تبیان، دستیار زندگی
دبیران زیست شناسی و دانش آموزان نخبه رشته های تجربی و ریاضی برای آشنای با دانش پایه و جنبه‌های کاربردی فناوری سلول‌های بنیادی و سلول درمانی می توانند بازدیدی از این پژوهشگاه داشته باشند . این بازدید منجر به ارتقاء کیفی آموزش توسط دبیران در سطح وسیع ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پژوهشگاه رویان

پژوهشگاه رویان

برای علاقه مندان فناوری سلول‌های بنیادی

دبیران زیست شناسی و دانش آموزان نخبه رشته های تجربی و ریاضی برای آشنای با دانش پایه و جنبه‌های کاربردی فناوری سلول‌های بنیادی و سلول درمانی می توانند بازدیدی از این پژوهشگاه داشته باشند. این بازدید منجر به ارتقاء کیفی آموزش توسط دبیران در سطح وسیع و همچنین افزایش تمایل دانش آموزان نخبه به ادامه تحصیل در این رشته و پرورش دانشجویان هدفمند و پژوهشگران آینده خواهد بود.

پژوهشگاه رویان هشتم خرداد ماه سال 1370 به عنوان مرکز جراحی محدود با هدف ارائه خدمات درمانی به زوج‏های نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری توسط زنده یاد دكتر سعید كاظمی آشتیانی و گروهی از پژوهشگران و همکارانش در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران تاسیس شد. پژوهشگاه رویان به‌عنوان یکی از مراکز پیشگام در زمینه فناوری سلول‌های بنیادی و سلول درمانی در کشور مطرح است.

فعالیت های پژوهشگاه

این پژوهشگاه فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی و نیز درمانی خود را در قالب  سه پژوهشكده و دو مرکز خدمات تخصصی (مرکز درمان ناباروری و مرکز سلول درمانی) با راهبرد از علم تا کاربرد انجام می ‌دهد.

1.    پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلولهای بنیادی رویان:

این پژوهشکده در زمینه طب پیوند با شناخت مبانی پایه زیست شناسی سلول‌های بنیادی، توسعه تحقیقات ترجمانی سلول‌های بنیادی روی حیوانات آزمایشگاهی و انجام کارآزمایی‌های بالینی فعالیت دارد. این پژوهشکده شامل گروه‌های پژوهشی سلول های بنیادی و زیست شناسی تكوینی، فناوری نانو و زیست مواد، زیست پزشكی ترمیمی و سلول درمانی، زیست شناسی سامانه های مولكولی است.

پژوهشگاه رویان

2.    پژوهشکده زیست شناسی و طب تولید مثل رویان:

 این پژوهشکده در زمینه افزایش میزان باروری، سلامت جنین و بهبود سلامت جامعه از طریق تحقیق و درمان ناباروری در حوزه‌های مختلف تولید مثل فعالیت دارد. این پژوهشکده شامل گروه‌های پژوهشی ژنتیك تولید مثل، جنین شناسی، اپیدمیولوژی و سلامت باروری، اندوكرینولوژی و ناباروری زنان، آندرولوژی، تصویربرداری تولید مثل است.

پژوهشگاه رویان

3.    پژوهشکده زیست فناوری جانوری:

این پژوهشکده بر تولید دام و محصولات وابسته مرتبط با زیست فناوری آن فعالیت دارد. پژوهشکده شامل گروه‌های پژوهشی مهندسی ژنتیك، زیست شناسی سلول جنسی و گروه زیست فناوری جانوری است.

بازدید از این پژوهشکده  برای دانش آموزانی که در زمینه زیست شناسی ، زیست فناوری ،نانو تکنولوژی و ژنتیک  تحقیق می کنند پیشنهاد می شود . برای بازدید از این مرکز لطفا  با آقای نظاری و شماره تلفن 23562499  هماهنگ کنید .

آدرس: تهران، بزرگراه رسالت، خیابان بنی هاشم شمالی، کوی حافظ صندوق پستی 148- 16635

تلفن : 22306481 -23562000

آدرس سایت : http://www.royaninstitute.org

برای بازدید از این مرکز با آقای نظاری و شماره تلفن 23562499  هماهنگ کنید.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: زهرا انصاری

تنظیم: نسرین صادقی