تبیان، دستیار زندگی
قبل از ورود من به عرصه انتخابات جریان این عرصه حالتی سرد و كم‌تحرك داشت و مسائل و مباحث جدی توسط نامزدها مطرح نمی‌شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنرانی رضایی در ورزشگاه شهدای هفتم تیر تهران
محسن رضایی

قبل از ورود من به عرصه انتخابات جریان این عرصه حالتی سرد و كم‌تحرك داشت و مسائل و مباحث جدی توسط نامزدها مطرح نمی‌شد.

به گزارش ایفنا نیوز، این كاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع كثیر و پرشور هواداران خود در ورزشگاه شهدای هفتم تیر تهران با اعلام این مطلب افزود: زمانی كه من پا به عرصه حساس، سرنوشت‌ساز و مهم انتخابات گذاشتم، در اولین اقدام خود از مهندس ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما درخواست كردم كه در برنامه‌های انتخاباتی این ارگان، برنامه‌ای برای مناظره نامزدها با یكدیگر در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: بدون وجود چنین مناظره‌هایی حقایق به صورت شفاف برای مردم مشخص نمی‌شد و ملت امكان مقایسه‌پذیری نداشتند.

رضایی گفت: من در اقدام بعدی با تكیه ویژه بر ملت ایران محور برنامه‌های اصلی خود را در موضوعات گوناگون كه مهم‌ترین آنها نجات اقتصاد ایران بود، مطرح كردم.

وی ادامه داد: پیش از ورود من به عرصه انتخابات نامزدها تنها به نقد یكدیگر می‌پرداختند و صحبتی از راهكارها، برنامه‌ها و آینده نبود.

این دكترای اقتصاد تصریح كرد: من نمی‌گویم نامزدها برنامه نداشته‌اند، اما زمانی كه ما به ارائه برنامه‌های خود پرداختیم، آنها نیز برای معرفی برنامه‌ها به تلاش و تكاپو افتادند.

دكتر محسن رضایی گفت: من با اعلام نامزدی خود برای انتخابات ریاست‌جمهوری بر مسیر انتخابات تاثیر بسیار خوبی گذاشتم.

رضایی درباره دیگر تاثیرات خود بر جریان انتخابات گفت: شور و نشاطی كه در بین مردم ما به خصوص جوانان و بانوان كشورمان به وجود آمده است، در دوره پیشین كم‌رنگ‌تر بود و می‌توان گفت، امروز نسل سوم ما در عرصه انتخابات با نشاط‌تر عمل می‌كنند.

وی افزود: جوانان ایرانی می‌توانند همانگونه كه شاه و صدام و اشغالگران را بیرون كرده‌اند، فقر، بیكاری و گرانی و تورم را از كشور نیز بیرون كنند.

وی اظهار داشت: بعد از این كه دولت را به دست گرفتم با كمك شما عزیزان كشور را نجات می‌دهم.

وی ادامه داد: ما به دنبال این نیستیم كه یك دولت كوچك و محدود درست كنیم، بلكه دولتی بزرگ متشكل از همه اقوام ایرانی و همه نسل‌ها ایجاد می‌كنیم.

بعد از این كه دولت را به دست گرفتم با كمك شما عزیزان كشور را نجات می‌دهم

رضایی گفت: نگه داشتن نسل سوم در حاشیه به كشور لطمه می‌زند.

وی افزود: باید از تمام ظرفیت بانوان ایرانی این قشر مظلوم و قانع‌ترین بانوان جهان استفاده شود و از آنها به شایستگی در اداره استفاده می‌كنیم.

وی ادامه داد: در مسائل اجتماعی، فناوری اطلاعات، سازندگی‌های شهری و هر جایی كه بانوان بتوانند شركت كنند از آنها استفاده می‌كنیم.

وی افزود: خانه‌داری نیز شغل است كه به آن حقوق و بیمه اختصاص خواهیم داد و به همه بانوان یك آموزش 6 تا 9 ماهه برای خانه‌داری خواهیم داد تا در بسیاری امور خانه بانوان كیفیت را ارتقا دهند و یك مدرك خانه‌داری به آنها می‌دهیم.

رضایی گفت: آمده‌ایم كه شعارزدگی را بیرون كنیم و به عمل‌گرایی تبدیل كنیم و این اقدام‌ها را با تدوین قوانین و حقوق شهروندی شروع می‌كنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم ایران تاكنون نتوانسته‌اند حق خودشان را بگیرند، از روستاها، جوانان و مردمان. ما حقوق شهروندی را ابتدا از احیای حق شروع می‌كنیم كه چندین ماده آن قوانین مخصوص به مشاوره حقوقی است.

وی گفت: گشت ارشاد را 2 قسمت می‌كنم و مفاسد را به پلیس می‌دهم و فرهنگ را به دست فرهنگی‌ها می‌سپارم و از امنیت وس یاست دور خواهم كرد.

رضایی گفت: قریب به 16 میلیون جوان و نوجوان در اختیار فرهنگیان است، یك فرهنگی نباید نگرانی و دغدغه داشته باشد، این قشر باید بتوانند همیشه از چند ساعت قبل از كلاس مطالعه داشته باشند تا با اطلاعات به تدریس بپردازند.

وی افزود: برای رسیدن به این منظور باید به مشكلات فرهنگیان كشور به صورت جدی رسیدگی شود و اگر این مساله صورت نگیرد، آینده‌ای ساخته نمی‌شود و ایران آینده شكل نمی‌گیرد و این مساله برای من خیلی مهم است و مطمئنا به آن توجه می‌كنم.

رضایی گفت: محور اصلی كار من با جوانان است ما می‌خواهیم از آنها در ساختن كشور استفاده كنیم و قصد بازی كردن با احساس‌های آنها نداریم و برای آنها برنامه داریم.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور