بوده و به نظر می‌رسد كه مشكلات عنوان شده قابل حل خواهد بود.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی كشوری با بیان اینكه این نامه هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی و بین‌المللی ندارد، خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه امروز در انگلیس تعطیل رسمی است، انتظار داریم از فردا مسیر حل دوجانبه برای شركت ماهان و وزارت حمل و نقل انگلیس فراهم شود.

به گزارش فارس یك سخنگوی وزارت حمل و نقل انگلیس در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه گفت: وزارت حمل و نقل انگلیس با اعلام نگرانی از مسایل ایمنی در پروازهای شركت هواپیمایی ماهان‌ایر ایران، پروازهای این شركت به انگلیس را ممنوع كرد.

بنابراین گزارش، با اقدام وزارت حمل و نقل انگلیس، 5 پرواز هفتگی شركت هواپیمایی ماهان به منچستر لغو می شود.

حال می توان گفت وقتی باهواپیمائی ماهان که بهترین ناوگان هوائی ایران را از نظر طول عمر داراست و جوانترین ناوگان هوائی را در اختیار دارد و بهترین هواپیماهارا نسبت به بقیه شرکتهای هواپیمائی از جمله هما دارا می باشد این گونه برخورد می شود ، تکلیف بقیه ناوگان هوائی ایران مشخص است .