شرکت گوگل با جمع آوری بالغ بر 7 میلیون نسخه از کتابهای متنوع قصد دارد فروش اینترنتی آنها را آغاز کرده تا کاربران با خرید هر نسخه بتوانند کتاب را به صورت آنلاین مطالعه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت گوگل با بستن قراردادی 125 میلیون دلاری با ناشران و نویسندگان کتابهای متفاوت، زمینه جدیدی از درآمد زایی را برای خود، ناشران و نویسندگان ایجاد کرد.

این شرکت با عقد این قرارداد قصد دارد از طریق اینترنت کتابهایی را به فروش برساند که تنها در فضای مجازی اینترنت قابل خواندن بوده و کاربران این کتابها را تنها به صورت آنلاین مطالعه کنند.

به گفته گوگل استفاده از این شیوه مطالعه فواید زیادی از جمله تسهیل در خواندن مطالب و کیفیت و وضوح بهتر برای کاربران رایانه خواهد داشت.

شرکت گوگل از چهار سال قبل به بررسی کتابهای چاپ شده پرداخت تا آنها را به آرشیو آنلاین خود بیافزاید و تا کنون بالغ بر 7 میلیون نسخه کتاب را در آرشیو خود جمع آوری کرده و برای آنها لینک خرید قرار داده است.

این شرکت در انتظار دریافت موافقت دادگاه بوده که رای آن در اواسط سال آینده اعلام خواهد شد. به گفته این شرکت قوانین کپی رایت یا حق تالیف نیز در این قرار داد رعایت شده است.

بر اساس گزارش یو اس ای تودی، ناشران یا نویسندگان آثار مبلغی بیشتر از 50 درصد از فروش کتابها را دریافت کرده و قیمتها نیز توسط این افراد تعیین خواهد شد.

گوگل بر این باور است که به دلیل آسان شدن فرایند مطالعه از این طریق و عدم نیاز به انتظار برای انتشار یک کتاب، کاربران اینترنت از این پروژه استقبال گسترده ای خواهند کرد.

دسته ها : اینترنت
چهارشنبه نهم 11 1387
X