آمده بود با شولایی پر از مرحمت کبریا، و دلی به عمق و وسعت دریا و دستانی پر معجزه و توانا...آمده بود تا ناقصان ظلمت خاک را به افلاک راه نمایاند، تا فرش را به عرش پیوند زند، تا از ناسوت راهی به سوی ملکوت خدا بگشاید، تا خفتگان را از گورستان غفلت برخیزاند و تا در تن مردگان روح حیات دمد.آری او آمده بود تا با بانگی بلند و صدایی رسا بگوید: قرآن تنها کتاب تزیین قبور مردگان نیست!قرآن تنها کتاب مجالس ترحیم و سوگ نیست!قرآن تنها کتاب مشایعت مسافران نیست!قرآن منشور زندگی است.قرآن رمز حیات طّیبه انسان‌هاست.قرآن کتاب قیام است نه قعود.قرآن کتاب حرکت است نه رکود.قرآن کتاب فریاد است نه سکوت...قرآن کتاب حیات است نه ممات!قرآن کتاب همه نسل هاست و همه انسانهایی که می‌خواهند پاک زندگی کنند و مطّهر بمیرند.آمده بود تا بگوید: «تقوی» در کنج عزلت خانقاه نیست، در رهبانیت نیست، در عرصه ستیز
جمعه یازدهم 11 1387
از دیدگاه امام خمینی (ره) فرهنگ اساس سعادت یا شقاوت یک ملت است و رستگاری هر جامعه از راه اصلاح و احیاء فرهنگی امکان‌پذیر است. از نگاه امام فرهنگ دارای دو ساحت اصلی است. نخست بُعد فردی فرهنگ که با انسان و سعادت او ارتباط دارد و دیگری بُعد اجتماعی فرهنگ که در عرصة حیات اجتماعی انسان‌ها حضور دارد. به هر روی با این نگاه فرهنگ موضوعی است ویژة انسان و ارتباطی وثیق با هدایت و تربیت او دارد. از نگاه ایشان فرهنگ سازنده و پیشرو در حوزه‌های فردی و اجتماعی سبب هدایت انسان‌ها و جامعه و تربیت الهی هر دو خواهد شد. ایشان با توجه به هر دو بُعد فردی و اجتماعی فرهنگ، تأثیراتی عمیق بر هر دو ساحت فرهنگ اسلامی – ایرانی گذاشته‌اند، به گونه‌ای که الگوی تحول فرهنگی ایران پس از انقلاب اسلامی می‌تواند به تنهایی موضوع تحقیقی جامع و فراگیر باشد. ایشان در بُعد فردی مسائل فرهنگی
وقایع انقلاب اسلامی در یک نگاه کلی 10فروردین 1340 (پنج شنبه)ـ وفات آیت‌الله العظمی حاج سید حسین بروجردیآیت‌الله العظمی حاج سید حسین بروجردی با سی واسطه نسبت به حضرت امام حسن مجتبی (ع) می‌رساندند. در سال 1253 ش در بروجرد متولد شده و در سن 18 سالگی برای تکمیل تحصیل به اصفهان رفت و پس از ده سال به نجف اشرف عزیمت نموده و به درس آیت‌الله خراسانی وارد گردید. ایشان پس از مراجعت و اقامت در بروجرد به قم مهاجرت کرده و به عنوان مرجع تقلید شیعیان جهان معرفی گردیدند و مدت 16 سال مرجعیت عامه را عهده‌دار بودند. 16 مهر 1340 (یک شنبه)ـ تصویب قانون انجمن‌های ایالتی و ولایتیرژیم پهلوی بعد از وفات آیت‌الله بروجردی زمینه را برای پاک کردن اسلام از متن فعالیت‌های مردم ایران مناسب دید و به این دلیل قانون انجمن‌های ایالتی و ولایتی را به تصویب دولت و
چهارشنبه نهم 11 1387
خبرگزاری فارس: آهنگسازان و خوانندگان سرودهای انقلابی به همت مؤسسه نغمه شهر شب گذشته در فرهنگسرای هنر تجلیل شدند.به گزارش خبرنگار فارس، در این مراسم که به همت موسسه نغمه شهر وابسته به سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران در فرهنگسرای هنر برگزار شد،"حسن ریاحی" و "ساعد باقری" آهنگساز و ترانه سرای سرود ملی جمهوری اسلامی،"محمد بیگلری پور" آهنگساز سمفونی انقلاب،"جمشید جم" خواننده ترانه یار دبستانی من، "فریدون خشنود" و"رضا رویگری" آهنگساز و خواننده سرود ای ایران،"حمید شاهنگیان" آهنگساز سرود خمینی ای امام،"علی کردبچه" و علی نعمتی از رهبران موزیک نظام، تجلیل شدند. این مراسم با شعرخوانی مشفق کاشانی آغاز شد و سپس این شاعر درباره نحوه شکل گیری سرود جمهوری اسلامی گفت : اولین سرود ملی با شعر ابوالقاسم حالت و آهنگسازی محمدب
سه شنبه هشتم 11 1387
توضیحات کلی انقلاب در لغت به معنی زیر و رو شدن یا پشت و رو شدن است، فلاسفه انقلاب را ین گونه بیان می نمایند که ذات و ماهیت یک شیی لزوماعوض شده باشدو در نگاه جامعه شناسان انقلاب به معنای دگر شدن است حتی نباید بگوییم دگرگون شده زیرا دگرگون شدن یعنی اینکه گونه و کیفیتش جور دیگر شود. به عوض باید بگوییم دگر شدن یعنی تبدیل شدن به موجودی دیگر. انقلاب در ایران دگر شدن جامعه ایرانی بود با یاری گرفتن از آموزه های اسلام ناب محمدی که زمینه ساز جامعه توحیدی می باشد. انقلاب اسلامى ایران بى‏شک پدیده‏اى نوظهور در قرن حاضرمى‏باشد.انقلابى غایت‏گرا،آرمانگرا،اسلامگراوعالمگیر و جهان‏شمول وبى‏نظیردر جهان اسلام که به رهبری امام خمینی(ره) هدایت گردید و تحولى شگرف در عرصه روابط بین‏الملل و در معادلات سیاسى دولتهاى جهان پدید آورد. این رهبر تاریخ ساز انقلابى را بنیان نهاد که بسا
دسته ها :
شنبه پنجم 11 1387
X