تبیان، دستیار زندگی
پرهیز از شروع مطالعه مطالب جدید هیچ مبحث تازه ای را در این هفته مطالعه نکنید. زیرا برای یادگرفتن مطالب جدید در این هفته بهایگزافی خواهید پرداخت و شاید همه آموخته های خود در طی سال را دچار مخاطره کنید....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین توصیه‌ها برای هفته آخر

  1. پرهیز از شروع مطالعه مطالب جدید هیچ مبحث تازه ای را در این هفته مطالعه نکنید. زیرا برای یادگرفتن مطالب جدید در این هفته بهایگزافی خواهید پرداخت و شاید همه آموخته های خود در طی سال را دچار مخاطره کنید. به یاد داشته باشید که جلسه کنکور شرایط ویژه و مدت محدودی دارد. اغتشاش ذهنی حتی به میزان بسیار کم ممکن است مانع از بهره گیری شما در استفاده از همه معلوماتتان باشد.
  2. تمرین تنظیم وقت هنگام تست زدن ، تنظیم وقت را تمرین کنید. این امر روز کنکور آن چنان به شما کمک خواهد کرد که تصورش را هم نمی توانید بکنید. در درسهای ریاضی و فیزیک به هر پانزده سوال یک ربع اختصاص دهید و برای بقیه درسها هر 25 سوال یک ربع. در هر دو مورد هر یک ربع یک بار به ساعت نگاه کنید تا از زمان عقب نیفتید. اگر به طور مداوم این کار را انجام دهید خواهید دید چگونه بر زمان تسلط پیدا می‌کنید.
  3. هر دور روز یک جمع بندی هر دو روز یک بار تمام درسها را جمع بندی کنید. هیچ مطلب نیمه تمامی نباید باقی ماند.
  4. مرور سریع فرمولها، نکته‌ها ، لغتها ، یادداشتها و جزوه های خلاصه شده تان را یک بار به طور سریع مرور کنید. برای این کار فلش کارت ، مناسب ترین ابزاری است که می‌تواند به شما کمک کند.

تیر ماه 1383