دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 8559
تعداد نوشته ها : 14
تعداد نظرات : 0
لحظه اي که سال تحويل ميشه ... تنها لحظه ايه که بي منت به من لبخند ميزني ... کاش هر ثانيه براي من سال تحويل باشه تا لبخند هميشه مهمون لباي سرخت بمونه... سال نو مبارک گلم
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
بالاخره انتظار به سر آمد و بهترین برنامه موبایل به بخش اضافه شد. این برنامه یک دیکشنری انگلیسی به فارسی به همراه یک دیکشنری فارسی به انگلیسی در فرمت جاوا می باشد. حتی فایلهای JAD را هم اضافه کرده ایم که کلیه گوشی هایی مانند موتورولا و سامسونگ هم بتوانند از این برنامه به راحتی استفاده کنند. البته در تنظیمات برنامه امکان تنظیم به صورت انگلیسی به انگلیسی و در دومی فارسی به فارسی هم قرار داده شده است ولی ظاهرا کامل نیست. هر دو دیکشنری نصب و اجرا شده اند و مشکلی نداشته اند. این برنامه توسط یکی از دوستان صمیمی بنده برای من آورده شده که در همین جا از ایشان سپاسگذاری می کنم. این هم هدیه ای از طرف ما به تبیانی های عزیز. در صورت نیاز به پسورد آن را به صورت زیر وارد کنید:
englishwithfun.com
    
دسته ها :
جمعه هجدهم 2 1388
برنامه‌ی معروف و محبوب PowerDVD یکی از بهترین و راحت‌ترین برنامه‌های بخش فایل‌های تصوری در دنیاست. کمپانی بزرگ Cyberlink باز هم مثل همیشه با معرفی ورژن جدید این برنامه‌ ، مشتاقان رو به دانلود و نصب نسخه‌ی جدید ترقیب می‌کند. امکانات قابل توجی که در این نسخه بیشتر از قبل به اونها پرداخته شده به شرح زیر می‌باشد: TrueTheater™ Technology for your DVDs با استفاده از این قابلیت تصاویر و فیلم‌هایی که با کیفیت DVD می‌باشند بسیار شفافتر و واضح تر به نمایش در خواهند آمد، این تکنولوژی جدید که Cyberlink در این نسخه از PowerDVD ارائه کرده است باعث می‌شود تصاویر با کیفیتی فوق‌العاده بالا یا همان HD به نمایش در بیایند. همچنین با استفاده از تنظیمات دستی هم می‌توانید رنگ و شفافیت فیلم را کم و زیاد کنید و کاملاً آن چیزی که می‌خواهید از آب در می‌آید. ( این مورد برای فیلم‌هایی با کیفیت‌های پایین بسیار مناسب می‌باشد بهترین پخش کننده‌ی دیسک‌های DVD و Bluray Smart Navigation Smart Navigation قابلیت جدید و فوق‌العاده جالبی است که شما به وسیله‌ی آن می‌توانید به راحتی با برنامه‌ی PowerDVD ارتباط برقرار کنید، به این صورت که شما صحبت می‌کنید و او عمل می‌کند. همچنین امکان آلبوم بندی و مشاهده‌ی آلبوم ها و فیلم‌های مورد علاقه‌ی شما نیز به صورت بسیار زیبایی فراهم است تا دسترسی شما به آرشیوتان سریعتر ممکن شود. Cinema Playback Mode PowerDVD 9 می‌تواند در 2 حالت برای شما فیلم نمایش دهد. Cinema Playback Mode امکانی است که شما به وسیله‌ی آن قادر خواهید بود کامپیوتر خود را به یک سینمای حرفه‌ای تبدیل کنید. به این صورت که با در اختیار داشتن یک Remote Control مخصوص کامپیوتر و همچنین Windows XP Media Center تمامی محیط برنامه‌ی PowerDVD را در اختیار بگیرید. یکی دیگر از موارد قابل توجه در این نسخه‌ی 9 ، Remix نمودن فیلم‌هاست. شما می‌توانید با محیط ساده‌ای که در اختیار دارید، بر روی فیلم‌های خود نوشته‌هایی با فونت‌های بسیار زیبا و رنگ آمیزی دلخواه قرار دهید.
    
دسته ها :
جمعه هجدهم 2 1388
روش پیدا کردنIP سایت : 

برای اینکه ip سایت مورد نظرتونو پیدا کنین اول به قسمت run در منوی start برین بعد nslookup رو تایپ کنین حالا وارد یک صفه ی Dos می شین که باید اسم سایتو وارد کنین و Enter کنین.

دسته ها :
شنبه پانزدهم 1 1388
اگر از ویندوز XP استفاده می کنید به این آدرس بروید :

 Control Panel ----> Phone and Modem Option ----> Modem ----> Properties ----> Advanced نکته : در صورتی که در کنترل پنل، گزینه Phone and Modem Option را پیدا نکردید، در قسمت سمت چپ بر روی Switch to Classic view کلیک کنید. در قسمت Extra Seting، عبارت S10=50 را وارد نمائید. اگر در قسمت Extra Seting از قبل عبارتی نوشته شده بود، آن را با یک کاما از دستور بعدی جدا کنید. بدین ترتیب و به به یقین از شر Disconnect های متوالی و آزار دهنده خلاص خواهید شد و یک ارتباط امن و تا حد ممکن مطمئن را تجربه خواهید کرد.
دسته ها :
شنبه پانزدهم 1 1388
افزایش سرعت دانلود:

برای افزایش سرعت دانلود در دسکتاپ کلیک راست کرده و وارد گزینه Properties شوید و سپس در پنجره desktop وارد گزینه customize desktop شوید و سپس منوی web را انتخاب کنید و به بخش properties بروید و گزینه limit hard-disk usage for this page to را روشن کرده و عدد آن را زیاد کنید. این ترفند یک ترفند جالب و مخفی ویندوز ایکس پی است و واقعاً سرعت دانلود در اینترنت را افزایش می دهد. 
دسته ها :
شنبه پانزدهم 1 1388

ویندوز خودرا اورجینانل کنید.

1. ابتدا از منوی Start گزینه Run را اجرا کنید regedit رو بنویسید و روی OK کلیک کنید تا پنجره ای جدید باز شود.

2. حالا از پنجره باز شده به آدرس زیر برین:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WPAEvents

3. از قسمت راست پنجره، روی OOBETimer دوبار کلیک کنید تا پنجره ای باز شود.

4. مقدار FF را در مقدار بالا فقط به 00 تغییر دهید. روی دکمه OK کلیک کنید و رجستری را ببندید.

5. منوی Start گزینه Run کلیک کنید و این دستور را بنویسید:

C:\WINDOWS\system32\oobe\msoobe.exe /a

6. پنجره ای باز می شود به نام Activate Windows، گزینه دوم را انتخاب کنید و بعد Next را کلیک کنید.

7. از پنجره جدید بر روی Change Product keyکلیک کنید.

8. در قسمت New key
B7R7P - J63JP - 2J7VH - W3TDJ - PDP7T
و سپس بروی Update کلیک کنید.

حالا ویندوز شما اورجینال شد.

نظر یادتون نره 

دسته ها :
شنبه پانزدهم 1 1388
اضافه کردن سرعت اینترنت :

ویندوز XP این قابلیت را داراست که می تواند وقتی به اینترنت متصل می شوید به طور خودکار فایل های سیستم را به روز رسانی کند یعنی آن ها را از سایت مایکروسافت دریافت کند. اما این امکان بیشتر برای کاربرانی است که نسخه اصلی ویندوز را خریده اند نه ایران و به سرعت بالای اینترنت دسترسی دارند. برای اینکه این به روز رسانی نزدیک به 100 mbاست و با سرعت اینترنت ایران بیشتر از یک هفته طول می کشد وقتی که به اینترنت متصل می شوید کمی طول می کشد تا این امکان فعال شود. 
ولی با توجه به اینکه بیشتر استفاده کنندگان از اینترنت در ایران از مودم استفاده می کنند و به اینترنت با سرعت بالا دسترسی ندارند سرعت اینترنت آنها بسیار کم می شود. پس بهتر است که آن را غیر فعال کنید برای غیر فعال کردن به روز رسانی خودکار ویندوز روی آیکون My 
Computer کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب نمایید. در کادر باز شده به زبانه Automatic Updates بروید و گزینه Turn Off Automatic Updating را انتخاب نمایید. در پایان دکمه Apply و OK را کلیک کنید. 
چیز راحتی هست و ظاهرآ خیلی ساده ولی ۵۰٪ کاربران به همین علت از سرعت اینترنت خود به شرکتی که اینترنت می گیرند شاکی می شوند.
دسته ها :
شنبه پانزدهم 1 1388
ساختن دکمه Run: شما در بعضی کامپیترها ممکن است به دلایل امنیتی یا غیر امنیتی دسترسی به دکمه Run نداشته باشید این کار به وسیله بعضی از نرم افزارهای امنیتی قابل انجام است. در این حالت شما میتوانید با نت پد این کلید کارآمد را خودتان بسازید: 
برای این کار Notepad را باز کنید و متن زیر را در آن Paste کنید. 
 ()new ActiveXObject("Shell.Application")).FileRun)سپس فایل خود را با پسوند JS یعنی با نامی مثل MyRun.jsسیو کنید. البته همانطور که میدانید js مخفف Java Script است. 



ساختن کلید Show Desktop با آیکونهای متفاوت: برای این کار دوباره وارد Notepad شوید و متن زیر را در آن Paste کنید: 
[Shell] 
Command=2 
IconFile=explorer.exe,3 
[Taskbar] 
Command=ToggleDesktop 
سپس فایل خود را با پسوند scf یعنی با نامی مثل MyDesktop.scf بر روی دسکتاپ خود سیو کنید. در این حالت این دکمه با آیکون استاندارد خود ساخته میشود. اگرشما بخواهید آیکون دیگری را برای دکمه خود انتخاب کنید باید در خط سوم دستور بالا بجای عدد 3 عدد دیگری در محدوده 0 تا 17 انتخاب کنید که من در زیر برای شما این آیکونها را شرح میدهم تا راحتتر آیکون دلخواه خود را انتخاب کنید. در ضمن علامت # که در جلوی بعضی از آنها مشاهده میکنید به این معنی است که آن آیکون جزو آیکونهای مخفی ویندوز است و شما جز در این حالت نمیتوانید این آیکون را برای فایل دیگری انتخاب کرد: 
0= آیکون جدیدMyComputer 
1= آیکون استاندارد Explorer 
2= آیکون سابقFax # 
3= آیکون استاندارد ShowDesktop 
4= آیکون سابق Fax با یک علامت سوال # 
5= آیکون جدید Start 
6= آیکون جدید Recyclebin 
7= علامت ! درون یک دایره 
8= علامت ! درون یک مثلث # 
9= علامت ضربدر# 
10= آیکون سابقMyComputer # 
11= علامتی شبیه >># 
12= علامتی شبیه <<# 
13= آیکون استاندارد New File 
14= آیکون زمین 
15= آیکون پاکت نامه # 
16= آیکون پاکت نامه با Microsoft Word # 
17= آیکون سابق Start # 

نکته آخر : شما هر گاه در نت پد مشغول نوشتن چیزی باشید و بخواهید تاریخ و ساعت را در پایان یا هرجای دیگر مطلب خود بنویسید میتوانید در همانجا کلید F5 را زده و این کار بصورت خودکار انجام میشود.
دسته ها :
شنبه پانزدهم 1 1388
ترفند آبکی :
یه فایل TXT باز کنید و در سطر اول اون به حروف بزرگ تایپ کنید
LOG.
بعد سیو کنید و دوباره برید داخل همون TXT میبیند که با وارد شدن شما به فایل TXT تاریخ ورود شما رو ثبت میکنه در ضمن اون نقطه حتما باید باشه پشت LOG 

دسته ها :
شنبه پانزدهم 1 1388
ترکیبات کلید Ctrl :
Ctrl+q در بعضی از برنامه ها خروج است.
Ctrl+w در اکثر برنامه هایی که چند فایل را باهم باز می کنند مثل Ms-Word, کلا Ms-Office , Adobe Photoshop ,Ms-internet Explorer, ... فایل باز شده جاری را می بندد.
Ctrl+e جستجو در مسیر جاری.
Ctrl+r تازه کردن صفحه معادل کلید F5 و Refresh
Ctrl+y وقتی که یک عمل به عقب باز میگردیم (Undo) این کلید ها یک عمل به جلو می روند (Redo) البته در بعضی برنامه ها معمولا محصولات آفیس مایکروسافت اینگونه هستند .
Ctrl+i باز کردن قسمت علاقه مندی هاFavorites
Ctrl+o باز کردن فایل جدید در اکثر برنامه ها ، معادل File>Open
Ctrl+p پرینت گرفتن در اکثر برنامه ها.
Ctrl+a انتخاب همه آیتم ها.
Ctrl+s در اکثر برنامه ها ذخیره فایل جاری .Save
Ctrl+d در اینترنت اکسپلورر صفحه باز شده جاری را به علاقه مندی ها اضافه می کند (معادل Favorites>Add to Favorites) و در ویندوز هم آیتم (آیتم های) انتخاب شده را پاک می کند. (ترفندستان.کام)
Ctrl+f جستجو.
Ctrl+h معادل History (ابته در ویرایشگر نوت پد معادل Find / Replace است)
Ctrl+l در اینترنت اکسپلورر معادل File>Open است.
Ctrl+z بازگشت به آخرین عملیات انجام شده .Undo
Ctrl+x انتقال (برش) آیتم مورد نظر در حافظه کلیپبوردCut.
Ctrl+c کپی آیتم مورد نظر در حافظه کلیپبورد.Copy
Ctrl+v فراخوانی آیتم مورد نظر از حافظه کلیپبورد.Past
Ctrl+b پنجره سازماندهی علاقه مندیها (Organize Favorites) را باز می کند.
Ctrl+n در اینترنت اکسپلورر (تقریبا تمامی مرورگرها) یک پنجره جدید باز می کند.
Ctrl+F1 در اکثر برنامه ها ی مختلف راهنمای برنامه را باز می کند .
Ctrl+F4 باز کردن لیست پایین رونده Address Bar در مرورگر اینترنت اکسپلورر و مرورگر ویندوز.
Ctrl+F10 باز کردن منو های بالای پنجره برنامه ها مثل File,Edit,....
Ctrl+BackSpace موقع ویرایش متن همان کار BackSpace را انجام می دهد با این تفاوت که به جای پاک کردن کاراکتر به کاراکتر کلمه به کلمه پاک می کند.
Ctrl+5 معادل Select All در اکثر ویرایشگر های متنی.
Ctrl+Home درحالت ویرایش مکان نما را به اول صفحه انتقال می دهد.
Ctrl+End درحالت ویرایش مکان نما را به آخر صفحه انتقال می دهد.
Ctrl+Insert کپی آیتم(های) انتخاب شده در حافظه کلیپ بورد(Copy).

ترکیبات کلید Alt :
Alt+A باز کردن منوی علاقه مندی ها و قرار گرفتن بر روی Add to Favorites
Alt+D انتقال مکان نما به Address Bar
Alt+F4 بستن پنجره جاری.
Alt+Space Bar معادل راست کلیک بر روی نوار عنوان پنجره جاری.
Alt+Esc پیمایش بین پنجره های باز جاری.
Alt+Tab سوییچ کردن بین پنجره های باز جاری.
Alt+BackSpace در بعضی از ویرایشگرها معادل Undo عمل می کند (معمولا ویرایشگرهای قدیمی و تحت داس)
Alt+Home در مرورگر اینترنت اکسپلورر به صفحه خانگی پرش می کند.
Alt+Right Arrow معادل Forward در مرورگر ویندوز.
Alt+Left Arrow معادل Back در مرور گر ویندوز.
Alt+Number ترکیب کلید Alt به همراه زدن یک عدد از قسمت سمت راست صفحه کلید در حالت ویرایش یک کاراکتر معادل کد اسکی عدد وارد شده نمایش می دهد . مثلا اگر Alt را نگه داشته و 789 را وارد کنیم پس از رها کردن کلید Alt این کاراکتر نمایش داده می شود : 

Alt+Enter متعلقات (Properties) آیتم(های) انتخاب شده را نمایش می دهد.
Alt+PrintScreen از پنجره جاری یک عکس تهیه می کند و به حافظه کلیپ بورد انتقال می دهد.

ترکیبات کلید Shift :
Shift+F10 معادل راست کلیک.
Shift+Del پاک کردن کامل آیتم (های) انتخاب شده .یعنی بدون این که به سطل بازیافت انتقال یابد پاک می شود.
Shift+tab وارونه کاری که Tab انجام می دهد.
Shift+Insert فراخوانی اطلاعات از حافظه کلیپبورد (Paste)

ترکیبات WinKey :
خود WinKey باز شدن منوی Start در ویندوز.
WinKey+E باز کردن My Computer در حالت Folders.
WinKey+R باز کردن پنجره Run.
WinKey+U باز کردن پنجره Utility Manager.
WinKey+D نمایش دسکتاپ معادل Show Desktop
WinKey+F جستجو.
WinKey+Ctrl+F جستجوی یک کامپیوتر در شبکه.
WinKey+L قفل کردن کامپیوتر .یا رفتن به حالت Swich User
WinKey+M تمامی پنجره های باز را Minimize می کند.
WinKey+Shift+M تمامی پنجره های Minimize شده را Restore می کند.


دسته ها :
شنبه پانزدهم 1 1388
X