تبیان، دستیار زندگی
رشته مهندسی دانش و علوم تصمیم در دانشگاه علوم اقتصادی و در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی شده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تأسیس مهندسی دانش

تأسیس مهندسی دانش

گروه آزمون و سنجش به نقل از رئیس دانشگاه علوم اقتصادی:

راه اندازی یک رشته منحصر به فرد و جدید در این دانشگاه

مهدی شاهدانی با اعلام این خبر که رشته مهندسی دانش و علوم تصمیم در دانشگاه علوم اقتصادی و در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی شده است؛  اضافه کرد:تأسیس مهندسی دانش

این رشته منحصر به فرد است و در سایر دانشگاه ها کمتر به چنین رشته ای بر می خوریم، به این دلیل که دانشگاه علوم اقتصادی تنها پیشنهاد دهنده این رشته بود و در سایر مراکز آموزش عالی این رشته کمتر دیده می شود.

وی به کاربردی بودن این رشته در فضای اقتصادی و تصمیم گیری کشور اشاره کرد و گفت:

رشته مهندسی دانش و علوم تصمیم در الگوهای تصمیم گیری کشور کاربرد خواهد داشت. دانشگاه در این باره دانشجویانی را پذیرش می کند که در این رابطه دانش علوم کامپیوتر دارند زیرا این دانشجویان به دلیل بنیان ریاضی خوبی که دارند می توانند الگوهای تصمیم گیری را بر اساس الگوهای ریاضی طراحی کنند.

رئیس دانشگاه علوم اقتصادی اضافه کرد:

این رشته در دستگاه ها و بخش هایی که سیاست گذاری از وظائف آنهاست، مثل دستگاه های اجرایی دولتی و دستگاه های تصمیم گیر مثل معاونت راهبردی و بانک مرکزی کاربرد تخصصی دارد.

صادقی شاهدانی با بیان اینکه دوره دومین پذیرش این رشته در مهرماه با دو روش آموزش محور و آموزش پژوهی خواهد بود، از راه اندازی یک گرایش دیگر در همین عرصه خبر داد و گفت: تأسیس مهندسی دانش

یک رشته در همین عرصه به شورای گسترش وزارت علوم با عنوان "سیاست گذاری در فضای اقتصادی" پیشنهاد کردیم که در حال حاضر در این شورا در دست بررسی است که به محض دریافت مجوز پذیرش دانشجو را آغاز می کنیم.

وی این رشته ها را مجموعه ای دانست که هم افزایی لازم را دارد و در این باره تاکید کرد:

در دانشگاه علوم اقتصادی، یک دانشجوی مالی پس از دانش آموختگی در اختیار نهاد مرتبط با رشته خود از جمله بانک ها و شرکت های بیمه قرار می گیرد.

این دانشگاه برای نظام اقتصادی کشور و نها دهای مرتبط با آن به تربیت نیروی انسانی می پردازد.


مرکز یادگیری سایت تبیان

گردآوری و تنظیم: یگانه داودی