تبیان، دستیار زندگی
فیلم سینمایی مادر به کارگردانی بونگ جون ـ هو به نمایندگی از سینمای کره جنوبی برای حضور در بخش اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان دوره هشتاد و دوم معرفی شد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"مادر" نماینده سینمای کره جنوبی

"مادر" نماینده سینمای کره جنوبی در اسکار 2010 شد

فیلم سینمایی مادر

فیلم سینمایی "مادر" به کارگردانی بونگ جون ـ هو به نمایندگی از سینمای کره جنوبی برای حضور در بخش اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان دوره هشتاد و دوم معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هالیوود ریپورتر اعلام کرد شورای فیلم کره دلایل انتخاب "مادر" برای حضور در اسکار 2010 را قدرت روایت داستان، پتانسیل فیلم برای اکران گسترده در سینماهای آمریکا و شهرت جهانی کارگردان آن می‌داند. "مادر" از میان شش فیلم کره‌ای برگزیده شد تا بخت خود را برای حضور در میان پنج نامزد نهایی این رشته جوایز اسکار بیازماید.

"گل یخزده" یو ها، "تشنگی" پارک چان ـ ووک کارگردان سرشناس سینمای کره و "شریک قدیمی" از جمله فیلم‌هایی بودند که یک هیئت از سینماگران برگزیده کره‌ای در نهایت از میان آنها "مادر" را برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی و قرار گرفتن در فهرست پنج نامزد بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان انتخاب کرد.

"مادر" بونگ جون ـ هو ماه مه گذشته در سینماهای کره به نمایش عمومی درآمد و بیش از سه میلیون بیننده داشت. گرچه این تعداد بسیار کمتر از رکورد 13 میلیون بیننده فیلم قبلی همین فیلمساز یعنی "میزبان" است که سال 2006 اکران شد و همچنان لقب پرتماشاگرترین فیلم تاریخ سینمای کره جنوبی را در اختیار دارد.

فیلم سینمایی "مادر" به کارگردانی بونگ جون ـ هو به نمایندگی از سینمای کره جنوبی برای حضور در بخش اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان دوره هشتاد و دوم معرفی شد.

داستان فیلم تازه بونگ جون ـ هو در یک روستا می‌گذرد و داستان تلاش یک مادر درمانده را برای اثبات بیگناهی پسرش به تصویر می‌کشد؛ فرزندی که از نظر ذهنی عقب‌مانده و متهم به قتل یک دختر مدرسه‌ای است. "مادر" اوایل امسال در شصت و دومین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

هیئت داوران انتخاب نماینده سینمای کره برای اسکار 2010 در بیانیه خود "مادر" را فیلمی توصیف کرده که می‌تواند به مذاق داوران اسکار خوش بیاید. ضمن اینکه از نظر آنها "تشنگی" با وجود داستان قوی فیلمی نیست که اسکاری‌ها بپسندند و "شریک قدیمی" هم مستندی است که داستان و ماجرای آن "بسیار محلی" است.

هیچ فیلمی از سینمای کره جنوبی تا به حال نامزد اسکار نشده است. اسامی پنج نامزد نهایی اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان تا هفتم فوریه 2010 اعلام و برنده نهایی این رشته در مراسم اسکار هشتاد و دوم در هفتم مارس معرفی می‌شود. آخرین مهلت ارسال فیلم‌های غیر انگلیسی‌زبان به اسکار امسال ماه اکتبر است.

اسامی پنج نامزد نهایی اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان تا هفتم فوریه 2010 اعلام و برنده نهایی این رشته در مراسم اسکار هشتاد و دوم در هفتم مارس معرفی می‌شود. آخرین مهلت ارسال فیلم‌های غیر انگلیسی‌زبان به اسکار امسال ماه اکتبر است.

سال گذشته در هشتاد و یکمین دوره مراسم اعطای جوایز اسکار فیلم سینمایی "خروجی" به کارگردانی یوجیرو تاکیتا از ژاپن برنده جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان شد. "عقده بادر ماینهوف" اولی ادل از آلمان، "کلاس" لورن کانته از فرانسه، "انتقام" گنس اشپیلمان از اتریش و "والس با بشیر" آری فولمن دیگر نامزدهای این بخش بودند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی