تبیان، دستیار زندگی
تدوینگر فیلم سینمایی "ملک سلیمان" به کارگردانی شهریار بحرانی تدوین این پروژه بزرگ تاریخی را تجربه‌ای تازه در سینمای ایران دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"ملک سلیمان" تجربه‌ای تازه در سینمای ایران

نمایی ازفیلم سینمایی ملک سلیمان

تدوینگر فیلم سینمایی "ملک سلیمان" به کارگردانی شهریار بحرانی تدوین این پروژه بزرگ تاریخی را تجربه‌ای تازه در سینمای ایران دانست.

محمدرضا موئینی درباره پروژه تاریخی "ملک سلیمان" گفت: تاکنون تجربه تدوین فیلم مانند این پروژه در ایران وجود نداشته است. البته شناخت لازم در این زمینه در میان کسانی که این کار را انجام می‌دهند وجود دارد، اما قبلا ً در این وسعت تجربه تدوین نداشته‌ایم.

این تدوینگر باسابقه ادامه داد: در سطوح پائین‌تر چنین تجربه‌ای داشته‌ایم که نمونه کوچکتر آن را می‌توان پرده آبی دانست. اما در "ملک سلیمان" جلوه‌های ویژه روی تصویر دو سه لایه انجام شده که فعلاً بخشی از آن هم در حال اجرا است و برای تدوین به دست ما نرسیده است.

گروه تولید "ملک سلیمان" در بنیاد سینمایی فارابی مشغول گرفتن صحنه‌هایی از جلوه‌های ویژه هستند و موئینی حدود 70 درصد تدوین را انجام داده است. طراحی جلوه‌های ویژه در ایران و هنگ کنگ زیر نظر لئو لو انجام می‌شود.

فیلم داستان زندگی و رویدادهای زندگی حضرت سلیمان (ع) را بر اساس قرآن روایت می‌کند. "ملک سلیمان" روز 14 تیر 86 در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در رستم‌آباد گیلان کلید خورد و پس از 9 ماه کار در شمال و شهریار پایان می‌یابد.

امین زندگانی، محمود پاک‌نیت، حسین محجوب، مهدی فقیه، ارژنگ امیرفضلی، الهام حمیدی، و... بازیگران، حمید خضوعی ابیانه فیلمبردار، حمید قدیریان مدیر هنری، سعید ملکان طراح گریم و مجید صباغ‌بهروز عکاس "ملک سلیمان" هستند.

منبع : مهر