صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 40748
تعداد نوشته ها : 15
تعداد نظرات : 10

Rss
طراح قالب
چای سبز فواید زیادی دارد


گیاه چای، گل بزرگی است که دارای برگ های همیشه سبز است. چای سبز بومی چین است و در آن کشور بیش از پنج هزار سال مورد مصرف بوده است. امروزه چای در تمامی نقاط آسیا و بخش هایی از خاورمیانه و آفریقا نیز کشت می شود. 

چای سیاه تخمیر داده می شود و به اندازه چای سبز سالم نیست. چای سبز تخمیر داده نمی شود (چای اولانگ نیمه تخمیر شده است).

ترکیبات گیاه چای

غنچه برگ و برگ های جوان، بهترین بخش چای سبز هستند. چای حاوی کافئین، آلکالوییدهای پورین، تئوفیلین و تئوبرومین است. اما فعال ترین ترکیبات موجود در آن عبارتند از "پلی فنول ها" که بسیاری از خواص درمانی چای، ناشی از وجود آنهاست.

اشکال موجود 

اغلب فرآورده های چای سبز به صورت برگ خشک چای عرضه می شوند. البته عصاره های تهیه شده از برگ ها و غنچه برگ آن موجود است. چای سبز حاوی 300 تا 400 پلی فنول و 50 تا 100 میلی گرم کافئین در هر لیوان است.

فرآورده های چای سبز عاری از کافئین دارای پلی فنول های فشرده (60 تا 89 درصد کل پلی فنول ها) است.

تهیه چای سبز از گیاه آن

چای سیاه و چای سبز هر دو از گیاه واحدی به دست می آیند و تفاوت آنها در طرز تهیه شان است. 

برای تهیه چای سبز برگ ها را بخار داده، گرد می کنند و سپس آن را خشک می نمایند. ولی برای تهیه چای سیاه برگ های چای خشک شده، تخمیر شده و برشته می شوند، یعنی فرایند بیشتری روی برگ چای صورت می گیرد. 

انجام فرایند کمتر روی چای سبز، از تاثیر آنزیم ها در نابود کردن"پلی فنول ها" که عناصر ضد سرطانی چای سبز محسوب می شوند، پیشگیری می کند. پلی فنول موجود در چای سبز حتی در مقایسه با ویتامین های C و E ، آنتی اکسیدان بهتری است.

مروری بر خواص چای سبز 

چای سبز معمولاً برای معالجه بیماری ها تجویز می شود. اما بیشتر افراد پی برده اند که نوشیدن روزانه چای سبز، فواید سلامتی زیادی دارد. 

*چای سبز ماده پیشگیری کننده مهمی در برابر سرطان، افزایش چربی های خون، سفت شدن رگ ها و حفره های دندان است. 

*این گیاه در برابر اسهال خونی ناشی از باکتری مصونیت ایجاد می کند. 

*چای سبز در رفع تعدادی از عفونت های قارچی، باکتری و حتی ویروسی (نظیر سرماخوردگی عادی) نیز مفید است. 

*چای سبز برای سیستم گوارشی شما نیز مفید است. 

*چای سبز سبب می شود که روشن تر فکر کنید و حتی قوه بینایی شما را نیز تقویت می کند.

*این گیاه رگ ها را تقویت و از تجمع چربی های زیاد در خون جلوگیری می کند. 

*این گیاه خلط را از گلوی ملتهب پاک و اثر مواد سمی را خنثی می کند. 

*"تانین" موجود در این چای می تواند از تداوم اسهال جلوگیری کند. اگر می خواهید میزان "تانین" را در چای افزایش دهید، بگذارید بیشتر دم بکشد.

*یکی از عناصر فعال در چای سبز، به اندازه آسپیرین از تجمع پلاکت های خونی جلوگیری می کند که این اثر گردش خون را بهبود می بخشد. 

*چای سبز از سخت شدن رگ ها نیز جلوگیری می کند. 

*تحقیقات نشان می دهد که در کشورهایی که مردم هر روز چای سبز مصرف می کنند موارد سرطان کم تر بوده است، هرچند بین این دو هیچ رابطه علت و معلولی تایید نشده است. اما چای سیاه فاقد چنین خاصیتی است. حتی اگر به مقدار زیاد چای سیاه مصرف کنید، احتمال ابتلا به سرطان راست روده ، کیسه صفرا و مخاط رحم را افزایش می دهید.

اثرات ضد سرطانی چای سبز در موارد سرطان مجرای معده – روده ای، سرطان ریه و پستان بیشتر نمایان است. 

میزان مصرف روزانه

چای سبز به عنوان جایگزینی مناسب برای چای سیاه و قهوه توصیه می شود. نوشیدن روزانه سه لیوان چای سبز (حاوی سه گرم مواد حل شدنی) یا روزانه 300 تا 400 میلی گرم عصاره استاندارد چای سبز (عصاره ها باید حاوی 80 درصد پلی فنول ها و 55 درصد اپی گالوکزچین) مفید است. انواع فرآورده های کپسولی و مایع چای سبز نیز قابل دسترسی اند.

البته مصرف خیلی زیاد این ماده غذایی مفید می تواند خطرناک باشد. لذا در مصرف هر نوع ماده غذایی، هر چند مفید، اصل اعتدال و میانه روی را رعایت کنید.

روش نگهداری و دم کردن چای سبز

برای تازه و معطر ماندن چای سبز بهتر است آن را در ظرفی تیره بریزید و در محلی تاریک و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید. 

برای هر نفر 1 قاشق مرباخوری چای سبز را در قوری ریخته و به ازای هر یک قاشق، 1 لیوان آب داغ با دمای 80 تا 85 درجه به آن اضافه کرده و درب قوری را به مدت 7 تا 8 دقیقه بگذارید. سپس آن را بنوشید. 

چای سبز مانند چای سیاه نیازی به دم کردن روی حرارت ندارد.


دسته ها : سلامت
شنبه بیست و نهم 1 1388

 عسل خواص مفید و بی شماری دارد و تحقیقات اخیر نیز نشان داده که استفاده از عسل موجب بهبود سریع تر زخم ها می شود و در واقع نقش پانسمان کننده را دارد.

 عسل خاصیت ضدمیکروبی دارد و به همین دلیل سریعاً موجب از بین رفتن عفونت می شود. در مواقعی که بخشی از دستگاه داخلی گوارش نیز دچار زخم یا مشکلی می شود، مصرف آن توصیه می شود.

دانشمندان در زخم های پوستی نیز تأثیر آن را مورد بررسی قرار داده و دریافته اند عسل به دلیل دارا بودن مواد ضد التهابی و کاهش دهنده تحریکات پوستی، می توان آن را روی زخم های پوستی مالید. به این ترتیب زخم سریع تر بهبود می یابد.

 عسل خاصیت ضدمیکروبی دارد و سریعاً موجب از بین رفتن عفونت در محل زخم می شود.

البته متخصصان توصیه می کنند در زخم های باز و شدید به جای استفاده از عسل، فرد را بلافاصله به مراکز درمانی برسانید تا در صورت نیاز تحت مراقبت و درمان های دارویی لازم قرار بگیرد.

با این وجود استفاده از مواد ضدعفونی کننده ای که دارای عسل است، در بسیاری از داروهای پانسمان کننده در مراکز و کلینیک های درمانی رو به افزایش است و روز به روز بر میزان استفاده از این ماده حیاتی افزوده می گردد.


دسته ها : سلامت
شنبه بیست و نهم 1 1388

    - سرکه خالص را داخل یخچال، جای نان قفسه‌های صندوق خانه یا انبار و دیوارها بمالید تا از رشد کپک و قارچ جلوگیری کند. 
- اگر سرکه خالص و قوی را با یک پارچه مرطوب روی سطوح بیرونی لوازم منزلتان بمالید، آن‌ها را تمیز و براق خواهند کرد. 
- یک دوم فنجان سرکه را به چهار لیتر آب اضافه کنید و با آن کاشی، لینولئوم و کف‌های چوبی را تمیز کنید. سرکه لک آب را از روی تجهیزات کروی آشپزخانه و حمامتان خواهد برد و آن‌ها را براق و تمیز می‌کند. 
- برای پاک کردن شیشه‌های پنجره‌تان آن‌ها را با روزنامه‌ای که در محلول آب و سرکه فرو برده‌اید بشوئید و بعد با روزنامه دیگری خشک کنید. 
- سرکه و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید تا به‌صورت خمیری درآید. بعد این خمیر را به تابه مسی، سطل و ظروف دیگرتان بمالید تا آن‌ها براق شوند. 
- معمولاً سوراخ‌های در نمکدان بعد از مدتی زنگ می‌زنند یا فاصله‌های بینشان از بین رفته هر چند سوراخ تبدیل به یکی می‌شوند. برای اینکه مانع این کار شوید، می‌توانید آن‌ها را در سرکه داغ خیس کنید بعد تکه‌های زنگ زده فاسد شده را که خودبه‌خود جدا می‌شوند را بشوئید و خوب آب کشیده و خشک کنید. 
- برای از بین بردن جای عرق از لباس می‌توانید زیر بغل لباس را با سرکه سفید شسته بعد با آب بشوئید. با این کار بوی سرکه هم از بین خواهد رفت. 
- جوراب‌ و لباس‌های زیر پشمی و غیره اگر در محلولی از یک چهارم فنجان سرکه و ۴ لیتر آب خیس بخورند بوی ناراحت کننده خود را از دست خواهند داد.
- یک نیمه فنجان سرکه که به آب آخرین مرحله ماشین رختشوئی‌تان موقع شستن لباس‌هایتان اضافه شود، کف صابون را کاملاً از بین برده و رنگ لباس‌ها را باز می‌کند و بوی بد آن‌ها را از بین می‌برد. 
- حلقه را با خیس کردن در سرکه تمیز کنید. 
- پیش از آنکه کت جیرتان خیلی کثیف شده و نیاز به خشک‌شوئی پیدا کند، با یک برس مخصوص جیر آن را خوب برس بکشید بعد با یک پارچه نرم که در سرکه خیس کرده‌اید روی کتتان را بمالید و آن را آویزان کنید تا تقریباً خشک شود به این ترتیب بوی سرکه باقی نخواهد ماند.
- برای پاک کردن چسب مایع خشک شده از سرکه داغ استفاده کنید. 
- اگر پارچه کرپ یا ابریشم مصنوعی شما، برق افتاده‌اند، آن‌ها را با پارچه نرمی که در سرکه خیس خورده بمالید و بگذارید خشک شوند.
- اگر ظروف آلومینیومی‌تان در اثر پختن حبوبات، برنج یا تخم‌مرغ کدر شده‌اند، کافی است هنگام پختن این مواد چند قطره سرکه به آب اضافه کنید. 
- اگر مقدار کمی سرکه به غذاهای خیلی شور اضافه شود، کمک خواهد کرد تا مزه شوری غذا کمتر به‌نظر برسد. 
- رومیزی‌ها، سفره‌ها و پرده‌های پلاستیکی در صورتی‌که یک فنجان سرکه به آبی که می‌خواهید آن‌ها را با آن بشوئید اضافه کنید. نرم باقی خواهند ماند. 
- بوی نامطبوع مایع ضدعفونی کننده لباس‌هایتان را می‌توانید با آب کشیدن آب لباس‌ها در محلول آب و سرکه از بین ببرید. 
- شیشه عینک‌تان را می‌توانید با چند قطره سرکه پاک کنید.
دسته ها : سلامت
شنبه بیست و نهم 1 1388

 این ترفند مخصوص گوش هایی هستش که برنامه شون جاواست.

احتمالا تا حالا اسم برنامه MobyExplorer به گوشتون خورده،این برنامه طوری طراحی شده که شما می تونید مثل وقتی که با کامپیوتر کار می کنید گوشیتونو مدیریت کنید.

 با این برنامه کارای زیادی میشه انجام داد که یکیش قفل کردن فایل هاست به صورتی که گوشی دیگه اون فایل رو شناسایی نمی کنه و قادر به باز کردن اون فایل نخواهد بود.

 ولی اگه بخوایم تعداد زیادی  از فایل ها رو قفل کنیم کار یه خورده خسته کننده میشه،ترفندی که میخوام آموزش بدم قفل کردن پوشه هاست.

 روش کار به این صورته: شما اول باید این برنامه رو روی گوشیتون نصب کنید،بعد از اجرای برنامه وارد پنجره ای می شید که توش اسم دوتا درایو هستش:(c)و (e).

 درایو سی مربوط به حافظه گوشیه و درایو ایی مربوط به مموری کارت گوشیه.

 بعد از وارد شدن به  درایو ایی وارد پوشه MMSEMC بشد بعد وارد پوشه Media Failes بشید،پوشه هایی که تو این پوشه موجوده رو می تونید از قسمت منوی نرم افزار و گزینه ی Actions\Rename تغییر نام بدید.

 با این کار کل محتویات این پوشه ها مخفی میشه،البته یادتون باشه که فقط پوشه های اصلی رو میشه مخفی کرد،یعنی با  تغییر نام پوشه های داخل پوشه های اصلی اتفاقی نمی افته.

 برای برگردوندن محتویات داخل پوشه های اصلی باید اسماشونو به حالت قبل برگردونیم.

مانند مثال زیر:

e:/MSSEMC/MEDIA FILES/PICTURE========>RENAME  PICTURE TO PICTURE2 

در اینجا من پوشه PICTURE رو به PICTURE2 تغییر نام دادم.

  برای برگشتن به حالت قبل کافیه عدد دو رو بردارید. اگه با مشکلی برخوردید تو قسمت نظرات مطرح کنید در اسرع وقت توضیح های لازم رو اضافه می کنم. 

از بانک اطلاعات شخصی تون لذت ببرید.

پنج شنبه بیست و هفتم 1 1388



خلاصه : دانشمندان فرانسوی اقدام به مطالعه مواد تشکیل دهنده سوسیس کردند که نتایج این تحقیق را خواهید خواند.


هر چند همه مردم می‌دانند سوسیس غذای سالمی نیست ، اما شیمیدانان در یک تحقیق جدیدی ترکیباتی در سوسیس یافته‌اند که باعث جهش ژنتیکی می‌شود و خطر بروز سرطان را افزایش می‌دهد. 
در تهیه سوسیس و محصولات مشابه از ماده نیترات به عنوان نگهدارنده در آنها استفاده می‌شود باعث بروز جهشهای ژنتیکی سرطانزا می‌شود. 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، محققان مرکز پزشکی دانشگاه نبراسکا در این مطالعه اقدام به خرید بسته‌های بزرگ سوسیس و کالباس از یک فروشگاه کردند. 

سیدنی میرویش سرپرست این تحقیق می‌گوید این نوع فراورده‌ها به این خاطر انتخاب شدند که مصرف زیادی دارند و از نیترات به عنوان ماده نگهدارنده در آنها استفاده می‌شود. همچنین مصرف این نوع گوشت‌ها با ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط شناخته شده‌اند. 

این محققان پس از آنکه با آب، ترکیبات داخل سوسیس و کالباس را استخراج کردند ، ترکیبات ‪N-nitroso‬در آن یافتند. 

سپس این مواد در تماس با باکتری سالمونلا قرار داده شد که میزان جهش ژنتیکی آن را را چهار برابر افزایش داد. 

بیشتر ترکیبات ‪N-nitroso‬در حیوانات آزمایشگاهی باعث بروز سرطان شده‌اند. این ترکیبات احتمالا در بروز چندین نوع سرطان انسانی نقش دارند. 

نیترات سدیم به برخی فراورده‌های گوشت و ماهی به عنوان یک ماده نگهدارنده افزوده می‌شود. 

چنانچه آثار زیانبار این ماده ثابت شود، شیوه تولید سوسیس نیز تغییر خواهد کرد. 

به گزارش پایگاه اینترنتی لایوساینس، میزان این مواد شیمیایی در مارک‌های مختلف محصولات تا ‪۲۴۰‬برابر متغیر است. 

میرویش گفت تفاوت در شیوه‌های تولید یک موضوع قابل تحقیق است و درصورت اثبات خطرناک بودن این ترکیبات می‌توان روشهای تولید را تغییر داد. 

مصرف سوسیس در تحقیقات گذشته با ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط شناخته شده است. در تهیه سوسیس از ماده نگهدارنده نیترات سدیم استفاده می‌شود که می‌تواند به تشکیل مواد شیمیایی موسوم به ترکیبات ‪N-nitroso‬ کمک کند. این ترکیبات در حیوانات آزمایشگاهی سرطانزا است. ایجاد جهش ژنتیکی در روده خطر بروز سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد. 

محققان قصد دارند در آینده تاثیر سوسیس در موشها آزمایش کنند. 

به گفته این گروه صنعتی میزان نیترات مورد استفاده در این تحقیق بسیار بیشتر از آن مقداری است که در فراورده‌های گوشت استفاده می‌شود. 

وی افزود این خطر محدود به سوسیس نیست. ماهی خشک نمک اندود شده و ادویه‌هایی مانند سس سویا حاوی میزان مشابه این ماده شیمیایی است.

دسته ها : سلامت
جمعه بیست و یکم 1 1388

بسیارى از مردم ویتامین A را پیام آور بینایی بهتر مى دانند. توجه کنید که سلامت پوست ما نیز مستقیماً به میزان ویتامین A غذاى ما مرتبط است. ویتامین A براى خنثى کردن عناصر مضر پوست نقش آنتى اکسیدان را بازى کرده و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیرى مى کند. به علاوه پیشرفت آن را به تاخیر مى اندازد و پوست ما را جوان نگاه مى دارد.دو سوم ویتامین Aمصرفى ما از بتاکاروتن تامین مى شود که تولیدکننده رنگ زرد و نارنجى در میوه ها و سبزی هاست. بدن ما بتاکاروتن را به ویتامین A که براى سلامت پوست الزامى است تبدیل مى کند و به مصرف مى رساند.سیب زمینى، هویج و زردآلو منبع غنى بتاکاروتن است. 
ویتامین A نوسازی پوست را افزایش می دهد و از تشکیل چین و چروک در آن جلوگیرى مى کند. 

ویتامین A محلول در چربى بوده و به راحتى در بافت بدن ما ذخیره مى شود، در حالى که قابلیت ذخیره شدن در هیچ گیاهى را ندارد. مصرف آن بیش از میزان مجاز روزانه تاثیر سمى دارد، بنابراین عاقلانه نیست که قرص ویتامین A را به غذاى خود بیفزایید. به مزه دلپذیر میوه ها و سبزیجاتى که حاوى مقدار زیاد بتاکاروتن هستند و مصرف آنها خطری براى سلامتی پوست ندارد بسنده کنید.

 
10 راه ساده براى افزودن بتاکاروتن به سبد غذایى شما وجود دارد: 
1- هویج رنده شده به سس ماکارونی یا لازانیای خود بیفزایید. در مزه غذا تاثیر چندانى ندارد، اما کاروتن آن پوست شما را تغذیه مى کند. 
2- برگ تازه اسفناج را به سبزیجات سالاد خود بیفزایید. اسفناج نسبت به سایر سبزیجات گروه خود بتاکاروتن بیشترى دارد. 
3- روزانه یک ماده لبنى با طعم میوه مصرف کنید، مثل ماست و میوه تازه. زردآلو، هلو و انبه را به آن بیفزایید تا میزان کاروتن غذاى شما افزایش چشمگیری داشته باشد. 
4- برش هاى کوچکى از هندوانه را همراه با نعناع به نوشیدنى خود بیفزایید. تاثیر بسیار مطلوبى بر پوست شما خواهد گذاشت. 
منابع غنی از ویتامین A عبارتند از: جگر، شیر، زرده تخم مرغ، پنیر چدار، ماهی ، سیب زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی، طالبی، زرد آلو، هلو، کلم بروکلی، گریپ فروت ، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شکل. 
5- همیشه برگ کلم تازه داشته باشید و به عنوان پیش غذا آن را میل کنید. 
6- به شام خود میوه بیفزایید. کمپوت هلو و زردآلو یا هلو و زردآلو تازه را در دسترس نگه دارید تا به سالاد میوه شبانه خود بیفزایید. 
7- میوه هاى گرمسیرى را انتخاب کنید. اگر از میوه هاى عادى خسته شده اید به میوه هاى مناطق حاره مانند انبه روى آورید. 
8- گل کلم یا اسفناج تازه را به ماکارونى یا سالاد گوجه فرنگى بیفزایید. موجب شادابى پوست شما خواهد شد. 
9- انبه را در سس تند جانشین گوجه فرنگى کنید که نه تنها گیرنده هاى چشایى شما به وجد در مى آیند بلکه میزان زیادى کاروتن نیز به سبد غذایى شما افزوده شده است. 
10- آب میوه هاى غنى از کاروتن را بنوشید، مثل آب طالبی و آب هویج .


دسته ها : سلامت
جمعه بیست و یکم 1 1388
     خلاصه : با خواص ماست بیشتر آشنا شوید.
یکی از مسائل بسیار مهم در دندانپزشکی، پیشگیری از وقوع پوسیدگیهاست. در این زمینه رعایت بهداشت دهان بسیار مهم است، همچنین اهمیت تغذیه کمتر از رعایت بهداشت نمیباشد. افرادی که از رژیم های غذایی پر از شیرینی و شکلات به صورت دائم استفاده میکنند یا از لواشک یا ترشیجات زیاد استفاده میکنند نسبت به افراد با رژیم غذایی مناسب حاوی میوه و سبزی، پروتئین و لبنیات بیشتر دچار پوسیدگی میشوند. همه از اهمیت شیر در ایجاد استحکام در دندان و جلوگیری از بروز پوسیدگی اطلاع داریم. بعضی از افراد به دلیل افکار اشتباه نمیتوانند از خواص شیر بهره ببرند زیرا به اعتقاد آنها شیر برای بعضی ناراحتی های معده مضر میباشد اما این فکر کاملا اشتباه میباشد. ماست یک ماده لبنی و از فرآورده های شیر میباشد. این ماده به دلیل داشتن کلسیم، فسفر و پروتئین ساختمان دندان و کلا استخوان بندی بدن را محکم میکند. اگر چه بعضی اسیدی بودن ماست را برای دندان مضر میدانند ولی با قاطعیت میتوان گفت مواد ضد پوسیدگی در ماست به مراتب بیشتر از اسید آن است و در نهایت باعث استحکام ساختمان دندان میشود، ماست ماده ای بسیار مغذی است.


دسته ها : سلامت
جمعه بیست و یکم 1 1388

اگر قصد سفید کردن دندانهای خود را دارید بخوانید


خلاصه : آیا راههایی که برای سفید کردن دندانها به کار میروند صحیح است ؟


4 توصیه ایمنی

* اگر در یک سال گذشته به دندانپزشک مراجعه نکرده‌اید، دندان‌هایتان را سفید نکنید. ابتدا با مراجعه به دندانپزشک مطمئن شوید که دندان‌هایتان پوسیدگی نداشته باشند و یا لثه‌هایتان تحلیل نرفته باشند. اگر فردی پیش از سفید کردن دندان‌هایش با دندانپزشک مشورت نکند، ممکن است دچار حساسیت‌های شدید دندانی و لثه ‌ای شود.

* توجه کنید هنگام استفاده از محلول‌های قوی سفید کننده دندان ، به محافظت ویژه از لثه‌هایتان نیاز دارید. اگر محلولی این قدر راحت سفیدی دندان‌هایتان را مژده می‌ دهد باید روشی هم برای محافظت از لثه‌هایتان داشته باشد.

* روکش کردن دندان‌ها و سفید کردن آن با هم جور در نمی ‌آیند. اگر دندانتان روکش دارد، یا چند دندان مصنوعی گذاشته‌ اید، ممکن است رنگ دندان‌هایتان یک دست سفید نشوند.

* دست آخر هم این نکته را بدانید که اغلب، سفید کردن دندان ‌هایی که ته رنگ خاکستری دارند، چندان موثر نیست.

دسته ها : سلامت
جمعه بیست و یکم 1 1388

خواص جعفری    

    برخی جعفری را به عنوان یک سبزی تزئینی استفاده می‌کنند. در حالیکه این سبزی پر از مواد مغذی است و برای سلامتی بسیار مفید است. حدود یک مشت جعفری نیاز ۱۰% از میزان بتاکاروتین و ۱۵% از میزان ویتامین C را تأمین می‌کند.
جعفری جزء گروه سبزیجات چتردار است که انستیتوهای سرطان آن را جزء سبزیجات حاوی مواد ضدسرطان شناخته‌اند. برخی از مواد شیمیائی مفید در جعفری عبارتند از:
▪ کومارینها (Coumarins) که در جلوگیری از لخته شدن خون مؤثرند.
▪ فلاونویدها (Fkavonoids) که مواد آنتی‌اکسیدان بسیار قوی هستند و عمل مخرب رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌سازند.
▪ مونوتریپنها (Monoterpene) که آنتی‌اکسیدانهائی هستند که بدن را در مقابل سرطان محافظت می‌کنند و در کاهش کلسترول مؤثرند.

با تشکر از روشنکم 

دسته ها : سلامت
يکشنبه دوم 1 1388
 سبزی خوردن    
        
مرزه: مرزه طعم تند و معطری دارد و شامل دو نوع مختلف است:مرزه تابستانی و مرزه زمستانی.مرزه زمستانی یک گیاه چند ساله است در حالی که, مرزه تابستانی یک گیاه یک ساله است. این دو گیاه شهرت بالایی در میل جنسی دارندولی اثرات آنها کاملا عکس یکدیگر است, به گونه‌ای که نوع زمستانی موجب کاهش میل جنسی و نوع تابستانی موجب افزایش میل جنسی می شود. مرزه تابستانی برای سیستم گوارشی سودمند است و به عنوان ضد نفخ,محرک اشتها و مسهل به کار می‌رود. چای مرزه را می‌توان برای درمان سرفه (خلط آور) به کار برد.مرزه زمستانی بیشتر در مصارف آشپزخانه‌ای کاربرد دارد, اما اثرات دارویی هم دارد مثلا به هضم غذا کمک کرده و موجب تسکین شکم درد می‌شود. در ضمن مرزه تابستانی خوش طعم تر از مرزه زمستانی است. تربچه: تربچه حاوی پتاسیم, ویتامین C , فولات و فیبر است و خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچی دارد. با جویدن تربچه فاکتورهای ضد سرطان موجود در آن فعال می‌شوند. یک تربچه مرغوب شبیه به پیاز بوده, سخت و فاقد هر گونه لک است و شما می‌توانید از آن همراه با سالادها, سس‌ها, خورش‌ها و خوراک‌های گوشتی لذت ببرید.

دسته ها : سلامت
يکشنبه دوم 1 1388

40 نکته : مهارت های همسر داری

  1- شاد باشیم؛ شاد بودن همیشه ارزشمند است، پس سعی کنیم خود را خوشحال و سرحال نشان دهیم تا خستگی را از تن شریک زندگی خود دور کنیم.بهترین همسران دنیا!

2- صبور باشیم؛ اگر رفتار همسرمان را خوشایند نمی‌دانیم بهتر است با حوصله و تأمل و در شرایط مناسب او را از چگونگی رفتارش آگاه کنیم.

3- منطقی رفتار کنیم؛ مسایل را منطقی و درست بررسی کنیم و به جای منافع شخصی، مصالح زندگی مشترک را در نظر بگیریم و بی‌طرفانه قضاوت کنیم.

 4- کم توقع باشیم؛ از همسرمان آن‌قدر انتظار داشته باشیم که بتواند به انتظارات پاسخ دهد.

 5- مثبت‌نگر باشیم؛ با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از خود دور کنیم، به رفتارهای خوب همسرمان بیشتر بیندیشیم و جنبه‌های خوب زندگی را فراموش نکنیم. 

6- خوش‌بین باشیم؛ داشتن نگاه خوش‌بینانه به زندگی و اطرافیان باعث ایجاد آرامش و بذل محبت و عاطفه می‌شود.

 7- یک‌دل باشیم؛ درک متقابل موجب ایجاد تفاهم می‌شود و یکدلی به وجود می‌آورد. 

 8- شنونده ی خوبی باشیم؛ هنگامی که همسرمان با ما صحبت می‌کند حتی‌الامکان به چشمان او نگاه کنیم و یا با اشاره و سرتکان دادن نشان دهیم که به حرف‌های او توجه داریم. 

9- مشوق همسر خود باشیم؛ برای رفتارها و صحبت‌های همسرمان ارزش قائل شویم و با یادآوری موقعیت‌های موفق گذشته ، او را تشویق کنیم تا آینده ی بهتری داشته باشد. 

10- به پیشرفت یکدیگر اهمیت دهیم؛ آنقدر صمیمی باشیم که پیشرفت و ترقی همسرمان یکی از آرزوهای ما باشد، در حقیقت اولین کسی که از این پیشرفت سود می‌برد ما هستیم. 

11- خوش قول باشیم؛ برای حرف‌ها و قول‌های خود ارزش قائل شویم و خود را در مقابل آنها مسوول بدانیم خوش‌قولی نشانه ی احترام به خود و همسر است. 

 12- به شخصیت همسرمان احترام بگذاریم و حرمت یکدیگر را نزد خانواده و دوستان و ... حفظ کنیم. 

13- ارتباط کلامی و عاطفی خود را حفظ کنیم؛ سعی کنیم با همسر خود درباره ی مسائل مختلف گفتگو کنیم. صحبت کردن بهترین راه آگاهی از افکار و احساسات همسر می‌باشد. 

 14- با یکدیگر مهربان باشیم؛ همسرمان را جزئی از وجود خود بدانیم، محسناتش را بازگو کنیم، برایش خوبی بخواهیم و در راه کمک به همسرمان تمام تلاش خود را به کار ببریم. با مهربانی می‌توانیم مالک قلب‌های یکدیگر باشیم و رابطه ی گرم و صمیمی بر قرار کنیم.

 15- محبت‌پذیر و قهر گریز باشیم؛ منش توأم با مهربانی و دوری از قهر و کینه صفت همسران فداکاراست. تلاش کنیم که آیینه ی زندگیمان شفاف و بدون غبار کدروت باشد. 

16- راستگو باشیم؛ صداقت و راستی از بهترین سرمایه‌های زندگی مشترک است. هرگز نباید به دروغ و نیرنگ متوسل شویم حتی اگر حقیقت به نفع ما نباشد. فراموش نکنیم که دروغ پایه‌های زندگی را سست می‌کند. 

17- محیط خانواده را با صفا کنیم؛ فضای عاطفی خانواده باید چنان مطلوب و دوست داشتنی باشد که همسرمان در آن احساس رضایت خاطر کند و از امنیت روانی برخوردار باشد.

 18- به ارزش‌های دینی، اخلاقی و خانوادگی پایبند باشیم؛ ارزش‌ها از ارکان و ستون‌های اصلی خانواده محسوب می‌شوند و مقید بودن به ارزش‌ها موجب دوام و استحکام خانواده می‌شود و اصالت آن را حفظ می‌کند.

 19- به نیازهای همسر توجه کنیم؛ رفتار دلنشین و توأم با متانت موجب می‌شود خواسته‌های خود را به راحتی بیان کند.

 20- بهداشت روانی همسر را تأمین کنیم؛ در سایه ی سلامت جسمی و روانی می‌توانیم به هدف‌های خود برسیم، بنابراین باید به رفتار او توجه نماییم و از افسردگی و خمودیش جلوگیری کنیم. 

21- با یکدیگر مشورت کنیم؛ هر یک از همسران باید حق داشته باشند نظر و پیشنهاد خود را بیان کنند. با مشورت کردن، راه رسیدن به زندگی سالم کوتاه تر می‌شود.

 22- قدرشناس باشیم؛ از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسوولیت‌ها و همکاری‌هایش قدردانی کنیم برای ابراز سپاسگزاری و تشکر به کلمه‌های خاصی نیازمند نیستیم! 

23- احساس مسوولیت داشته باشیم؛ هر یک از همسران باید خود را در مقابل کاری که برعهده گرفته‌اند متعهد بدانند و از انجام دادن آن شانه خالی نکنند. 

24- برنامه‌ریزی کنیم؛ در حقیقت برنامه‌ریزی به زندگی خانوادگی نظم و سامان می‌بخشد.

 25- الگوی خوبی باشیم؛ طوری رفتار کنیم که الگوی رفتاری مناسبی برای همسر و فرزندان خود باشیم. 

26- خود را به جای همسرمان بگذاریم؛ دنیا را از دریچه ی نگاه او ببینیم و از خود بپرسیم : «اگر من جای او بودم چه می‌کردم؟»

 27- به خواسته‌ها و افکار یکدیگر احترام بگذاریم؛ فراموش نکنیم که ازدواج پیمان همکاری و تشریک مساعی است. 

28- میانه رو و متعادل باشیم؛ حضرت علی (ع) فرموده‌اند «خیرالامور اوسط‌ها»، پس اگر در تمام امور زندگی (خوردن، خوابیدن، مسافرت و حتی محبت کردن و...) اعتدال را رعایت کنیم کمتر دچار مشکل می‌شویم.

 29- با جملات زیبا از همسر خود دلجویی کنیم؛ یک جمله ی شورانگیز می‌تواند طوفانی از خشم وغضب و نفرت را خاموش کند و بنای زندگی را از خطرات گوناگون دور سازد. 

30- روابط زناشویی را بسیار مهم بدانیم؛ عدم توجه به این روابط موجب ایجاد مشکلات مختلف خانوادگی، روحی و روانی برای هر یک از طرفین می‌شود و زندگی را با خطرهای جدی روبرو می‌کند. 

31- به همسر خود بگوییم که من به خاطر عشق به تو همه ی سختی‌های زندگی‌مان را می‌پذیرم چنین جملاتی باعث دلگرمی او می‌شود. 

32- همسر خود را راضی کنیم؛ باید طوری رضایت همسرمان را جلب نماییم که مطمئن باشیم هیچ وقت ما را ترک نمی‌کند و یا در هیچ مشکلی ما را تنها نمی‌گذارد.

 33- با متانت و صداقت قبول کنیم که در بعضی از کارها همسرمان شایسته‌تر است. 

34- برای سخن و پیشنهاد همسرمان احترام قائل شویم و خود را عقل کل ندانیم. باور داشته باشیم که همیشه همه چیز را همگان دانند. 

35- سختی‌ها و مشکلات محیط کار را در حد ضرورت با همسرمان در میان بگذاریم؛ هم فکری بار مشکلات را سبک‌تر می‌نماید. 

36- فرمان ندهیم؛ نباید خانه را به پادگان تبدیل کنیم، متوجه باشیم که خانه کانون عشق و محبت است نه محل یکه تازی و خشونت. 

37- تعصبات غلط و افکار مزاحم را از خود دور کنیم؛ افکار مزاحم مانند خوره، سلامت روانی انسان را از میان می‌برند. بهتر است به جای اعمال تعصبات دست و پاگیر انرژی خود را صرف توجه به همسر و خانواده نماییم.

 38- از ازدواج خود اظهار پشیمانی نکنیم؛ زندگی و روابط خود را با دیگران مقایسه نکنیم و از یاد نبریم که زندگی هر کسی مطابق سلیقه و عقل و درایت او اداره می‌شود.

 39- روی نقاط ضعف همسر خود انگشت نگذاریم؛ هر فردی ممکن است در موارد مختلف دچار ضعف باشد آشکار کردن و بزرگ جلوه‌دادن این نقاط ضعف موجب ایجاد کدورت می‌شود. هرگز نباید از نقطه ضعف‌ها به عنوان اسلحه‌ای برای سکوت یا شکست دادن همسر استفاده کنیم. 

40- مقابله به مثل نکنیم؛ از رفتارهای تلافی جویانه بپرهیزیم و سعی کنیم به جای مقابله به مثل، رفتار مناسب را به او یادآوری نماییم.

جمعه شانزدهم 12 1387
 

چگونه یک زن را خوشحال کنیم؟چگونه یک مرد را خوشحال کنیم؟

 برای خوشحال کردن یک زن...یک مرد فقط نیاز دارد که این موارد باشد :  یک دوست یک همدم یک عاشق یک برادر یک پدر یک استاد یک سرآشپز یک الکتریسین یک نجار یک لوله کش یک مکانیک یک متخصص چیدمان داخلی منزل یک متخصص مد یک متخصص علوم جنسی یک متخصص بیماری های زنان یک روانشناس یک دافع آفات یک روانپزشک یک شفا دهنده یک شنونده خوب یک سازمان دهنده یک پدر خوب خیلی تمیز دلسوز ورزشکار گرم مواظب شجاع باهوش بانمک خلاق مهربان قوی فهمیده بردبار محتاط بلند همت با استعداد پر جرأت مصمم صادق قابل اعتماد پر حرارت بدون فراموش کردن : تعریف کردن مرتب از او عشق ورزیدن به خرید درستکار بودن بسیار پولدار بودن تنش ایجاد نکردن برای او نگاه نکردن به بقیه دختران و در همان حال، شما باید : توجه زیادی به او بکنید، و انتظار کمتری برای خود داشته باشید زمان زیادی به او بدهید، مخصوصاً زمان برای خودش اجازه رفتن به مکانهای زیادی را به او بدهید، هیچگاه نگران نباشید او کجا می رود. بسیار مهم است : هیچگاه فراموش نکنید : * سالروز تولد* سالروز ازدواج* قرارهایی که او می گذارد  چگونه یک مرد را خوشحال کنیم : تنهاش بذارید!
جمعه شانزدهم 12 1387

۱۰ قانون طلایی ازدواج موفق  

 1) سعی کنید بیشتر از آن که در انتظار دریافت چیزی از همسرتان باشید، چیزی به او ببخشید. اگر هدف شما ایجاد حس رضایت و خوشبختی در همسرتان باشد، مطمئن باشید فرصت های بی شماری برای رسیدن به این هدف پیدا خواهید کرد. در این صورت شما نیز از لطف و محبت همسرتان برخوردار خواهید شد. زیرا انسان ها همواره سعی می کنند خوبی های دیگران را جبران کنند. 

۲) وقتی همسرتان به شما توهین می کند، سکوت کنید و با او مقابله به مثل نکنید. زیرا با این کار از بروز بسیاری از بحث های غیر ضروری جلوگیری می کنید. این لحظات به سرعت سپری خواهند شد و شما می توانید در زمان بهتری با همسرتان درباره رفتارش صحبت کنید. 

۳) از همسرتان انتظارات غیرواقعی نداشته باشید. اجتناب از انتظارات غیرواقعی می تواند از بروز بسیاری درگیری ها، عصبانیت ها و سرخوردگی ها جلوگیری کند. انتظار نداشته باشید همسرتان کامل و بی نقص باشد. در ضمن هیچ گاه او را با دیگران مقایسه نکنید.

 ۴) سعی کنید نسبت به همه چیز دیدی مثبت داشته باشید. 

۵) به راه هایی فکر کنید که می توانید همسرتان را نسبت به انجام کارهایی که دوست دارید ترغیب کنید. اگر این روش مؤثر نبود روش های دیگر را امتحان کنید و به یاد داشته باشید که تحسین و تعریف به موقع می تواند یک انگیزه قوی باشد. 

۶) اهداف خود را طبقه بندی کنید و افکار خود را بر مهم ترین هدفتان یعنی داشتن یک محیط خانوادگی آرام و شاد متمرکز کنید. 

۷) هیچ گاه با همسرتان وارد جنگ قدرت نشوید. به جای این کار با او به توافق برسید. 

۸) همسرتان را به خاطر اشتباهاتش سرزنش نکنید. در عوض سعی کنید روشی در پیش بگیرید که از تکرار این اشتباهات جلوگیری کند. وقتی شما همسرتان را به خاطر اشتباهاتش سرزنش می کنید، احساسات او را جریحه دار می کنید و باعث آزار او می شوید. ۹

) در زمان حال زندگی کنید. اشتباهات و وقایع تلخ گذشته را فراموش کنید و سعی کنید شرایط زندگی امروزتان را تغییر دهید.

 ۱۰) همواره از همسرتان بپرسید: برای اینکه زندگی ما شاد و دلپذیر باشد، من چه کاری می توانم انجام بدهم؟

جمعه شانزدهم 12 1387
** تدابیر مردان در همسر داری **  تفاوتهای فردی یکی از واقعیت‌های آشکار ابعاد جسمی و روانی انسان‌هاست. انسان‌ها هرگز از لحاظ شکل و میزان استعداد و توانایی‌ها یکسان نیستند. لذا خدای مدبر انسان را در دو جنس زن و مرد خلق نمود؛ تا آن دو در کنار هم در جهت جبران کاستی‌ها و تعدیل نیازها‌یشان گام بردارند. بنابراین زن و مرد مکمل یکدیگرند و قادرند در طی یک پیمان مشترک، برای ارتقاء سطح آرامش، رفاه، امنیت و ... یا رای یکدیگر باشند. در این راستا مردها از عناصر مهم دخیل در میزان سلامت و سعادت یک رابطه مطلوب، در چهارچوب روابط همسران هستند. اقتدار و تدبیر یک مرد در قبال همسرش، می‌تواند یک رابطه را از ورطه سردی و انزال به آستانه گرمی و ثبات سوق دهد. در اینجا به طرح چند مورد از تدابیری که مردان می‌توانند در حفظ ارتباط مطلوب و همسرداری مدّبرانه و یا ثبات به کار گیرند، می‌پردازیم: 1- برای اینکه بتوانید در مقابل همسرتان بهترین تدبیر را بیاندیشید، لازم است که حتماً او را بشناسید.2- برای اینکه همسر خود را بشناسید، به رفتار او در شرایط مختلف زندگی دقت کنید.3- سعی کنید به تعریف خوشبختی از دیدگاه وی دست یابید.4- خواسته‌ها و تمایلات همسرتان را شناسایی کنید.5- خواسته‌ها و توقعات معقول خویش را نیز در شرایط مناسب، با او طرح کنید.6- شما می‌توانید از زندگی در کنار همسر خود خرسند باشید، بدون آنکه از آرمان‌های معقول روابطتان چشم بپوشید.7- ظرفیت همسرتان را برای شنیدن حقایق و حوادث بسنجید.8- لزومی ندارد مسایلی را که خارج از ظرفیت اوست، حتما مطرح کنید.9 - اگرهمسرشما در مسأله خاصی ، از حساسیت و تعصب بی حد برخوردار است؛ از بیان موارد غیر ضروری خودداری کنید.10- در این موارد سعی کنید عملاً نقش تعدیل‌ کننده داشته باشید، نه تحریک‌ کننده.11- مطرح نکردن یک موضوع ، به معنای تعریف کردن یا دروغ گفتن در آن مورد نیست.12- همسرتان را در کنار خود حفظ کنید، نه در رأس خود و نه در پس خود!13- او را با مقام توانمندی‌هایش باور کنید.14- گاهگاهی از او بخواهید در مورد آرزوهایش صحبت کند.15- مراقب باشید به آرزوها و توقعات دور از منطق او، بی‌جهت پر و بال ندهید.16- زن‌ها، به تمجید شوهرشان از خود خیلی اهمیت می‌دهند.17- حس شنوایی یکی از فعال‌ترین حواس در خانم‌هاست. آنها دوست دارند علاقه شما را حین اینکه در اعمالتان می‌بینند، مکرراً از زبانتان بشنوند.18- مراقب باشید که اگر از او در جمع تعریف می‌کنید، آنقدر افراطی نباشد که جنبه تمسخر بگیرد.19- در مورد دین و واجبات، همراه و مشوق وی باشید، نه مخل و مانع.20- مطمئن باشید هر چقدر که سایه‌ایمان به خدا و تقوا بر زندگی شما گسترده‌تر باشد، رابطه‌تان مستحکم‌تر و موفق‌تر خواهد بود.21- به قانون مصلحت و حکمت خدا ایمان داشته باشید تا تحمل مشقّات برایتان سهل‌تر شود. 
جمعه شانزدهم 12 1387
اصول ساده همسر داری (قابل توجه مردها)   برای آنکه زندگی زناشوئی از شادی ونشاط لازم برخوردار باشد، مرد دربرابر همسر باید اصولی را رعایت کند. شما آقای محترم در صورتی که این اصول را رعایت کنید ، همسر شما شیفته شما خواهد شد و تا آخر عمر عاشقانه دوستتان خواهد داشت . هرگز فراموش نکنید یک ” پر” را نمی توان با فشار و قدرت به جایی پرتاب کرد ولی همین” پر” را می توان با با جریان ساده هوا به هر جایی فرستاد . ۱- در مقابل همسر(زن) خود گرفتاریهای روزانه و حوادث تلخ زندگی را با اخم و حالت عبوس مطرح نکنید. ۲- هدیه، مهر و محبت را زیاد میکند، به مناسبتهای مختلف برای همسر خود هدیه ولو کوچک خریداری و با حالت شاد و خندان به او تقدیم کنید. ۳- چنانچه کم و کسری در خدمات خانه وجود دارد، با کمال محبت و خوشرویی تذکردهید - اخم و خشونت زندگی زناشویی را به تبــاهی میکشاند. ۴- در حضور همسر خود به هیچ وجه از زنان دیگر تمجید نکنید. ۵- به بستگان همسر خود مانند پدر، مادر وسایر اقوام وی احترام بگذارید و برای دعوت آنان به خانه قبل از همسر خود اقدام کنید. ۶- هرگز از معاشرت همسر خود با بستگان و خویشاوندانش جلوگیری نکنید، ودر معاشرت و دید و بازدید با بستگانش پیشقدم باشید. ۷- با بستگان خود نزد همسر خود درگوشی و نجوا نکنید. ۸- همسر خود را هیچ گاه به خصوص نزد بستگانش سرزنش و تحقیر نکنید - توهین و بی احترامی به همسر، از صفا و صمیمیت در زندگی زناشویی میکاهد. ۹- هیچگاه خود را برتر از همسر خود معرفی نکنید - سعی کنید من و تو در زندگی نباشد کلمه ما زندگی را گرم و لذتبخش میکند. ۱۰- وقتی همسر شما عصبانی است، او را با مهر و محبت آرام کنید. ۱۱- با همسر خود هیچ گاه لجاجت و مشاجره نکنید. ۱۲- برای گردش و میهمانی رفتن سعی کنید همرا ه زن و فرزندان وقت بگذارید و پیشنهاد همسر خود را در این مورد به علت کار و خستگی رد نکنید. ۱۳- امتیازات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی فامیل خود را در صورتی که با همسر شما فاصله دارد مطرح نکنید. ۱۴-کارهای همسر خود را تحسین کنید، تمجید و ستایش زن کلید کامیابی در زندگی زناشویی است. ۱۵- در قبال همسر خود در امور مختلف قدرت نمایی نکنید. ۱۶- زحمات و هزینههایی که برای پذیرایی خویشاوندان همسر خود میکنید هیچ گاه بر زبان نیاورید و بر او منت نگذارید. ۱۷- همسر خود را در خانه محصور و محدود نکنید. 

۱۸-در مقابل همسر خود شاد و خندان باشید.

جمعه شانزدهم 12 1387
X