صفحه ها
دسته
لينك هاي انتخاباتي
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 13195
تعداد نوشته ها : 19
تعداد نظرات : 2
Rss
طراح قالب
وحيد اسدي
حرکت های وبلاگی- جنبش وبلاگی میرحسین موسوی پیش از انتخابات ریاست جمهوری، در رسانه‌های گروهی خارجی نیز بازتاب داشت.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از قلم، سایت “ای تی وی” با انتشار گزارشی با عنوان “جنبش هزار وبلاگ‌نویس برای پشتیبانی از موسوی” به این نکته اشاره کرده است که: ما می‌توانیم حامیان اینترنتی میرحسین موسوی را به چند گروه متفاوت تقسیم کنیم: اصولگرایان، وبلاگ‌نویسان غیرسیاسی، هواداران بدون مرز و هواداران منطقه‌ ای و هواخواهان پیشین خاتمی که همان اصلاح‌طلبان هستند.

دسته ها : انتخابات
دوشنبه بیست و یکم 2 1388
یک داوطلب انتخابات: دیشب کنار خیابان خوابیدم
"حاج عبدالعلی سفیدکاسه" که 75 سال سن دارد پس از ثبت نام در دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگاران گفت که اگر رئیس جمهور شود 50 درصد از تورم خواهد کاست.
این کشاورز که سربندی زرد رنگ بسته بود و دستمال بسیار بزرگی به رنگ نارنجی در جیب کت خود داشت و لباس محلی تربت حیدریه به تن، در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر این که آیا با آمریکا مذاکره می کنید ، گفت: وارد مذاکره می شوم آنها برادرهای ما هستند.
وی ادامه داد: در صورت رئیس جمهور شدن، هر کس از اعضای کابینه ام اختلال ایجاد کند اخراجشان خواهم کرد.
وی همچنین در ادامه سخنان خود گفت: من فوتبال را تحریم می کنم زیرا دختر و پسر از 18 سال به بالا باید 8 ساعت در روز کار کنند نه این که به دنبال فوتبال و مسائل این چنینی باشند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)
دسته ها : انتخابات
يکشنبه بیستم 2 1388
یک نامزد23 ساله: اجازه فعالیت گشت های ارشاد را نمی دهم
امین نورا فارغ التحصیل رشته برق الکترونیک از دانشگاه آزاد است و هدفش از ثبت نام برطرف کردن مشکلات بوروکراسی اداری، حل مشکل ازدواج و اشتغال جوانان است.
وی با اشاره به این که توزیع سهام عدالت به این شیوه را قبول ندارم، گفت: با ایجاد سرمایه گذاری های مثمر ثمر ، مردم را به سمت تولید سوق دهیم تا از این طریق مشکلات اقتصادی شان را برطرف کنند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا با همسرت در خصوص حضور در انتخابات مشورت کرده ای یا نه، گفت: همسرم فعالیت های سیاسی را دوست ندارد ولی برای حضورم در این عرصه با هم به تفاهم رسیده ایم.
وی با بیان این که دولت هاشمی را به عنوان یکی از موفق ترین دولت ها می شناسد، گفت: دوست داشتم اگر رد صلاحیت شوم به موسوی رای بدهم ولی به دلیل حضور نیروهای تند رو به خصوص مجاهدین و مشارکتی ها از این امر صرف نظر کردم.
نورا گفت: با فعالیت گشت های ارشاد مخالفم بنابراین برای این که مردم از آزادی براساس قانون به صورت موازی و یکسان بهره مند شوند اجازه فعالیت گشت های ارشاد را نمی دهم.
دسته ها : انتخابات
يکشنبه بیستم 2 1388

یک داوطلب انتخابات: طراح شعار "بگو مرگ بر شاه" بوده ام

مرتضی بهجت پیرمرد 56 ساله کرمانشاهی نیز که خود را طراح شعار "بگو مرگ بر شاه" در دوران انقلاب می دانست، گفت که دانشجوی اخراجی سال آخر مهندسی الکترونیک بوده است.
وی که به سختی سخن می گفت پس از نوشیدن جرعه ای آب گفت: برای حل مشکلات جهان وارد این عرصه شده و می خواهد با تشکیل یک "کابینت"! مشکلات مردم را حل کند.
وی گفت: ده بار به احمدی نژاد برای حل مشکلاتش نامه نوشته و چون تغییری ایجاد نشده تصمیم گرفته رئیس جمهور شود.
این داوطلب در پاسخ به این سوال که اگر رد صلاحیت شدی به چه کسی رأی میدهی؟ گفت: به "هاشمی رفسنجانی" چون قول داده به مردم پول بدهد. وقتی به او گفتند: هاشمی کاندیدا نیست به کروبی، میرحسین و یا احمدی نژاد رأی می دهی؟ گفت که به هیچ کس رأی نمی دهم.
خبرنگاران از بهجت پرسیدند برای تبلیغاتت چقدر اختصاص داده ای؟ گفت: هیچ پولی برای این امر ندارم و نیازی هم به تبلیغات ندارم چون خدا مرا می شناسد، پس مردم به من رأی می دهند

دسته ها : انتخابات
يکشنبه بیستم 2 1388

مقایسه سابقه احمدی نژاد و موسوی به سبک حامیان میرحسین

سید "کاظم اکرمی"، در ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی در همدان افزود:‌میر‌حسین موسوی با فکر اصلاح‌طلبی به‌میدان آمده و امتحان مدیریتی خود را با موفقیت پشت‌سر گذاشته است.
وی تصریح کرد:‌ یک رئیس جمهور مقتدر باید با تمام توان و با قدرت قانونی که دارد تمام امور را آنگونه که ملت می خواهد اصلاح کند.
وی اظهار داشت:‌رئیس جمهور یک کشور همانند خاتمی باید با قدرت عمل کند و کلیشه نباشد.
وی با اشاره به اینکه همه کشورها نیاز به رفرم و اصلاح دارند، افزود: اگر چه ممکن است من و امثال من به برخی از کارهای اصلاحات نقد داشته باشیم ولی نباید در تحلیل مسائل جزئی‌نگر بود چرا که نمی‌توان با تکیه بر چند مقاله‌ اشتباهی که در دوره اصلاحات نگاشته شده اصلاحات را به کل نادیده گرفت.
اکرمی یکی از نشانه‌های بارز تقوا را برخورداری از صداقت خواند و ادامه داد: باید گفتار و کارهای افراد با یکدیگر مطابقت داشته باشد نه اینکه بعد از دادن وعده تحقق یک سری مسائل، آن‌ها را تکذیب کرد.
وی گفت: با اشاره به روابط ایران با آمریکا و اسرائیل گفت: میر حسین موسوی یک متفکر است ، با مسائل سیاسی آشنایی دارد و می داند با دیگر کشور ها چگونه ارتباط برقرار کند.
وی در پاسخ به سووالی با این مضمون که آیا اصلاحات به وعده خود عمل کرد، گفت: درست است که اصلاحات صددرصد به وعده‌های خود عمل نکرد، خاتمی که وعده اقتصادی نداد، فقط وعده سیاسی و آزادی داد و تا حدودی هم توانست آن چه را که وعده داده بود، عملیاتی کند ولی وعده خیلی از مسائل را نداد که بعدها نتواند آن‌ها را اجرایی کند.
وی در جواب یکی از حضار که پرسید آیا کنار کشیدن خاتمی از عرصه انتخابات به دلیل ترس از رد صلاحیت شدن بود، راجع به این موضوع اظهارنظری نکرد.
وزیر آموزش و پرورش دولت میرحسین در این باره که آیا امکان تغییر قانون اساسی وجود دارد، گفت: قانون اساسی وحی منزل نیست که امکان هیچگونه تغییر و تحولی در آن وجود نداشته باشد و با نظر رهبری می‌توان آن را تغییر داد.

دسته ها : انتخابات
يکشنبه بیستم 2 1388

 

حضور یک نوجوان 12 ساله در ستاد انتخابات کشور
" کورش موزنی " نوجوان 12 ساله روز جمعه برای ثبت نام در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

این نوجوان که به همراه پدرش در ستاد انتخابات حضور یافته بود اهداف و برنامه های خود را در دو بخش سیاست داخلی و خارجی به صورت مکتوب ارایه کرد.
با این حال به گفته " کامران دانشجو" رییس ستاد انتخابات کشور، به دلیل عکسدار نبودن شناسنامه و اینکه به سن قانونی برای امضا کردن اوراق مربوطه نرسیده است، او را ثبت نام نکردند.
وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که در عرصه خارجی قصد دارد از کشتار کودکان مظلوم در دنیا مانند کودکان غزه جلوگیری کند.
وی گفت که خواستار مذاکره با اوباماست تا جزایر هاوایی را خریداری کرده و اسراییلی ها را برای همیشه در این جزایر ساکن کند.
وی افزود: در عرصه سیاست داخلی هم قصد دارم قانونی تصویب کنم که زنان تنها در صورتی بتوانند شاغل شوند که حداقل پنج سال سابقه بچه داری داشته باشند.
این نوجوان 12 ساله افزود: می خواهم بچه های مدارس ابتدایی تا کلاس چهارم حق نوشتن با خودکار را نداشته باشند و وزن کیف کودکان ابتدایی را هم کاهش خواهم داد.
وی افزود: افزایش حقوق پدران برای جلوگیری از نیاز به اشتغال به کار مادران، تعطیلی بازی های کامپیوتری و افزایش مدت زمان قرار داد های اجاره مسکن تا سه سال از دیگر برنامه های من است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

دسته ها : انتخابات
يکشنبه بیستم 2 1388

آیت الله صانعی، وی درباره انتخابات آتی ریاست جمهوری و خطاب به نامزدهای آن گفت: باید به همه نشان دهید که ما برای پست و مقام نیامده ایم.
آیت الله صانعی با تاکید بر شفافیت و صداقت با مردم گفت: همه باید بدانند که بدون توجه و اهتمام به امور مردم و رعایت شئونات آنها، هیچ کاری به سرانجام نمی رسد. ما باید به مردم نشان دهیم که برای انجام وظیفه آمده ایم، حالا این شما هستید که باید انتخاب کنید.
وی همچنین درباره تبلیغات انتخاباتی اظهار داشت: آقایان باید بدانند که ممکن است علیه آنها تبلیغ بشود و حتی پس از انتخابات نیز تبلیغات منفی ادامه داشته باشد. وی ادامه داد: پس از هیاهوها نترسید و با شجاعت و شفافیت، طرح‌هایتان را به مردم ارائه دهید و این مردم هستند که به شعارها جامه حقیقت می پوشانند.
آیت الله صانعی همچنین با بیان اینکه "بی جهت شعاری ندهید که بعدا نتوانید به آن عمل کنید"، افزود: به کارها و وعده هایی که مطرح می کنید، توجه داشته باشید که چه می گویید. باید آنچه را که از نظر قانون اساسی در اختیار دارید، مطرح کنید.
وی خاطرنشان کرد که باید به شخصیت مردم احترام گذاشته شود و آنها را صاحب تشخیص و شعور دانست.

دسته ها : انتخابات
يکشنبه بیستم 2 1388

پرونده ثبت نام نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که مهمترین رویداد سیاسی کشور در سال جاری است، با ثبت نام چهار چهره مطرح و حضور پررنگ افراد ناشناخته بسته شد.   

گرچه هنوز آمار رسمی ثبت‌نام کنندگان این دوره از انتخابات از سوی ستاد انتخابات منتشر نشده اما گزارش‌های غیررسمی حاکی از آن است که حدود 250 نفر در این دوره از انتخابات ثبت نام کرده‌اند.
ثبت نام داوطلبان دهمین دوره ریاست جمهوری از 15 اردیبهشت ماه آغاز شد و تا پایان وقت اداری روز شنبه 19 اردیبهشت ماه ادامه داشت که البته وزیر کشور به داوطلبان قول داده است که ستاد انتخابات کشور تا نیمه شب امروز (شنبه) آماده ثبت نام از داوطلبان خواهد بود.

دسته ها :
يکشنبه بیستم 2 1388

60 روز اخلاقی تا انتخابات؟

 

حدود شصت روز تا انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران باقی مانده است.شصت روزی که دارای هیجان و در عین حال اهمیت فراوان می باشد.چهره کاندیدا ها مشخص شده و هر یک از احزاب،گروهها و جریان های سیاسی اهداف خاص خود را در این راستا دنبال می کنند.انتخابات ریاست جمهوری به خاطر این که سرنوشت مردم و کشور را برای دوره ای چهار ساله در اختیار  فرد و مجموعه حامیانش قرار می دهد و سکان اداره کشتی کشور را جهت می دهد،از اهمیت فراوانی برخوردار است.

از سوی دیگر برگزاری انتخابات در فضایی آرام و مردم سالارانه، شادابی و تحرک اجتماعی را به دنبال دارد که آحاد شهروندان ضمن ملاحظه رقابت واقعی سیاسی ، از حس سهیم بودن در تعیین سرنوشت برخوردار خواهند شد.

اما در کنار اهمیت سیاسی این واقعه مهم  و تحرک اجتماعی ناشی از این تصمیم گیری ملی، متاسفانه برگزاری انتخابات در ایران دچار آسیبهایی است که این آسیبها گاهی احساس لذت مشارکت را به تخریب سنگین شخصیت و یا خروج از دایره اخلاق نزدیک می کند.این آسیبها اگرچه نمی تواند به کلیت نظام انتخابات آسیب برسانند اما به هر حال دارای تاثیرات مخربی بوده و در شأن گفتمانی که قدرت را ابزاری برای حاکمیت اخلاق و معنویت می داند، نیست.

 

دسته ها : انتخابات
يکشنبه بیستم 2 1388

به چه کسی رای بدهیم؟

صندوق رای

پرده اول، بصره سال 36 هجری قمری

دو سپاه در برابر هم صف آرایی کرده بودند. در یک سو علی علیه السلام بود، همو که در غدیر نبی دستش را به بالای سر برده بود و در دیگر سو طلحه که پیامبر او را طلحه الخیر نامیده بود، زبیر که پیامبر او را سیف الاسلام خوانده بود و عایشه که همسر پیامبر و ام المومنین بود.

حارث بن نوط کاملا گیج شده بود نمی دانست که در کدام جبهه حاضر شود و کدام را بر دیگری برتری دهد. این بود که به نزد امام علی علیه السلام آمد و پرسید: «مگر ممکن است که طلحه و زبیر و عائشه بر امر باطلی گرد آمده باشند؟!» علی بدو پاسخ داد:

یا حارث انت ملبوس علیک، إن الحق و الباطل لایعرفان بأقدار الرجال و بإعمال الظن، أعرف الحق تعرف أهله و اعرف الباطل تعرف أهله .

«ای حارث! امر بر تو مشتبه شده است.  حق و باطل، از راه بزرگی مردان و خوش گمانی به این و آن شناخته نمی‌شود، حق را بشناس تا اهل حق را بشناسی و باطل را بشناس تا اهل باطل را بشناسی»!

 

پرده دوم: ایران، سال 1388 هجری شمسی

اکنون نیز ما در آستانه انتخاب بزرگی قرار داریم. اگرچه خوشبختانه جنگی به مثل جمل میان یاران امام و انقلاب برقرار نشده اما صفگیری آنها در قالب جناح ها و گروه های سیاسی در این انتخابات صف آرایی مهمی است. تمام نامزدهای کنونی جز یاران امام و انقلاب هستند و اگر صرفا به این عامل توجه شود نمی توان به درستی به انتخاب دست زد. بسیاری از مردم صرفا در انتخاب نامزد خود به دنبال اسامی رفته اند. اما می توان از الگوی روش شناختی امام علی علیه السلام برای شناخت خوب تر از خوب استفاده کرد.

امام به حارث فرمودند که بزرگی افراد را مدنظر قرار نده بلکه ابتدا حق و باطل را بشناس و سپس ببین که حق بر کدام یک منطبق است و باطل بر کدام. در واقع شناخت بر انتخاب تقدم دارد.

ما نیز در این انتخابات به جای آنکه خود را به بزرگی و قدر نامزدها و یا سنجش آنها مشغول کنیم بهتر است که

1- ابتدا بدانیم و تشخیص دهیم که  مهمترین نیازهای جامعه امروز ما چیست؟ نخستین اولویتهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما چیست؟

2- سپس توجه کنیم کدام نماینده به بهترین شکل می تواند این اهداف را محقق سازد.

3- و در نهایت با توجه به سابقه نامزدها در مسئولیتهای خود و بررسی عملکرد آنها برای دانستن میزان انطباق وعده ها با عملکردها به ارزیابی عملی توانایی نامزدها مبادرت کنیم.

به این ترتیب باید دانست که برای انتخاب نامزد خود باید به جای توجه به افراد به برنامه های او و میزان انطباق این برنامه ها با شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه خود توجه کنیم.

برای دیدن اخبار، اطلاعات و تحلیل های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری  اینجا کلیک کنید.

دسته ها :
يکشنبه بیستم 2 1388
X