تبیان، دستیار زندگی
ممکن است برای همه ما اتفاق بیفتد که در یک رابطه عاطفی قرار بگیریم و این رابطه به سرانجام نرسد یا حتی به صورت یک عشق پنهان و ابراز نشده باقی بماند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با این افراد ازدواج نکنید


ممکن است برای همه ما اتفاق بیفتد که در یک رابطه عاطفی قرار بگیریم و این رابطه به سرانجام نرسد یا حتی به صورت یک عشق پنهان و ابراز نشده باقی بماند. این روابط شکست خورده یا این عشق های ابراز نشده، تا زمانی که در ذهن ما هستند، به عنوان یک مساله حل نشده در نظر گرفته می شوند که ممکن است در جریان ازدواج، در تصمیم گیری های شما تاثیر بگذارند.

شکست عشقی

وقتی قرار است ازدواج کنید، نیاز دارید که با تمرکز و توجه کافی، با نهایت واقع بینی فرد مورد نظرتان را ببینید و بسنجید. شما نیاز دارید او را آن طور که هست براورد کنید تا بعد از شروع زندگی، توقعات خود را برآورده ببینید. اما اگر هنوز یک رابطه عاطفی تمام نشده داشته باشید یا از شکست عشقی قبلی تان رها نشده باشید، در این صورت ممکن است دست به یک انتخاب غلط بزنید.

ممکن است صرفا به خاطر این که حرکات یک نفر شما را یاد عشق سابقتان می اندازد به او گرایش پیدا کنید و ممکن است چون طرف امروز شما، رفتارهای ستودنی عشق سابق تان را ندارد، از چشم تان بیفتد.

در واقع باید بگوییم که درگیر بودن با یک احساس قدیمی باعث می شود شما قضاوت درستی درباره انتخابتان نداشته باشید. بنابراین اگر خودتان در این وضعیت هستید ازدواج نکنید و اگر طرف مقابلتان هم این ویژگی ها را دارد، به ازدواج با او تن ندهید.

مرد یا زنی که از زخمهای عاطفی اش رها نشده باشد، مورد خوبی برای ازدواج نیست زیرا دغدغه ذهنی و مقایسات ما با فرد قبلی به قدری هست که نمی توانیم واقعیت ها را تا زمانی که درگیر یک رابطه عاطفی دیگر، یا حتی خاطرات و زخم های عاطفی هستیم، ببینیم. بسیاری از اوقات ما با فردی که قبلا در زندگی طرف مقابلمان بوده مقایسه می شویم و این مقایسه به خودی خود وحشتناک نیست اما وقتی فرد زخم خورده همزمان با این مقایسه، یک بار احساسی قدیمی را هم جابجا می کند و هوای گذشته به سرش می زند، نشانه خوبی برای یک زندگی مشترک نیست.

درگیر بودن با یک احساس قدیمی باعث می شود شما قضاوت درستی درباره انتخابتان نداشته باشید. بنابراین اگر خودتان در این وضعیت هستید ازدواج نکنید و اگر طرف مقابلتان هم این ویژگی ها را دارد، به ازدواج با او تن ندهید

اما از کجا بفهمیم طرف مقابل مان از زخم های عاطفی قبلی، رها شده است؟

خاطرات قبلی، مطالبی هستند که از حافظه ما پاک نمی شوند و بنا هم نیست چنین چیزی رخ دهد بلکه حتما در اثر مسائل و رخدادها به یادمان می آیند ولی ممکن است تاثیر احساسی آنها در گذر زمان کمتر شود. تا حدی که باعث نشوند با یادآوری شان عملکرد ما تغییری کند، روی فعالیت های جاری مان تاثیر بگذارند و ساعاتی از روز ما را درگیر کنند.

نکته بعدی این است که وقتی کسی خاطرات قبلی را در ذهنش کمرنگ کرده باشد و به عبارتی زخم های عاطفی اش بهبود یافته باشد، در جمع هایی که حاضر می شود تلاشی برای اثبات این که در شکست عاطفی قبلی بی گناه بوده ندارد. سعی نمی کند توضیح دهد که چرا این اتفاق افتاد و تقصیر با که بود و دیگران را درباره خودش قانع کند.  او از این بحثها عبور کرده و از بالا و بدون هیجان به ماجراهای گذشته نگاه می کند.

فاطمه ایمانی

بخش کلوب ازدواج تبیان


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.