مصاحبه با پیمان ابدی بدلکار "سریال هشدار برای کبری 11 "  

پیمان ابدی گفت: «در بدلکاری، سریال «هشدار برای کبری یازده» برای من اهمیتی ندارد. من کار‌های بهتری در آلمان انجام داده‌ام اما چون 67 کشور این سریال را می‌بینند در نتیجه شناخته شده است. وقتی به ایران آمدم اول به این نکته فکر کردم که باید گروهی داشتم تا با آن‌ها تمرین کنم و بعد اعلام کنم که گروهی داریم که می‌توانیم کارهای بدلکاری انجام دهیم.»

 

 اهمیت خودشناسی در بدلکاری به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، در ابتدای این نشست پیمان ابدی که سال‌ها در آلمان به حرفه بدلکاری مشغول بوده و اخیرا برای آموزش گروهی حرفه‌ای به ایران آمده است، با تاکید بر اهمیت خودشناسی در این رشته، اظهار کرد: بدلکار باید مدت زیادی را صرف خودشناسی کند. در گروه ما تمام بچه‌های تیم تمرین‌هایی یکسان را انجام می‌دهند حتی اگر مطمئن باشیم که به خوبی از پس از تمرین بر می‌آیند. وی با اشاره به لزوم حضور اعضای بدلکاری با قد و هیکل‌های متفاوت در یک گروه، خاطر نشان کرد: باید برای هر قد و هیکلی یک نفر را در تیم داشته باشیم تا به راحتی جانشین بازیگر شود. البته در آلمان این اتفاق افتاده است که یک بدلکار مرد با قید و هیکل درشت، جایگزین یک دختر 8-9 ساله شده است. جلوه‌های کامپیوتری نمی‌تواند تاثیذ بدلکار را داشته باشد پیمان ابدی با تفاوت قائل شدن میان ویژوال افکت (Visual Effect) و اسپیشال افکت (Special Effect)، متذکر شد: جلوه‌های تصویری (Visual Effect) کار‌های جلوه‌های ویژه (Special Effect) را بی‌ سر و صدا انجام می‌دهد. جلوه‌های ویژه از زمانی که حرفه بدلکاری به وجود آمد و دوربین شناخته شد به وجود آمد. انگیزه و تاثیری را که یک بدلکار با حضور در مقابل دوربین و از طریق جلوه‌های ویژه به بیننده منتقل می‌کند هرگز از طریق جلوه‌های کامپیوتری ایجاد نمی‌شود. پیشینه رشته بدلکاری در دنیا و سابقه بدلکاری در ایران این بدلکار که در رشته روانشناسی تحصیل کرده است درباره پیشینه رشته بدلکاری در دنیا گفت: چینی‌ها در حرفه «بدلکاری» به لحاظ مقطع زمانی جلوتر از آمریکایی‌ها هستند و از سال 1977 با استفاده از طناب بدلکاری را آغاز کردند اما باید گفت آمریکایی‌ها به لحاظ حرفه‌ای جلو‌تر از چینی‌ها هستند. پیمان ابدی، با اشاره به سابقه بدلکاری در ایران گفت: در ایران همه بدلکاری را با «بیک ایمان وردی»، و مشت‌هایی که در اهالی کافه‌ها بهم می‌زدند، می‌شناسند. در حالی که در دنیا، بدلکاران بر ماشینی که در حال چپ کردن است و روغن و بنزینش می‌ریزد، سوار می‌شوند و در حقیقت کار آتش نشانی را هم انجام می‌دهند. 80 درصد بدلکاری علم و 20 درصد آن جرات به گفته وی، 80 درصد از دروس رشته بدلکاری را ریاضی ـ فیزیک تشکیل می‌دهد و 20 درصد دیگر جرات است. بدلکار سریال آلمانی «هشدار برای کبری11» با بیان این که جرات نفس بسیار کمی در بدلکاری دارد اضافه کرد: اعضای گروه هم نه به خود، بلکه به من اطمینان دارند و اگر این اطمینان وجود داشته باشد، اتفاقی برایشان نمی‌افتد. محاسباتی که در بدلکاری انجام می‌شود همه علمی است که در ذهن انجام می‌شود. ابدی، هدف داشتن در زندگی را مهم خواند و افزود: در زندگی هیچ گاه به دنبال 20 هدف به یکباره نمی‌روم. بلکه یک هدف را دنبال می‌کنم. برنامه‌ریزی کردن و برنامه‌داشتن در زندگی یکی از راز‌های موفقیت است. سعی من بر این بود که با کار‌هایی که انجام می‌دهم در سینمای ایران (که یکسری انگیز‌ه‌ها در چند سال اخیر در آن از بین رفته و فقط گریه و زاری باقیمانده) انگیزه های تازه به وجود بیاورم. چقدر سینما و تلویزیون از انگیزه‌های گروه بدلکاران آگاه‌ست وی در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا این سینما و تلویزیون از هدف شما آگاه است یا به تنهایی قصد انجام چنین کاری را دارید؟ گفت: من ابتدا در مورد این مساله فرهنگ‌سازی کردم. انجام این کار به تنهایی میسر نبود، بنابراین گروهی تشکیل دادم. سعی کردم فرهنگ را ابتدا یاد بدهم و بعد بگویم چگونه باید وارد عمل شد. پیمان ابدی در توضیح مطلب بالا افزود: مهم این است که مردم بدانند بدلکاری به انجام کار‌های رزمی محدود نمی‌شود. باید قدرت تصویری مردم را بالا برد. سینمای ایران الان برای انجام بدلکاری 20 نفر از افرادی که دور یک مدان نشسته‌اند را انتخاب کرده و در ازای پرداخت هزار تومان از آن‌ها می‌خواهد که خودشان را به زمین بزنند. ایرانی می‌تواند ... سرپرست گروه «بدلکاران»، درباره تشکیل تیم‌های بدلکاری و این که فعالیت گروه «بدلکاران» تا چه اندازه در ایران و از سوی مراجع مختلف سازمان یافته است، متذکر شد: موقعیت خوبی در آلمان دارم و به هیچ وجه زندگی‌ام در آلمان را رها نکردم تا در ایران از کسانی خواهش کنم که گاه حتی نمی‌فهمند من درباره چه صحبت می‌کنم. پس مهم‌ترین قضیه انجام این کار بود و از ابتدا هم هیچ جنبه مالی برایم نداشت و نیتی که یک انسان دارد برایم با ارزش‌تر است. وی ادامه داد: در آلمان همه به ایران می‌گفتند کشور جهان سوم و این مساله باعث می‌شد که خیلی به من بر بخورد. بنابراین به تحصیل در رشته روانشناسی پرداختم، زبان‌های روز دنیا را یاد گرفتم و سعی کردم خودم را آن قدر بالا ببرم که بتوانم بگویم یک ایرانی توان انجام چنین کار‌هایی را هم دارد. پیمان ابدی، درباره آغاز فعالیتش در ایران گفت: ایرانی‌ها در بدو امر انگیزه‌های بسیار بالایی دارند. اما به تدریج این انگیزه فروکش می‌کند. بنابراین وقتی وارد ایران شدم 30 – 40 تن در خواست کردند تا به آن‌ها آموزش بدهم، اما به تدریج از این تعداد کاسته شد. البته هرگز این طور نبوده که از شاگردانم پول آن چنانی بگیرم و سوله‌های بی‌امکانات را اجاره کنم، بلکه از همان ابتدا گران‌ترین مجموعه ورزشی ایران را گرفتم و شاگردانم را از میان کسانی انتخاب کردم که دنبال یادگیری و عاشق و فیلم و سینما باشند. آمادگی کاری مشابه با سریال «هشدار برای کبری یازده» وی مدعی شد: اعضای گروه «بدلکاران» هم اینک آمادگی این را دارند که کاری مشابه با سریال «هشدار برای کبری یازده» را بدلکاری کنند. پیمان ابدی درباره‌ی این که قصد فیلمسازی دارد اظهار کرد: در ایران می‌گویند کسی که می‌خواهد یک فیلم سینمایی بسازد باید چند فیلم سینمایی تولید کرده باشد. باید در همین جا بگویم که من در آلمان فیلم‌هایی تولید کرده‌ام که به لحاظ مالی و معنوی بهتر از فیلم‌های ایرانی بوده‌اند. داستان‌هایی که اغلب در فیلم‌های ایرانی دیده می‌شود اینست که یک دختر و پسر عاشق هم باشند در اروپا اصلا وجود ندارد. هر یک از اعضا گروه یک پیمان ابدی در ایران است این بدلکار که در رشته «شیرجه» در سطح جهانی فعالیت داشته و رکورد سال 2004 را شکسته است، درباره آینده اعضای گروه «بدلکاران» گفت: نمی‌توانم بگویم که همه آن‌ها می‌توانند به آرزوهایشان برسند، ولی تا آنجایی که با من باشند هر هدفی که داشته باشم برای آن‌ها نیز خواهم خواست. هر کدام از این‌ها که لباس گروه بدلکاران را به تن داشته باشند یک پیمان ابدی در ایران است. مانند این بچه‌های خیلی در ایران هست و الان آمادگی آن را داریم که این چند نفر را به گروهمان اضافه کنیم. وقتی با آقای ابدی آشنا شدم به گزارش ایسنا در ادامه این نشست، ارشا اقدسی که در رشته تربیت بدنی در دانشگاه ایتالیا قبول شده و برای همکاری با این گروه این رشته را رها کرده است درباره همکاری با پیمان ابدی گفت: وقتی با آقای ابدی آشنا شدم تصمیمم برای تحصیل در ایتالیا تغییر کرد. این در حالیست که سال‌ها برای رفتن به این دانشگاه تلاش کردم اما حالا از تصمیمی که گرفته‌ام راضی هستم. قصد ما سوژه‌های سطح بالای اکشن است شهرام فاضل، دیگر عضو گروه «بدلکاران» درباره سینمای ایران و پرداختن به سوژه‌های تکراری در فیلم‌های سینمایی خاطرنشان کرد: سوژه‌های سطح بالا با اکشن همراه است. قصد ما بر این است فیلم‌هایی بسازیم که به لحاظ سوژه و فیلم‌برداری در سطحی بالا قرار بگیرند. باید تکنیک بدلکاری را بیاموزیم امیر مهرعلی از اعضا گروه بدلکاران نیز درباره صحنه‌های رزمی فیلم‌های ایرانی خاطر نشان کرد: تمام کسانی که در سیما کار بدلکاری انجام می‌دهند، رزمی کار هستند. در حالی که این افراد باید تکنیک انجام این کار مقابل دوربین را هم یاد بگیرند. کانون بدلکاران ایران به دنبال راه علمی نبوده پیمان ابدی در ادامه نشست خبری خبرگزاری دانشجویان ایران و صحبت‌های اعضای گروه خود، با بیان این که بدلکاری در ایران قضیه جدیدی نیست، تصریح کرد: در ایران یک کانون بدلکاران سینما داریم و افرادی که در این کانون فعالیت‌ می‌کنند سال‌ها وظیفه بدلکاری فیلم‌ها را بر عهده داشته‌اند. اما این‌ها به دنبال راه‌های علمی انجام دادن بدلکاری نرفته‌اند در حالی که بدلکاری یک علم است. باید به موقع فیلم و سریال اکشن بسازیم پیمان ابدی درباره انگیزه‌های مالی و برگشت سرمایه که بخشی از اهداف فیلم‌سازی و صنعت سینما را شامل می‌شود، گفت: در ایران انگیزه‌های مالی بیشتر از کشور‌های دیگر نیست. در کشور‌های دیگر نیز غیر از این نیست و برگشت سرمایه بخش سهمی را شامل می‌شود ضمن این که امکانات همیشه به پول محدود نمی‌شود. وی که به آینده گروه خود بسیار امیدوار است ادامه داد: اگر 6 ماه تمرین نکرده‌ بودم و این جا با اعضای گروهم ننشسته بودم، نمی‌توانستم حرفی بزنم. فیلمسازان ایرانی علاقه بسیاری به ساخت فیلم‌های اکشن دارند و این که ما خودمان را به موقع نشان دهیم بسیار مهم است. پیمان ابدی گفت: پس از مدتی تمرین تصمیم گرفتم تواناییهایمان را به مردم نشان دهیم. بنابراین در میدان ولیعصر با چند تا اتومبیل ب ام و نو، به اجرای برنامه نمایشی پرداختیم و در روز روشن و در عرض 30 ثانیه بچه‌ها به صورت مسلح چند تا دزد را دستگیر کردند. بعد از آن در اتوبان نیایش از یک ماشین در حال حرکت با سرعت 80 -90 کیلومتر به سقف ماشین دیگر پریدیم. این گونه بود که با درست کردن چنین صحنه‌هایی از خودمان تبلیغ کردیم. امکانات بدلکاری در ایران پیمان ابدی، امکانات بدلکاری در ایران را کافی دانست و تصریح کرد: فیلم‌سازان ایرانی اگر به جای این که 100 میلیون پول به دو هنرپیشه بدهند، تا در فیلمشان بازی کند، 50 تا هنرپیشه خوب و تحصیلکرده که به رشته بدلکاری آشنا هستند را در مقابل دوربین ببرند فیلم‌های بهتری خواهند ساخت. امکانات بدلکاری در ایران به اندازه کافی هست. ممکن است در اختیار گرفتن تجهیزات مدت زمان ببرد اما میسر است. همکاری با پروژه تلویزیونی «حادثه سواران» وی درباره همکاری با پروژه تلویزیونی «حادثه سواران» یادآور شد: تهیه کننده حادثه سواران پولی در اختیار من نداد و بیشتر امکانات از سوی خودمان تامین می‌شود با این حال خوشحالم که با آقای اسکندری همکاری می‌کنم. چرا که ایشان برای ما ارزش قائلند. ایشان تمام امکاناتی که می‌خواستم را در اختیارم گذاشته‌اند. داشتن سلیقه در فیلمسازی پیمان ابدی، سلیقه کارگردان و تهیه‌کننده را علاوه بر امکانات در موفقیت یک اثر دخیل دانست و افزود: هر چه سلیقه کارگردان و تهیه کننده بهتر باشد، بیشتر برای کار ارزش قائل است. اما اگر برای مقداری پول، شهرت و غیره اقدام به این کارها کنند موفق نمی‌شوند. من برای نشان دادن سلیقه‌ام، گران‌ترین هنرپیشه‌ها را نمی‌آورم. بلکه گران‌ترین ماشین‌ها را می‌آورم و کار بدکاری با آن انجام می‌دهم. وی ادامه داد: در کنار سلیقه تجربه نیز نقش اساسی دارد. داستان در کنار هنرپیشه‌ای خوب و با تجربه به موفقیت یک اثر می‌انجامد. یک بدلکار خوب باید بتواند بهترین هنرپیشه باشد. اما نیاز نیست بهترین هنرپیشه حتی بدترین بدلکار باشد. بدلکار حرفه‌ای باید بداند دوربین چیست، چگونه به دوربین نگاه کند و کجای دوربین بایستد. انتقاد از کادر‌های بسته فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی سرپرست گروه بدلکاران با انتقاد از کادر‌های بسته فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی، متذکر شد: همه کادر‌هایی که در ایران گرفته می‌شود، بسته است و کلوز‌آپ می‌گیرند. چرا که کارگردان نمی‌تواند پشت هنر پیشه را کنترل کند در حالی که در فیلم‌های اکشن چند تا اتفاق در یک پلان می‌افتد. فیلم‌های اکشن ایرانی به محصولات 50 سال قبل سینمای هند و ترکیه شبیه هستند. در این فیلم‌ها اول صدا می‌آمد، بعد ضربه نشان داده می‌شد و بعد می‌دیدیم طرف افتاده است. با کمترین هزینه می‌توان بهترین فیلم‌های را ساخت به گزارش ایسنا، در ادامه صحبت‌های ابدِی، مهدی احمدی، یکی از اعضای گروه بدلکاران با اعتقاد بر این که در ایران از امکانات استفاده بهینه نمی‌شود گفت: با کمترین هزینه می‌توان بهترین فیلم‌های را ساخت. در کاری که برای راهنمایی رانندگی انجام دادیم همه اعضای گروه ماشین‌های خودشان را آوردند و همگی آسیب دیده هستیم. در این کار اگر ضرر نکرده باشیم، منفعت نبرده‌ایم. اما هدف ما ارائه کار جدید است تا تحولی در سینمای اکشن ایران صورت بگیرد. ارشا اقدسی، با یادآوری این که مصاحبه‌های این چنین و روی خط رفتن برای پیمان ابدی و امثال این اولین بار نیست که اتفاق افتاده باشد، خاطر نشان کرد: تا جایی که به ما مربوط می‌شود هر حرفی زدیم انجام داده‌ایم اما در ایران ورزشکاران بسیاری آمدند، هیچ کس حمایت نکرد و مجبور شدند بروند. آقای ابدی تا حدودی در حد رایگان این امکانات را در اختیار ما قرار می‌دهند. اگر قرار بود در آمدی که در آلمان به دست می‌آورند از ما می‌گرفتند جوانانی مثل ما هیچ‌گاه نمی‌توانستند وارد این حرفه شوند. خیلی‌ها آرزو دارند «آرنولد» شوند پیمان ابدی نیز اضافه کرد: اگر من انگیزه نداشتم در ایران نمی‌ماندم. من وقتی هماهنگی و پشتکار بچه را دیدم این انگیزه را پیدا کردم. گران‌ترین هزینه‌ای که برای بچه‌ها صرف کردم «وقتم» بود. جنبه مالی از بین ما رفته است. خیلی‌ها آرزو دارند «آرنولد» شوند و ممکن است در بین گروه من هم باشد اما انگیزه‌ و هماهنگی که در بین این بچه‌ها دیدم در بین تم ملی فوتبالمان هم ندیده‌ام. قدرت گروه در تنهایی از بین می رود وی به این پرسش که آیا نگران نیست روزی اعضای گروهش وی را ترک کنند پاسخ منفی داد و افزود: نه نگران نیستم بچه‌ها بروند. چون امضای من پای آن‌هاست. خودشان همین الان هم اگر بخواهند می‌توانند بروند و من تائید می‌کنم با من کار کرده‌اند. اما تنهایی کار کردن کمی سخت است. قدرتی که این گروه دارد در تنهایی کار کردن از بین می رود. رابطه اعضای گروه بدلکاران با پیمان ابدی احمدی درباره رابطه اعضای گروه بدلکاران با پیمان ابدی گفت: آقای ابدی جدای این که مربی ما باشند دوست ما هستند. بچه‌ها تنها به عشق این حرفه کار می‌کنند. همین که نام ما به عنوان اولین تیم بدلکاری ثبت می شود، کافی است. اگر روزی این کار در ایران حرفه‌ای شود، اگر بخواهد از کسی نام ببرند باید از این گروه نام ببرند. بابک باقری، از دیگر اعضای گروه بدلکاران در نشست ایسنا خاطرنشان کرد: هر کس که علمی و قدرتی دارد صد در صد یک جا آن را نشان نمی‌دهد. دیر یا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. از امروز به بعد هر چه به این گروه اضافه می‌شود شهرت است. چرا که ما علمش را داریم و هرگز نا امید نیستیم. صبر من آنقدر زیاد است... پیمان ابدی نیز در ادامه تصریح کرد: در نهایت با کاری که انجام می‌دهم و رفتارم می‌توانم به عنوان یک انسان الگوی خوبی برای جوانان بی‌هدف باشم. اگر یک نفر هم با این قضه تحت تاثیر قرا بگیرد به هدفم رسیده‌ام. وی در عین حال گفت: اگر کسی نخواهد در ایران فیلم و سریال اکشن بسازد، خودمان که فیلمنامه و دوربین داریم، شروع به فیلم‌سازی می‌کنیم. صبر من آنقدر زیاد است که حالا حالا‌ها تمام نمی‌شود. اما روزی که تمام شود، تنها نا امید می‌شود و آن وقت است که بار و بندلیم را می‌بندم و می روم. تفاوت‌های کارگردانی درام و کارگردانی صحنه‌های اکشن پیمان ابدی درباره تفاوت‌های کارگردانی درام و کارگردانی صحنه‌های اکشن اظهار کرد: کارگردان درام به هیچ وجه اجازه دخالت در صحنه‌های اکشن را ندارد. چرا که اگر می‌توانست خودش این کار بر عهده می‌گرفت، در چنین صحنه‌هایی کارگردان صحنه‌های اکشن (coordinator) جای او را می‌گیرد. ضمن این که کارگردان صحنه‌های اکشن به هنگام تدوین این صحنه‌ها تنها می‌تواند پیشنهاد بدهد و تهیه کننده است که تصمیم نهایی را می‌گیرد. سرپرست گروه بدلکاران درباره پذیرش ایده‌های اعضای گروه در برخی صحنه‌ها، متذکر شد: گاهی بچه‌ها به من ایده‌هایی می‌دهند که بهتر است اما فعلا نمی‌توانیم این کار‌ها را انجام دهیم. برای مثال پلیس ایران به من می‌گوید نمی‌خواهیم برخی از توانایی‌های بدلکاری را انجام دهیم. چون ما نمی‌توانیم این کارها را در واقعیت انجام دهیم و توقع مردم بالا می‌رود. این در حالیست که برخی صحنه‌هایی که در فیلمی مانند «هشدار برای کبری یازده» به تصویر کشیده می شود، از حد توان پلیس آلمان خارج است. پلیس واقعی و بدلکاری وی یاد‌آور شد: آن چه ساخته می‌شود فیلم یا سریال است و وجود تخیل را حدودی می‌توان به آن اضافه کرد. اضافه کردن این صحنه‌ای قدر و منزلت پلیس را بالا می‌برد. پلیس معمولی در هیچ کجای دنیا آن قدر پول نمی‌گیرد که از ماشینش بیرون بپرد و جان کسی را نجات دهد. اما این صحنه در فیلم‌های اکشن به تصویر کشیده می‌شود. پیمان ابدی، مدعی شد: گروه بدلکاران در حال حاضر آماده است تا فیلم‌های اکشنی بالاتر از هشدار برای کبری یازده و ماتریکس را بسازد. وی در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی فعالیتش در ایران را ادامه خواهد داد گفت: تا موقعی که بچه‌ها به من نگفته‌اند که بروم هدفم را ادامه خواهم داد و حتی اگر یکی از این‌ها باقی بمانند به کارم ادامه می‌دهم. راه رفتن با اسلحه بسیار مهم است ابدی آمادگی جسمانی و دانستن دانش نظامی توسط بدلکار را مهم دانست و افزود: آمادگی جسمانی بدلکار به توانایی مربی بستگی دارد و این که توقع وی تا چه حد باشد. نداشتن بنیه ورزشی برای بدلکار یک ضعف محسوب نمی‌شود می‌تواند با تمرین این عیب را اصلاح کند. این که بدلکار بداند حتی چگونه اسلحه را به دست گیرد خیلی مهم است. حتی راه رفتن با اسلحه بسیار مهم است و یک بدلکار باید بلد باشد بجنگد، کتک بخورد، از ماشین به زمین بیفتد و غیره. وی همچنین درباره‌ی آموزش دادن تجربه و علم به گروه گفت: برخی سینماگران فکر می‌کنند که اگر به کسی آموزش دهند جای وی را خواهند گرفت. اما من با این تفکر مخالفم. هر روز با حرکاتی که این بچه‌ها انجام می‌دهند، بر تجربه من اضافه می‌شود. ضمن این که توقع گروهی که قصد ساختن فیلمی را دارند نیز از گروه بدلکار بسیار مهم است. فیلم بزن و بکش نمی خواهم وی در ادامه گفت: اگر فیلمساز از ما بخواهد که فیلمی تنها بزن بکش بسازیم، به هیچ وجه راضی نخواهم شد. من ترجیح می‌دهم در یک فیلم از تمام توانایی‌هایمان بهره بگیریم. فعالیت این گروه در کشورهای دیگر سرپرست گروه بدلکاران درباره فعالیت این گروه در کشورهای دیگر خاطرنشان کرد: از کشور‌های دیگر سراغ این بچه‌ها می‌آیند از دبی به من زنگ زدند که به آن جا بروم و با آنها کار کنم اما من به آنها گفتم اگر قصد آموزش دارید شما بیایید. ضمن این که ما هنوز در مرحله شروع هستیم. قصد من این است که ابتدا در پایتخت کار کنیم وبچه‌ها مقابل دوربین بروند، وقتی مطمئن شدم، اعلام می‌کنم که در تمام آسیا می‌توانیم کار انجام دهیم. سازندگان حادثه سواران در ابتدا انتظار بسیار محدودی از ما داشتند پیمان ابدی در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا در مجموعه‌ی تلویزیونی «حادثه سواران» از تمام ابزار‌ و توانمندی‌های خود استفاده‌ کرده‌اند گفت: این سریال ساختاری مستند دارد و آیتم‌هایی که قصد ضبط آن را داشتند تنها با این هدف طراحی می‌شد که نشان دهند یک صحنه در حال اتفاق است. اما نمی‌خواستند خود صحنه را نشان دهند. سازندگان حادثه سواران در ابتدا انتظار بسیار محدودی از ما داشتند اما وقتی دیدند که یکی از اعضای ما از ماشینی با سرعت 40 کیلومتر بیرو پرید و قل خورد و بلند شد، متوجه توانایی‌های ما شدند. ضمن اینکه کادر‌هایی که در این سریال برایشان درست می‌کنم، همه سینمایی است. پیشنهاداتی که تا کنون ‌برای حضور در فیلم‌ها و سریال‌ها شده وی در پاسخ به پرسشی درباره پیشنهاداتی که تا کنون ‌برای حضور در فیلم‌ها و سریال‌ها شده است، اظهار کرد: یکی – دو تا پیشنهاد از سوی صدا و سیما به من شد که برخی از آنها بی احترامی بود و من نشنیده می‌گیرم تا وقتی اینگونه پیشنهاد‌ها باشند ترجیح می‌دهم با یک فیلم کوچولو شروع کنم .اما همه را تحت تاثیر قرار دهم. زمانی تنها بیست دقیقه اتوبان یادگار امام را می‌بستند و دو تا پلیس نامحسوس را در اختیارمان می‌گذاشتند ولی الان تمام روز این اتوبان را می‌بندند و امکانات بیشتری در اختیارمان قرار می‌دهند. درآینده‌ای نزدیک یک کامیون را در اتوبان چپ خواهیم کرد پیمان ابدی اعلام کرد: درآینده‌ای نزدیک یک کامیون را در اتوبان چپ خواهیم کرد. ما می‌خواهیم یک فیلم پلیسی بسازیم وی همچنین با بیان این که قصد ساخت فیلمی پلیسی را دارد گفت: فیلم‌های جنگی، عاطفی و خنده‌دار به اندازه کافی در ایران ساخته شده است ما می‌خواهیم یک فیلم پلیسی بسازیم. ابدی که آرزو داشته کارگردان شود، در این باره اظهار کرد: از آنجا که در آلمان جزء اعضای جدید گروه بودم، باید 4 – 5 سالی صبر می‌کردم تا بعد از اعضای قدیمی‌تر کارگردان می‌شدم ضمن این که قدرت بدنی انسان محدود است و من الان 34 سال دارم که کمی برای ادامه بدلکاری دیر است. پدر و مادر من تا سال گذشته حتی نمی‌دانستند من بدلکار هستم چرا که نمی‌خواستم آن‌ها را نگران کنم. نشان مبارزه با ایدز بر روی پیراهن‌ بدلکاران فروتیش رضوانیه، که مسؤولیت روابط عمومی این گروه را نیز بر عهده دارد درباره استفاده از نشان روبان قرمز علامت مبارزه با بیماری ایدز بر روی پیراهن‌های گروه بدلکاران، خاطر نشان کرد: اولین حرکت ما در راه مبارزه با بیماری ایدز استفاده از علامت روبان قرمز بر روی لباسهایمان است تا مردم با این نماد آشنا شوند و درمراحل بعدی اقدامات دیگری نیز انجام خواهیم داد.

به گزارش ایسنا اعضای گروه بدلکاران عبارتند از: بابک باقری، ارشا اقدسی، مصطفی مرتضی‌پور،‌علیرضا قره‌خانی،شهرام فاضل، امیر مهرعلی، سیامک عباسی، حمیدرضا قره‌خانی، سعیداصانلو، مهدی احمدی، امیر احمدوند، حمید نامور، مازیار فرزانه و فروتیش رضوانیه.
منبع :
Isna.ir


دسته ها : متفرقه
يکشنبه بیست و دوم 10 1387
X