تبیان، دستیار زندگی
جعفر قادری عضو كمیسیون تلفیق برنامه پنجم گفت: با تصویب كارگروه این كمیسیون، بازخرید مرخصی كاركنان.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لغو بازخرید مرخصی كاركنان دولت

کارمندان

بخش اقتصاد- جعفر قادری عضو كمیسیون تلفیق برنامه پنجم گفت: با تصویب كارگروه این كمیسیون، بازخرید مرخصی كاركنان دولت به دلیل بار مالی زیادی كه برای دولت به همراه داشته است، منتفی شد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود: جریان رسیدگی به لایحه برنامه پنجم توسط كارگروهی مركب از 3 عضو هیات رئیسه و 8 عضو انتخابی كمیسیون تلفیق تغییر كرد و این 11 نفر قرار شد پیشنهادهای كمیسیونهای تخصصی و اعضای دولت را بررسی و تصویب كنند و سپس به كمیسیون پیشنهاد دهند.

عضو كمیسیون تلفیق مجلس گفت: نخستین جلسه این كارگروه بعد از ظهر شنبه و دومین جلسه صبح یكشنبه هفتم شهریور برگزار شد و مصوبات این كارگروه ارائه به كمیسیون تلفیق آماده شد.

نماینده شیراز در مجلس افزود: در ادامه رسیدگی كارگروه یاد شده تا پایان هفته كل مواد لایحه برنامه را برای ارائه به كمیسیون تلفیق آماده می‌كند و از شنبه آینده تا آخر هفته كل مواد الحاقی و پیشنهادی به لایحه برنامه پنجم تصویب خواهد شد.

قادری افزود: بعد از تعطیلات تابستانی مجلس لایحه برنامه پنجم آماده رسیدگی در صحن مجلس خواهد بود. وی با بیان اینكه در ادامه جلسات كارگروه مباحث مربوط به امور اداری مطرح شد، گفت: مهم‌ترین این مباحث این است كه از این پس امكان بازخرید مرخصی كارمندان وجود ندارد و كارمندان باید مرخصی مانده خود را در فرصت باقیمانده تا بازنشستگی استفاده كنند.

عضو كمیسیون تلفیق مجلس افزود: كارمندان تا پایان بازنشستگی باید از مرخصی‌های مانده استفاده كنند و اگر استفاده نشود به دلیل بار مالی زیاد برای دولت امكان بازخرید مرخصی‌ها وجود ندارد. قادری ادامه داد: در مباحث دیگر حدود 10 ماده از موارد اداری لایحه برنامه پنجم به تصویب رسید.

نماینده شیراز در مجلس در مورد انتقال كاركنان بخش‌های عمومی غیر دولتی مانند شهرداری و تأمین اجتماعی به بخش دولتی گفت: با تصویب نمایندگان از این پس انتقال كارمندان از بخش‌های عمومی غیر دولتی به دولت ممنوع شد.

قادری افزود: با توجه به ممنوعیت استخدام در دستگاههای دولتی روزنه‌ای ایجاد شده بود كه افراد از طریق شركت‌های عمومی غیر دولتی مأموریت گرفته و در دستگاههای دولتی وارد می‌شدند كه با تصویب نمایندگان از این پس این‌گونه موارد ممنوع شد.

تنظیم برای تبیان:

ریحانه حمیدی فر