همراز مهدي
موضوعات
امام زمان مهدی (عجل الله فرجه) (36) قائم آل محمد (33) گالری عکس تصویر فیلم (30) کنکور دانشگاه مهدی (26) مذهبی و معنوی (26) یا اباصالح المهدی (26) روانشناسی اسلامی (26) انتظار فرج و ظهور (25) فلسفه و عرفان لاهوتیان (23) فرهنگی اجتماعی (23) نماز قرآن سنت (22) سلام و صلوات (22) عشق و محبت (22) اخلاقی و سخنرانی (18) حدیث حکایت روایت (17) گل نرجس (17) دجال ملعون (17) آموزشی تحقیقاتی (14) مقاله پیام نامه بیانیه (14) کتاب علم فن آوری (13) عدالت انسانیت مسلمانیت (12) زندگی و خانواده (12) صبر و خویشتن دارى (12) شعر و شاعر (12) مشاوره عمومی نظرات (11) دانلود نرم افزار (9) شجاعت و شهامت (8) غدیر خم (8) سفیانی ملعون (6) اطلاعات و اخبار (6) نویسنده و داستان (6) مسئله پاسخ سوال جواب (6) دعا مناجات دلنوشته (6) ادب هنر طنز (5) شهید و دفاع مقدس (4) سیدحسنی خراسانی یمانی (4) سید عبدالعظیم حسنی (4) فروشگاه اینترنتی (2) جبهه جنگ ایثار شهادت (2) مذهبي و معنوي (2) الاسلام القرآن الکریم الشیعه اهل البیت علیهم السلام (2) آموزشي تحقيقاتي (2) مقاله پيام نامه بيانيه (2) حديث حكايت روايت (2) فلسفه و عرفان لاهوتيان (2) فرهنگي اجتماعي (2) يا اباصالح المهدي (1) روانشناسي اسلامي (1) نويسنده و داستان (1) عدالت انسانيت مسلمانيت (1) كتاب علم فن آوري (1) آدينه و متفرقه (1) Mahdism Doctrine Islamic (1) مرجع تقلید فتوی مجتهد (1) كنكور دانشگاه مهدي (1) امام زمان مهدي (عجل الله فرجه) (1) ورزشی و سیاحتی (1) پزشکی بهداشتی سلامت (1) گل گیاه طبیعت محیط زیست (0) سیاست پول اقتصاد (0) اینترنت رایانه کامپیوتر موبایل (0) سینما تئاتر نمایش (0) آدینه و متفرقه (0) بدون موضوع (49)
صفحه ها
همراز توجه : بیننده عزیز سلام علیکم برای اینکه از این وبلاگ دیدن میکنید سپاسگذارم لطفا برای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عجل الله)<1>ءالی<100>صلوات بفرستید که برای برآورده شدن حاجت هم خوب است. آثار نماز آثار نماز نخواندن ويژگي هاي حضرت مهدي (عجل الله) 5 ويژگي هاي حضرت مهدي (عجل الله) 4 ويژگي هاي حضرت مهدي عليه السلام 3 ويژگي هاي حضرت مهدي عليه السلام 2 ويژگي هاي حضرت مهدي عليه السلام 1 مدح و منقبت سوّمين اختر فروزنده امامت و ولايت پنجره امام زمان علیه السلام چهل داستان و چهل حديث از امام حسين (ع) درخشش پنجمين نور ايزدى رمضان، منتخب از مفاتيح الجنان آيين رمضان مناسبتها، احکام، ادعيه و آداب ابوالأسود دوئلي شاعر ايمان و ولايت صداي سخن عشق، حماسه ديني در ادب پیک در وضو شریک نگیرید! قدمگاه کتاب ديگر قرآن! تكلیف عاشق ساعت به وقت شرعی دوازده! علم امام به رفتار ما روزه خواری اکیدا ممنوع! مهر من نثار تو آمنه بنت شريد رسم عاشق کشی اسلام چگونه گسترش يافت؟ فرهنگ ايراني چهار پناهگاه قرآنی تشيع و انديشه‌ شيعي2 تشيع و انديشه‌ شيعي سرز مین مقدس و خاندان آل اشعر خصوصی سازی و سیاست های کلی اصل 44
فيدها
آب
در حادثه کربلا، آب و عطش لازم و ملزوم یکدیگرند. کاروان اباعبداللّه ، کنار فرات فرود آمد، لیکن سپاه ابن سعد، فرات را به محاصره گرفت و آب را به روى امام حسین علیه السّلام و اهل بیت واصحابش بست ومیان امام وآب فاصله انداختند تا هم زودتر حسین علیه السّلام را به تسلیم وادارند و هم از خاندان رسالت انتقام بگیرند. به نقل مورّخان ، از سه روز قبل از عاشورا با محاصره فرات ، خیمه گاه امام در مضیقه بى آبى قرار گرفت وکودکان اهل بیت را با دیدن رود فرات ، تاب تحمّل عطش کمتر مى شد. منع آب از زنان و کودکان و افراد عادى (بویژه غیر نظامیان ) در همه ادیان و مذاهب ، غیر قانونى و عملى غیر انسانى است ؛ بویژه در اسلام .
سپاه اموى با بستن آب به روى یاران و فرزندان حسین علیه السّلام ، این کار خلاف شرع و مغایر با شرافت انسانى و جرم جنگى را مرتکب شدند و کسانى همچون مهاجر بن اوس ، عمرو بن حجّاج و عبداللّه بن حصین به این عمل مباهات مى کردند و زخم زبان مى زدند که : حسین ! از این آب ، درندگان و پرندگان مى خورند ولى تو حق ندارى از آن بچشى !
مساءله ((آب ))، در ابعاد و صحنه هاى مختلف نهضت عاشورا مطرح است ، از قبیل : فرات و نهر علقمه ، مشک و عباس ، کودکان و العطش ، على اصغر و تیر حرمله ، سقایى و علمدارى ، سنگابخانه ، آب خنک و سلام بر حسین ، غسل زیارت ، لبهاى تشنه ، بستن آب در کربلا، مراسمِ طشت گذارى ، مهریه فاطمه ، برداشتن کام با آب فرات ، سیراب کردن سپاه حرّ و ... که درباره هر کدام مى توانید به عنوان خاصّ آن در این فرهنگ مراجعه کنید. تشنگى کودکان و شهادت حسین با لب تشنه از فرازهاى برجسته این حادثه است . وقتى امام سجاد علیه السّلام نیز پیکر امام را دفن کرد، با انگشت روى قبر پدر نوشت : ((هذا قَبرُ الحُسَینِ بنِ عَلِى بنِ اَبى طالِب ، الَّذى قَتَلُوهُ عَطشانا)).
از آب هم مضایقه کردند کوفیان

خوش داشتند حرمت مهمان کربلا

بودند دیو و دد همه سیراب و مى مکید

خاتم ز قحط آب ، سلیمانِ کربلا


بسیار گریست تا که بى تاب شد، آب

خون ریخت ز دیدگان و خوناب شد، آب

از شدّت تشنه کامى ات ، اى سقّا

آن روز ز شرم روى تو آب شد، آب


آب ، شرمنده ایثار علمدار تو شد

که چرا تشنه از او اینهمه بى باک گذشت

بود لب تشنه لبهاى تو صد رود فرات

رود بى تاب ، کنار تو عطشناک گذشت

بر تو بستند اگر آب ، سوارانِ سراب

دشت دریا شد و آب از سرافلاک گذشت

آب ، رمز طلب و تشنگى و الگوى عطشهاى حیات بخش است و آنان که از آب هم استغنا و بى نیازى نشان مى دهند و تشنگى را طالبند، به آب حیات و سیرابى جان مى رسند.
آب کم جو تشنگى آور به دست

تا بجوشد آبت از بالا و پست


برچسب ها :
درباره وبلاگ
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 568052
تعداد نوشته ها : 273
تعداد نظرات : 14
پخش زنده
X