تبیان، دستیار زندگی
شبی مردی خواب عجیبی دید. دید که رفته تو كارگاه فرشته‌ها. هنگام ورود دسته بزرگی از فرشتگان را دید که سخت مشغول کارند و تند تند نامه‌هایی را که توسط پیکها از زمین می‌رسند باز می‌کنند و آنها را داخل جعبه می‌گذارند. مرد از فرشته‌ها پرسید: شما چه کار می‌کنید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرشته‌ی بیكار

كبوتر

شبی مردی خواب عجیبی دید. دید که رفته تو كارگاه فرشته‌ها.

هنگام ورود دسته بزرگی از فرشتگان را دید که سخت مشغول کارند و تند تند نامه‌هایی را که توسط پیکها از زمین می‌رسند باز می‌کنند و آنها را داخل جعبه می‌گذارند.

مرد از فرشته‌ها پرسید: شما چه کار می‌کنید؟

فرشته‌ی در حالی که نامه‌ای را باز می‌کرد گفت: اینجا بخش دریافت است و ما دعاها و تقاضاهای مردم از خدا را تحویل می‌گیریم.

مرد کمی جلوتر رفت باز تعدادی از فرشتگان را دید که چیزهایی را داخل جعبه‌ها و پاكتها می‌گذارند و آنها را توسط پیکهایی به زمین می‌فرستند.

مرد پرسید: شما چه کار می‌کنید؟

فرشته‌ای با عجله گفت: اینجا بخش ارسال است ما الطاف و رحمتهای خداوند را كه جواب نامه‌های بندگان است، برایشان به زمین می‌فرستیم.

مرد دوباره کمی جلوتر رفت اما آنجا دستگاه‌ها همه خاموش بودند و فرشته‌ها بیکار و دمغ نشسته بودند. با تعجب از فرشته‌ها پرسید شما چرا بیکارید؟

فرشته‌ای جواب داد: اینجا بخش دریافت تأییدیه است. مردمی که دعاهایشان مستجاب شده و جواب نامه‌هایشان را گرفته‌اند باید جواب بفرستند و دریافتش را تأیید كنند اما فقط عده‌ی بسیار کمی جواب می‌دهند.

مرد پرسید: مردم چگونه می‌توانند جواب بفرستند؟

فرشته پاسخ داد: بسیار ساده فقط کافیست بگویند «خدایا شکر».

* * * * *

این روزها وقت این است كه شما آن فرشته‌ها را از بیكاری درآورید چون یك ماه بود كه رفته بودید مهمانی و حسابی خوردین و خوابیدین و حتی جیباتونم پر كردین. پس نامردیه یه تشكر كوچولو نكنین.

بالاخره اون فرشته‌های طفلی هم گناه دارن و نباید دلشون بشكنه!. تازه به كلاس شما هم نمیاد كه بخورین و مرسی نگین!

اما ...

اما مرسی اینجا با مرسی خونه‌ی خاله كمی فرق داره! اینجا میگن خوبه آدم دعای وداع با ماه رمضون امام سجاد علیه السلام رو  بخونه و بعد از عید فطر، یه چند روزی روزه بگیره و با این كار بگه كه خدایا توی مهمونی تو خیلی به من خوش گذشت و من میخوام كه بازم سر این سفره بنشینم.

امیدوارم پای شما هم به كارگاه فرشته‌ها باز بشه!


حسین عسگری- تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.