تبیان، دستیار زندگی
ند نیشابور دارای چهار حوزه علمیه است و هم اکنون 1200 نفر طلبه نیشابوری در حوزه های نیشابور، قم و مشهد تحصیل می کنند که از نظر کیفیت طلبه های بسیار فاضل، نویسنده و محققی هستند. به گزارش خبرنگار حوزه و دانشگاه مهر در مشهد، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

1200 طلبه نیشابوری در حوزه های علمیه نیشابور، قم و مشهد تحصیل می کنند

نیشابور دارای چهار حوزه علمیه است و هم اکنون 1200 نفر طلبه نیشابوری در حوزه های نیشابور، قم و مشهد تحصیل می کنند که از نظر کیفیت طلبه های بسیار فاضل، نویسنده و محققی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه و دانشگاه مهر در مشهد، حجت الاسلام "مقدادی" مدیر حوزه علمیه گلشن هدف از برگزاری این مراسم را گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تقدیر از اساتید و طلاب ممتاز عنوان کرد.

مسئول امور اهل سنت مدیریت حوزه علمیه استان های خراسان مشکل عمده حوزه علمیه نیشابور را بازسازی مدرسه گلشن اعلام و خاطر نشان کرد: جای تاسف است در شهری مثل نیشابور طلاب در مدرسه ای با سقف های در حال ریزش و چوب های موریانه خورده، مشغول به تحصیل هستند.

وی به مشکلاتی که تاکنون جهت بازسازی حوزه گلشن وجود داشته اشاره و یادآور شد : تاکنون بحث ساختمانی ده طبقه در کنار مدرسه مطرح بود که طبقات بالایی این ساختمان تخریب شده است و اکنون خطری ندارد و در خصوص مسایل میراث فرهنگی نیز توافقاتی شده است.

مقدادی از خیرین دعوت کرد با کمک های خود جهت ساخت مدرسه در خور شان نیشابور اقدام کرده و محلی مناسب برای ادامه تحصیل طلاب علوم دینی فراهم کنند.

در پایان این مراسم از چهل نفر استاد، سه نفر طلبه ممتاز و سه نفر ائمه جماعت نمونه مدارس تقدیر و هدایایی توسط آیت الله غروریان امام جمعه نیشابور اهداء شد.

به گزارش مهر این مراسم با حضور حجت الاسلام ابراهیمی - مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور و نماینده مقام معظم رهبری در امور افغانستان و حجت الاسلام سبحانی نیا نماینده مردم نیشابور و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش مهر، نیشابور دارای مدارس علمیه فضل ابن شاذان و گلشن (برادران) و مکتب الزهرا (س) و مکتب نرجس (س) (خواهران) است که 150 نفر طلبه برادر و50 طلبه خواهر در آنها مشغول به تحصیل هستند.