تبیان، دستیار زندگی
دبیركل حزب‌الله لبنان خطاب به صهیونیست‌ها گفت: اگر كسی از شما حماقتی بكند و در اندیشه حمله به لبنان باشد قول می‌دهم كه پاسخ مقاومت بسیار عظیم خواهد بود و مقاومت، تمام لشكر و ارتش شما را در جنوب لبنان نابود می‌كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارتش اسرائیل را در صورت حمله، نابود می‌كنیم
سید حسن نصرالله

به گزارش فارس، "سید حسن نصرالله " دیشب در مراسم سالروز آزاد سازی جنوب لبنان در 25 ماه می سال 2000 كه سخنانش به طور ویدیو كنفرانس در منطقه "صفیر " واقع در ضاحیه جنوبی بیروت پخش می‌شد و شبكه المنار و العالم نیز آن را به طور مستقیم پوشش دادند، در ابتدای سخنانش ضمن تبریك روزهای عید مقاومت و آزادسازی لبنان و پیروزی آن بر دشمن صهیونیست از مردم لبنان، شهدای لبنان و كسانی كه در راه مقاومت جانفشانی كرده‌اند، تقدیر و تشكر كرد.

سیدحسن نصرالله با ابراز امیدواری برای اینكه روزی برسد كه همه لبنانی‌ها این اعیاد را بیش از هر روزی دیگر عید خود بدانند و جشن بگیرند تاكید كرد كه لبنان كشور كوچك عربی با مردم مقاوم خود بر قدرتمندترین ارتش منطقه و به اعتقاد برخی از قدرتمندترین ارتش‌های دنیا پیروز شد.

دبیركل حزب‌الله لبنان روز عید آزادسازی لبنان را افتخاری بزرگ خواند و پیامدهای آن را برای دشمن صهیونیست، منازعه عربی اسرائیلی و مسئله فلسطین بسیار بزرگ برشمرد و آن را یكی از علت‌های آغاز انتفاضة الاقصی دانست كه این امر نیز خود بسیاری از تحولات را ایجاد كرد.

نصرالله با اشاره به تاسیس حزب‌الله لبنان گفت: "حزب‌الله برای حفظ میهن وارد معادلات داخلی لبنان شد. "

وی گفت: باید تاكید كنم كه از زمان تاسیس حزب‌الله لبنان در سال 1982 ما عزم و اراده خود و جوانانمان را برای مسئله‌ای واحد و عادل یعنی مسئله مقاومت و آزادسازی اسرا و آزادسازی میهن و پس‌گیری كرامت خود گذاشتیم.

كسی نمی‌تواند چیزی را با زور و تهدید از حزب‌الله لبنان بگیرد

سید حسن نصرالله افزود: بدین سبب ما از معادلات داخلی لبنان دور شدیم و تا سال 2000 جایی در معادلات داخلی نداشتیم و برخی بر ما ایراد می‌گرفتند كه همانطور كه ما وظیفه مقاومت بر عهده داریم وظیفه مبارزه با فساد در داخل لبنان و توجه به امور مردم را نیز بر عهده داریم.

سیدحسن نصرالله تاكید كرد: حزب‌الله حتی پس از سال 2000 نیز با بكارگیری قدرت و زور وارد معادلات داخلی نشد در حالی كه می‌دانستیم با آنكه دشمن صهیونیستی شكست خورده، ‌نتایج این شكست را نپذیرفته و برای جنگی دیگر آماده می‌شود به همین دلیل همه وقتمان را صرف آماده‌سازی خود كردیم.

وی با اشاره به ترور "رفیق الحریری " نخست وزیر فقید لبنان گفت: با ترور حریری در سال 2005 وارد معادله سیاسی شدیم نه برای به دست آوردن قدرت و غنایم بلكه برای اینكه در حفظ میهن خود سهیم باشیم.

دبیركل حزب‌الله لبنان در بخشی دیگری از سخنان خود به موضوع رزمایش رژیم صهیونیستی اشاره كرد و گفت: من قبلا هشدارهای لازم را دادم و اكنون خبری نیز دریافت كردم بر این مبنا كه رئیس‌جمهوری خواستار تشكیل جلسه فوق‌العاده شورای عالی دفاع برای بررسی رزمایش نظامی اسرائیل در صبح فردا شده است. اینگونه است كه دولتی قدرتمند تشكیل می‌شود. درست است كه رئیس‌جمهور مشغول انجام وظیفه خود است ولی من از هر كسی كه این وظیفه را انجام می‌دهد تشكر می‌كنم.

نصرالله اطمینان داد كه اتفاقی رخ نخواهد داد ولی در عین حال هشدار داد كه همه باید مراقب باشند.

وی تاكید كرد: هنگامی كه می‌گویم اتفاقی رخ نخواهد داد، بر كرامت اسرائیلی‌ها یا حمایت آمریكا از لبنان یا سازمان ملل تكیه نمی‌كنم بلكه بر ملت لبنان، كرامت آن و مقاومت ملت لبنان تكیه می‌كنم.

وی افزود: من در این روز به "ایهود باراك " كه می‌خواهد مرا به دادگاه بین‌المللی بفرستد و به كابینه اسرائیل می‌گویم كه ما در روزهایی كه شما مشغول رزمایش نظامی هستید در مقاومت و با همراهی ارتش در بالاترین درجه آمادگی نظامی قرار داشته و به شما وعده می‌دهم كه اگر حتی یك نفر از شما فكر كند كه می‌تواند مرتكب حماقت حمله به لبنان شود، پیامدهای بزرگ و خطرناكی خواهد داشت.

نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها گفت: "اگر كسی از شما حماقتی بكند و در اندیشه حمله به لبنان باشد باید بگویم كه پاسخ مقاومت بسیار عظیم خواهد بود و به نام شیخ "راغب حرب " و سید "عباس موسوی " و امام "موسی صدر " و شهید "عماد مغنیه " و همه موسسان و حامیان حزب‌الله قسم یاد می‌كنم و قول می‌دهم كه مقاومت لبنان،لشكر و ارتش شما را با 5 یا 10 لشكرش در جنوب لبنان نابود كند. "

سید حسن نصرالله افزود: "در روزهای رزمایش اسرائیل، ما كاملا آماده بوده و البته كسی مكان یا سلاح ما را نیز نخواهد دید. توصیه من به تجهیزات امنیتی لبنان این است كه در چهار روز رزمایش اسرائیل، فعالیت ویژه‌ای را انجام دهند چرا كه تمامی جاسوسان اسرائیلی در این روزها با توجه به ‌آمادگی كامل مقاومت مشغول جاسوسی خواهند شد. چشمان ما تا زمانی كه دشمنی وجود دارد كه كرامت، خاك و ملت ما را تهدید می‌كند، بیدار و باز خواهد ماند ".

دبیركل حزب‌الله لبنان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات هفتم ژوئن (هفدهم خرداد) گفت: ما در آستانه انتخاباتی در هفتم ماه ژوئن هستیم كه ویژگی جدیدی دارد. ما در این انتخابات هم‌پیمانی با دیدگاه روشن داریم كه مهم‌ترین دلیل برای پایداری و ایستادگی آن، پیروزی در جنگ تابستان 2006 است. ما به یك هم‌پیمانی رای می‌دهیم كه قلب و روح ما با آن است.

وی افزود: من در سال 2005 به خاطر برخی خطرها كه لبنان را تهدید می‌كرد، تاكید كردم به كسانی رای دهید كه قلب و عقل‌تان با شما یكسان نبود [رای هواداران حزب‌الله به فهرست انتخاباتی "سمیر جعجع " در منطقه بعبدا] ولی در هفتم ژوئن به كسانی رای خواهید داد كه قلب و عقل شما با هم آن را تائید می‌كند.

دبیركل حزب‌الله لبنان همچنین خواستار حضور گسترده مردم در انتخابات پارلمانی این كشور شد و تصریح كرد: من از شما می‌خواهم كه در روز انتخابات در منازل خود نمانید و بدانید كه مسئولیت بزرگی بر عهده شماست. همه باید به سمت صندوق‌های رای بروید تا لبنان را از ذهنیت یكه‌تازی و لغو دیگری نجات داده و ذهنیت مشاركت ملی و همكاری دوش به دوش را ایجاد كنید. به همین دلیل شما در برابر مسئولیت بزرگی قرار دارید.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به تفاهم و توافق حزب‌الله لبنان با جریان آزاد ملی لبنان به ریاست "میشل عون " اشاره كرد و گفت: گفت‌وگویی طولانی با جریان آزاد ملی داشتیم تا اینكه در تاریخ 6 فوریه سال 2006 به امضای سند تفاهم رسیدیم و اعلام كردیم این توافق ضد كسی نیست.

دبیر كل حزب‌الله لبنان این توافق را كاملا شفاف خواند و آن را تجریه‌ای جدید برای همكاری [لبنانی‌ها] خواند كه نتیجه آن تحكیم اعتماد‌ها و احترام متقابل در لبنان بود.

دبیركل حزب‌الله لبنان روز عید آزادسازی لبنان را افتخاری بزرگ خواند و پیامدهای آن را برای دشمن صهیونیست، منازعه عربی اسرائیلی و مسئله فلسطین بسیار بزرگ برشمرد

سید حسن نصرالله با اشاره به موضوع وفادار بودن "میشل عون " در توافق خود با حزب‌الله لبنان تاكید كرد: كسی نمی‌تواند چیزی را با زور و تهدید از حزب‌الله لبنان بگیرد.

وی افزود: ما از مرگ نمی‌ترسیم و از تهدید و ارعاب هراسی نداریم ولی با وفاداری همه چیزی می‌توانید از حزب‌الله بگیرید. ما به وفاداران وفادار هستیم و همین وفاداری اساس ائتلاف انتخاباتی خواهد بود.

سید حسن نصرالله با اشاره به توافق حزب‌الله با میشل عون گفت: به همین سخن بسنده می‌كنم كه با صداقت و جرأت می‌گویم كه وجود چنین رهبری و جریانی [آزاد ملی لبنان] ضامن حقیقی تشكیل لبنانی یكپارچه و تشكیل دولتی قدرتمند و عادل و مسئولیت‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس، دبیركل حزب الله لبنان در بخشی دیگری از سخنان خود به موضوع اتهام‌زنی هفته‌نامه آلمانی "اشپیگل " مبنی بر مداخله حزب‌الله لبنان در ترور "رفیق الحریری " نخست‌وزیر فقید لبنان پرداخت و اظهار داشت: آخرین جنگی كه علیه حزب‌الله به راه انداخته‌اند این است كه حزب‌الله در این ترور دست داشته است.

نصرالله گفت: چند روز گذشته در همایش "مقاومت در عرصه آگاهی‌بخشی و خاطره " اعلام كردم كه جدیدترین توطئه طرح آمریكایی-صهیونیستی ایجاد درگیری عربی-ایرانی است و پس از جنگ تابستان سال 2006 [ جنگ 33 روزه] آخرین توطئه‌های كه تلاش كردند حزب‌الله را وارد آن كنند اتهام ظالمانه به حزب‌الله بود مبنی بر مداخله حزب‌الله در ترور شهید "رفیق الحریری، و آنچه اشپیگل در این خصوص اعلام كرده است بسیار خطرناك است.

وی افزود: آنچه اشپیگل نوشت خبری مطبوعاتی و ساده نبود. شبكه خبری "العربیه " پس از انتشار این خبر نخستین شبكه‌‌ای بود كه آن را منتشر كرد و با موضع‌گیری‌های صریح و هماهنگ اسرائیل روبه‌رو شد.

دبیركل حزب‌الله لبنان همچنین گفت: پس از این بود كه "آویگدور لیبرمن " [وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی] پس از این خبر اعلام كرد كه باید برای بازداشت سید نصرالله حكم بازداشت صادر شود و اگر دولت لبنان وی را تحویل ندهد باید نصرالله را با زور و قدرت بازداشت كرد.

سید حسن نصرالله افزود: موضعگیری ایهود باراك [وزیر جنگ رژیم صهیونیستی] خطرناك‌تر از موضعگیری لیبرمن است.باراك گفت كه رای دادگاه بین‌المللی در خصوص دست داشتن حزب‌الله در ترور رفیق حریری بیانگر طبیعت این حزب است و نشان می‌دهد كه این حزب نه تنها با ما می‌جنگد بلكه برای لبنان نیز خطر دارد.

نصرالله افزود: اسرائیل اعلام كرده است اگر دادگاه بین‌المللی اقدامی نكند ما حامی اهل سنت لبنان هستیم و انتقام او را خواهیم گرفت. رفتار اسرائیل با خبر اشپیگل فراتر از رفتاری با یك خبر ساده مطبوعاتی است.

سید حسن نصرالله تاكید كرد: این‌ها دقیقا در زمان انتخابات [پارلمانی] لبنان مطرح می‌شود و اتفاقا آمریكا و اسرائیل از پیروزی معارضان در این انتخابات می‌ترسند. هنگامی كه رفیق حریری ترور شد، خیلی‌ها سعی كردند كه شیعه را متهم كرده و فتنه شیعه و سنی به راه بیاندازند. اكنون اسرائیلی‌ها چه می‌گویند؟ می‌گویند ای اهل سنت، كسانی كه رهبر شما را كشتند شیعیان بودند و به طور مشخص‌تر حزب‌الله لبنان بود.

نصرالله تصریح كرد: آنها [اسرائیلی‌ها] می‌خواهند برای شما بجنگند و انتقام شما را بگیرند. اینان می‌خواهند در این كشور فتنه بر پا بكنند. اتهام اشپیگل، یك خبر ساده مطبوعاتی نیست بلكه فتنه‌ای اسرائیلی است.

نصرالله با بیان این مطلب تاكید كرد: به جرأت می گویم كه آنچه [هفته‌نامه ] اشپیگل اعلام كرد اتهامی كاملا اسرائیلی است و برخورد ما از آن این است كه این امر اتهامی كاملا اسرائیلی است.

دبیركل حزب‌الله لبنان ادامه داد: عقلای لبنانی همه دریافتند كه این امر فتنه‌انگیزی است. اولین نكته‌ای كه به ذهن هر لبنانی می‌رسد این است كه این خبر تلاشی برای فتنه‌افكنی است. من در زمان آزادی چهار ژنرال لبنانی گفتم كه درهای دادگاه بین‌المللی نباید برای كسانی كه شهادت دروغ دادند باز بماند ولی اطلاعات ما حاكی از این است كه راه برای این گونه شهادت‌ها و تلاش‌های دروغین باز است و ما باید با احساس مسئولیت رفتار كنیم و اجازه ندهیم كه احساسات و عاطفه ما باعث پیچیده شدن شرایط شود.

بزرگ‌ترین امتحان این منطقه را در جنگ تابستان 2006 دانست و افزود: در این جنگ آتش حقد و كینه اسرائیل بر این منطقه فرو ریخت و قصد داشتند عزم آن را از بین ببرند كه نتیجه كاملا عكس داد

نصرالله با اشاره به حوادث 17اردیبهشت سال 1387 (7 می 2008 كه در آن شماری از مردم لبنان در درگیری‌های خیابانی هوادارن جریان 14مارس و موافقان حزب‌الله لبنان كشته شدند) و در سخنان اخیرش آن را روزی مبارك برای مقاومت خوانده بود به كسانی كه در این رابطه انتقاد كرده بودند اعلام كرد: من در سخن 10 روز پیش خود گفتم كه حادثه هفتم ماه می تحركی سریع برای جلوگیری از جنگ مذهبی و طائفه‌ای بود كه به تمامی كشور سرایت می‌كرد. من گفتم كه هفتم ماه می از جنگ داخلی و ویرانی بیروت و ضربه زدن به مقامت و اختلاف بین مقاومت و ارتش جلوگیری كرد و در نهایت لبنان از بحران خارج شده و ما به دوحه رفتیم. بر اساس خطرهایی كه پشت سر گذاشتیم، من هفتم ماه می را روزی با ارزش برای مقاومت خواندم. من می‌گویم كه هفتم ماه می روزی دردناك بود و ملاحظات رهبران لبنان درباره این روز را هم قبول دارم. آری ... این روز دردناك بود زیرا بسیاری لبنانی‌ها قربانی شدند و خسارت‌های مالی وارد شد و احساساتی تلخ ایجاد كرد. هفتم ماه می روزی غمگین و دردناك بود زیرا مقاومتی كه برای لبنان افتخار كسب كرده بود، در این روز تنها رها شد تا از خود و سلاحش دفاع كند. با این حال من می‌گویم، خطرها و دردها و مشكلات و پیامدهای حادثه هفتم ماه می 2008 هر چه كه بود از پیامدهای خطری كه بر لبنان از تصمیمات پنجم ماه می در كابینه مترتب بود، كم‌تر و ساده‌تر بود.

به گزارش فارس، سیدحسن نصرالله در بخش پایانی سخنان خود به تمجید و ستایش از ضاحیه و اهالی‌ آن پرداخت و خطاب به آنها گفت: این منطقه با تمامی اهالی آن از مدت‌ها پیش با اشغالگری مبارزه كرده و جبروت و هیبت دشمن را در منطقه "خلده " شكست داد. ضاحیه تبدیل به پایگاه مقاومت شده و هرگز تحت تاثیر دردها و مشكلات قرار نگرفت. ضاحیه همیشه به خط و راه مقاومت وفادار بوده و در تمامی مناسبت‌ها برای غزه، فلسطین، آرمان‌های اعراب، مقاومت و شهدا حاضر بود.

دبیركل حزب‌الله لبنان ، بزرگ‌ترین امتحان این منطقه را در جنگ تابستان 2006 دانست و افزود: در این جنگ آتش حقد و كینه اسرائیل بر این منطقه فرو ریخت و قصد داشتند عزم آن را از بین ببرند كه نتیجه كاملا عكس داد.

سیدحسن نصرالله ضاحیه را شهر عشق و پیروزی توصیف كرد و گفت: این منطقه، آوارگان تمامی مناطق لبنان و حتی بیروت را در خود جا داد و برای همه نقش پدر و مادری دلسوز را ایفا كرد.

وی در این زمینه به سخنان امام موسی صدر اشاره كرد و افزود: ضاحیه همانطور كه امام موسی صدر گفت: قرار بود آغوشی برای ناامیدی باشد ولی تبدیل به آغوشی برای كرامت شد.

دبیركل حزب‌الله لبنان خطاب به اهالی این منطقه گفت: "شما همان كسانی هستید كه هنگامی كه بین ذلت و سربلندی قرار گرفتید، فریاد "هیهات منا الذله " امام حسین(ع) در كربلا را تكرار كردید و فداكاری‌های بزرگ و عظیمی كرده و صبر پیشه كردید تا در نهایت پیروزی سال 2000 و سپس پیروزی سال 2006 را كسب كردید.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور