تبیان، دستیار زندگی
دیدار مردم آذربایجان شرقی با رهبر معظم انقلاب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار هزاران نفر از مردم مؤمن و انقلابی آذربایجان شرقی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار جمع زیادی از مردم آذربایجان، حضور گسترده و خیره كننده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال را معجزه عظیم الهی خواندند و تأكید كردند: ملت ایران در روز 22 بهمن با آگاهی، بصیرت، همت و توفیق الهی پاسخ كوبنده ای به همه مخالفان نظام جمهوری اسلامی داد و حجت را بر همه تمام كرد.

آیت الله خامنه ای

در این دیدار كه در آستانه سالگرد قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از این حركت انقلابی، مبتكرانه و تأثیرگذار مردم هوشیار و وفادارآذربایجان و تبریز، به تبیین دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی ایران و گسترش نفوذ و اثرگذاری آن در میان ملتها پرداختند و افزودند: از آنجا كه انقلاب اسلامی، سخن حق و اهداف آن نیز كه از طرف امام حكیم (ره) ترسیم شد، با فطرت مردم مسلمان ایران هماهنگ بود، همچون شجره ای طیبه، با گذشت زمان پرفروغ تر و تأثیرگذارتر شد و با لطف و عنایت الهی، دلهای بسیاری را بسوی خود جذب كرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برجستگی روزافزون انقلاب اسلامی در داخل و در میان ملتهای مختلف كه، برخلاف سایر امواج و حركتهای اجتماعی كه با گذشت زمان كم فروغ و بی تأثیر می شوند، خاطرنشان كردند: راز این ماندگاری، حقانیت انقلاب اسلامی است و به همین دلیل است كه جمعیت شركت كننده در راهپیمایی 22 بهمن امسال و در سی و یكمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به مراتب از سالهای قبل بیشتر، پررنگ تر و قوی تر بود.

از آنجا كه انقلاب اسلامی، سخن حق و اهداف آن نیز كه از طرف امام حكیم (ره) ترسیم شد، با فطرت مردم مسلمان ایران هماهنگ بود، همچون شجره ای طیبه، با گذشت زمان پرفروغ تر و تأثیرگذارتر شد و با لطف و عنایت الهی، دلهای بسیاری را بسوی خود جذب كرد

ایشان افزودند: دشمنان انقلاب و برخی افراد دیگر كه دانسته یا ندانسته با زبان دشمنان سخن می گویند، تلاش بسیاری دارند تا اینگونه وانمود كنند كه انقلاب اسلامی از راه خود منحرف شده است اما واقعیت آن است كه حركت امروز انقلاب اسلامی و اهداف آن، همان حركت و اهدافی است كه امام بزرگوار (ره) در روز اول انقلاب ترسیم كردند.

رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: اگر انقلاب اسلامی از مسیر و اهداف اصلی خود منحرف شده بود، این جمعیت عظیم و این همه دل، ایمان و انگیزه، با یاد و نام انقلاب به حركت در نمی آمد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأكید بر اینكه نتیجه وفاداری به انقلاب و اهداف آن، عزت، اقتدار و رسیدن به آرمانهای والا، و اجر و ثواب الهی است، افزودند: اگر كسانی با انقلاب اسلامی سست عهدی یا بدعهدی كنند، به ضرر خود آنها تمام خواهد شد زیرا انقلاب اسلامی با قوت به راه خود ادامه خواهد داد و آن افرادی كه انقلاب را رها كنند و یا به خواست دشمن در مقابل آن بایستد، خود دچار خسران و زیان خواهند شد.

آیت الله خامنه ای

ایشان با اشاره به حضور خیره كننده مردم در روز 22 بهمن و معجزه عظیم الهی در این روز خاطرنشان كردند: دشمنان و مخالفان نظام اسلامی اعم از مخالفان معاند و مخالفان غافل، از مدتها پیش برای ایجاد درگیری میان مردم، در روز 22 بهمن و القای رویگردانی مردم از نظام برنامه ریزی و طراحی كرده بودند اما ملت ایران با آگاهی، بصیرت، و همت و با دست قدرت الهی كه دلهای آنان را بیدار كرد، در روز 22 بهمن مشت محكمی بر دهان همه مخالفان كوبید.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: مردم در این روز حجت را بر همه تمام كردند و همه دشمنان نظام اسلامی اعم از دشمنان خارجی و مخالفان داخلی باید بیدار و از توهم خارج شده باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند: از مدتها پیش برخی سردمداران غربی، از جمله رئیس جمهور امریكا دائماً دم از مردم ایران می زدند اما حضور گسترده مردم در 22 بهمن، خذلان الهی و رسوایی را نصیب آنان كرد.

ایشان افزودند: عده ای هم در داخل از روی غفلت، یا عدم تعقل، و یا عناد و دشمنی، دائماً بر ضد حركت كلی نظام اسلامی سخن می گفتند، و دم از مردم می زدند، اما 22 بهمن نشان داد كه مردم بدنبال چه هستند و چه می خواهند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: این عده بر اساس توهماتی كه به آنها القا شده بود، غرّه شدند و تصور كردند، مردم از انقلاب اسلامی و راه امام (ره) برگشته اند اما 22 بهمن پاسخ كوبنده ای به آنها بود.

دشمنان انقلاب و برخی افراد دیگر كه دانسته یا ندانسته با زبان دشمنان سخن می گویند، تلاش بسیاری دارند تا اینگونه وانمود كنند كه انقلاب اسلامی از راه خود منحرف شده است اما واقعیت آن است كه حركت امروز انقلاب اسلامی و اهداف آن، همان حركت و اهدافی است كه امام بزرگوار (ره) در روز اول انقلاب ترسیم كردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به توهمات چند دولت مستكبر در مورد ایران، افزودند: این دولتهای مستكبر كه غالباً ملتهای خودشان هم، آنها را قبول ندارند، در سخنان خود اینگونه وانمود می كنند كه جامعه جهانی با جمهوری اسلامی ایران مخالف است در حالیكه جامعه جهانی به معنای ملتها و بسیاری از دولتها، از این دولتهای مستكبر ناراضی هستند و به هیچ وجه با جمهوری اسلامی مخالفتی ندارند.

ایشان تأكید كردند: البته كه این چند دولت مستكبر و تحت سلطه كمپانیهای صهیونیست، باید با جمهوری اسلامی مخالف باشند زیرا نظام اسلامی، فریاد عدالت را در جهان سر داده است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: آن روزی كه شبكه اختاپوسی سرمایه داری جهانی از ما تعریف كند، آن روز، باید عزا بگیریم.

آیت الله خامنه ای

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأكید بر اینكه جمهوری اسلامی ایران از موضع خود كه سخن دل ملتها و بسیاری از دولتها است كوتاه نخواهد آمد و به هیچ وجه از این مخالفتها و تهدیدها نیز نمی هراسد افزودند: به صراحت اعلام می كنیم، ما با استكبار و نظام سلطه و تسلط چند كشور بر جهان مخالفیم و با آن مبارزه می كنیم و نخواهیم گذاشت این چند دولت با سرنوشت دنیا بازی كنند.

ایشان علت اصلی بهانه گیری ها و دروغ پردازیها در مورد موضوع هسته ای، حقوق بشر و دموكراسی را این موضع صریح و ایستادگی ملت ایران دانستند و خاطرنشان كردند: اكنون بار دیگر امریكاییها، مأمور خود را همچون دوره گردی به خلیج فارس فرستاده اند تا همان دروغ ها را تكرار كند اما اكنون هیچكس این سخنان را باور نمی كند زیرا امریكا به فكر مصالح و منافع ملتهای منطقه نبوده بلكه بر عكس تا آنجا كه توانسته است، منطقه را در زیر پای منافع نامشروع خود، لگدمال كرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه جنگ طلب واقعی امریكا است افزودند: امریكا، خلیج فارس را به انبار تسلیحات تبدیل، و به عراق و افغانستان حمله كرده و به جان پاكستان نیز افتاده است و در چنین وضعیتی به دروغ پردازی بر ضد جمهوری اسلامی ایران می پردازد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند: همه ملتهای منطقه و بسیاری از دولتهای منطقه می دانند كه جمهوری اسلامی ایران طرفدار صلح، برادری، و عزت كشورهای منطقه و همه كشورهای اسلامی است.

ایشان اقدامات و اظهارات اخیر مقامات امریكایی را حركتی انفعالی خواندند وتأكید كردند: جمهوری اسلامی ایران، امسال برای چند دهمین بار در مبارزه خود با مستكبرین پیروز شد و آنها شكست خوردند.

در قضایای فتنه اول انقلاب در تبریز، امام بزرگوار (ره)، همت، غیرت، آگاهی و بصیرت مردم تبریز را خوب شناختند و فرمودند: مردم جواب فتنه گران را خواهند داد و همینگونه هم شد

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به بروز حوادث بعد از انتخابات به دلیل نادانی و محاسبه غلط برخی افراد، افزودند: دشمن تلاش كرد تا با استفاده از این حوادث، جمهوری اسلامی ایران را تضعیف كند، اما این حوادث نه تنها موجب تضعیف نظام نشد بلكه موجب قدرت بیش از پیش نظام اسلامی شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اگر قبل از انتخابات، باید با استدلال گفته می شد كه دشمن در كمین است، مردم بعد از حوادث انتخابات، دیدند كه دشمن چگونه در كمین است، بنابراین بلافاصله در میدان حاضر شدند و از این پس هم همینگونه خواهد بود.

ایشان خاطرنشان كردند: مردم از این پس در همه عرصه ها از جمله عرصه علم و صنعت، كسب و كار، تجارت و كارهای گوناگون با انگیزه و جدیت بیشتری حركت خواهند كرد.

آیت الله خامنه ای

رهبر انقلاب اسلامی مسئولیت مسئولان را بعد از حركت عظیم مردمی و هوشیاری خیره كننده آنان در 22 بهمن، بسیار سنگین دانستند و تأكید كردند: مردم نشان دادند كه آماده دفاع از انقلاب و كشور و ارزشها هستند بنابراین مسئولان كشور، مسئولان قوای سه گانه و همه خدمتگزاران باید با خضوع و احترام در مقابل ملت، با جدیت و تلاش مضاعف به دنبال حل مشكلات و نابسامانی های جامعه باشند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان كردند: هیچ مشكل و نابسامانی وجود ندارد كه با دست اراده متكی به ایمان قابل برطرف شدن نباشد و با لطف خداوند متعال مسئولان كشور و مسئولان قوای سه گانه و آحاد مردم تلاش خواهند كرد تا این مشكلات حل شوند.

ایشان تأكید كردند: آینده ملت ایران آینده درخشانی است و این ملت تصمیم خود را برای رسیدن به اوج اهداف گرفته است و به این اهداف نیز خواهد رسید و الگویی برای همه ملتها خواهد شد تا آنها بدانند مسیر عزت و عظمت چگونه است.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به دو ویژگی ممتاز مردم آذربایجان و تبریز اشاره كردند و افزودند: مردم تبریز همواره آغاز كننده بوده و ابتكار عمل را در دست داشته اند و قیام 29 بهمن سال 56 نیز از همین موارد بود زیرا اگر مردم تبریز این كار بزرگ را انجام نمی دادند، سلسله اربعین ها در كشور ایجاد نمی شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، وفاداری را ویژگی ممتاز دیگر مردم آذربایجان و تبریز دانستند و خاطرنشان كردند: در قضایای فتنه اول انقلاب در تبریز، امام بزرگوار (ره)، همت، غیرت، آگاهی و بصیرت مردم تبریز را خوب شناختند و فرمودند: مردم جواب فتنه گران را خواهند داد و همینگونه هم شد.

جمهوری اسلامی ایران، امسال برای چند دهمین بار در مبارزه خود با مستكبرین پیروز شد و آنها شكست خوردند

ایشان با اشاره به استمرار این ویژگی ها در مردم آذربایجان و تبریز افزودند: امروز هم جوانهای عزیز تبریز كه نه امام، نه دفاع مقدس و نه با كری ها را دیده اند، با همان استقامت و بصیرتی در صحنه حاضر می شوند كه جوان تبریزی در 29 بهمن سال 56 در میدان حاضر شد.

در ابتدای این دیدار آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره قیام 29 بهمن سال 56 مردم تبریز و سوابق انقلابی مردم این منطقه در مبارزه با ظالمان و ستمگران گفت: روحیه پیشتازی مردم تبریز در انتخابات دهم ریاست جمهوری با افزایش صددرصدی مشاركت بار دیگر تجلی یافت و بعد از حادثه عاشورا نیز مردم تبریز حماسه ای ماندگار آفریدند.

وی افزود: مردم آذربایجان با حضور كم نظیر خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال نیز با آرمانهای امام راحل و با مقام معظم رهبری تجدید پیمان كردند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشرآیت الله خامنه ای

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور