تبیان، دستیار زندگی
در طول ماه مبارک رمضان مسجد جامع شهر لندن و برنامه های آن مرکز توجه تمام انگلیسیها و مهاجران مسلمان ساکن لندن شده و مورد استقبال پرشکوه آنان قرار می گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسجد جامع لندن پذیرای هزاران مسلمان در ماه رمضان است
مسجدی در لندن

در طول ماه مبارک رمضان مسجد جامع شهر لندن و برنامه های آن مرکز توجه تمام انگلیسیها و مهاجران مسلمان ساکن لندن شده و مورد استقبال پرشکوه آنان قرار می گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل برنا، مسجد جامع شهر لندن در سال 1944 ساخته و در قسمت شرقی شهر در محله "رجنت پارک" واقع شده است. این مسجد به دلیل فضای معنوی و معماری زیبای آن مرکز توجه مسلمانان در سراسر انگلیس است.

بر اساس این گزارش با شروع ماه مبارک رمضان مسلمانان انگلیس و مهاجران مسلمان ساکن شهر لندن برای عبادت و راز و نیاز به درگاه پروردگار و همچنین دیدار با دوستان مسلمان خود در این مسجد جمع می شوند. مسجد جامع لندن در ماه مبارک رمضان به نمازگزاران به صورت رایگان وعده سحر و افطار ارائه می دهد.

این مسجد به دلیل فضای معنوی و معماری زیبای آن مرکز توجه مسلمانان در سراسر انگلیس است

در همین رابطه "محمد حسین" از ساکنان عراقی شهر لندن است که از یک هفته پیش از شروع ماه مبارک رمضان برای نماز و دعا به این مسجد می آید. محمد حسین در مصاحبه با اسلام آنلاین اظهار داشت: بسیاری از جوانان مسلمان لندن در ماه مبارک رمضان برای دعا و نماز به این مسجد می آیند. این مکان فضای معنوی بسیار خاصی دارد و من را به یاد شهر های مقدس مکه و مدینه می اندازد.

وی در ادامه یادآور شد: این مکان فرصت بسیار خوبی برای دیدار دوستان مسلمانم از ملیت های گوناگون است، من و دوستان مسلمانم در این مسجد به ختم جمعی قرآن می پردازیم و با هم ارتباط خیلی خوبی برقرار می کنیم.

این گزارش در ادامه با "ادریس" جوان مسلمان اهل مراکش گفتگو می کند. این جوان که عاشق این مسجد است و حاضر نیست نماز جماعت این مسجد در ماه مبارک رمضان را از دست بدهد می گوید: فضای این مسجد در ماه مبارک رمضان به قدری زیباست که تمام جوانان مسلمان لندن را جلب می کند تا جایی که به سختی می توان جای خالی در آن پیدا کرد.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور