تبیان، دستیار زندگی
دبیركل حزب‌الله خواستار حكم اجرای اعدام تمامی جاسوسان صهیونیست شد و هشدار داد:«هر كس كه در این امر تساهل و تسامح به خرج دهد در ریخته شدن خون ملت لبنان شریك است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جاسوسان صهیونیست باید اعدام شوند
سید حسن نصرالله

به گزارش فارس، سیدحسن نصرالله دبیركل حزب‌الله لبنان در سخنان امروز خود به مناسبت روز "مقاومت و آزاد‌سازی " در شهر "نبطیه " در جنوب لبنان كه به طور مستقیم از شبكه تلویزیونی المنار پخش شد با اشاره به شبكه‌های جاسوسی و مزدوران دستگیر شده صهیونیست در لبنان گفت: چیزی كه برای ما مهم است، این است كه این شبكه‌ها نابود شود و چشم‌های صهیونیست‌ها كور شود تا مردم و كشور در امان باشند.

نصرالله خواستار اجرای حكم اعدام درباره این جاسوس‌ها شد و افزود: كسی كه در این زمینه سهل‌انگاری می‌كند، شریك خون‌های مردم لبنان در این زمینه است.

وی ادامه داد: من به شما می‌گویم اول هم از جاسوسان جریان شیعی شروع كنید.

دبیركل حزب الله لبنان در ادامه خطاب به جاسوسان صهیونیست حاضر در لبنان گفت: می‌خواهم به آنها بگوم كه شما كاملا شناسایی شده‌اید بنا براین باید هر چه سریعتر خود را به دستگاههای قضایی تسلیم كنید تا شاید به این ترتیب در مجازات شما تخفیف داده شود.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: شما باید بدانید كه الان در مقابل اسرائیل هیچ ارزشی ندارید بنابراین قبل از اینكه فرصت از دست برود، به كشور خود بازگردید.

وی ادامه داد: ما در مقاومت تمام تلاش و همكاری را با تمام دستگاههای رسمی در رسیدن به این هدف عالی كه همان پاكسازی لبنان از شبكه‌های جاسوسی است، به كار می بندیم، باید در تلطیف محیط سیاسی كوشا باشیم و اجازه ندهیم كه اختلافات ما به توجیه مزدوری بینجامد.

كسی كه در این زمینه سهل‌انگاری می‌كند، شریك خون‌های مردم لبنان در این زمینه است.

وی با اشاره به مزدورانی كه از لبنان فرار كرده‌اند، گفت كه خانواده‌های این افراد هیچ گناهی ندارند، نباید هیچ كس از ما به خانواده این افراد بدی كند، بلكه باید تسلی حال آنان باشیم و در برابر این مصیبت در كنار آنان قرار گیریم.

دبیركل حزب‌الله لبنان افزود: ‌من می‌دانم كه احساسات این افراد چیست كه یكی از افراد خانواده‌های آنها جاسوس شده است؟ بنا براین می خواهم كه در زمینه جاسوسان با رحمت و رأفت كامل با خانواده‌های آنها برخورد كنید و جاسوسان را با شدیدترین مجازات مواجه كنیم.

نصرالله تصریح كرد: می‌خواهم آخرین نكته را درباره جاسوسان بگویم و آن اینكه برخی از این افراد تنها به جمع‌آوری اطلاعات بسنده نمی‌كردند، بلكه افراد اجرایی بودند و در منزل یكی از این افراد 20 كیلو "تی‌ان‌تی " كشف شده است.

وی افزود: برخی از این افراد مواد منفجره منتقل می‌كردند و بعضی دیگر به جمع‌آوری اطلاعات در مورد عملیات قتل و كشتار می پرداختند، برخی از آنان اسرائیلی‌ها را وارد لبنان كرده و بعد از عملیات آنها را از لبنان خارج می‌كردند. برخی از این افراد در انفجارهای مختلف در لبنان بویژه در سال 2005 دست داشتند.

دبیركل حزب الله لبنان همچنین فاش كرد كه برخی از آنان در ایجاد فتنه میان حزب‌الله و جنبش امل دست داشتند.

سیدحسن‌نصرالله در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به سختی‌ها و مشقت‌هایی كه مردم جنوب لبنان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی متحمل شده‌اند، گفت: جنوب لبنان همیشه در معرض تجاوز و خطر قرار داشته است

وی افزود: از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی جنوب لبنان همیشه در معرض تهدید قرار داشته است. ملت ما با جهاد همیشگی خود صبر پیشه كرد تا اینكه پیروزی الهی حاصل شد.

نصرالله با اشاره به سختی‌هایی كه مردم این منطقه تحمل كرده‌اند، خطاب به آنها افزود: آیا می‌دانید جرم شما چیست؟ جرم شما این است كه اشغالگری را نپذیرفته‌اید و در برابر آن با سلاح اندك و ایمان بسیار ایستاده‌اید.

وی ادامه داد: گناه بزرگتر شما این است كه پیروز شده‌اید و زمین و اسرای خود را بازگردانده‌اید.

دبیركل حزب‌اله لبنان در ادامه از دولت، ارتش و نیروهای امنیتی لبنان خواست تا از جنوب این كشور نیز دفاع كنند و كرامت آن را پاس بدارند.

نصرالله ادامه داد: من با تمام صراحت بیان می‌كنم كه هیچ گاه مقاومت را به عنوان جایگزینی برای این دولت نمی‌خواهیم، اما از سوی دیگر دولتی كه خود را دولت می‌نامد و از جنوب لبنان دفاع نمی‌كند، اصلا دولت نیست تا مقاومت بخواهد خود را جایگزین آن بكند.

دبیركل حزب الله لبنان در عین حال به ساكنان اهالی جنوب لبنان قول داد كه مقاومت با همكاری ارتش لبنان منطقه جنوب را از بمبهای خوشه‌‌ای به جا مانده از تهاجم همه جانبه رژیم صهیونیستی پاكسازی كند.

سیدحسن نصرالله در بخشی دیگری از سخنان خود به انتخابات فرار روی لبنان اشاره كرد و خطاب به مردم گفت: ما با همراهی، خواست و انتخاب شما در هفتم ژوئن (هفدهم خرداد ماه) با همكاری برادران خود در نیروهای مخالف دولت، دولتی قوی خواهیم ساخت.

وی ادامه داد: این دولت باید اعتماد مردم را به دست آورد و به وسیله اقدامات و فعالیت‌های خود و حضور قوی و پیگیری نزدیك مسایل و نه شعار دادن صرف اطمینان مردم را كسب كند.

نصر الله افزود كه مشكل دولت زمانی حل می‌شود كه دولت، ملت خود را قانع كند كه می‌تواند از ملت و سرزمین خود دفاع كند.

به گزارش خبرگزاری فارس، دبیركل حزب الله لبنان گفت: " ما در برابر نبرد انتخاباتی قرار داریم و هدف ما در تمامی حوزه‌‌های انتخاباتی پیروزی كامل معارضان است. "

نصرالله با اشاره رقابت دو متحد حزب الله در حوزه انتخاباتی منطقه "جزین " گفت: رقابت بین دو فهرست از طرف معارضان نباید دلیلی برای عدم شركت رای‌دهندگان شود بلكه باید به شكل گسترده شركت كنیم تا از این منطقه سه نماینده از طرف معارضان انتخاب شوند.

ما در مواجهه در برابر این وسوسه‌های شیطانی بر اعتماد و روابط قوی ایجاد شده میان خود تكیه می‌كنیم كه از مسائل سیاسی فراتر رفته و نوعی نزدیكی عاطفی و احساسی به وجود آمده است

دبیركل حزب‌الله لبنان با اشاره به تلاش‌های برخی از سیاستمداران لبنانی طی سالهای گذشته برای ایجاد اختلاف بین حزب‌الله و جنبش امل افزود: این تلاش هنوز هم وجود دارد. مثلا همواره می‌گویند كه این حزب‌الله است كه معارضان را رهبری می‌كند، گویی جنبش امل و جریان ملی آزاد و دیگر احزاب ملی و اسلامی بخشی از حزب‌الله هستند.

نصرالله هدف از طرح این سخنان را اهانت به دیگران و تحریك مردم دانست و با بیان اینكه "این سخنان تنها از طرف آمریكا و غرب بیان می‌شود " افزود: آنها خوب می‌دانند كه ما با یكدیگر واقعا هم‌پیمان بوده و در مرحله آینده نیز همه با هم متحد هستیم و در برابر این سخنان تحریك‌آمیز ایستادگی كرده و آن را خنثی می‌كنیم و چنین ادعاهایی هیچ تاثیری بر حزب‌الله، امل و هواداران آنها ندارد.

نصرالله تصریح كرد: ما در مواجهه در برابر این وسوسه‌های شیطانی بر اعتماد و روابط قوی ایجاد شده میان خود تكیه می‌كنیم كه از مسائل سیاسی فراتر رفته و نوعی نزدیكی عاطفی و احساسی به وجود آمده است. ما هیچ مشكلی بین یكدیگر نداریم و فهرست‌های انتخاباتی خود را با رضایت كامل معرفی كردیم.

دبیركل حزب الله لبنان گفت: من امروز موضع‌گیری حزب‌الله را به روشنی كامل می‌گویم. هدف ما در تمامی حوزه‌‌های انتخاباتی این است كه معارضان كاملا پیروز شوند، نه برای اینكه هوا و هوس قدرت داریم بلكه به این خاطر كه لبنان را بازسازی كنیم. سهم حزب‌الله در اكثریت پارلمانی هیچ اهمیتی ندارد. موضوع در این میان یك موضوع اخلاقی و بر اساس وفاداری به مردم ، ارتش و مقاومت و خاك و نسل‌های آینده است. بنا براین ما در برابر نبردی انتخاباتی قرار داریم كه باید با التزام كامل به فهرست‌های انتخاباتی معارضان رای دهیم و هر نامزد انتخاباتی در هر حوزه‌ای كه عضو فهرست معارضان باشد، گویی نامزد حزب‌الله است و ما بر این اساس حركت می‌كنیم.

دبیركل حزب الله لبنان همچنین از مردم جنوب این خواست كه در هفتم ژوئن به طور گسترده در پای صندوق‌های رای حضور یابند و با این حضور خود بر خط مقاومت تاكید كنند.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور