تبیان، دستیار زندگی
ملك سلیمان نبی پدیده درخشان سینمای ایران است و جامعه ما امروز به ساخت چنین آثاری نیاز دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ملك سلیمان اثری درخشان در سینمای ایران
ملک سلیمان

یك منتقد سینما گفت: ملك سلیمان نبی پدیده درخشان سینمای ایران است و جامعه ما امروز به ساخت چنین آثاری نیاز دارد.

"محمود گبرلو" روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: باید نگاه ویژه ای به فیلم هایی همچون ملك سلیمان نبی داشت و به رغم كاستی های این اثر سینمایی از آن حمایت جدی كرد.

وی خاطر نشان كرد: حمایت از فیلم هایی همچون ملك سلیمان نبی سبب می شود تا فیلمسازانی كه دغدغه دینی دارند فرصت بیشتری برای فعالیت موثر بیابند.

به گفته گبرلو، فیلم ملك سلیمان نبی را نمی توان بر اساس قوانین فیلمسازی غربی بررسی كرد و این اثر سینمایی، به سبب دربر داشتن پیام ها و ارزش های اخلاقی در سینمای ایران اثری قابل توجه است.

تاریخ سینمای ایران، فیلمی همچون ملك سلیمان نبی را به خود ندیده كه در این سطح زندگی پیامبران را به تصویر بكشد.

این منتقد سینمای كشورمان تصریح كرد: تاریخ سینمای ایران، فیلمی همچون ملك سلیمان نبی را به خود ندیده كه در این سطح زندگی پیامبران را به تصویر بكشد.

وی با بیان اینكه این فیلم آغازی برای ورود به عرصه فیلمسازی حرفه ای است گفت: "شهریار بحرانی" در مجموع در این اثر سینمایی موفق بوده، به هر حال وی در منظر یك كارگردان تكنیكال در كار خود حرف هایی را برای گفتن داشته است.

گبرلو، از كسانی كه ناآگاهانه از ساخت فیلم ملك سلیمان نبی ایراد گرفتند، انتقاد كرد و این اثر سینمایی را دغدغه یك فیلمساز دینی دانست.

این منتتقد سینما به اشكالاتی كه در فیلمنامه این اثر سینمایی وجود دارد، اشاره و تاكید كرد: اشكالاتی در قصه پردازی و ساختار فیلمنامه ملك سلیمان نبی وجود دارد اما باید بدانیم در فیلم هایی كه مسائل قرآنی و یا دینی را مطرح می كنند نمی توان به راحتی دخل و تصرف كرد.

فیلم سینمایی ملك سلیمان نبی هم اكنون در سینماهای سراسر كشور در حال اكران است. این اثر سینمایی به كارگردانی "شهریار بحرانی" و تهیه كنندگی "مجتبی فرآورده" زندگی حضرت سلیمان را به تصویر می كشد. امین زندگانی، محمود پاك نیت، الهام حمیدی و مهدی فقیه از جمله بازیگران این اثر سینمایی هستند.