تبیان، دستیار زندگی
آمارها نشان می دهد پس از اینكه استفاده از لامپ كم مصرف توسط مردم در كشور به یك وظیفه همگانی تبدیل شد.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صرفه جویی با لامپهای كم مصرف

لامپ کم مصرف

بخش اقتصاد- آمارها نشان می دهد پس از اینكه استفاده از لامپ كم مصرف توسط مردم در كشور به یك وظیفه همگانی تبدیل شد، در طول دو سال گذشته سالانه سه میلیارد و 800 میلیون كیلووات ساعت در مصرف انرژی صرفه جویی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس از وزارت نیرو، لامپ‌های كم مصرف توزیع شده افزون بر دارا بودن ضمانت 18 ماهه، از كیفیت بالایی برخوردار بوده و در مقایسه با لامپ های رشته ای ضمن اینكه طول عمری در حدود هشت برابر این لامپ ها دارند، فقط 20 درصد نسبت به لامپ های مشابه رشته ای برق مصرف می كنند.

بر اساس این گزارش، در راستای سیاست های دولت در زمینه اصلاح الگوی مصرف انرژی، سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) با همكاری شركت های توزیع نیروی برق استان های سراسر كشور طی سال های 87 و 88 بیش از 93 میلیون شعله لامپ كم مصرف یارانه ای را در كشور توزیع كرده است كه این توزیع توانسته سالانه سه میلیارد و 800 میلیون كیلووات ساعت در مصرف انرژی صرفه جویی برای كشور به همراه داشته باشد.

بنابر این گزارش، استقبال و استفاده هوشمندانه شهروندان از این طرح موجب تعدیل پیك بار شبانه به حدود هزار و هفتصد مگاوات و كاهش مصرف برق در بخش روشنایی شده است.

توزیع این تعداد لامپ هم چنین موجب صرفه جویی بیش از 2100 مگاوات تولید برق ویژه در نیروگاه ها و صرفه جویی سالانه در مصرف انرژی به میزان 3.8 میلیارد كیلووات ساعت شده است.

منبع : خبرگزاری فارس

تنظیم برای تبیان:

ریحانه حمیدی فر