دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 4214
تعداد نوشته ها : 7
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
مهدي يوسفي

 

بدرالسادات موسوی: رای کروبی به مراتب از بقیه کاندیدا بیشتر است و او هم اکنون شرایط خوبی دارد.

فارس: رئیس شاخه زنان حزب اعتماد ملی گفت: نظریات و بیانیه‌هایی که کروبی ارائه داده جامعه را به سمت وی سوق داده است بنابراین کروبی می‌تواند آرای خاموش را پای صندوقها بکشاند.
بدرالسادات موسوی رئیس شاخه زنان حزب اعتماد ملی اظهار داشت: به نظر من اصلاح طلبان یک کاندیدای اصلاح طلب دارند و آن کروبی است و تمام ویژگی‌های اصلاح طلبان را دارد.
وی افزود: کروبی واجد شرایط اصلاح طلبی بوده و کسی است که شاخصه‌های اصلاح طلبی در وجودش متبلور می‌باشد.
رئیس شاخه زنان حزب اعتماد ملی ویژگی‌های کروبی را چنین بیان داشت: وی قائل به قرائت‌های مختلف از دین، قائل به حقوق شهروندی، قائل به دفاع از مظلومین و استفاده از نیرو‌های متخصص و کارآمد و تنظیم کار‌ها با برنامه‌های کارشناسی شده است و اینها نمونه‌هایی از شاخصه‌های اصلاح طلبی است که کروبی دارد.
موسوی گفت: وضعیت کروبی بسیار مطلوب است و ما معتقدیم کروبی توانایی این را دارد که دور اول وارد اجرائیات شود.
وی اظهار داشت: رای کروبی به مراتب از بقیه کاندیدا بیشتر است و او هم اکنون شرایط خوبی دارد.
موسوی در خصوص جذب آرا خاکستری توسط کروبی گفت: نظریات و بیانیه‌هایی که کروبی ارائه داده جامعه را به سمت وی سوق داده است بنابراین کروبی می‌تواند آرای خاموش را پای صندوقها بکشاند.

منبع:entiran.ir

دسته ها :
شنبه بیست و ششم 2 1388

رافائل ال. بارداخی " مقاله نویس روزنامه آب ث روز جمعه طی مطلبی باعنوان " ایران : ایمان اوباما" ، نوشت : رییس جمهوری امریکا به دلیل مواضع مستحکم احمدی نژاد نسبت به شکست او در دهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد.

 26/2/1388

رافائل ال. بارداخی " مقاله نویس روزنامه آب ث روز جمعه طی مطلبی باعنوان " ایران : ایمان اوباما" ، نوشت : رییس جمهوری امریکا به دلیل مواضع مستحکم احمدی نژاد نسبت به شکست او در دهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد.
به گزارش ایرنا، رافائل بارداخی دراین مطلب ضمن اشاره به سیاست باراک اوباما در قبال ایران، نوشت: اوباما به دلیل مواضع مستحکم احمدی نژاد و روحیه خاص او نسبت به شکست او در دهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار امیدواری و خشنودی کرد.
به نظر می رسد ، امیدهای اوباما که نسبت به عملگرایی مقامات تهران اطمینان داشت، از بین رفته است.
این روزنامه با اشاره به اینکه کمتر از یک هفته به اولین سفر رسمی " بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر جدید اسراییل به کاخ سفید باقی مانده است، نوشت: اوباما نباید رفتار دیپلماتیک برای پایان دادن به برنامه اتمی ایران را به پیشروی روند صلح میان فلسطین و اسراییل مشروط کند.
بنا براین نوشته ، اینها مسایل متفاوتی هستند که الزامات متفاوتی دارند و راه حل های آنها نیز هیچ ارتباطی به یکدیگرندارند.
آب ث نوشت : اوباما برای بهتر کردن چهره امریکا خواسته است که شانس فاصله برابر میان دشمنان و دوستان را به نمایش بگذارد.

منبع:entiran.ir

دسته ها :
شنبه بیست و ششم 2 1388

 

جوان:«به شما (هواداران میرحسین موسوى) و رؤسایتان که در خانه هاى تیمى و در تهران نشسته اند و به شما خط مى دهند، اولتیماتوم مى دهم که اگر بخواهند به این برنامه هایشان ادامه دهند، براى مردم خواهم گفت که چگونه عملکرد و برنامه هاى آنها موجب پیروزى احمدى نژاد شد. . . وجود میرحسین در انتخابات لازم و ضرورى است اما آیا این درست است که ما هم هوادارانمان را در جلسات آقاى میرحسین موسوى بفرستیم و سوال کنند که چرا این ۲۰ سال نیامده؟ سکوت کردى و نیامدى؟

26/2/1388
اگرچه تا هفته پیش، تلاش قابل توجهى به عمل مى آمد تا اختلاف بین دو کاندیداى جبهه دوم خرداد و ستادهاى این دو، در انظار عموم، آشکار نشود و حتى برخى اخبار حتى حکایت از انعقاد پیمان عدم تعرض بین دو ستاد داشت؛ اما اظهارات صریح کروبى و کرباسچى بیانگر آن است که سرّ اختلاف درون اردوگاهى اصلاح طلبان، بیش از این تاب مستورى ندارد.
کاندیداى زاپاس نیستم
به نظر مى رسد تیم کروبى به آفتابى شدن اختلافات خود با جناح موسوى مشتاق ترند. شخص کروبى هم براى تصریح به این مرزبندى دلایل متعددى دارد. او نمى خواهد رقباى سیاسى دوم خردادى اش یعنى مجاهدین و مشارکت و یاران خاتمى که در حلقه میرحسین جاى گرفته اند، او را به عنوان «کاندیداى زاپاس» در افکار عمومى جلوه دهند. کروبى نمى خواهد سکه بدلى اصلاحات باشد. او در ماه هاى گذشته به شدت از جانب خاتمى و اطرافیانش تحقیر شده است. شعار «یا من یا میرحسین» که از جانب خاتمى مطرح شد، تحقیرآمیزترین برخورد با کروبى بود. این شعار، کروبى را از دایره رجال سیاسى دوم خرداد به کنارى مى نهاد و شیخ اصلاحات را که از مدت ها قبل اعلام کاندیداتورى کرده بود، عملاً نادیده مى گرفت. به همین دلیل بود که کروبى از همان زمان تصمیم گرفت به هیچ وجه عرصه انتخابات را به نفع هیچ کس ولو گزینه اجماعى دوم خرداد ترک نکند. او تا بدانجا پیش رفت که صراحتاً اعلام کرد اگر دوم خردادى ها بخواهند بیت امام(ره) را هم واسطه کنند صحنه را خالى نخواهد کرد.
پس از کناره گیرى خاتمى نیز، گرچه عمده ترین گروه هاى دوم خردادى از مجمع روحانیون و حزب کارگزاران گرفته تا مجاهدین و مشارکت و شوراى هماهنگى اصلاحات، به میرحسین موسوى گرویده اند و از این بابت فشار روانى سنگینى بر مهدى کروبى وارد شده است؛ اما او با اتخاذ استراتژى خاصى، تلاش نموده تا حلقه محاصره سیاسى اصلاح طلبان علیه خود را بشکند و از منظرى دیگر براى خود مزیت نسبى ایجاد کند.
آلبوم ستاره هاى کروبى
مهدى کروبى زمانى که از جلب حمایت احزاب و گروه هاى اصلاح طلب ناامید شد، به سمت جذب «چهره ها» و به تعبیرى «ستاره ها» رفت. در نخستین فاز این راهبرد، عباس عبدى و محمد قوچانى به اردوگاه کروبى پیوستند. از این دو، اولى بریده حزب مشارکت بود و دومى نورسیده حزب کارگزاران. با این وجود، وزن آنها در حدى نبود که آسمان سیاست در اردوگاه اصلاحات بتپد. اما زمانى که زمزمه پیوستن غلامحسن کرباسچى به ستاد مهدى کروبى در محافل سیاسى و رسانه اى پیچید، ماجرا جدى شد. تمایل عطاء الله مهاجرانى (وزیر جنجالى خاتمى که اکنون در لندن به سر مى برد) و نیز همسر نخست او جمیله کدیور، کروبى را بر آن داشت تا فرصت را از دست نداده و سریعاً براى آنها حکم مشاور صادر کند و بدین ترتیب، وزنه «چهره ها» در ستاد کروبى سنگین تر شد.
محمدعلى نجفى و مسعود نیلى دو چهره اقتصادى دوم خردادى که به تیم کروبى پیوستند، زمزمه هاى احساس خطر در اردوگاه موسوى جدى شد اما این ماجرا وجه طنزآلودى هم داشت و آن پیوستن محمد على ابطحى مشاور نزدیک خاتمى به اردوگاه کروبى بود. و نهایتاً حمایت صریح عبدالکریم سروش پدر معنوى طیف رادیکال دوم خردادى از کروبى، به علاوه انتقاد سنگین او از میرحسین، آلبوم ستاره هاى حامى شیخ اصلاحات را تکمیل کرد.
تحلیل انگیزه چهره هاى فوق الذکر از پیوستن به اردوگاه کروبى، فرصت دیگرى مى طلبد اما آنچه در این مقال مد نظر است، تبعات حضور آنان در کنار کروبى بر گفتمان او و رویکردش در قبال دیگر جناح اردوگاه دوم خرداد است.
چهره هایى که با هر انگیزه اى اطراف کروبى گرد آمده اند، در سال هاى گذشته ستاره هاى جبهه دوم خرداد در عرصه هاى مختلف سیاسى، مطبوعاتى، اقتصادى و فرهنگى به شمار آمده و بدنه اصلى جریان دوم خرداد، اصلاحات مورد نظر خود را با این چهره ها مى شناسد. فى الواقع این چهره ها تابلو و نماینده گفتمان اصلاحات نزد بدنه هوادار این گفتمان به شمار مى آیند. بدین ترتیب، در حلقه نخست کروبى اکنون کسانى قرار گرفته اند، که اعضاى حزب اعتماد ملى را «روستایى» تلقى مى کنند و به همین دلیل دبیر کل حزب اعتماد ملى گفتمان و رویکرد خود را به تدریج به گونه اى سامان مى دهد که نماینده مطالبات همان حلقه باشد.
دو پادشاه و یک اقلیم
کروبى سال ۱۳۸۸ با کروبى سال ۱۳۸۴ به لحاظ گفتمانى متفاوت است. او اکنون خواسته یا ناخواسته، به دلیل حضور عناصرى از «لایه صلب اصلاح طلبان» در اطراف خود، به جاى آن که همچون چهار سال پیش، مطالبات اقتصادى طبقات پایین دست و محروم جامعه را نمایندگى کند، به تریبون مطالبات اجتماعى و سیاسى و فرهنگى طبقات متوسط به بالا تبدیل شده است.
اما در آن سوى ماجرا، میرحسین موسوى که در آغاز فعالیت خود، چشم به آراى طبقات محروم و مستضعف و حتى بدنه اصولگرایان دوخته بود، اکنون و در میانه راه با واقعیت هاى دیگرى مواجه شده است. نخست وزیر دهه ۶۰ پس از چند ماه فعالیت دریافته است که: اولاً، دل بستن به جدایى بدنه طیف ارزشى از احمدى نژاد و پیوستن به اردوگاه او بى مبناست. ثانیاً، به رغم همه تلاش ها و شعارها، طبقات پایین دست و محروم جامعه اقبال چندانى به میرحسین موسوى نشان نداده اند و بر اساس نظرسنجى هاى متعدد، همچنان احمدى نژاد را نماینده مطالبات خود تلقى مى کنند. ثالثاً، یاران و حامیان خاتمى که اکنون اصلى ترین حلقه هواداران میرحسین را تشکیل مى دهند، روى خوشى به گفتمان سابق او نشان نداده و از او مى خواهند که نماینده گفتمان اصلاحات و مطالبات طبقه متوسط باشد.
اکنون مى توان تصویر روشنى از نقطه اصطکاک دو جناح کروبى و موسوى ارائه کرد. هر دو جناح از دو مسیر متفاوت به یک سفره و پایگاه راى رسیده اند: راى کروبى از حدود ۵‎/۱ درصد به ۳ درصد در نظرسنجى ها ناشى از همین امر است. البته این افزایش راى کروبى، متقابلاً کاهش راى موسوى را به دنبال داشته است که معناى آن، یورش کروبى به سبد راى موسوى است. هر چند این تغییر و تحولات آرا در اردوگاه اصلاح طلبان در برابر راى بالاى ۵۰ درصدى احمدى نژاد که همچنان سیر صعودى دارد قابل قیاس نیست.

منبع:entiran.ir

دسته ها :
شنبه بیست و ششم 2 1388

نهضت آزادی ایران در بیانیه‌ای ضمن تکذیب حمایت از مهدی کروبی تاکید کرد:ضمن احترام به هردو نامزد اصلاح طلب و تاکید بر هماهنگی و همکاری هر دو ستاد به ویژه در باره صیانت از آراء مردم ، در چند روز آینده بیانیه تحلیلی در باره شرایط برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری و موضع خود در این انتخابات را برای اطلاع هموطنان عزیز منتشر خواهد ساخت.

به گزارش ایلنا در بخشی از این بیانیه با اشاره به انتشار برخی اخبار در خصوص موضع انتخاباتی نهضت آزادی در حمایت از مهدی کروبی،آمده است: ضمن تکذیب خبر مذکور به اطلاع می‌رساند که نمایندگان کمیته انتخابات نهضت آزادی ایران
با مسئولان ستادهای آقایان حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی و مهندس میر حسین موسوی دیدار ودر باره انتخابات ریاست جمهوری تبادل نظر داشته اند.
نهضت آزادی ایران، ضمن احترام به هردو نامزد اصلاح طلب و تاکید بر هماهنگی و همکاری هر دو ستاد به ویژه در باره صیانت از آراء مردم ، در چند روز آینده بیانیه تحلیلی در باره شرایط برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری و موضع خود در این انتخابات را برای اطلاع هموطنان عزیز منتشر خواهد ساخت.

منبع:majles8.blogsky.com

دسته ها :
شنبه بیست و ششم 2 1388
قلم: مهندس میرحسین موسوی گفت با برگشت به فرمان هشت ماده‌ای حضرت امام(ره) جلوی دخالت دستگاه‌ها در حریم خصوصی زندگی مردم را می‌گیرد.
نخست وزیر دوران دفاع مقدس در جمع پرشور دانشجویان در دانشگاه خلیج فارس در شهر بوشهر با بیان این مطلب یادآور شد: آن زمان حضرت امام(ره) در آن فرمان تاریخی اعلام کردند که دخالت و تجسس در زندگی مردم از مصادیق گناه‌های کبیره است.
وی با بیان اینکه به این دلیل وارد عرصه ی انتخابات شده‌ام که در عملکرد دولت فعلی اشکالاتی یافتم که فکر کردم کشور را با مخاطرات جدی روبرو می‌کند افزود: مهم‌ترین مساله‌ای که درباره ی آن احساس خطر می‌کنم بحث قانونگریزی دولت است. شایسته و واجب است که هر دولتی قانون را حتی در شکل صوری آن به طور دقیق رعایت کند نه آنکه به طور واضح و صریح در ارکان نظام و در سطح عمومی گفته شود که دولت در موارد مکرر، گریز از قانون داشته است که یکی از روشن‌ترین این مصادیق گزارشات اخیر مجلس درباره ی وجود هزاران تخلف در بودجه ی سالانه و روشن نبودن تکلیف میلیاردها دلار بوده است.
موسوی خدشه دار کردن ساختار عقلانی تصمیم گیری در کشور را یکی دیگر از مشکلات موجود در کشور دانست و اظهار کرد: آنچه به عنوان یک ماشین دولتی برای اداره ی کشور در اختیار داریم مربوط به زحمت یک قرن کار کارشناسی در کشور است و ربطی به گرایش‌های گوناگون دولتها ندارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: این تشکیلات که تصمیم گیری‌ها را عقلانی می‌کند از دوران قاجار به تدریج شروع شده است، برای مثال تشکیل هیات دولت و تفکیک وظایف، مربوط به دوره ی ناصرالدین شاه است و خود این متاثر از الزامات ورود به یک فضای مدرن است و در پی آن رویه‌ها و شوراهایی تشکیل می‌شود. در اول انقلاب عده‌ای با سوء قصد به این نهادها حمله کرده‌اند ولی امام (ره) ایستاد و برخی نهادها را نیز در کنار آنها تشکیل دادند.
موسوی در ادامه خاطر نشان کرد: افتخار فعلی در این است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی را منحل می کند و برای دلیل این مساله می‌گویند که اینها را آمریکایی ها پایه گذاری کرده‌اند!
نخست وزیر دوران دفاع مقدس با بیان اینکه حیات استقلال، ایستادگی، اشتغال و فرهنگ ما در گرو داشتن یک اقتصاد ملی نیرومند است افزود: متاسفانه امروز واردات بی رویه و سیاست‌های غلط اقتصاد ما را در معرض خطر قرار داده است، افزایش نقدینگی و در نتیجه تورم 25 درصدی اقتصاد ملی ما را با مخاطراتی مواجه کرده است.
موسوی با تاکید بر اینکه من از اقتصاد ملی کشورمان و از تولید ملی دفاع می‌کنم تصریح کرد: من با کمک و عشق مردم به عزت کشورشان دوباره اقتصاد ملی را طوری احیا می‌کنم که همه به آن افتخار کنند.

در ادامه این جلسه، نماینده ی بسیج دانشجویی این سوال را از مهندس موسوی مطرح کرد که آیا ممکن است دوباره با استعفای شما در دولت بعدی مواجه شویم؟ مهندس موسوی در پاسخ گفت: من در اواخر دوران نخست وزیری استعفا دادم و پشت سر آن استعفا بیانیه‌ای از حضرت امام(ره) داشتیم و بعد هم حمایت‌های همیشگی ایشان از دولت را تا آخرین لحظه شاهد بودیم. من تنها یک استعفا دادم و آن استعفا هم به این دلیل صورت گرفت که به وظایف قانونی خودم نمی توانستم عمل کنم و حمایت‌های امام بعد از آن استعفا نشان دهنده ی باز کردن راه برای عمل به آن وظایف بوده است.
نخست وزیر دوران دفاع مقدس اضافه کرد: من در همان زمان هم از اصول خود فراتر نرفتم، تعهدی بین خودم و خدا دارم که خیانت در امانت نکنم. برای اینکه بدانید این استعفا که یک استعفا هم بوده و آنگونه که عنوان می‌شود استعفاهایی نبوده است در چه چارچوبی صورت گرفت کافی است چند بیانیه‌ای که امام در این رابطه و در حمایت از دولت پس از آن صادر فرمودند را مجموعا مورد مطالعه قرار دهید.
موسوی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان اساتید دانشگاه درباره ی مشکلات مربوط به اشتغال اظهار کرد: متاسفانه امروز در سطح ملی بیشترین سرمایه گذاری‌ها در رابطه با پروژه ها و طرح های عظیم دچار رکود است و باید با سیاست‌های درست مالی تجدید نظر در بودجه و برنامه ی پنج ساله با همت خود مردم این مشکلات را حل کنیم. بالا بردن اشتغال منجر به پایین آمدن فشار بر دانشجو نیز خواهد شد.
وی در ادمه گفت: در بیشتر دولت ها در دنیا حل دو مشکل تورم و گرانی از اولویت‌های اول است؛ تورم یعنی صدمه به تولید و اقتصاد ملی و کم شدن امنیت و سلامت مردم. 25 درصد تورم یعنی پولدار شدن پولدارها و فقیر شدن فقیرها. دولت بعدی باید حل مشکل تورم را مساله ی اول خود قرار دهد.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش دیگری درباره ی نحوه ی برخورد با بحران‌های احتمالی پیش روی خود پس از انتخاب شدن، اظهار کرد: باید با این مساله کنار بیاییم و با همت مردم شفافیت اطلاعات و سیاست‌های درست وفاقی را ایجاد کنیم، من سختی کار را لمس کرده‌ام و تن به این مشکلات داده‌ام و فکر می‌کنم که می‌توانم با این مشکلات دست و پنجه نرم کنم.
در ادامه ی این جلسه یکی دیگر از دانشجویان راجع به مساله ی فرار مغزها پرسشی را مطرح کرد که مهندس موسوی پاسخ داد: وقتی دانشجو و جوان آینده ی درستی پیش رو نداشته باشد و در مورد اشتغال خود ابهام داشته باشد آن وقت نگاه او به فراتر از مرزها دوخته می‌شود. ما باید در جامعه امید ایجاد کنیم و جوانی که به حیثیت و عزت ملی خود پایبند است باید احساس ایمنی کند و در کشور باقی بماند.
وی در ادامه با اشاره به شعار آزادی از ترس و رهایی از نیاز؛ آزادی از ترس را وجه مهم‌تر این شعار عنوان کرد و افزود: یک جوان و دانشجو نباید احساس ترس داشته باشد. ایجاد یک فضای پر از امید و تشکیل دولت پر از امید می‌تواند نگاه‌ها را به داخل کشور برگرداند.
موسوی در ادمه با اشاره به دغدغه‌های مربوط به حقوق زنان در کشور در پاسخ به پرسشی در این رابطه تاکید کرد: من با توجه به قانون اساسی در جهت رفع تبعیض ها در حد ممکن تلاش خواهم کرد، اعتقاد دارم که حقوق زنان در کشور ما از اول انقلاب در حال تحول بوده و طبیعی است که امروز این تحول در جهت رفع تبعیض پیش برود.
دسته ها :
پنج شنبه بیست و چهارم 2 1388
X