تبیان، دستیار زندگی
برای بعضی خانم‌ ها، گم شدن کیف لوازم آرایش یعنی مصیبت بزرگ؛ چون استفاده از لوازم آرایشی برای شان به عادت تبدیل شده و بعضی‌ ها حتی قبل از...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظی با لوازم آرایش در 5 مرحله

آرایش

برای بعضی خانم‌ ها، گم شدن کیف لوازم آرایش یعنی مصیبت بزرگ؛ چون استفاده از لوازم آرایشی برای شان به عادت تبدیل شده و بعضی‌ ها حتی قبل از شستن صبحگاهی صورت ‌شان، اول سراغ میز آرایش می‌ روند.

اگر شما هم، چنین عادت اشتباهی دارید، بهتر است کمی روی خودتان کار کنید تا این عادت را کنار بگذارید.

ما به شما می ‌گوییم که چگونه قدم به قدم استفاده از لوازم آرایشی را کنار بگذارید و با زیبایی طبیعی‌ تان ارتباط برقرار کنید.

اعتماد به نفس داشته باشید

اولین قدم برای کنار گذاشتن لوازم آرایشی این است که روی اعتماد به نفس ‌تان کار کنید. شاید شما سال‌ها فکر می‌ کردید که فقط با استفاده از یک خط ‌چشم و رژلب زیبا خواهید شد ولی بهتر است روی این عادتان کار کنید. اگر به خودتان اعتماد به نفس کافی ندارید، چند لحظه بدون آرایش جلوی آینه بایستید و روی نقاط قوت چهره ‌تان متمرکز شوید و از این به بعد به همان نقاط قوت فکر کنید. شما می ‌توانید کتاب‌ های افزایش اعتماد به نفس را هم مطالعه کنید و تلاش کنید دیگران را با شخصیت و رفتارتان تحت تاثیر قرار دهید نه با زیبایی ظاهری. شاید فکر کنید اگر روزی بدون آرایش در مقابل دیگران ظاهر شوید، دیگران شما را زشت خواهند یافت ولی در بیشتر موارد اگر جسارت داشته باشید و این کار را انجام دهید، دیگران حتی متوجه تغییر صورت شما نخواهند بود.

زیبایی طبیعی را امتحان کنید

توصیه دوم ما این است که به جای استفاده از لوازم آرایشی، محصولات طبیعی را جایگزین لوازم‌ آرایشی روی میز آرایش تان کنید. برای این منظور شما نیاز به یک کرم مرطوب ‌کننده، یک کرم ضد آفتاب، کرم ویتامین A برای تقویت پوست لب خواهید داشت. داشتن یک کرم روز و یک کرم شب، محصولات سلامت و زیبایی پوست شما را کامل می‌ کند. یک کرم ضد آفتاب خوب، پوست شما را در برابر اشعه آفتاب محافظت می ‌کند و از اثر لک آفتاب بر پوست شما پیشگیری خواهد کرد. پوست لب دائم در تماس با دندان‌ ها و هوای سرد زمستان است. اگر شما به کندن پوست لب تان عادت دارید، پوست لب‌ های شما ترک خورده و زخمی به نظر می ‌رسند، با استفاده از کرم ویتامین A شما به پوست لب‌های تان این امکان را می ‌دهید تا دوباره بازسازی شود و سالم و زبیا به نظر برسد. خرید یک شیرپاک ‌کن خوب و کرم لایه‌ بردار ضعیف هم می‌ توانند به شما کمک کنند تا پوستی بهتر داشته باشید.

زیر نظر یک متخصص پوست و مو باشید

حتما شما هم خانم‌ هایی را دیده‌اید که پوستی فوق‌العاده جوان و شاداب دارند، چنین صورت‌ هایی به دلیل طراوت و سلامت پوست‌ شان چهره‌هایی زیبا و جذاب به شمار می ‌روند. اصولا داشتن پوستی سالم، شفاف و جوان یکی از معیارهای چهره زیبا است. بنابراین اگر پوست صورت شما پر از جوش و آکنه است و یا خال‌ های بزرگ و بد شکلی روی پوست صورت شما وجود دارد و یا از خشکی و اگزمای پوست صورت به خصوص در نواحی دور لب و یا چانه و یا زوایای بینی در عذاب هستید، راهش این نیست که این اشکالات پوستی را با کرم‌‌ پودرهای گریم و یا چند لایه‌ کرم ‌پودر پایه و اصلی بپوشانید، چون همین محصولات آرایشی می توانند باعث التهاب و خارش پوست صورت شما شوند.

بهترین کار این است که زیر نظر یک متخصص پوست و مو روی پوست خودتان کار کنید. متخصص پوست می‌ تواند با تجویز کرم‌ های لایه‌ بردار و یا تقویت کننده پوست باعث تقویت و سلامت پوست صورت شما شود و در عین حال با استفاده از داروها و یا لیزرها به حذف این نواقص پوستی کمک کند.

اگر پوست شما سالم، شفاف، شاداب و زنده باشد خواهید دید که اصلا به استفاده از کرم‌ پودر نیازی نخواهید داشت. اگر شما مطمئن باشید که پوست خوبی دارید دیگر احساس نیاز نمی ‌کنید که روی آن را با چند لایه کرم‌ پودر بپوشانید.

به موها و ناخن خودتان برسید

فراموش نکنید همیشه مرتب بودن، زیبایی را برای تان به ارمغان می ‌آورد. برای رسیدگی به موها و ناخن‌های تان لازم نیست چند لایه لاک بزنید و یا از ناخن مصنوعی و ناخن کاشته شده استفاده کنید. لازم نیست هر روز یک دنیا ژل و موس را روی موهای تان خالی کنید. به جای آن یک ست مانیکور، پدیکور خوب برای خودتان در منزل بخرید و ناخن‌های تان را همیشه مرتب نگه دارید. با محصولات شامپو و نرم‌ کننده مناسب، موهای تان را حالت و فرم دهید. مطمئن باشید موهای سالم و خوب نیازی به ژل و موس نخواهند داشت.

استفاده از لوازم آرایش را کم کنید

اگر برای تان سخت است که یک باره استفاده از لوازم آرایش را کنار بگذارید می ‌توانید از این روش استفاده کنید و استفاده از لوازم آرایش را کم کنید. برای پوشاندن پوست صورت ‌تان از یک ضد آفتاب همراه با مواد روشن ‌کننده پوست استفاده کنید. این محصولات هم پوست شما را در برابر آفتاب محافظت می‌ کنند و هم به پوست شما کمی ‌رنگ می ‌دهند. به جای استفاده از خط‌ چشم، فقط از یک لایه ریمل خیلی کم رنگ روی مژه‌های تان استفاده کنید. با این روش چشم ‌ها کمی بزرگ ‌تر به ‌نظر می‌رسند. می‌ توانید از کمی رژ گونه برای رنگ کردن به گونه‌ ها، بینی، چانه و پیشانی خودتان استفاده کنید. برای این کار برس رژگونه را بدون فرو بردن در ظرف آن، فقط روی این بخش ‌های صورت خودتان بمالید تا کمی گرد رنگی روی این بخش‌ها بنشیند. با این روش شما استفاده از لوازم آرایش را به ‌تدریج، کم کرده و می ‌توانید به مرور زمان استفاده از این محصولات را به طور کلی کنار بگذارید.

abcnews :منبع

دکتر شکیلا نیکنام

*مطالب مرتبط:

عوارض آرایش صورت

عوارض آرایش غلط

زیبایی قلابی در بسته‌های ارزان آرایشی

مشکلات ناشی از مواد آرایشی

فواید و مضرات کرم هاى آرایشى

کرم هاى آرایشى و زیبایى هاى ظاهرى

زیبایى به چه قیمتى

انواع مواد آرایشی

اثرات و عوارض مواد آرایشی یا درمانی و حساسیت های پوستی

سرب بر لب

استقبال از سرطان با رژ لب ها

عوارض نقاشی روی صورت کودکان

از محصولات آرایشی مجوزدار استفاده كنید

کِرِم حلزون قابل اعتماد نیست

آیا کرم‌های ضدچروک موثرند؟

پوست خود را نجات دهید

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.