آموزش کامل نحوه استفاده از نرم افزار ProgDVB برای دیدن کانالهای ماهواره ای  توسط  کارت DVB 

  
    اول دلیل انتخاب این نرم افزار رو نسبت به نرم افزار های مشابه مانند: DVB Viewer که همراه نصب درایور کارت دی وی بی رو سیستمتان نصب میشه و یا AltDVB و یا DVBxdream و.... رو میگم که به این دلیل این پلیر رو مورد استفاده قرار میدیم که از هر نظر با کارت دی وی بی شما هم خوانی داره و میشه کارتهای پولی رو بویسله پلاگین های مختلف مشاهده کرد و در کل استفاده آسانی که داره تصمیم گرفتم از این پلیر آموزش دهم و خودم هم از همین پلیر استفاده میکنم وراضی هستم.

خوب میریم سراغ آموزش:

( قبل از هر چیز باید کارت DVB خود را نصب کنید. )

ابتدا برنامه های مورد نیاز را تهیه  میکنیم : برای دانلود روی آنها کلیک کنید.(هر کدام از لین کها خراب است و دانلود نمیشود لطفا آخر صفحه در قسمت نظرات منو مطلع سازید.اگر هم کارتون راه افتاد یه تشکر ناقابل یادتون نره) نظر بده

فایل شماره 1- دانلود پلیر ProgDVB ورژن 4.53.8 (بهترین ورژن این پلیر)

 فایل شماره2- دانلود آخرین لیست کانالهای مرتب شده این پلیر

فایل شماره 3 - دانلود پلاگین معروف Vplug جهت تماشای کانالهای پولی مثل مولتی ویژن

 فایل شماره 4- دانلود سافتکم جهت تماشای برخی دیگر از کانالهای پولی مثل کارتون نتورک

  فایل شماره 5 - فایل Vkey

 

حالا کارمان را با فایل ها و برنامه های دانلود شده آغاز میکنیم:

ابتدا فایل شماره 1 که خود نرم افزار ProgDVB می باشد رو نصب میکنیم.توضیحات هنگام نصب این برنامه:اول که زبان رو که انگلیسی هست انتخاب میکنیم وNext میزنیم .بعد مدل کارت دی وی بی خود رو تعیین میکنید و مسیر نصب برنامه(اگر کارت دی وی بی شما اسکای استار 2 است باید Technisat Skystar 2 or skystar 3(Pci / Usb) انتخاب کنید و Next بزنید.در پنجره بعدی دکمه را روی In File بذارید و Next کنید و در این صفحه بعد هم تمام گزینه ها بجز گزینه های پنجم و ششم رو تیک میزنید و Next میکنیم. اکنون برنامه شروع به نصب شدن می نماید. در پایان برای جلوگیری از اجرا نشدن برنامه در این لحظه تیک Run ProgDVB رو بردارید.

سپس فایل شماره 2 که لیست کانالها می باشد رو نصب میکنیم وهنگامی که میخواهد نصب شود شما جهت مورد نظرتان را انتخاب کنید.مثل هاتبرد( Hotbird ) و نصب رو ادامه میدهید.ضمنا مسیر نصب پوشه Channels در همون جایی که ProgDVB رو نصب کردین باید باشد.

اکنون فایل شماره 3 رو نصب می کنید که پلاگین می باشد که در حین نصب باید مسیر Vplug رو مشخص کنین که برای نصب باید در همان جایی که فایل شماره 1 یا همون پلیر ProgDVB رو نصب کردین انتخابش کنین و سپس در داخل پوشه ProgDVB پوشه ای بنام Plugins میباشد که همین پوشه رو انتخاب و OK کنین تا نصب ادامه پیدا کند.

حالا فایل شماره 4 رو باز کرده و فایل موجود در اون رو کپی کرده و به پوشه Plugins در همون جایی که ProgDVB رو نصب کردین پیست(Paste) کنید.

و در آخر فایل شماره 5 رو هم مثل فایل شماره 4 در همون مسیر پوشه Plugin  در همون جایی که ProgDVB رو نصب کردین پیست(Paste) کنید.

خسته نباشین.شما کارهای اولیه رو با موفقیت پشت سر گذاشتین.

 

حالا نوبت به تنظیم کردن خود برنامه ProgDVB هست که باهاش کانال هاتون رو ببینین.

پلیر ProgDVB رو حالا اجرا کنید.اولین پنجره برای تنظیم جلویتان باز میشود.اگر نیست یا خودتان به اشتباه آن پنجره رو بستین از منوی Settings روی DiSEqC کلیک کنید یا بجای این کار دو کلید Alt+D رو با هم بزنید.خوب در این پنجره شما باید در وسط و در کادر سفید روی Not Connected یک بار کلیک می کنید تا انتخاب شود و سپس در سمت راست روی Add LNB کلیک کنید(مطابق تصویر زیر).

 

سپس پنجره ای برایتان باز شود که در آن دست به هیچ چیز نزنید فقط  از قسمت Satellite از منوی کشویی ماهواره خود مثلا هاتبرد رو انتخاب کنید.سپس OK کرده و دوباره پنجره اولی رو هم OK کنید.

کار تموم است و اگر شما تمام کارهای گفته شده رو مو به مو انجام دهید میتونید کانالها رو مشاهده کنید.

نکته : علامتهای V سبز رنگ کانالهای آزاد هستند.علامتهای V قرمز رنگ کانالهای پولی هستند که شما میتونید بیشترشون بعد از چند لحظه که روشون ایستادین رو مشاده کنین. علامتهای R هم رادیو هستند که سبز و قرمز رنگ دارند.

خوب اینجا دیگه کار ما تمومه و واقعا خسته نباشید.برید کانال ببینید و حال کنید.

===============================

مهم = اگر دچار پیغام زیر شدید کارهای گفته شده رو انجام دهید.

حل مشکل پیغام Device Not Started در پلیر ProgDVB - رایج ترین پیغام و مشکل                                                                                      نظر بده
سلام دوستان امروز سعی کردم به رایج ترین مشکل رو در برنامه یا همون پلیر معروفش ProgDVB بپردازم.
احتمالا شما در برخی مواقع هنگامی که این پلیر رو اجرا می کنید به این پیغام Device not started برخوردید.


پس آسانترین راه حل موجود رو برایتان مینویسم ، چون هیچ جا به این راحتی توضیح نداده بودند.پس با ما همراه شوید:

1- ابتدا پلیر ProgDVB رو ببندید سپس مطابق شکل زیر از برنامه Setup4PC که در کنار ساعت شما پائین و در سمت راست هست نیز خارج شوید.

2- سپس دوباره پلیر ProgDVB رو اجرا کنید.می بینید که این پیغام دیگه نمی یاد.البته همین جا اینو بدونید که مشکل هنوز برطرف نشده و شما نمی تونید کانالها رو ببینید یا هر گونه استفاده از این پلیر کنید.

3- مطابق شکل زیر به منوی Setting و سپس Device list این پلیر بروید.در پنجره ای که باز شد در قسمت Name نام Sky Star 2 رو پیدا کنید(البته چون کارت دی وی بی من اسکای استار2 است گفتم این نام رو پیدا کنید،چنانچه کارت دی وی بی شما چیز دیگه ایست همان اسم رو تو قسمت Name پیدا کنید یا همون نامی که وقتی پیغام Device not started به شما داده میشه زیرش اسم کارتتون رو نوشته، پیدا کنید).

هنگامی که کارت دی وی بی خود رو همون مثل مال من که نامش Sky Star 2 هست رو تو قسمت Name پیدا کردین مطابق با شکل زیر یک بار روش کلیک کنید تا انتخاب شود(شماره 1).سپس دکمه Stop رو یک بار فشار دهید و سپس پنجره رو OK کرده و یکبار پلیر رو بسته سپس دوباره اجرا کنید و به همین پنجره بیایید و روی کارت دی وی بی خودتون یا همون Sky Star 2 کلیک و روی دکمه Start کلیک کنید تا پس از چند لحظه این کارت برای پلیر ProgDVB شما شناسانده شود و میتونید به راحتی از این برنامه کانالها رو مشاهده فرمایید و هر استفاده دیگری نمائید.

نکته:اگر برنامه Setup4PC رو لازم داشتین به همون جایی که برنامه کارت دی وی بی تان را نصب کردین بروید یا این مسیر رو که میگم برید تا برنامه دوباره آیکونش به پایین سمت راست بیافتد:
Start>All Programs>TechniSat DVB>Server4PC

یه نکته دیگه درباره برنامه Setup4PC که همه می دونن اینه که هنگامی که آیکون این برنامه سبز رنگ است به معنای اینه که سیگنال به خوبی دریافت می شود و اگر آیکون این برنامه قرمز رنگ است به معنای این است که سیگنال دریافت نمی شود.

این مراحلی که گفتم رو اگر یکبار انجام دهید می فهمید که چقدر راحت توضیح دادم.

امیدوارم که نهایت استفاده از این مطلب آموزشی رو ببرید .موفق باشید.
 


نظر بده
 


دسته ها : آموزش ماهواره
پنج شنبه دهم 11 1387
X