تبیان، دستیار زندگی
سری «مردان ایکس: درجه یک» محصول فاکس قرن بیستم توانست در اولین هفته اکران خود 56 میلیون دلار بدست آورد. این فیلم در خارج از آمریکا در 74 کشور نیز اکران شد و روی هم رفته 120 میلیون دلار کسب کرد و توانست «دزدان دریایی» دیزنی را کنار بزند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردان ایکس ، جانی دپ و یارانش را در گیشه کنار زد


سری «مردان ایکس: درجه یک» محصول فاکس قرن بیستم توانست در اولین هفته اکران خود 56 میلیون دلار بدست آورد. این فیلم در خارج از آمریکا در 74 کشور نیز اکران شد و روی هم رفته 120 میلیون دلار کسب کرد و توانست «دزدان دریایی» دیزنی را کنار بزند.


 مردان ایکس ، جانی دپ و یارانش را در گیشه کنار زد

«مردان ایکس: درجه یک» که با هزینه‌ای 160 میلیون دلاری ساخته شده است، پیش‌ درآمدی بر فیلم‌های قبلی «مردان ایکس» است. کارگردانی این سری بر عهده "متیو وان" بوده است و "برایان سینگر" کارگردان دو فیلم اول مجموعه، نویسنده فیلمنامه آن بوده است. از بازیگران این قسمت میتوان به "جنیوری جونز"، "الیس ایو"، "جیمز مک آوی"، "میشل فاسبیندر" اشاره کرد.

«خماری2» محصول برادران وارنر این هفته در رتبه دوم جدول با فروش 32.4 میلیون دلار قرار گرفت. این فیلم با 62 درصد افت همراه بود اما فروش کلی اش بعد از دو هفته 186.9 میلیون دلار شده است.

این فیلم به کارگردانی "تاد فیلیپس" و تهیه کنندگی خود وی به همراه "دینیل گولدبرگ" بوده است. «خماری2» در 53 کشور اکران خود را ادامه میدهد و تا به امروز فروش جهانی این فیلم 338.4 میلیون دلار بوده است.

انیمیشن «پاندا کنگ فو کار 2»  این هفته به مکان سوم آمد. فروش این انیمیشن 24.3 میلیون دلار گزارش شده است. در این انیمیشن صداپیشگی "جک بلک" و "آنجلینا جولی" را شاهد هستیم، که در مصاحبه ایی با "جولی" وی اعلام کرده است که از صدای خودش خوشش نمی آید. گویا این احساس بعد از اکران و نمایش این انیمیشن به "جولی" دست داده است.

مکان چهارم این هفته جدول به یاران "جانی دپ" اختصاص دارد. در حالی که «دزدان دریایی کارائیب: در جذرو مدهای غریب» سومین هفته از اکران خود را می گذراند، اما نتوانست آنچنان خوب عمل کند. انتظاراتی که از این فیلم برمی آمدفراتر از این عملکرد را نشان میداد. این هفته «دزدان دریایی» با فروش 18 میلیون دلاری همراه بود که رقم فروش کلی خود را به 190.2 میلیون دلار رساند. این فیلم در این هفته با 55 درصد افت همراه بود. فروش جهانی و کلی این فیلم رویهم رفته 800 میلیون دلار برآورد شده است. "راب مارشال" کارگردانی «دزدان دریایی کارائیب: در جذرو مدهای غریب» را بر عهده داشته است و بازیگرانی همچون "جانی دپ"، "ایان مک شین"، "پنه لوپه کروز" و "جفری راش" در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

«مردان ایکس: درجه یک» که با هزینه‌ای 160 میلیون دلاری ساخته شده است، پیش‌ درآمدی بر فیلم‌های قبلی «مردان ایکس» است. کارگردانی این سری بر عهده "متیو وان" بوده است و "برایان سینگر" کارگردان دو فیلم اول مجموعه، نویسنده فیلمنامه آن بوده است.

«ساقدوشها» این هفته تنها با 27 درصد افت همراه شد و 12.1 میلیون دلار  فروش کرد. این فیلم محصول یونیورسال در چهارمین هفته اکران خود به فروش کلی 107.2 میلیون دلار رسیده است. از بازیگران اصلی «ساقدوشها» میتوان به "میا رادولف"، "روز بیرن"، الی کیمپر"، "ملیسا مک کارتی"، "ویندی مک لیندون"، "جان هام" و "کریستن ویگ" که وی در نوشتن فیلمنامه به "آنی مومولو" کمک کرده است نیز اشاره کرد. مکان ششم این هفته اختصاص به فیلم «تور» داشت. "تور" محصول پارامونت و در پنجمین هفته فروش خود با 56 درصد افت تماشاگر 4.2 میلیون دلار فروش کرد. "کنت برانا" کارگردانی «تور» را بر عهده داشته است و از بازیگران اصلی این فیلم میتوان به "کریس همسورث"، "آنتونی هاپکینز"، "ناتالی پورتمن" و "ساموئل ال. جکسون" اشاره کرد.

و رتبه هفتم با فروش 3.2 میلیون دلار به محصول یونیورسال «پنج سریع» اختصاص دارد. این فیلم بعد از شش هفته اکران فروش نهایی اش به 202 میلیون دلار رسید. این فیلم اکشن به کارگردانی "جاستین لین" و نویسندگی "کریس مورگان" می باشد. کار تولید آن برعهده "وین دایسل" و "نیل موریتز" بوده است. در «پنج سریع» می توان به بازیگرانی چون "پل والکر"، "تی.جی. هاسان" و "دین دایسل" اشاره کرد.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:سینما نگار