تبیان، دستیار زندگی
در مطلب قبلی در مورد تاریخچه کنسولهای بازی مطالبی را عنوان نمودیم عنوان نمودیم که چه شرکتهایی نقش مهمی در پیشرفت این کنسولها ایفاء نموده اند و در نهایت به اینجا رسیدیم که چرا شرکت Sony به یکباره طی مدت بسیار کمی توانست بازار را در دست بگیرد؟؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کدام بازی را انتخاب می کنید؟


در مطلب قبلی در مورد تاریخچه کنسولهای بازی مطالبی را عنوان نمودیم عنوان نمودیم که چه شرکتهایی نقش مهمی در پیشرفت این کنسولها ایفاء نموده اند و در نهایت به اینجا رسیدیم که چرا شرکت  Sony به یکباره طی مدت بسیار کمی توانست بازار را در دست بگیرد؟؟

شما کدام بازی کنسول را می پسندید؟

کدام بازی را انتخاب می کنید؟

عامل اصلی موفقیت شرکت sony ساخت سخت افزارهای  بسیار عالی بود که البته چون این شرکت یک شرکت ژاپنی بود ساخت سخت افزارهای قوی از ن بعید نبود.

بازی های فوق العاده Sony مانند Metal Gea,  Solid2 به قدری زیبا بود که سبب شد رکورد فروش نسخه قبل خود را هم بشکند.

جالب است بدانید بازی  GTAکه نام یکی دیگر از بازی های این شرکت است به دلیل خشونت بالایی که داشت در بعضی از کشورها ممنوع اعلام شد ودر بعضی کشورها هم فقط به افراد بالای 18سال ارائه می شد..

نسلی بعدی کنسول های این شرکت Ps3 بود که پس از سال 2006 وارد بازار شد این کنسول هم رقبای خود را داشت که شامل Xbox 360 از   Microsoftو کنسول  Wiiمحصول شرکت Nintendo بود همانطور که در مطلب قبل عنوان نمودیم Nintendo قدیمی ترین شرکت در این عرصه به حساب می ید.

جالب است بدانید بازی GTAکه نام یکی دیگر از بازی های این شرکت است به دلیل خشونت بالایی که داشت در بعضی از کشورها ممنوع اعلام شد ودر بعضی کشورها هم فقط به افراد بالای 18سال ارائه می شد

طراحی و ساخت بازی هایی با کیفیت گرافیکی بالا رقابت میان این شرکت ها افزایش یافت اگرچه هنوز هم پس از گذشت 5 سال از سال 2006 که سری جدیدی از رقابت ها صورت گرفته  نمی توان به طور قطع عنوان کرد که کدام یک پیروز این رقابت است.

زیرا هر کدام درای  نوع و ساختار بازی جدا گانه ای هستند و هر یک طرفداران خود را دارند.

کدام بازی را انتخاب می کنید؟

اگرچه در اثر ارائه ایده های جدید از سوی هر شرکت توجه ها و اخبار گاه گداری به یک سمت کشیده می شود به طور مثال مایکروسافت تکنولوژی کینکت را عرضه کرده که این کنسول دیگر حتی نیازی به دسته هم ندارد زیرا یک دوربین روی ن قرار دارد که تمامی حرکات بدن را تشخیص داده و طبق ن عمل می کند که این ایده جالب سبب شده که بدن کاربر در اثر نشستن و یا استفاده از دسته خسته نشود و حتی به عنوان ورزش هم می توان از این کنسول استفاده نمود به طور مثال شما با بازی کردن ورزش یوگا به طور کامل این ورزش را انجام می دهید

در حال حاظر این 3 شرکت پیشرفتهای فوق العاده ای داشتند که نسلی جدید را بوجود ورده نسلی که کاربر لازم نیست فقط در خانه باشد و فقط با کنسول خود بازی کند بلکه این کنسولها کنسولهای همراه هستند که همه جا می توان ن را شارژ کرد و بازی کرد.

نکته جالب دیگر نکه با این کنسولهای بازی امروزی علاوه بر بازی می توان به اینترنت وصل شد، به طور مثال کنسول بازی  Ps شرکت  Sony دارای :

* مجهز به سیستم Gps است

* دارای 2 دوربین Bluetooth است

که امکانات زیادی به این کنسول می دهد.

همچنین شرکت Nintendo هم کنسولی تقریبا شبیه به کنسول قابل حمل Ps ارائه داد با امکانات کمی بیشتر! ایده جالب شرکت مایکروسافت سبب شده که بدن کاربر در اثر نشستن و یا استفاده از دسته خسته نشود و حتی به عنوان ورزش هم می توان از این کنسول استفاده نمود به طور مثال شما با بازی کردن ورزش یوگا به طور کامل این ورزش را انجام می دهید

در این کنسول فرد می تواند کارهای گرافیکی هم بر روی پد ن انجام دهد در این میان تکنولوژی جدیدی وارد بازار شده است به نام on live  همانطور که از اسم ن مشخص است این تکنولوژی تحت اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد  به این مفهوم که دیگر کارهای گرافیکی بر روی سیستم انجام نمی گردد و می توان با هر سیستم ساده و معمولی بازی کرد در این نوع  همه کارها را یک سرور قوی انجام می دهد که شما با اینترنت به ن متصل هستید و بازی ها را از اینترنت خریداری می کنید.

البته در کشور ما بدلیل سرعت پایین اینترنت نمی توان از این کنسول استفاده کرد زیرا حداقل نیاز برای استفاده از این کنسول داشتن یک اینترنت با حداقل  سرعت 1.5mgدر ثانیه است.

فائزه سیدخاموشی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

XBOX 360, by: liver Opse   SYSTEM ARCHITECTURE

Www-xbox360repair.com

XBOX 360 – Three Red Lights of Death Repair Manua