تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری فارس: یك زن در سومالی كه پنج فرزندش در مقابل دیدگانش براثر گرسنگی و تشنگی جانشان را از دست داده بودند، تاكید كرد كه سختی این درد را تنها مادران درك می‌كنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سومالی سرزمین مرگ


 یك زن در سومالی كه پنج فرزندش در مقابل دیدگانش براثر گرسنگی و تشنگی جانشان را از دست داده بودند، تاكید كرد كه سختی این درد را تنها مادران درك می‌كنند.


سومالی

به گزارش مانیتورینگ فارس، همزمان با ادامه بحران قحطی در سومالی رسانه‌های دنیا هر روز داستان غم انگیزی را از این منطقه بحران زده به نمایش می‌گذارند.

شبكه تلویزیونی الجزیره در گزارشی از این زن مسلمان كه "بتول حسن " نام داشت و با صدایی بغض آلود گفت: عبدالله، حسن، محمود، یوسف و فاره نام فرزندانم بود كه همگی در مدت كوتاهی جان خود را از دست داده‌اند.

بتول حسن با بیان اینكه این كودكان یك به یك در مسیر حركت از جنوب به سمت موگادیشو بر اثر تشنگی، گرسنگی و بیماری در برابر دیدگان وی جان خود را از دست داده‌اند، ابراز داشت: جسد فرزندانم را تنها در صحرا دفن كرده‌ام و اكنون نمی‌دانم دیگر اجسادشان كجاست.

این مادر رنج دیده كه شوهرش را در جنگ داخلی سال ها قبل از دست داده بود و به تنهایی فرزندان یتیم خود را بزرگ كرده بود ، گفت نمی‌توانم احساسات خودم را بیان كنم.

این زن رنج درحالی كه می‌گریست، ابراز داشت: احساس مرا تنها مادری درك می‌كند كه فرزندی را از دست داده باشد ولی من 5 فرزند یتیمم را دیدم كه یك به یك در دستانم جان دادند و نتوانستم كمكی به آنها بكنم؛ توصیف این حال سخت است.

مجری الجزیره كه از حرف‌های این زن منقلب شده بود، گفت: "گریه می‌كند و تنها گریه او را آرام می‌كند، او نمی‌تواند فراموش كند كه چه آینده‌ای در انتظار دیگر فرزندانش است، آینده ای كه با گرسنگی، مرگ و آوارگی آمیخته خواهد بود.

بتول حسن در ادامه با تشكر از خیرین و نیكوكاران مسلمانی كه به وی كمك كرده‌اند، نجات جان خود را مدیون كمك‌های بشردوستانه به یومالی دانست.

احساس مرا تنها مادری درك می‌كند كه فرزندی را از دست داده باشد ولی من 5 فرزند یتیمم را دیدم كه یك به یك در دستانم جان دادند و نتوانستم كمكی به آنها بكنم؛ توصیف این حال سخت است

خبرنگار الجزیره درحالی كه در بین چادرهای حقیر مردم سومالی قدم می زد، گفت‌: این داستانی است كه می‌توان شبیه به آن را در داخل هریك از این چادرها شنید كه اعضای خانوادهایشان را از دست داده‌اند.

سازمان ملل در گزارش اخیر خود اوضاع در سومالی را فاجعه خواند و خواستار كمك‌های فوری بشردوستانه به قحطی‌زدگان این كشور شد.

براساس گزارش سازمان ملل جان 12 میلیون نفر درپی قحطی و شیوع بیماری در شاخ آفریقا با خطر مواجه است كه در این بین 2 میلیون كودك هستند كه بیشتر سایه مرگ را احساس می‌كنند.

جمهوری اسلامی ایران در ادامه كمك‌های بشر دوستانه به مردم قحطی زده سومالی دومین محموله‌ كمك‌های خود را توسط جمعیت هلال احمر به وزن 40 تن به این كشور روانه كرد.

بخش اجتماعی تبیان


منبع :فارس نیوز