تبیان، دستیار زندگی
مدیر شبكه اول درباره‌ی برنامه‌ی «پارك ملت»‌ گفت:‌ این برنامه، توانسته است تا حد زیادی در بین مخاطبان و مردم جایگاه خود را باز كند و دیده شود، اما مثل همه‌ی برنامه‌هایی كه از تلویزیون پخش می‌شود، نقاط ضعف و قوتی دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«پارك ملت با نود متفات است»

اظهارنظر مدیر شبكه اول درباره‌ی برنامه‌ی «پارك ملت»


مدیر شبكه اول درباره‌ی برنامه‌ی «پارك ملت»‌ گفت:‌ این برنامه، توانسته است تا حد زیادی در بین مخاطبان و مردم جایگاه خود را باز كند و دیده شود، اما مثل همه‌ی برنامه‌هایی كه از تلویزیون پخش می‌شود، نقاط ضعف و قوتی دارد.


«پارك ملت»

مدیر گروه اجتماعی شبكه اول سیما هم با بیان اینكه هر برنامه‌ی جدیدی كه تولید می‌شود، عمدتا نقاط ضعف و قوتی دارد، تاكید كرد كه سعی می‌كنند بر اساس ذائقه‌ی مخاطب جلو بروند.

مهدی فرجی ـ مدیر شبكه اول سیما ـ در گفت‌وگویی با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، خاطرنشان كرد: خوشبختانه در این دوره‌ی چند ماهه‌ای كه از پخش این برنامه می‌گذرد، مردم ارتباط خوبی با آن برقرار كرد‌ه‌اند و در تماس‌ها، پیامك‌ها و ایمیل‌هایی كه می‌فرستند،‌ می‌بینم كه مردم توجه خاصی به این برنامه‌ی گفت‌وگو محور دارند.

وی مهم‌ترین نقطه‌ی قوت «پارك ملت» را دنبال كردن هدفی مشخص دانست و افزود:‌ از مهم‌ترین نقاط قوت این برنامه، این است كه یك هدف كاملا مشخص و به خصوص را دنبال می‌كند. هدف برنامه این است كه نشان دهد برای یك زندگی بهتر،‌ یك زندگی دینی، یك زندگی سالم، یك زندگی فرهنگی و یك زندگی كه ما را به هدف خلقت نزدیك‌تر كند، چه كار باید كنیم و چه راهی را باید برویم؛ این مساله، موضوعی محوری است كه «پارك ملت» دنبال می‌كند.

هدف برنامه این است كه نشان دهد برای یك زندگی بهتر،‌ یك زندگی دینی، یك زندگی سالم، یك زندگی فرهنگی و یك زندگی كه ما را به هدف خلقت نزدیك‌تر كند، چه كار باید كنیم و چه راهی را باید برویم؛ این مساله، موضوعی محوری است كه «پارك ملت» دنبال می‌كند.

فرجی ادامه داد: این برنامه با رویكرد نشاط‌بخش، فرح‌انگیز، امیدبخش و آگاهی‌دهنده جلو می‌رود و كاملا می‌داند چه می‌خواهد و دنبال چه موضوعی است و آن موضوع را به عنوان مساله‌ای محوری‌ دنبال می‌كند.

مدیر شبكه اول در پاسخ به این پرسش كه نقاط ضعف «پارك ملت» را چه می‌داند؟‌ گفت: اگر بخواهم نقطه‌ی ضعفی را مطرح كنم این است كه ما خودمان فكر می‌كردیم در بعضی از حوزه‌ها بتوانیم بعضی از موضوع‌ها را چالشی‌تر دنبال كنیم ولی هنوز این ظرفیت را در بعضی از مهمان‌ها و كارشناسان ندیدیم.

«پارك ملت»

وی تاكید كرد: كارشناسان و مهمانانی كه در برنامه شركت می‌كنند، انتظارشان این است كه یك شب آرام را داشته باشند در حالی كه تصور ما این است كه بتوانیم سوالات عمیق‌تر، جدی‌تر و راهبردی از خیلی از مهمانان بپرسیم. به اعتقاد من، این اتفاق طوری كه شایسته بوده، هنوز رخ نداده است، گرچه در بعضی روزها هم افتاده است. هر روزی هم كه ما یك برنامه‌ی چالشی و عمیق و دقیق تولید كردیم، بیش از روزهای گذشته،‌ مورد توجه قرار گرفته است.

فرجی در ادامه‌ی این گفت‌وگو اعلام كرد: محمدرضا شهیدی‌فرد تلاش می‌كند مجریان دیگری را در كنار خودش به برنامه اضافه كند كه فكر می‌كنم بتواند، نقاط قوت برنامه را افزایش دهد.

وی همچنین درباره‌ی تفاوت برنامه‌ای مثل «نود» با «پارك ملت» گفت: این‌ها برنامه‌های متفاوتی هستند؛ هر چند ما در تلاش هستیم برنامه‌های چالشی تولید كنیم اما رویكرد، جنس سوالات و اهدافی كه در «پارك ملت» دنبال می‌شود، با برنامه «نود» كاملا تفاوت دارد.

***

و اما مدیر گروه اجتماعی شبكه اول سیما نیز درباره‌ی نقاط ضعف و قوت برنامه «پارك ملت» عنوان كرد:‌ هر برنامه‌ی جدیدی كه تولید می‌شود، عمدتا نقاط ضعف و قوتی دارد. ارتباطی كه از طریق پیامك و تلفن و ایمیل داریم، نظرات افراد را منعكس می‌كند و ما نظراتی را كه قابل طرح در رسانه است منعكس می‌كنیم؛ حتی نقد و انتقادهایی كه ما سعی می‌كنیم آنها را برطرف كنیم و با ذائقه مخاطب جلو برویم.

رحمان فغان با بیان این مطلب كه تولید و پخش «پارك ملت» تا تیر ماه سال 91 ادامه خواهد داشت، افزود:‌ قرار است تغییراتی در برخی آیتم‌های برنامه از جمله دكور، نحوه پرداختن به موضوعات و مستندهایی كه تولید می‌شود، داشته باشیم.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:ایسنا