تبیان، دستیار زندگی
از همان كودكی آثار مردانگی و غیرت در چهره‌اش نمودار بود. سیزده ساله بود كه عزم میدان نبرد كرد و چون صدها حسین فهمیدة این مرز و بوم، جلوه‌های نابی از رشادت فرزندان خمینی را به تصویر كشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روحاني شهيد: علي طالبي نتاج
9dj 7'd(j f*',

در شهريور سال 1348 در حاشية كوه‌هاي سرافراز البرز، در اميركلاي مازندران ودر هجوم دود و عطر اسپند و صلوات، كودكي زيبا پا به عرصة وجود نهاد كه قدومش لبريز عطر اطلسي‌هاي بهشتي بود. كودكي علي نام كه در روزگاراني نه چندان دور، در راه قداست نام علي (عليه السلام)، رنگ سرخ شهادت را تكرار خواهدكرد. شهيد «علي طالبي نتاج» دوران كودكي را در دامن طبيعت زادگاه خود به سر برد و استوار و آبديده گشت.

از همان كودكي آثار مردانگي و غيرت در چهره‌اش نمودار بود. سيزده ساله بود كه عزم ميدان نبرد كرد و چون صدها حسين فهميدة اين مرز و بوم، جلوه‌هاي نابي از  رشادت  فرزندان خميني را به تصوير كشيد. حضور در جمع مستان جام الست  و دانشگاه حسيني و مؤانست با روحانيان پاك نهادي كه دل از دنيا و دل‌بستگي‌هاي آن بريده و در خلسة ناب عشق‌بازي در سنگرهاي خاكي جبهه پاي نهاده بود، وي را بيش از پيش شيفتة ايشان نمود و او بر آن شد تا به جمع عارفانة ايشان پاي نهد. پس از بازگشت، به رستم كلا رفته و در حوزة ‌آن ديار و نزد آيت الله ايازي (رحمه الله عليه) به تحصيل معارف اسلامي مشغول گشت. چندي از تحصيل وي مي گذشت كه باز حضور خود را در جبهه لازم ديد و بي‌درنگ روانة ديار خطرخيز جنوب گشت. در بازگشت، رفيق توفيق گشته و براي ادامة تحصيل، راهي خزانة پر گهر علوم اهل بيت (عليهم السلام) قم شد و زير نظر آيت الله جوادي آملي، از اين يار ديرين امام و انقلاب كسب علم و دانش نمود. خصوصيات اخلاقي بي‌شمار «شهيد طالبي» در جوار نيلوفر كوير، پرورش يافته و از او طلبه‌اي فاضل و فرهيخته ساخت. او به دنيا اهميتي نمي‌داد و براي دفاع از ميهن، به راحتي از جان شيرين مي‌گذشت.

4g'/*

شهيد علي طالبي سرانجام پس از شش سال حضور در ميادين جهاد با نفس و جهاد باخصم دون، سرانجام در دوم ديماه سال 65 در   جادة اهواز -‌ آبادان مزد نياز شبانه را به برات وصال حضرت يار گرفت و با نام بلند شهادت جاودانه گشت. پيكر پاك اين يار نازنين، پس از بازگشت از آن خاك خطرخيز در هجوم اشك و آه و حسرت، در «ملّا محله اميركلا» تشييع و به خاك سپرده شد تا فرداهاي اين مرز و بوم را در دستان بازماندگان قافلة خوبان نظاره‌گر باشد. دل‌ها چه بهاري است در ياد شما اين دشت گواه رزم خونبار شما از دل برود هر آنكه از ديده برفت از دل نرود نگار رخسار شما «يادش گرامي و راهش پر رهرو باد


فرآوری برای تبیان گروه حوزه علمیه

برگرفته از پرونده شهید در ستاد کنگره شهدای روحانی