تبیان، دستیار زندگی
رئیس نخستین و تنها مركز خصوصی درمان ناباروری شمال شرق كشور گفت: تقریبا تمام‌ ناباروری‌ها قابل درمان هستند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمامی ناباروری‌ها قابل درمانند

ناباروری

رئیس نخستین و تنها مركز خصوصی درمان ناباروری شمال شرق كشور گفت: تقریبا تمام‌ ناباروری‌ها قابل درمان هستند.‌

مهناز منصوری افزود: در حال حاضر تمام‌ ناباروری‌ها با روش‌های مختلف قابل درمان هستند.

وی ادامه داد: به ‌طور كلی بین 10 تا 15 درصد زوجین جوان دچار ناباروری هستند.

وی با بیان اینكه ناباروری علل مختلفی دارد، تصریح كرد: بین 40 تا 45 درصد علل ناباروری مربوط به مردان، 40 درصد مربوط به زنان و بین 10 تا 15 درصد نازایی‌ها علت مشخصی ندارند.

این پزشك متخصص درمان ناباروری گفت: اختلال در تخمك‌گذاری، اختلال در رحم، اختلال در هورمون‌های زنانه، علل مقاربتی، مشكل در تولید اسپرم، نارسایی در عملكرد اسپرم، تماس با مواد شیمیایی و اشعه‌ها و تبعات سلاح‌های شیمیایی از جمله علل و عوامل موثر در ناباروری هستند.

وی با بیان اینكه استرس در ناتوانی جنسی، نحوه مقاربت و به دنبال آن برخی از ناباروری‌ها دخالت دارد،افزود: با كمال تاسف در كشور ما بسیاری از زوجین به دلیل شرم و حیای زیاد از طرح موضوع خودداری كرده و به دنبال درمان آن نیستند.

منصوری با اشاره به روش‌های درمان ناباروری گفت: برخی از ناباروری‌ها از طریق روش‌های دارویی و یا تشخیص و درمان اختلالات فیزیكی دستگاه تناسلی و ادراری زن و یا مرد معالجه می‌شوند.

وی اضافه كرد: اگر نازایی به‌واسطه روش‌های یادشده درمان نشود، از روش‌های كمك باروری مانند IUI، IVF، ICSI، اهدای تخمك، اهدای جنین و رحم جایگزینی استفاده می‌شود كه كاربرد هر یك از این روش‌ها بسته به‌علل ناباروری و شرایط مربوطه دارد.

به گفته وی، در روش‌های پیشرفته مانند IVF و ICSI (میكرواینجكشن) اسپرم به وسیله روش‌های پیشرفته به داخل تخمك تزریق می شود و لقاح در آزمایشگاه انجام می گردد و پس از تكمیل، جنین به رحم مادر منتقل می‌شود، اما در IUI كه روش ساده‌ای است اسپرم گرفته شده در شرایط خاصی در داخل رحم گذاشته می‌شود.

ivf

منصوری عنوان داشت: zift، gift ، Zona hatching و IVM سایر روش‌های نوین و پیشرفته درمان ناباروری هستند كه از طرق آزمایشگاهی و تغییرات مختلف ‌روی تخمك و یا اسپرم، نازایی معالجه می‌شود كه خوشبختانه تمامی این روش‌ها اكنون در مشهد برای زوجین نابارور قابل دستیابی است.

این پزشك متخصص زنان و نازایی، موفقیت روش‌های كمك باروری در ایجاد حاملگی را حدود 38 درصد عنوان كرد و افزود:

پس از حاملگی ممكن است مسائل مختلفی باعث سقط جنین شود و بدین ترتیب موفقیت كاربرد این روش‌ها تا تولد فرزند حدود 25 تا 28 درصد است.

وی طول درمان روش‌های كمك باروری را بین دو سیكل قاعدگی، یعنی حدود دو تا سه ماه عنوان كرد.

وی استفاده از روش‌های كمك باروری در این مركز طی سال گذشته را حدود یك هزار و 500 مورد ذكر كرد و افزود: نزدیک به یك هزار و 200 مورد از این تعداد، IVF بوده است.

رئیس مركز ناباروری مشهد زیر پوشش بیمه نبودن خدمات ناباروری را از مشكلات مهم ذكر كرد و افزود: هزینه‌های درمان‌های كمك باروری بالاست و این در حالی است كه تا پیش از تاسیس مركز ناباروری در مشهد، بسیاری از بیماران به یزد و تهران مراجعه می‌كردند و به سبب مدت طولانی درمان، اقامت و رفت وآمدهای مربوطه، هزینه‌های درمانی برای زوجین خیلی بیشتر تمام می‌شد.

خبرگزاری فارس

*مطالب مرتبط:

ناباروری در تهران بسیار بالاست

تغذیه درمانی ناباروری

آوای قرآن، شفابخش است

پیشگیری و درمان نازایی با ورزش

مادر شدن چه آسان

تاثیر تغذیه بر افزایش باروری

بارداری در سنین پایین بهتر است

بارداری پوچ یعنی چه؟

سیگار باعث نازایی زن می‌شود

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.