تبیان، دستیار زندگی
دکتر محمود احمدی نژاد برای شركت در مراسم افتتاحیه مسابقات پارالمپیك 2008 پکن وارد كشور چین شد و ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احمدی نژاد وارد دهکده پارالمپیک شد

احمدی نژاد

رییس جمهور کشورمان برای شركت در مراسم افتتاحیه مسابقات پارالمپیك 2008 پکن وارد كشور چین شد و در نخستین برنامه خود در این سفر درجمع ورزشكاران ایرانی حاضر می‌شود و با آنان دیدار و گفتگو می‌كند.

به نقل از ایسنا، دکتر محمود احمدی نژاد جمعه شب به هنگام عزیمت به چین برای شرکت در مراسم افتتاحیه مسابقات پارالمپیک در جمع خبرنگاران گفت :« ارتباط فرهنگی میان تمدن ایران و چین مستلزم روابط میان ملتها و تقویت فضای منطق و اندیشه است.»

وی رویدادهای ورزشی را از لحاظ فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم توصیف کرد و افزود :« بنده برای حضور در مراسم افتتاحیه المپیک هم از طرف مقامات چین دعوت شدم که به علت شلوغی و وجود طرفداران زیاد، این دعوت را نپذیرفتم.»

رییس جمهور ایران با اشاره به دعوت مقامات چینی برای حضورش در بازیهای پارالمپیک پکن گفت :« حضور در افتتاحیه این مسابقات را پذیرفتم، زیرا از نظر من المپیک و پارالمپیک تفاوت چندانی با هم ندارند.

احمدی نژاد

وی اضافه کرد:« توجه رسانه ها اغلب به بازیهای المپیک است اما از نظر من انسان، انسان است و رویدادهایی که مربوط به انسان می شود از نظر من مهم هستند. البته در این سفر با ورزشکاران ایرانی در محل اردوگاه آنان دیدار خواهم داشت و آنان را به تلاش بیشتر تشویق خواهم کرد.»

احمدی نژاد با بیان این که دیدار با ایرانیان مقیم چین نیز در برنامه کاری اش است، افزود:« در پایان نیز با مقامات چینی پیرامون موضوع های مشترک و مورد علاقه دو کشور بحث و گفتگو خواهیم کرد.»

ثمره هاشمی مشاور ارشد رییس جمهور، منوچهر متكی وزیر امور خارجه، مشایی معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و علی‌آبادی معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی از جمله همراهان رییس جمهور كشورمان در این سفر هستند.

همچنین در مراسم بدرقه رییس جمهور، ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، صفار هرندی وزیر ارشاد، مصری وزیر رفاه، داوودی معاون اول رییس جمهور، الهام سخنگوی دولت و سفیر چین در تهران حضور داشتند.

افزایش جوایز مدال‌آوران پارالمپیك توسط رییس جمهور

مدال

صبح امروز و در جریان بازدید دكتر محمود احمدی‌نژاد از دهكده بازی‌های پارالمپیك ‌٢٠٠٨ پكن و دیدار با كاروان اعزامی ایران در این بازی‌ها، رییس جمهور قول افزایش جوایز مدال‌آوران بازی‌ها را داد.

بدین ترتیب قرار است، مدال‌آوران طلایی مسابقات پارالمپیک پكن ‌٥٠ میلیون تومان، مدال آوران نقره ‌٤٠ میلیون تومان و مدال آوران برنز ‌٣٠ میلیون تومان پاداش دریافت كنند.

این در حالی است كه پیش از این قرار بود به مدال ‌آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب مبلغ ‌٢٠، ‌١٥ و ‌٥/١٢ میلیون تومان اختصاص یابد.