دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2180
تعداد نوشته ها : 1
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
بهنام حاتمي

آرماگدون واژه ی لاتینی است و از مگیدو (مجدو) که شهر مهمی در فلسطین قدیم بود ریشه گرفته است.بسیاری از محققان فکر می کنند که آرماگدون از «هر مجدون» (هارمجدون) به معنی «تپه مجدو» گرفته شده باشد, زیرا «هار» کلمه ای عبری به معنای تپه و محل مرتفع و«مجدو» به معنای «اشراف» میباشد. بنابرین هار مجدو ترکیبی عبری است به معنای «محل اشراف». این ناحیه ، تاریخی غنی دارد . مجدو در 18 کیلومتری بندر حیفا در فلسطین شمالی بیت المقدس واقع است.موقعیت استراتژیکی مگیدو بیش از مساحتش به آن اهمیت بخشیده است. این منطقه مشرف به کوه های اسراییل شمالی است. این منطقه ی کوچک ارتباطی بین دریا و دشت ، سرزمین استراتژیکی است که سه قاره را به هم متصل می کند.
تاکنون بیش از 200 جنگ در این  منطقه یا اطراف آن رخ داده است و به همین خاطر یکی از محققین آن ر ا«سرزمین جنگ قرون» نامیده است.فاتحین کهن گفته اند هر فرماندهی که مجدو را داشته باشد در برابر همه جهانیان پایداری می کند.
واژه ی حارمجدون تنها یک بار در انجیل آمده است : “وایشان را به موضوعی که آن را در عبرانی حارمجدون می خوانند فراهم آوردند.“
آرماگدون در روایات شیعه(حادثه قرقیسیا) :
در تشیع  اعتقاد به غیبت و ظهور موعود از ضروریات مذهب بوده و در روایاتی از ائمه
معصومین نیز شماری از رخداد های محتوم در آستانه ظهور مطرح شده است . از جمله این حوادث حادثه قرقیسا می باشد. شاید آرماگدون همان حادثه عظیمی باشد که پیش از ظهور در منطقه ای به نام قرقیسا پیش خواهد آمد و ائمه اطهارنیز که از این نکته خبر داده اند که میلیون ها نظامی روم و ترک با سربازانی از سرزمین شام در ناحیه ای در این محدوده برخورد کرده و پس از جنگ عظیم ، این سفیانی است که پس از آنکه همگی را چونان کشتزاری درو شده در هم کوبید، از صحنه نبرد پیروز بیرون می آید.
درصحیفه مسیر از امام باقر (ع) نقل است که فرمود :"ای مسیر! از اینجا تا قرقیسا چقدر راه است ؟" عرض کردم : همین نزدیکی ها در ساحل فرات قرار دارد . پس فرمودند:" اما در این ناحیه واقعه ای اتفاق خواهد افتاد که از زمانی که خداوند آسمان ها و زمین را آفریده بی سابقه بوده است.چنانکه تا وقتی آسمان ها و زمین برپا هستند هم واقعه ای همچون آن اتفاق نخواهد افتاد. این حادثه سفره ای است ، که درندگان زمین و پرندگان آسمان از آن سیر می شوند...."
قرقیسا همان حادثه عظیمی است که امام مهدی (عج)پس از آن با سفیانی ـ که از علایم حتمی ظهور است  ـ برخورد خواهد کرد و پس از شکست سفیانی برای دیدار با مسیح رهسپار قدس خواهد شد. 
منطقه قرقیسا بطوریکه در المعجم البلدان آمده ، شهر کوچکی است در نزدیکی مدخل (نهر خابور)در رود فرات و امروز خرابه های آن نزدیک شهر«دیرزور» سوریه قرار دارد و نزدیک مرزهای سوریه ـ عراق بوده و به مرزهای ترکیه ـ  سوریه نیز نسبتاّ نزدیک می باشد.این همان مکانی است که به تعبیر برخی مفسرین ، تا دهانه اسبان پر از خون خواهد شد.

دسته ها :
يکشنبه دوم 1 1388
X