تبیان، دستیار زندگی
: فارسی 1 در تیزری تبلیغاتی از پخش دو سریال با عناوین شب به شب و ققنوس در باکس سحرگاهی ماه رمضان خبر می ‌داد. پخش این دو سریال در شرایطی انجام خواهد شد که شبکه ‌های داخلی در آن ساعات برنامه ی نمایشی خاصی ندارند و تنها مناجات و دعا پخش خواهد کرد و احتم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فارسی1 هم روزه گرفت!


 فارسی 1 در تیزری تبلیغاتی از پخش دو سریال با عناوین "شب به شب"  و "ققنوس" در باکس سحرگاهی ماه رمضان خبر می ‌داد. پخش این دو سریال در شرایطی انجام خواهد شد که شبکه ‌های داخلی در آن ساعات برنامه ی نمایشی خاصی ندارند و تنها مناجات و دعا پخش خواهد کرد و احتمالاً همین عامل، دست‌ اندرکاران فارسی 1 را به فکر انداخته تا سریال‌ های خود را در این ساعات به نمایش گذارند.

فارسی وان

شبکه ی ماهواره‌‌ای "فارسی 1" در ادامه ی سیاست ‌های (جنگ نرم) خویش و دوبله ی فارسی سریال‌ های موهن و غیراخلاقی ، در تازه‌ ترین حرکت خود زاهد و عابد گشته و با پخش سریال‌ هایی در زمان سحرگاه با عنوانِ "ویژه پخش در سحر‌های ماه مبارک رمضان" شبیخونی جدید را آغاز کرده است.

این شبکه که در آستانه ی فرا رسیدن ماه رمضان با پیش بینی این موضوع که به دلیل پخش چهار سریال تولیدی تلویزیون جمهوری اسلامی از زمان افطار تا پاسی از شب ، اکثر بینندگان خود را از دست خواهد داد ، در تیزری تبلیغاتی از پخش دو سریال با عناوین "شب به شب"  و "ققنوس" در باکس سحرگاهی ماه رمضان خبر می ‌داد . پخش این دو سریال در شرایطی انجام می شود که شبکه ‌های داخلی در آن ساعات برنامه ی نمایشی خاصی ندارند و تنها مناجات و دعا پخش می شود و احتمالاً همین عامل ، دست‌ اندرکاران فارسی 1 را به فکر انداخته تا سریال‌ های خود را در این ساعات به نمایش گذارند ، لیک باید توجه داشت که طرح این شبکه تنها به سحرگاه محدود نشده و ساعات نزدیک به افطار را نیز شامل می شود ، بدان معنا که پخش پر بیننده ترین سریال در حال پخش خود را در این ساعت گنجانده ، این سریال با عنوان "اِوالونا" فیلمی است مملو از خیانت و شهوت رانی و دقیقا مشابه سریال "ویکتوریا" که در زمان پخش آن اختلافات و شکافی عمیق بین خانواده های ایرانی ایجاد نمود و از آن جمله افزایش شدید آمار طلاق و خیانت های خانوادگی می باشد.

البته این جریان روند جدیدی نبوده و طی سال های گذشته نیز این شبکه در ماه رمضان برنامه های خاصی را در ساعات معینی تدارک دیده بود ، اما امسال برنامه های سحرگاهی طرحی جدید است که به برنامه های سال های گذشته افزوده شده‌اند

البته این جریان روند جدیدی نبوده و طی سال های گذشته نیز این شبکه در ماه رمضان برنامه های خاصی را در ساعات معینی تدارک دیده بود ، اما امسال برنامه های سحرگاهی طرحی جدید است که به برنامه های سال های گذشته افزوده شده اند . این شبکه که در رمضان هر سال شعاری را برمی گزیند و امسال با شعار "رمضان کلید گنج نهان" برنامه های خود را پخش می کند و صحنه هایی از مساجد و اماکن مقدس نشان می دهند . ربنا (تنها با صدای شجریان) را با ترجمه اش و اذان (با تعجیل دو دقیقه ای نسبت به تهران) را با آهنگ پخش می کند تا اعتماد مخاطبین را بیش از پیش جلب نماید . حال باید از عوامل این شبکه ی یهودی پرسید که این جمله "رمضان کلید گنج نهان" را قبول دارید ؟ پس چرا مشروبات الکلی و رابطه های نامشروع دختران و پسران و شیطان پرستی و خیانت به همسر را ترویج می کنید ؟

فارسی وان

پاسخی جز این یافت نمی شود که عوامل این شبکه ی یهودی و صهیونیستی برنامه های گسترده ای برای عوام فریبی طراحی نموده اند تا خود را مسلمان جلوه داده و با در نظر گرفتن همه ی جوانب امر ، به خانواده های ایرانی این طور القا کنند که می توان روزه هم گرفت ، به عزاداری هم پرداخت و به میهمانی های فرهنگی که خود تعریفی از آن کرده اند رفت و در عین حال به عیش و نوش نیز پرداخت زیرا این موارد هیچ مغایرتی با یکدیگر ندارند

باید ازعان داشت که شبکه فارسی1 بسیار پیچیده و هوشمندانه عمل می کند و در ظاهر ، هیچ نشانی از مخالفت با آموزه های ارزشی و دینی نشان نمی دهد و حتی برای مناسبت های خاص مذهبی هم پیام تبریک و تسلیت می دهد . اما با روش پیچیده ، بنیان های هنجاری و فکری جامعه را هدف قرار داده اند . وقتی بنیان های اجتماعی-فرهنگی جامعه ی اسلامی از بین رفت ، آنگاه حرف های جدیدی را جایگزین می کنند که به راحتی قابل رسوخ و نفوذ است.

در ظاهرِ فارسی1 خبری از مواضع فکری و سیاسی نیست اما در عمل ، سست کردن بنیان های فکری و اجتماعی جامعه را به دنبال خواهد داشت و متاسفانه به دلیل نا آگاهی مخاطبان از اهداف پیدا و پنهان گردانندگان این شبکه در حال حاضر شبکه فارسی1 مخاطبان بسیاری را از میان جوانان و به خصوص خانواده ها به خود اختصاص داده است.

این شبکه طوری برنامه ریزی شده است که ترویج بی بند و باری را آموزش دهد و به بیننده اش القا می کند که چنین رفتاری هیچ تضادی با موازین اسلامی ندارد.

پخش دو سریال در شرایطی انجام می شود که شبکه ‌های داخلی در آن ساعات برنامه ی نمایشی خاصی ندارند و تنها مناجات و دعا پخش می شود و احتمالاً همین عامل ، دست‌ اندرکاران فارسی 1 را به فکر انداخته تا سریال‌ های خود را در این ساعات به نمایش گذارند

در مناسبت ها و اعیاد مختلف و نیز ایام شهادت پیام های تبریک و تسلیت پخش نموده و با تیزرهای تبلیغاتی سعی در مظلوم نمایی داشته و خود را طرفدار ارزش های اسلامی و خانواده می نمایاند ، طوری وانمود می کند که گویا این ایام برای آن ها مهم است تا مخاطب احساس کند که این شبکه به اعتقاداتش احترام گذاشته و از لحاظ فکری و عقیدتی کاملا با یکدیگر همسو هستند ، لیکن به تدریج با صحنه های غیر اخلاقی بر افکار و نگرش جوانان رخنه می کند و به هدف خود ، که همان از بین بردن بنیان خانواده است نائل می شود.

در واقع تمام نقشه ها و برنامه های این شبکه  با هدف تخریب اسلام و بنیان خانواده طراحی شده و در این موضع شکی نیست و روشن ترین ادله ی آن تاملی در مضمون سریال ها و موسیقی  های (راک) پخش شده از این شبکه می باشد.

فرآوری :آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: جام نیوز / سایت خبر فارسی