تبیان، دستیار زندگی
رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی از زمان تاسیس خود تاکنون جنایتهای مختلفی در حق مردم فلسطین مرتکب شده است که بازداشت و شکنجه کودکان فلسطینی یکی از آنها به شمار می رود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کودکان اسیر فلسطینی در معرض وحشیانه ترین شکنجه های رژیم غاصب

کودکان فلسطینی

رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی از زمان تاسیس خود تاکنون جنایتهای مختلفی در حق مردم فلسطین مرتکب شده است که بازداشت و شکنجه کودکان فلسطینی یکی از آنها به شمار می رود.

شمار کودکان فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی:

اداره اطلاع رسانی انجمن دفاع از حقوق اسرای فلسطینی در گزارشی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی از آغاز سال 2008 تاکنون 190 کودک فلسطینی را بازداشت کرده است.

این کودکان که 10 تا 18 ساله هستند در جریان یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به کرانه باختری بازداشت شده اند. این رقم شامل کودکان نوارغزه نمی شود.

رژیم صهیونیستی از آغاز انتفاضه الاقصی در سال 2000 تاکنون، شش هزار و 200 نفر را بازداشت کرده است که همچنان 350 نفر از آنها در زندانها و بازداشتگاههای اسرائیل به سر می برند.

رژیم صهیونیستی از ارتکاب هر گونه جنایتی بر ضد کودکان اسیر ابایی ندارد و این در حالی است که به موجب قوانین بین المللی به ویژه ماده 16 کنوانسیون حقوق کودک، هر گونه اقدام ظالمانه و غیر قانونی بر ضد کودکان جایز نیست و این حق مسلم کودکان است که در صورت اعمال هر گونه ظلمی در حق آنها، قانون از این کودکان حمایت کند.

از سوی دیگر بر اساس تبصره 3 ماده 40 این کنوانسیون، سن کودکان باید برای حضور در دادگاه لحاظ شود و علاوه بر این نباید دادگاهی ویژه برای کودکان تشکیل شود.

نکته دیگر اینکه رژیم صهیونیستی افراد زیر 16 سال را کودک قلمداد می کند و این حکمی است که دستگاه قضایی این رژیم آن را صادر کرده است که این مسئله کاملا با ماده شماره یک کنوانسیون حقوق کودک مبنی بر اینکه افراد زیر 18 سال کودک به شمار می روند؛ مغایرت دارد.

انواع شکنجه کودکان فلسطینی:

مراکز بازجویی و زندانهای رژیم صهیونیستی به طورعمد اسرای کودک فلسطینی را در تنگنا قرار می دهند و برای اعتراف گرفتن از کودکان، روشهای مختلف شکنجه را به کار می گیرند.

بیشتر کودکان فلسطینی از لحظه نخست بازداشت، در معرض انواع شکنجه و رفتارهای غیر انسانی و وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی قرار می گیرند.

ضربه های شدید، خاموش کردن سیگار بر روی بدن، تهدید به دوری از خانواده، قرار دادن کیسه آلوده بر روی سر، تخریب منازل خانواده های کودکان، بستن دست، پا و چشم، استفاده از شوکهای برقی، نگه داشتن روی یک پا به مدت طولانی، محرومیت از خواب برای چند روز، اجبار به خوردن تکه های بزرگ یخ، پاشیدن آب سرد یا گرم بر روی بدن، استفاده از صدا و موسیقی بسیار بلند و آزار دهنده، اعمال فشارهای روانی، دشنام و ناسزا و اهانتهای زشت و زننده، هل دادن کودکان به طوری که گاهی منجر به بیهوشی می شود از جمله شکنجه های وحشیانه ای است که رژیم صهیونیستی بر روی کودکان اسیر فلسطینی اعمال می کند.

کودکان فلسطینی

محرومیت از حقوق مندرج در قوانین بین المللی:

رژیم صهیونیستی، کودکان اسیر را از ناچیزترین حقوق که قوانین بین المللی بر آنها صحه می گذارد؛ محروم می کند. حق عدم بازداشت کورکورانه و بی رویه، حق دانستن علت بازداشت، حق داشتن وکیل مدافع، حق خانواده در دانستن علل و مکان بازداشت کودک، حق حاضر شدن در برابر قاضی، حق اعتراض به اتهامات وارده، حق ارتباط و تماس با جهان خارج و حق برخورد کرامت انسانی برای حفظ کرامت کودک از جمله حقوق مسلم کودکان به شمار می رود.

25 درصد کودکان اسیر از بیماری های مختلف رنج می برند و به درمان فوری نیاز مبرم دارند و با این حال از هرگونه مراقبت پزشکی محروم هستند و مسئولان زندانهای صهیونیستی در این زمینه سهل انگاری می کنند و بیماران را خیلی دیر به بیمارستان ها انتقال می دهند، به گونه ای که در اکثر اوقات این سهل انگاری ها و تاخیر در درمان منجر به وخیم شدن بیماری آنان می شود. همچنین کودکانی وجود دارند که به عمل جراحی نیاز فوری دارند، اما سازمان زندانهای رژیم صهیونیستی با اجرای این عمل مخالفت می کنند. نبود نظافت و بهداشت کافی در زندان های رژیم صهیونیستی کودکان اسیر را به انواع بیماری های پوستی مبتلا کرده است. در بسیاری از مواقع آثار این سهل انگاری ها و ادامه شکنجه کودکان حتی پس از آزادی آنها از زندان نیز ادامه می یابد و آثار و عواقب آنها به صورت روانی و جسمی بروز می کند.

بر اساس آمار وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین، 25 درصد کودکان اسیر از بیماری های مختلف رنج می برند و به درمان فوری نیاز دارند، اما با این حال کودکان اسیر از هر گونه مراقبت پزشکی محروم هستند و مسئولان زندانهای صهیونیستی در این زمینه سهل انگاری می کنند. از سوی دیگر عدم نظافت و بهداشت کافی در زندانهای رژیم صهیونیستی کودکان اسیر را به انواع بیماری پوستی مبتلا کرده است.

در بسیاری از مواقع آثار سهل انگاری و ادامه شکنجه کودکان حتی پس از آزادی آنها از زندان نیز ادامه می یابد و آثار و عواقب آن به صورت روانی و جسمی بروز می کند.

منبع: مهر