صفحه ها
دسته
وبلاگ هاي مذهبي
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 709589
تعداد نوشته ها : 402
تعداد نظرات : 50
Rss
طراح قالب
GraphistThem253
پخش صدای اذان نخستین بار در آلمان
صدای اذان نخستین بار از مناره مسجدی در شهر هامبورگ در آلمان پخش شد.

به گزارش شبکه خبر به نقل از رسانه‌های ترکیه، با نصب مناره فولادین مسجد "سانکت جرج هامبورگ، با طرح های شش ضلعی سبز رنگ، نخستین بار در تاریخ آلمان، صدای اذان از این مناره پخش، و در آسمان این کشور طنین‌انداز شد.

شهروندان مسلمان ساکن این شهر از طنین صدای اذان بسیار هیجان زده و خوشحال شدند.

در آلمان پخش صدای اذان از مناره های مساجد ممنوع بود و تاکنون اجازه چنین کاری به مسلمانان ساکن این کشور داده نشده بود، اما با درخواست های پیاپی مسلمانان از دولت آلمان، دیروز این ممنوعیت لغو، و نخستین بار صدای اذان در آسمان این کشور اروپایی طنین‌انداز شد.
منبع:تایناک
سه شنبه هفدهم 6 1388
برگزاری مراسم شبهای قدر پس از ساعت 24 در عربستان ممنوع شد

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از واحد مرکزی خبر، مقامات عربستان سعودی از مسئولان مساجد وحسینیه ها درمنطقه شرقی این کشورکه اکثرساکنان آنرا شیعیان تشکیل می دهند خواستند که از برگزاری هرگونه مراسم وفعالیت های دینی درشبهای قدر ماه مبارک رمضان پس از ساعت دوازد شب جلوگیری کنند.

 

از سوی دیگر نیروهای امنیتی عربستان حضور خود را در شهر العوامیه که اکثر پیروان اهل البیت علیهم السلام در آن سکونت دارند گسترش دادند. هدف از استقرار گسترده این نیروها بازداشت شیخ نمر النمر یکی از روحانیون، اعلام شده است.

سه شنبه هفدهم 6 1388

به گزارش شیعه آنلاین، شیخ "سلمان العوده" در ادامه گفت: خداوند متعال به ما دستور داده که کفار را به راه راست دعوت و هدایت کنیم بنابراین چگونه ممکن است که ما از یک طرف برای از بین رفتن آنان دعا کنیم و از طرفی دیگر بخواهیم دستور خدا را اطلاعات کنیم؟!


وی در ادامه گفت: ما با اینگونه دعا کردن علیه کفار، فرصت هدایت و دعوت آنان به راه راست را از بین می بریم. بدون شک اینگونه دعا کردن مخالف سنت خداوند است.


شیخ "العوده" افزود: حتی پیامبر اسلام(ص) برای از بین رفتن نسل کفار دعا نکرد بلکه ایشان دعا می کرد که خداوند آنان را هدایت کند و دست از شرک خود بردارند و به سوی خداپرستی بیایند. البته به نظر بنده دعا در مورد کفاری که به مؤمنان و ممتلکات آنان تجاوز و تعدی می کنند،‌ بلامانع است.


اما در مورد سلام کردن زن به مرد، شیخ "سلمان العوده" گفت: از نظر بنده سلام کردن زنان به مردان بلامانع است زیرا صدای زن عورت حساب نمی شود. اما آنچه که مسلمانان از آن نهی شده اند و حرام است، حرف زدن زن و مردی است که موجب گناه،‌ فتنه و غیره می شود.

سه شنبه هفدهم 6 1388

گزارش شیعه آنلاین، "تینر تابک" که از اظهاراتش فردی دیوانه به نظر می رسد، در ادامه گفت: همیشه مایل بودم کاری کنم تا مسلمانان بتوانند بدون عذاب وجدان و مشکل دینی، مزه مشروب را بچشند! از همین رو به فکر ساخت مشروب حلال و بدون الکل برای آنان افتادم. در نهایت موفق به این کار شدم و محصول شرکتمان را در ماه مبارک رمضان به مسلمانان عرضه کردیم.
 
این بازرگان آلمانی همچنین گفت: این محصول مشروبی است بدون الکل اما مزه آن شبیه به مشروب است. آن را 100% بدون الکل و حلال ساخته‌ایم و موفق شدیم از "جمعیت نظارت بر مأکولات حلال" مجوز کسب کنیم. این مجوز حلال بودن این محصول را ثابت می کند.
 
وی در ادامه گفت: البته ما این محصول را مشروب نمی نامیم زیرا در آن الکل وجود ندارد. با این کار می توانیم مشتریان مسلمان برای خود کسب کنیم. مسئولان بازاریابی شرکتمان موفق شده اند تا به امروز چندین مشتری در کشورهای مختلف اسلامی و عربی از جمله عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مالزی،‌ آذربایجان باکو و غیره بیابند و استقبال نسبتا خوبی از این محصول شده است.
 
در همین راستا شیخ "سعود فنیسان" رئیس سابق دانشکده شریعت اسلامی "محمد بن سعود" طی اظهاراتی گفت: ادعاهای این بازرگان آلمان در مورد مشروب حلال، از نظر ما غیر قابل قبول است. حتی اسمی که برای این محصول انتخاب شده، نامناسب است زیرا ما معتقدیم لفظ "مشروب" موجب نشر فحشا و گناه می شود.
 
وی در ادامه افزود:‌ ذات مشروب حرام است، پس چگونه می شود حرامی حلال باشد؟! اصلا حلال و حرام با هم مخلوط نمی شوند بلکه حلالی که با حرام مخلوط شود،‌ حرام می شود. اگر هم ادعای این مرد آلمانی درست باشد، در آن صورت نباید آن را مشروب بنامیم بلکه باید به آن "نوشیدنی حلال" گفت.

منبع:شیعه آنلاین

سه شنبه هفدهم 6 1388

به گزارش شیعه آنلاین، همزمان با سالروز میلاد پرنور امام حسن مجتبی ـ علیه السلام ـ از قدیمی‏ترین تصویر بارگاه آن حضرت در مدینه منوره، رونمایی می‏شود.


در این مراسم رونمایی که پس از افطار در محل "غرفه مجمع جهانی اهل‏بیت (ع)" در نمایشگاه بین‏المللی قرآن کریم برگزار می‏شود، تصویری که بتازگی از کشور ترکیه به دست آمده و قدیمی‏ترین سند مصور از قبور منهدم‏شده چهار امام معصوم اهل‏بیت (ع) محسوب می‏شود در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.


این عکس متعلق به زمانی است که حرمین شریفین تحت تولیت ترک‏های عثمانی قرار داشت و قبور 4 امام اهل‏بیت(ع) دارای گنبد و حرم و بارگاه بود.


این مراسم امروز شنبه 14 شهریور 1388 ـ مصادف با نیمه رمضان، سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) ـ پس از افطار در غرفه مجمع جهانی اهل‏بیت علیهم السلام  (واقع در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم در مصلای بزرگ تهران) برگزار می‏گردد.


"بقیع الغرقد" یا "قبرستان بقیع" در نزدیکی مسجد و منزل پیامبر(ص) قرار دارد و گفته شده است اولین کسی که به توصیه پیامبر(ص) در بقیع دفن شد «جناب عثمان بن مظعون» بود که از اصحاب خالص پیامبر(ص) و ارادتمندان امیرالمؤمنین علی(ع) به شمار می‌رفت. سپس برخی از شهدای اُحُد در این محل دفن شدند و بر شرافت آن افزوده شد. پیروان مکتب اهل‏بیت(ع) به دلیل آنکه پیکر مطهر چهار امام معصومشان ـ امام حسن مجتبی، امام سجاد، امام محمدباقر و امام جعفر صادق (علیهم السلام) به همراه فاطمه بنت اسد مادر و ام‏البنین همسر امیرالمؤمنین(ع) و اسماعیل فرزند امام صادق(ع) ـ در این قبرستان مدفون است به آن توجه دارند. "بیت الاحزان" یعنی مکانی که حضرت فاطمه زهرا(س) در آن برای پدر بزرگوارش(ص) و نیز ستم‏هایی که بر وی و همسرش رفته بود می‏گریست نیز در همین مکان قرار دارد. وهابیان پس از تضعیف امپراتوری عثمانی و پیروزی بر «شرفای حاکم بر حجاز» و تسلط بر مدینه، در ۸ شوال سال ۱۳۴۳ قمری (ماه می 1925 میلادی) قبور و بارگاه چهار امام معصوم را ویران کردند. آنها حتی قصد خراب کردن حرم پیامبر(ص) را نیز داشتند که به دلایلی موفق به این کار نشدند. پس از استیلای آل‏سعود سخت‏گیری‏های زیادی برای زیارت این مقبره مقدس به وجود آمد که تا امروز ادامه دارد.


هم‏اکنون کسانی که برای زیارت به این مکان مشرّف می‏شوند با افرادی مواجه می‏گردند که به زبان‏های فارسی و عربی در مذمت زیارت قبور سخنرانی می‏کنند و حتی اصل وجود قبور ائمه در این مکان را نیز انکار می‏نمایند!! که سندی که امروز رونمایی و منتشر می‏شود یکی از قوی‏ترین ادله در رد این اظهارات به شمار می‏رود.

منبع:ابنا

شنبه جهاردهم 6 1388

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از ایسنا، موتور جست‌وجوی ImHalal.com تنها نتایجی را عرضه می‌کند که به‌عنوان حلال و مطمئن برای کاربران مسلمان مشخص شده‌اند.


به گفته بنیانگذار ImHalal.com، ایده این موتور جست‌وجو پس از ابراز نارضایتی دوستانش از نمایش محتوای غیراخلاقی توسط موتورهای جست‌وجوی معروفی مانند یاهو و گوگل به ذهنش خطور کرده است.


بر اساس این گزارش رضا سرده‌ها در ادامه افزوده است: Imhalal یک سایت سانسوری نیست و ما می‌خواهیم مردم بتوانند جست‌وجوی آنلاینشان را ادامه دهند.


برای این سایت از سیستم دو لایه‌ای استفاده می‌شود. ابتدا این موتور جست‌وجو تمامی محتوا را بررسی می‌کنند و وب سایت‌های حاوی مطالب غیراخلاقی فیلتر می‌شوند اما برخی از سایت‌های حاوی محتوای نامناسب با شوونات اسلامی همچنان ممکن است نمایش داده شوند که در لایه دوم حذف خواهند شد.


سرده‌ها امیدوار است وب‌سایتش به صفحه خانگی تمامی خانواده‌های مسلمان تبدیل شود و با این که این سایت از اول ماه سپتامیر شروع به فعالیت می‌کند وی از هم‌اکنون به‌دنبال توسعه آن و افزودن ویجت‌هایی مانند زمان نماز و مشاهده آیاتی از قرآن است.


بر اساس گزارش تلگراف، در حالی که اینترنت از نظر محبوبیت در جهان اسلام رشد کرده بسیاری از مسلمانان به دلیل نگرانی‌های مذهبی از موتورهای جست‌وجو استفاده نمی‌کنند.

منبع:شیعه آنلاین

شنبه جهاردهم 6 1388

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از واحد مرکزی خبر، حدود هفت میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می‏کنند که حضور آنان باعث می‏شود، بعضی از بازارها در ماه مبارک رمضان حتی در پاریس به بازار فروش کالاهای ویژه این ماه اختصاص یابد.

 

بعضی مغازها در ماه مبارک رمضان در پاریس با تغییر شغل، شیرینی‏ها و مواد غذایی ویژه این ماه را می‏فروشند.

یک فروشنده کتاب در پاریس گفت: در ماه مبارک رمضان، فروش ما بیست برابر می‏شود. مردم قرآن، کتاب‏های تفسیر و سنت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) را خریداری می‏کنند.

گفتنی است با پر شدن مساجد پاریس در ماه رمضان، فضایی روحانی بر بخش‏های مسلمان‏نشین این شهر حاکم می‏شود.

منبع:شیعه نیوز

پنج شنبه دوازدهم 6 1388

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از تابناک، در اقدامی ناپسند سایت خبری رویترز عربی تعدادی از سایت های مخالف مذهب شیعه را به سایت خود لینک کرده که این اقدام از یک پایگاه خبری با سابقه بیش از 100 سال کاملا ناپسند و تعجب آمیز به نظر می رسد.

نکته دیگر این اقدام ناپسند انتخاب سایت هایی است که خود با تعداد بیشتری از سایت های ضد شیعه لینک بوده و این سایت خبری در عمل تبدیل به ابزار تفرقه افکنانه دشمنان اسلام شده است
.

منبع:شیعه نیوز

پنج شنبه دوازدهم 6 1388
نتایج یک بررسی از سوی سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد ذائقه خانواده‌های پایتخت نشین در نامگذاری فرزندان دختر تغییر چشمگیری داشته است و نامهای ایرانی و غیرعربی توانسته‌اند رتبه‌های سوم تا هفتم از 10 نام محبوب سال 87 را به خود اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که در سال گذشته 3 هزار و 220 نوزاد از سوی خانواده‌هایشان «هستی» نامیده شده‌اند.

در این باره رئیس سازمان ثبت احوال استان تهران با اشاره به اینکه نام‌های ستایش، ریحانه و مبینا در میان 10 نام محبوب پایتخت نشینان رتبه چهارم تا ششم نام‌های پرطرفدار در سال گذشته را به خود اختصاص داده‌اند به خبرنگار مهر گفت: سارینا، زینب، نازنین زهرا و محدثه نیز رتبه‌های هفتم تا دهم را در میان نام دختران کسب کرده‌اند.

با این همه بررسی‌ها نشان می‌دهد که امیرحسین و فاطمه همچنان محبوبترین نامها در بین مردم تهران طی یک سال گذشته بوده‌اند. گرچه نام‌های ترکیبی و نام‌های ایرانی نیز توانسته‌اند جایگاه غیر منتظره و چشمگیری در میان خانواده‌های پایتخت نشین پیدا کنند.

در این باره رئیس سازمان ثبت احوال تهران گفت: سال 1387، 4 هزار و 519 نوزاد پسر امیر حسین و 6 هزار و 827 نوزاد دختر فاطمه نامیده شده‌اند. این در حالی است که نامهای ابوالفضل و فاطمه در سال 1386 رتبه اول را در میان نامها کسب کرده بودند.

افزایش اسمهای ترکیبی در میان پسران

سید احمد قشمی درباره 10 نام برتر در میان اسامی پسران گفت: بعد از امیرحسین، امیرعلی با 4 هزار و 366 مورد و ابوالفضل با 4 هزار و 282 دومین و سومین رتبه را در میان اسامی پسران کسب کرده اند.

رئیس سازمان ثبت احوال استان تهران با بیان اینکه نام «علی» چهارمین رتبه را در میان اسامی پسران در سال گذشته کسب کرده است ادامه داد: امیرمحمد، مهدی، محمدمهدی، محمدرضا، علیرضا و محمد به ترتیب پنجمین تا دهمین رتبه را در میان اسامی پسران کسب کرده اند. به گفته این مقام مسئول در سازمان ثبت احوال در طول چند سال گذشته اسامی ترکیبی در میان پسران افزایش چشمگیری داشته است که این مورد در دهه قبل بی سابقه بوده است.

رئیس سازمان ثبت احوال استان تهران نام «زهرا» را دومین اسم پرطرفدار در میان نام زنان خواند و افزود: 4 هزار و 512 نوزاد دختر در سال گذشته به این نام مزین شده‌اند.

بر اساس اظهارات قشمی 10 نام اولی که در سال 87 از سوی خانواده‌ها برای نوزادان پسر تهرانی انتخاب شده‌اند به ترتیب فراوانی عبارتند از: امیرحسین، امیرعلی، ابوالفضل، علی، امیرمحمد، مهدی، محمدمهدی، محمدرضا، علیرضا و بالاخره محمد.

همچنین 10 نام اولی که از سوی خانواده‌ها برای نوزادان دختر تهرانی انتخاب شده‌اند به ترتیب فراوانی عبارتند از: فاطمه، زهرا، هستی، ستایش، ریحانه، مبینا، سارینا، زینب، نازنین زهرا و بالاخره محدثه.
پنج شنبه دوازدهم 6 1388
غرض ورزی جدید رویترز علیه مذهب تشیع
در اقدامی ناپسند سایت خبری رویترز عربی تعدادی از سایت های مخالف مذهب شیعه را به سایت خود لینک کرده که این اقدام از یک پایگاه خبری با سابقه بیش از 100 سال کاملا ناپسند و تعجب آمیز به نظر می رسد.

نکته دیگر این اقدام ناپسند انتخاب سایت هایی است که خود با تعداد بیشتری از سایت های ضد شیعه لینک بوده و این سایت خبری در عمل تبدیل به ابزار تفرقه افکنانه دشمنان اسلام شده است.
منبع:تابناک
سه شنبه دهم 6 1388

 شنیدن قرآن در ماشین حرام است!

به گزارش شیعه آنلاین، شیخ "جمال قطب" در این فتوای خود که در پاسخ یک جوان مؤمن و علاقمند به قرآن کریم بود، گفت: استفاده از ضبط صوت، نوار کاست و CD های قرآنی در ماشین و محل کار و حتی اماکن عمومی حرام است زیرا با این کار قدسیت قرآن کریم زیر سؤال می‌رود و به اعتقاد بنده چنین کاری توهین به قرآن به شمار می‌رود. بدون شک روشن بودن نوار قرآن در هنگام کار، باعث می‌شود که انسان بیشتر به کار خود توجه کند و اصلا قرآن نشنود و این خود توهین به قرآن کریم است.


این فتوای جدید شیخ "جمال قطب" واکنش و اعتراض شدید تعدادی از علما دینی مصر و اساتید دانشگاه الأزهر را برانگیخته است. در پی اعتراض و واکنش شدید این چهره‌های دینی، دارالإفتاء مصر با هدف آرام کردن اوضاع و پایان دادن به جنجال، صدور چنین فتوایی را تکذیب کرده و بر اساس یک فتوای قدیمی اعلام کرد که شنیدن قرآن کریم در اماکن عمومی بلامانع است.


یکی از معترضین به این فتوا شیخ "احمد سایح" استاد عقیده اسلامی در دانشگاه الأزهر بود که در این باره گفت: بنده معتقدم شنیدن قرآن کریم در مسیر حرکت خودرو، در محل کار و یا هر محل عمومی دیگری بلامانع و حلال است حتی اگر هم فرد به صدای قرآنی که در حال پخش است، توجه زیادی نداشته باشد. به نظر بنده پخش شدن صدای قرآن در این اماکن به مرور زمان باعث خواهد شد که فرد به نوای قرآن علاقه پیدا کند.


وی در ادامه افزود: در هر صورت پخش و شنیدن صدای قرآن کریم خیلی بهتر از پخش و شنیدن موزیک است. یکی از مزایای پخش قرآن کریم در اماکن عمومی این است که تکرار آیات قرآن به مرور زمان موجب حفظ شدن آن توسط شنونده خواهد شد.


دیگر مخالف این فتوا شیخ "خالد بحیری" است که در این باره می‌گوید: در مجموع مردم مصر علاقه زیادی به قرآن کریم و صدای آن دارند از همین رو بسیاری از آنان هر صبح روز خود را با صدای قرآن آغاز می‌کنند. بسیاری از مغازه داران و غیره نیز فضای مغازه خود را با نوای قرآن معطر می‌کنند. بسیاری از فروشندگان نیز معتقدند شنیدن قرآن موجب افزایش رزق آنان می‌شود.


وی در ادامه گفت: خداوند متعال در قرآن کریم ما را به شنیدن قرآن دعوت کرده و فرمود " وإذا قرئ القرآن فاستمعوا له وأنصتوا لعلکم ترحمون".

منبع:شیعه آنلاین

سه شنبه دهم 6 1388

 


اختلاف فتوای علمای مصر بر سر پخش قرآن

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از رسا به نقل از سایت اینترنتی الشروق، شیخ جمال قطب شیخ پیشین دانشگاه الازهر، با صدور فتوایی تاکید کرده است که پخش قرآن در ادارات و وسائل نقلیه و گوش دادن به آیات آن هنگام رانندگی و کار جائز نیست.


وی در استدلال خود با اشاره به آیه شریفه قرآن «اذا قرئ القرآن فاستمعوا له و انصتو» تاکید کرده است: شنیدن آیات قرآن در محیط کار و وسایل نقلیه باعث سبب توهین به قرآن می شود چراکه انسان در این حالت به دلیل خستگی، عدم آمادگی و عدم تمرکز حواس نه تنها خوب به آیات قرآن گوش نمی دهد، بلکه در بسیاری مواقع توجهی به آن نمی کند که این موجب وهن کلام خدا می شود.


در همیم حال شماری از علمای دارالإفتاء مصر در مخالفت با این فتوا می گویند: هیچ مانع شرعی در گوش فرا دادن به قرآن در محیط کار نیست.


علمای دارالإفتاء خاطر نشان کردند: پخش قرآن در محیط کار و وسیله نقلیه موجب ترویج این کتاب مقدس بین مردم خواهد شد و وهنی به این کتاب نمی باشد.

منبع:شیعه آنلاین

 

دوشنبه نهم 6 1388

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از ایرنا از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، این نمایشگاه همه روزه صبح ها از ساعت 9 تا 14 و بعدازظهرها از افطار تا سحر در محل تماشاگه پول واقع در پارک ارم پذیرای علاقمندان است.


بر همین اساس،‌ مدیر تماشاگه پول در این خصوص گفت:‌ پرده کعبه از چهل و هفت تکه پارچه دوخته شده که هر تکه آن 14 متر طول و حدود یک متر عرض دارد و دور خانه خدا پیچیده شده و با حلقه های مسی به زمین محکم می شود.


اندامی گفت:‌ پارچه ای که روی در خانه کعبه را پوشانده 13 / 2 متر بالاتر از سطح زمین آویخته شده و بر روی دیوار ضلع شمال شرقی خانه نصب می شوند.


وی افزود: ‌این پرده مزین به آیات قرانی و عبارات لااله‌الله محمد رسوال‌الله جل جلاله سبحان‌الله و دیگر اسماء متبرکه است و در چهار گوشه پرده سوره اخلاص در داخل دایره های با نخ طلا گلدوزی به چشم می خورد.


مدیر تماشاگه پول با بیان اینکه ‌هر ساله در روز دوازدهم ذی الحجه همزمان با مراسم حج خانه مقدس کعبه با پرده کسوه مزین می شود و کسوه قدیمی تعویض می شود گفت: این پرده بافته شده از ابریشم و نوارهای گلدوزی شده از طلاست که در بخش بالای پرده به چشم می خورد.


اندامی اظهار داشت: کسوه های جدید از حدود 670 کیلوگرم ابریشم خالص سفید و 150 کیلوگرم طلاو نقره تهیه می شود و یکی از بی نظیرترین آثار هنری اسلامی به شمار می آید.


وی با بیان اینکه اثر نفیس کسوه در اختیار موسسه فرهنگی موزه های بنیاد قرار دارد خاطر نشان کرد: پارچه های جدید معمولا دو ماه پیش از موسوم حج آماده می شوند و پیش از تعویض پرده، پرده قبلی به تکه های مختلف بریده شده و به رهبران کشورهای اسلامی دیپلمات ها سازمان ها و موسسات هدیه داده می شود.

منبع:شیعه آنلاین

 

دوشنبه نهم 6 1388

صحن حرم امام حسین(ع) سقف‌دار شد

بر اساس یکی از جدیدترین طرح‌های توسعه‌ای در آستان مقدس حرم سیدالشهدا(ع) در شهر کربلای معلا، صحن مبارک حرم مقدس امام حسین(ع) سقف‌دار شد تا زائران بتوانند در گرمای تابستان و سرمای زمستان نیز در فضای صحن نشسته و از آن استفاده کنند.

 

به گزارش شیعه آنلاین، بر همین اساس مسئولان آستان مقدس حرم أباعبدالله الحسین(علیه السلام) اعلام کردند که بیش از 70 % از طرح سقف‌دار کردن صحن مبارک این حرم به پایان رسیده و مابقی آن در کمتر از یک ماه دیگر به پایان خواهد رسید.


در همین راستا پایگاه خبری الجوار عراق به نقل از سایت آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) به نقل از مهندس "محمد حسن کاظم" رئیس بخش مهندسی و فنی آستان مقدس، نوشت: در این طرح که تابدین لحظه بخش شرقی، غربی و شمالی آن به پایان رسیده، از کاشی‌های ساخت کربلا، آینه‌کاری و نقش و طرح‌های معماری اسلامی استفاده شده است.


مهندس "محمد حسن کاظم" در ادامه افزود: اکنون معماران و کارگران در حال سقف‌دار کردن بخش جنوبی صحن مبارک هستند و إن شاء الله در مدت کوتاهی شاهد به پایان رسیدن بخش باقیمانده خواهیم بود.

رئیس بخش مهندسی و فنی آستان مقدس همچنین گفت: تمام بخش‌های این طرح توسط مهندسان، معماران و کارگران عراقی انجام شده است. حتی کاشی استفاده شده در این سقف، در کارخانه‌ای ساخته شده که چند سال پیش در اطراف شهر کربلا افتتاح شد.


در همین راستا "افضل شامی" معاون تولیت حرم حسینی(ع) چندی پیش از آغاز طرح توسعه دو مرقد مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابو الفضل العباس(ع) در کربلا در آینده‌ای نزدیک خبر داده و اعلام کرده بود که طرح توسعه دو مرقد مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابو الفضل العباس(ع) در کربلا توسط کمیته مهندسی ویژه توسعه حرمین آماده و جهت صدور دستور اجرا به مسؤولان دولتی ارائه شده است. وی هدف از طرح توسعه را افزایش ظرفیت پذیرش زائران در دو مرقد مطهر عنوان کرد.


گفتنی است در طرح توسعه دو مرقد مطهر، بین الحرمین قرار است به بخش از صحن حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) تبدیل شود

منبع:شیعه آنلاین

 

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ابنا، شیخ عبدالمحسن عبیکان از مفتیان وهابی و مقامات بلندپایه وزارت دادگستری عربستان در فتوایی که در روزنامه "الخلیج" چاپ عربستان منتشر شد، فتوای عدم وجوب روزه برای مناطقی که قطعی مکرر برق دارند را صادر کرد.

 

وی دلیل این فتوا را مشقت‏بار بودن روزه برای ساکنان این مناطق و گرمی بیش از حد هوا در روزهای تابستان ذکر کرده است.

عبیکان توضیح نداد که آیا مسلمانان صدر اسلام هم  می توانستند با مشقت بار توصیف کردن روزه، از زیر بار انجام این فریضه الهی شانه خالی کنند یا نه؟

 

گفتنی است هفته گذشته تعدادی از ساکنان مناطق حائل و القصیم که به صورت مکرر برق در این مناطق قطع می‏شود، درباره وجوب یا عدم وجوب روزه از عبیکان استفتا کرده بودند.

 

لازم به ذکر است این مفتی وهابی چندی پیش نیز قربانیان آنفلوانزای خوکی را شهید عنوان کرده بود.

منبع:شیعه نیوز

 

جمعه ششم 6 1388
اخطار محرمانه به 3 باشگاه لیگ‌برتری مشکوک به ممنوعیت روزه‌داری

 

ماجرای ممنوعیت برخی بازیکنان لیگ برتری برای روزه‌داری در ایام ماه مبارک رمضان، یکی از سوژه‌های جنجالی چند روز اخیر محافل ورزشی بود که با افشاگری یکی از بازیکنان شاغل در لیگ برتر مبنی بر اصرار مربی برای روزه‌خواری در تمرین‌های آماده‌سازی تیم به اوج حساسیت خود رسید تا مدیران فرهنگی فدراسیون برای جلوگیری از این مسأله وارد عمل شوند.
مدیران فرهنگی فدراسیون دوست نداشتند این موضوع زیاد رسانه‌ای شود اما حساسیت مسأله به قدری بالا بود که اهالی رسانه کوچکترین تعللی از دسترسی به اخبار پشت‌پرده از خودشان نشان ندادند که سرانجام مشخص شد موضوع مذکور نزدیک به واقعیت است اما به دلیل تبعات بسیار این موضوع برای فوتبال ایران فدراسیون به صورت مخفیانه به سه باشگاه خاطی هشداری محرمانه داده تا مانع این اتفاق شوند. هر چند هیچ مقام مسوولی در فدراسیون فوتبال به صورت شفاف این مسأله را تایید نکرد اما یک منبع آگاه با تایید موضوع هشدار محرمانه به سه باشگاه لیگ برتری را تایید کرد اما حاضر به ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه نشد.
اما برای آگاهی بیشتر با دبیر ستاد منشور اخلاقی فدراسیون که وعده داده بود به زودی در این خصوص اطلاعات جدیدی را منتشر می‌کند تماس گرفتیم که وی به صورت تلویحی ماجرای ارسال نامه‌ها را تایید کرد اما هرگز حاضر نشد در خصوص محتوای نامه‌ها اظهار نظر کند. حجت‌الاسلام علیرضا علیپور در گفت و گو با خبرنگار شبکه ایران می‌گوید: «ما روز گذشته (سه‌شنبه) برای کلیه مدیران عامل باشگاه‌ها نامه‌هایی را ارسال کردیم که در آن وظایف اصلی مدیریت‌های باشگاه‌ها در طول ماه رمضان را یادآوری کردیم و به گونه‌ای به آنها توصیه کردیم که شرایط آسایش و اجرای اصول اخلاقی را رعایت کنند چرا که بیشتر پرسنل باشگاه آنها از قبیل بازیکن، مربی، تدارکات، پزشک و... آنها مسلمان هستند و قصد دارند در ماه رمضان روزه‌داری کنند.»
وی که دوست ندارد توضیح بیشتری درباره متن نامه سازمان لیگ به مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری بدهد در ادامه توضیح می‌دهد:«پس از بحث‌های به وجود آمده در خصوص روزه‌خواری برخی بازیکنان، شرایط و زمان تمرین‌های باشگاه‌های لیگ برتری را به دقت کنترل کردیم که مشخص شد 15 باشگاه لیگ برتری هیچ تخلفی مرتکب نشدند و توصیه سازمان لیگ مبنی بر نزدیکی زمان تمرین به موعد افطار را اجرا کردند تا بازیکنان‌شان بتوانند روزه‌ بگیرند و فشار زیادی را متحمل نشوند، اما در این بین سه باشگاه لیگ برتری نیز بودند که تمرین‌ها خود را قبل از ظهر برگزار می‌کردند که به مدیرانش اعلام کردیم هر چه سریع‌تر زمان تمرین‌های خود را تغییر دهند.»
مشاور فرهنگی سازمان لیگ فدراسیون در پاسخ به این سوال که سه باشگاه مذکور کدام باشگاه‌ها بودند، گفت: هرگز نام این باشگاه‌ها اعلام عمومی نمی‌شود چراکه ما عقیده داریم امر به معروف و نهی از منکر در این مقوله باید مخفیانه صورت گیرد و نیاز به اعلام عمومی و درج در رسانه‌ها ندارد.
منبع:راسخون
چهارشنبه چهارم 6 1388
X