تبیان، دستیار زندگی
واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی از فرودگاه‌های متوسط آغاز خواهیم كرد و عمدتا نیز خدمات فرودگاهی مانند پاركینگ، نگهداری تاسیسات، خدمات مسافری...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون شركت فرودگاه‌های كشور گفت: واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی را از فرودگاه‌های متوسط آغاز خواهیم كرد.
معاون شركت فرودگاه‌های كشور گفت: واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی را از فرودگاه‌های متوسط آغاز خواهیم كرد.

سیداحمد مومنی‌رخ ـ معاون عملیات هوانوردی شركت فرودگاه‌های كشور ـ در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره وضعیت خصوصی‌سازی در فرودگاه‌های كشور اظهار كرد: این امكان فراهم شده است تمامی‌ شركت‌های بخش خصوصی كه متقاضی سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های كشور هستند بررسی‌های لازم را انجام داده و نظرات خود را ارائه دهند تا در نهایت یك فرودگاه به عنوان پایلوت برای آغاز فعالیت بخش خصوصی در كشور انتخاب شود.

وی با اشاره به اینكه در حال حاضر 54 فرودگاه در سطح كشور فعال هستند، گفت: برای واگذاری فرودگاه‌ها به بخش خصوصی از فرودگاه‌های متوسط آغاز خواهیم كرد و عمدتا نیز خدمات فرودگاهی مانند پاركینگ، نگهداری تاسیسات، خدمات مسافری، ترمینال‌ها به غیر از بخش عملیات پرواز و خدمات ناوبری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مومنی‌رخ تاكید كرد: واگذاری فعالیت فرودگاه‌ها به بخش خصوصی كار بزرگی است كه امیدواریم با آماده كردن زمینه واگذاری فعالیت‌های فرودگاهی به بخش خصوصی سال آینده شاهد آغاز فعالیت بخش خصوصی در این بخش باشیم.

معاون شركت فرودگاه‌های كشور در پایان خاطرنشان كرد: شركت‌های فرودگاه‌های كشور در این زمینه آمادگی لازم را دارد كه پس از بررسی‌ها و اعلام نتیجه نهایی حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

منبع:ایسنا