تبیان، دستیار زندگی
ادامه سخنان حاج احمد متوسلیان در مورد اوضاع لبنان . این آخرین مصاحبه ای است که با حاج احمد ، قبل اسارت صورت گرفته .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین مصاحبه حاج احمد (2)

ادامه سخنان حاج احمد متوسلیان در مورد اوضاع لبنان . این آخرین مصاحبه ای است که با حاج احمد ، قبل اسارت صورت گرفته .

- سوال: قدرت رزمی اسرائیل را تا چه حدی می‌بینید؟

حاج احمد متوسلیان

- برادر احمد:: اسرائیل ده لشكر زرهی دارد و لشكر پیاده بطور كلی ندارد. بیشترین اتكای اسرائیل به نیروی هوائی اش می‌باشد و همینطور از نظر زمینی به تانكهایش. و طبیعی است كه ما روش مقابله با تانكها را مخصوصا در مناطق كوهستانی خیلی خوب آموخته ایم. روی این اساس اسرائیل از یكطرف نیرویی كه رو برویش مقاومت كند ندیده و از طرف دیگر متكی به این بوده كه رعب و وحشت در دل مردم ایجاد بكند یعنی بیشترین كاری كه اسرائیل در طی این مدت انجام داده ایجاد رعب و وحشت در دل اعراب بوده است.

و ما در حقیقت از دو جنبه باید بجنگیم . یكی با رعب و وحشتی كه در دل مردم ایجاد شده و دیگر جنگ با نیروهای اسرائیل است . برای ما جنگ با اسرائیل بی نهایت راحت تر از جنگ با عراق است. چرا كه عراقی ها روش جنگیدن را واردتر هستند و اسرائیلهای بهیچ وجه وارد نیستند.

- سوال: رفت و آمدهای فیلیپ حبیب را به لبنان و همچنین نجات ملی كه اخیرا در لبنان تشكل شده را چگونه تحلیلی می‌كنید و تا بحال چه اقداماتی را انجام داده اید؟

- برادر احمد:: همانطور كه اطلاع دارید تمام حمله اسرائیل با اطلاع قبلی آمریكا بوده و در حقیقت اگر آن سه جنبه را در گفته وزیر خارجه آمریكا یك هفته قبل از شروع جنگ بررسی بكنیم مشخص خواهد شد كه دستور حمله از خود آمریكا است و امر طبیعی است كه بعد از اجرای این توطئه و هر توطئه دیگر در خاورمیانه دلالهایی امثال فیلیپ حبیبی را اعزام می كردند چنانچه قبلا هنری كسینجر و غیره ... را می‌فرستادند و پس از جنگ ایران و عراق، هیئتهای صلح را اعزام می‌داشتند اینها می‌خواهند با این مراحل سیاسی، وضعیت فعلی را تثبیت بكنند و به نظر می‌رسد كه اگر ما هر گونه تن به سازش دهیم و با فیلیپ حبیب‌ها كنار میز مذاكره بنشیم ننگ برای اسلام و جوامع اسلامی است.

برای ما جنگ با اسرائیل بی نهایت راحت تر از جنگ با عراق است. چرا كه عراقی ها روش جنگیدن را واردتر هستند و اسرائیلهای بهیچ وجه وارد نیستند.

شورایی كه بعنوان جبهه نجات ملی تشكیل شده نیز از عناصر دشت نشانده است كه به هر جهت چه در جهت مسلمانها باشند و چه در جهت مسیحی‌ها دست نشانده اسرائیل هستند و هیچ شكی در آن نیست كه امثال كتاب های و فلانژیستها و دروزی ها، البته در مورد دروزی ها لازم است توضیح دهم كه این دروزییها از مسلمانها هستند.

منتها مسلمانهایی كه طرفدار اسرائیل هستند و علیه ما می‌جنگند و تعداد دیگری كه از مسلمانهای بی خاصیت منطقه هستند كه این شورا بلافاصله بعد از تشكیل ، مورد تائید اسرائیل قرار گرفت و بعد از آن مورد تائید آمریكا واقع شد.

- سوال: با توجه به تبلیغات مغرضانه صهیونیست از این جنگ بنظر شما از نظر تبلیغات رسانه های جمعی ما و همچنین دستگاه تبلیغات ما چه وظایفی به عهده دارند؟

- برادر احمد: من بی نهایت متاسفم كه بگویم رسانه های گروهی ما اینطور كه واقعیت بوده آنرا هرگز به مردم نگفته اند و به مردم ما ارائه نشده كه اسرائیل اینجا چه جنایتی را انجام داده و چه كارهایی در آنجا انجام شده به مردم گفته نشده كه اسرائیل تا كجا جلو آمده، به مردم گفته نشده كه خطر اسرائیل چی است. قضیه لبنان را اگر پی گیری كنیم مسئله خود لبنان مطرح نیست كه الان قضیه لبنان حل شده است مسئله الان مسئله سوریه و تهدیدی است كه اسرائیل به دمشق دارد. این باید برای مردم گفته شود اینها در حقیقت می‌خواهند قضیه اسرائیل بزرگ را اجرا كنند. تهدیدهای آنان بر دمشق است و ما صریحا می‌گوییم دمشق زیر آتش دقیق آنها قرار دارد.

حاج احمد متوسلیان

آیا باز ما باید ساكت بشویم. آیا باز ما باید صحبت نكنیم قریب دو سوم از خاك لبنان را اسرائیل اشغال كرده یعنی تمام مراكز مسلمان نشین را اسرائیل گرفته و الان شرایطی را كه می‌خواهد در لبنان تحمیل كند كه فلسطینی ها كلا سلاحهایشان را تحویل بدهند و با لباس شخصی از بیروت خارج شوند سوریه بطور كلی از لبنان خارج بشود و بطور كلی تمام نیروهای خارجی از لبنان خارج بشوند كه نیروهای ایرانی را نیز شامل می‌شود. و نكته دیگر اینكه تا انتخابات ریاست جمهوری در لبنان قدر مسلم اسرائیل در لبنان خواهد بود و یا اجرای این انتخابات كذایی یك رژیم وابسته به خودش را كه در حقیقت اسرائیلی باشد در آنحا روی كار بیاورد، رژیمی به سبك سعد حدادی یا كامیل شمعون.

- سوال: برای اینكه بتوانیم خبرهای صحیح را گزارش كنیم باید چكار كرد؟

- برادر احمد:: پیشنهاد می‌كنم اولا اخبار واقعی را كه در منطقه آنطور كه هست و واقعیت دارد به مردم گفته شود نه یک كلام كمتر و نه یك كلام بیشتر، یك سری اخبار گفته می شود كه خارج از واقعیت و غلو است و یك سری اخبار كه واقعیت است  هرگز به مردم گفته نشده است. میزان تلفات خودی و اسرائیل به هیچ وجه گفته نشده و صریحا باید بگوئیم تلفاتی كه به نیروهای اسلام وارد می‌شود بسیار زیاد است در بدو شروع جنگ و در طی این مدت حداقل 52 هواپیمای برادران سوری افتاده و بیش از 60 هواپیمای اسرائیل نیز سقوط كرد و حدود بالای 100 تانك از برادران سوری از بین رفت و در حدود 630 تانك اسرائیل نیز منهدم شد و میزان تلفات نیروهای فلسطینی و سوری ده هزار نفر كه به همین میزان نیز از اسرائیل به هلاكت رسیده‌اند. اسرائیل تقریبا دو سوم از كل نیروهایش را در لبنان مصرف كرده، یعنی 6 لشكر زرهی از ده لشكر زرهی‌اش را در لبنان وارد كرده است.

پیشنهاد من این است كه مطبوعات ما تحلیل بكنند، چرا اسرائیل به جنوب لبنان حمله كرد. این مسایل را در چراها قرار بدهند و بعد جوابی مساعد به مردم بدهند تا مسایل تحلیل بشود .

- سوال: در پایان چه پیامی برای مردم دارید و چه مشاهدات قابل ذكری از سفرتان به لبنان برای مردم ما دارید؟

- برادر احمد:: پیام من به مردم این است كه امر امام را در رابطه با اینكه جنگ ایران و عراق به عنوان مسئله اصلی و حیاتی مملكت ما است و باید اول مسئله جنگ ایران و عراق حل بشود و بعد ما با تمام قوا بپردازیم به مسئله اسرائیل و این مسئله باید رعایت بشود و عمق مسئله را درك بكنند و حتی به نظر من توطئه كشتن خالد فقط بخاطر نجات دادن رژیم صدام بود. مردم این را درك بكنند و به فكر این نیفتند كه اسرائیل را باید چكار بكنیم. نه، راه جنگ با اسرائیل را باید چكار بكنیم. نه، راه جنگ با اسرائیل از راه زمین است و ما متكی به زمین هستیم نه از راه دیگری. حتما رفتن به فلسطین باید از طریق عراق انجام گیرد.

مسئله دیگر استقبال عجیبی بود كه ما هرگز انتظار نداشتیم. استقبال عجیبی كه مردم لبنان و شیعیان از ما كردند بی‌نهایت برای ما جالب بود و آن حال و شوری كه در بدو ورود به برادران دست می‌داد و به اماكن مقدسه می‌رفتند و باور نمی‌كردند كه در این اماكن باشند من برادرانی را می‌دیدم كه به محض ورود به زینبیه حالت عجیبی به آنها دست می‌داد و بر روی زمین می‌افتادند و از هوش می رفتند.

- سوال: با توجه به اینكه هم نیروهای فلسطینی و هم نیروهای سوری از نظر نظامی با شوروی پیمان‌ استراتژیك دارند آیا شوروی در رابطه با جنگ اسرایل به لبنان كمكی كرده است یا خیر?

حاج احمد متوسلیان

- برادر احمد:: شوروی نه تنها كوچكترین كمكی به این نیروها نكرده بلكه سكوت كاملی اختیار كرده كه به نظر می‌رسد قبلا هماهنگی بین آمریكا و شوروی بوده. به طور كلی شوروی عاملی بوده كه سوری ها و در حد امكان فلسطینی‌ها را از جنگ باز می‌داشتند. منتها نه به صورت رسمی، آنها به نیروهای سوری اجازه استفاده از موشكهای سام 6 را ندادند در بدو جنگ اینها یا اجازه بكار بردنش را نمی‌دادند و یا اینكه آن را در اختیار آنها نمی‌گذاشتند و این در حالی است كه همین شورویها اجازه استفاده این سلاح را به عراق علیه ایران دادند. و اسرائیل اولین كاری كه كرد بیست پایگاه موشكی ضد هوایی را منهدم كرد. بدون اینكه اینها بتوانند وارد كار بشوند و من بینهایت از این بابت متاسفم كه در این رابطه محدودیت‌هایی، وابستگی‌هایی وجود دارد وقتی كه ما با سوری‌ها در مورد منهدم شدن پایگاه‌های موشكی‌شان صحبت كردیم گفتند ما از طریق شوروی اجازه استفاده آن را نداشتیم.

باید رابطه مصر و اسرائیل در این رابطه مشخص بشود كه این مصری‌ها بودند كه به اسرائیل اجازه دادند از صحرای سینا به اینجا بیاید و باید گفته بشود كه اسرائیل در رابطه با شروع این عملیات بیش از 300 هواپیمایش را در این عملیات وارد كرده.

عظمت حمله‌ای به این ترتیب باید برای مردم مشخص بشود. عظمت توطئه‌ای كه برای نجات صدام شده و همینطور تحلیل‌های سیاسی به مردم ارایه نمی‌شود پیشنهاد دوم این است كه مطبوعات ما تحلیل بكنند، چرا اسرائیل به جنوب لبنان حمله كرد. این مسایل را در چراها قرار بدهند و بعد جوابی مساعد به مردم بدهند تا مسایل تحلیل بشود، پیام امام را تحلیل بكنند. به مردم خوراك بدهند.

متاسفانه بی‌تفاوت و بی تحلیل از پیام امام گذشته‌اند و همینطور بدون تحلیل از وضعیت سیاسی اسرائیل قبل از حمله‌اش به جنوب لبنان.

- سوال: آیا مقامات سوری یا فلسطینی مسئله خروج اسرائیل و دیگر كشورهای خارجی را قبول كرده اند یا خیر؟

- برادر احمد:: امر طبیعی است هر موردی كه مربوط به اسلام است هرگز تن به این سازش نخواهد داد و از برادرهای سوری باید نهایت قدردانی و تشكر كرد كه اولا تنها نیروهایی كه در مقابل اسرائیل به صورت منظم جنگیدند برادران سوری بودند و تنها و یكه‌تاز میدان بودند بدون اینكه هیچ پشتوانه‌ای داشته باشد. و دیگر اینكه تن به این سازش ندادند كه از لبنان به این صورت خارج بشوند.


منبع :

پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت