دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1295
تعداد نوشته ها : 4
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

وکیل رهنورد: احمدی‌نژاد عذرخواهی نکند شکایت می‌کنیم.

 

وکیل رهنورد: احمدی‌نژاد عذرخواهی نکند شکایت می‌کنیم

 

  

وکیل دکتر زهرا رهنورد اعلام کرد که درصورت عذرخواهی نکردن محمود احمدی‌نژاد از «ملت ایران»، «رهنورد» و «مهندس موسوی»، خانم رهنورد حق طرح شکایت در مراجع قضایی را برای خود محفوظ می‌دارد.

دکترمحمدجعفرحبیب‌زاده درباره ایراد اتهام از سوی محمود احمدی‌نژاد به دکتر زهرا زهنورد در مناظره با مهندس موسوی بیان کرد: در مناظره تلویزیونی بین آقای احمدی‌نژاد و آقای میرحسین موسوی، رییس دولت نه تنها اتهامات سنگینی را بدون هرگونه دلیل و مدرک قانونی متوجه شخصیت‌ها و مقامات رسمی کشور و فرزندان آنها نمود بلکه با شکستن حریم خصوصی و خانوادگی رقیب خود، تعجب و تاثر اکثریت ملت ایران را بر انگیخت. 

وی افزود: ایشان در حالی که مدارکی ملصق به عکس خانم دکتر زهرا رهنورد، همسر آقای موسوی را در دست داشت، خطاب به آقای موسوی ادعا کرد که خانم رهنورد فاقد مدارک تحصیلی قانونی بوده و در حین کارمندی و بر خلاف مقررات قانونی، مدارج دانشگاهی را اخذ و به ریاست دانشگاه منصوب شده است. 

حبیب‌زاده در گفت‌وگو با قلم بیان کرد: در حالی که ادامه تحصیل خانم رهنورد در زمانی صورت گرفته که وی توسط رژیم شاه از آموزش و پرورش اخراج گردیده و کارمند نبوده است و در آن زمان هم منعی برای ادامه تحصیل کارمندان وجود نداشته وممنوعیت مورد ادعا مربوط به مقررات سال‌های اخیر است. آقای رییس‌جمهور لااقل باید این را بداند که حکم ریاست دانشگاه پس از تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی که همگی منصوب رهبری هستند توسط وزیر علوم صادرمی‌شود.

وکیل دکتر زهرا رهنورد اعلام کرد که درصورت عذرخواهی نکردن محمود احمدی‌نژاد از «ملت ایران»، «رهنورد» و «مهندس موسوی»، خانم رهنورد حق طرح شکایت در مراجع قضایی را برای خود محفوظ می‌دارد.

آیا رییس‌جمهور به عنوان رییس شورای مذکور اینقدر بی‌اطلاع است؟ 

وی گفت: صرف‌نظر از این که خانم رهنورد این اظهارات و ادعاها را کذب محض خوانده و دلایل و مدارک و مستندات خود را به اطلاع ملت شریف ایران خواهند رساند، چنین رفتاری از یک رییس دولت برای در هم شکستن رقیب و تخریب وی در اذهان عمومی با هیچ یک از آموزه های دینی، اخلاقی و قانونی ساز گار نیست. 

حبیب‌زاده بیان کرد: قبل از همه آقای رییس‌جمهور با سوءاستفاده از اختیارات خود و بدون این که از سوی مراجع قضایی یا قانونی از ایشان یا از وزارت علوم و تحقیقات استعلامی شده باشد، در پرونده استخدامی خانم رهنورد تجسس کرده و با ورود در حریم خصوصی ایشان و با نشان دادن مدارکی که محتوای آنها معلوم نبود، مدارک و مدارج دانشگاهی ایشان را در مقابل میلیون‌ها ایرانی مورد تردید قرار داده و آنها را خلاف قانون اعلام کرده‌اند. این اقدام آقای احمدی‌نژاد از سوی دیگر با حدود اختیارات ایشان به عنوان رییس قوه مجریه در تعارض قرار دارد، زیرا اگر بر فرض، اتهامی در این خصوص علیه خانم رهنورد مطرح باشد، باید از سوی مراجع قضایی ذی‌صلاح طرح شود و قبل از اثبات تخلف یا اتهام و صدور حکم قطعی قضایی، نمی‌توان اشخاص را از پیش و بر اساس تخیلات و توهمات متهم کرد.

وی گفت: به علاوه بر فرض وقوع جرم و اثبات آن نیز انتشار عمومی مشخصات و تصویر مجرم باید با دستور مقام قضایی باشد. مهم‌تر از آنچه گفته شد این پرسش مطرح است که آقای رییس‌جمهور که با توجه به اصل 121 قانون اساسی برای حمایت از حرمت آحاد ملت سوگند یاد کرده‌اند، چگونه به خود اجازه می‌دهند بدون هرگونه حکمی از مرجع قضایی و صرفا برای در هم شکستن رقیب، حرمت خانوادگی و خصوصی او را در هم بشکند. از نگاه آموزه‌های دینی هم رفتار آقای احمدی‌نژاد قابل توجیه نیست و برخلاف آیه (ولاتجسسواولایغتب بعضکم بعضا) است. 

حبیب‌زاده اظهار کرد: جای بسی تعجب و تاسف است که رییس‌جمهوری اسلامی ایران با نشان دادن عکس همسر رقیب خود به میلیون‌ها ایرانی و بر خلاف واقع اتهاماتی را متوجه ایشان و در واقع آقای موسوی می‌کنند، صرفا به این دلیل که با تخریب ایشان و از طریق تشویش اذهان عمومی، آرای او را به خیال خود کاهش دهد. مقایسه بین رفتار حضرت امام (ره) در برخورد با جامعه زنان کشور و حتی زنان غیرمسلمان و رفتار آقای احمدی‌نژاد به اندازه کافی گویای مغایرت مشی ایشان با امام راحل(ره) است. 

وی با بیان اینکه «بر ایرانی مباد داشتن رییس‌جمهوری که در سیاست، حرمت خانوادگی حریف خود را گروگان بگیرد» افزود: بر این اساس و با توجه به آنچه گفته شد، آقای رییس‌جمهور باید: 1- ازملت ایران به خاطر تعرض به حریم اخلاقی و فرهنگی آنان، 2- از آقای مهندس موسوی و خانم رهنورد به خاطر تعرض به حریم خصوصی وخانوادگی ایشان، 3- از خانم رهنورد به خاطر اشاعه اکاذیب و پرونده‌سازی علیه وی، عذرخواهی کند و در غیر این صورت خانم رهنورد حق طرح شکایت در مراجع قضایی را برای خود محفوظ می‌دارد. 

 

 ریشه کن فقر و فساد میر حسین موسوی..

 

مشروح مناظره کروبی و احمدی نژاد

مناظره زنده تلویزیونی محمود احمدی‌نژاد کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و حجت‌الاسلام مهدی کروبی دیگر کاندیدای انتخابات شب گذشته برگزار شد که متن کامل آن به شرح زیر است: 

مهدی کروبی به عنوان شروع کننده مناظره در پاسخ به سوال مجری این برنامه مبنی بر اینکه شما در سخنان خود واژه‌های همچون عدالت اقتصادی، برنامه ریزی و موضوع هزینه کردن درآمد نفتی را مطرح کردید و طرح خود را در مقایسه با طرحی که در حال عمل از سوی احمدی نژاد است چگونه مقایسه می‌کنید؟ گفت: شما بحث خوبی را مطرح کرده‌اید و سوال بسیار درستی است اما من قبلا شعاری دادم و انگیزه حضور خود را اعلام کردم و روی آن بحث می‌کنم که به چه دلیل در عرصه حضور پیدا کردم و انگیزه من چه چیز بوده است و اینک من گفته ام برای تغییر آمده ام و مخصوصا بر روی قوه مجریه تکیه کرده ام و برای رئیس جمهور شدن آمده‌ام. 

وی افزود: در رقابت انتخاباتی هم آقای احمدی نژاد و جناب آقای موسوی که از دوستان خوب من هستند و جناب آقای رضایی نیز حضور پیدا کرده‌اند و در گذشته نیز صحبت آقای خاتمی بود و مدتی هم حضور داشتند و من اعلام کردم که چون حزب تشکیل داده ام برای تغییر آماده‌ام و برای یک حرکت جدید حضور پیدا کرده‌ام و به خصوص آمده‌ام تا در سیاست‌های آقای احمدی نژاد تغییر ایجاد کنم. 

دو اشکال اساسی به شیوه اداره آقای احمدی نژاد 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم در ادامه با بیان اینکه من دو اشکال اساسی به شیوه اداره آقای احمدی نژاد دارم، گفت: اوایل که از من سوال می‌کردند من اگر سوال و اشکالی داشتم جواب نمی‌دادم و اعلام می‌کردم که دولت آمده و کار خود را شروع کرده و این در حالی بود که من معترض بودم اما چون شورای نگهبان دیگر تائید و تنفیذ کرده بود ما دیگر بر روی آن بحث نمی‌کردیم اما گاهی اشکالات و ایراداتی وارد می‌کنیم و حتی مدتی هیچ نقدی نمی‌کردم اما این اواخر که آمدم دیگر مصمم شدم و نقدهایم بیشتر شد و حتی خودم را برای این کار آماده کردم. 

کروبی: بارها گفته‌ام که یک 4 سال دیگر حق این رئیس دولت است 

وی افزود: من گفته ام این آقایی که امروز رئیس دولت است، 4 سال حضور داشته است و بارها گفته‌ام که یک 4 سال دیگر حق او است و به عبارتی او مشغول و مسلط و بر اوضاع حاکم است و ما پیاده هستیم و من آماده هستم که در این جهت بحث و گفت و گو کنیم. 

کروبی با بیان اینکه من به خود احمدی نژاد و بسیاری از دوستان ایشان بحث اصولی دارم، گفت: من امروز در اداره کشور کاملا نارسایی می‌بینیم و هم به شیوه اداره کشور و هم به شخص و هم به شیوه ایشان اعتراض دارم به خصوص اشکالات شخصی مهمی به خود آقای احمدی نژاد دارم که طبیعی است که آن را بگویم و آقای احمدی نژاد هم دفاع کنند و داوری هم با مردم باشد. 

وی ادامه داد: من معتقدم که ابتدا باید خیلی صریح، روشن و شفاف سخنانم را بیان کنم و آقای احمدی نژاد هم صریح و شفاف و یا هر جور که خودشان صلاح می‌دانند پاسخ دهند. 
من امروز در اداره کشور کاملا نارسایی می‌بینیم و هم به شیوه اداره کشور و هم به شخص و هم به شیوه ایشان اعتراض دارم به خصوص اشکالات شخصی مهمی به خود آقای احمدی نژاد دارم که طبیعی است که آن را بگویم و آقای احمدی نژاد هم دفاع کنند و داوری هم با مردم باشد. 

وی افزود: آقای احمدی نژاد یک سلسله اطلاعاتی را ارائه می‌کنند که قاعدتا این اطلاعات غلط می‌باشد که ما یا باید بگوییم که این اطلاعات غلط است یا اینکه خدایی ناکرده باید بگویم که آقای احمدی نژاد خلاف می‌گوید و غیر واقعی حرف می‌زند و به نظر من از این دو مورد خارج نیست و ممکن است اگر ایشان صحبت کنند مردم برداشت دیگری کنند اما من با قاطعیت و با صراحت سخن می‌گویم. 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم ادامه داد: باید بگویم یا اطلاعات غلطی به ایشان می‌دهند که باعث می‌شود که ایشان گمراه شوند چرا که خود بنده هم مسئول بودم و می‌دانم که به مسئولین بسیاری از اوقات اطلاعاتی می‌دهند که آن اطلاعات موجب اشتباه می‌شود و یا اینکه نه، خود ایشان بنایشان بر این است. 

هاله نور 

کروبی در ادامه اظهار داشت: بنده معتقدم که از اول مسئولیت دولت آقای احمدی نژاد اگر برخوردی معقول و منطقی و حساب شده با آقای احمدی نژاد می‌شد اوضاع به این مسیر کشیده نمی‌شد و آن مساله، ماجرای هاله نور است. 

وی با توضیح ماجرای هاله نور گفت: زمانی که بحث هاله نور را شنیدم اول باورم نشد اما کسی که البته نمی‌خواهم اسم او را ببرم به او گفتم که اینقدر لازم نیست در انتخابات دشمنی شود و کسی بیاید هر چیزی را جعل کند و به طرف نسبت دهد و تا من فیلم آن را ندیدم و تا از قم تحقیق نکردم باورم نشد اما مشاهده کردم که ایشان نشسته اند و برای آقای جواد آملی صحبت می‌کنند و با صراحت می‌گویند که زمانی که صحبت من تمام شد افراد به من گفتند که یک هاله‌ای از نور دور تو را فرا گرفته است و زمانی که صحبت می‌کردم این افراد آنقدر خوب گوش می‌دادند که چشمان این افراد هم حرکت نمی‌کرد و همه به چهره من نگاه می‌کنند. 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم ادامه داد: در حالی که فاصله فرد سخنران تا افرادی که گوش می‌کردند آنقدر زیاد بود که حتی اگر یک چشم قوی و تیز بین باشد و آن فرد تمام حواسش که به سخنرانی است جمع باشد چگونه می‌شود که ایشان هم هاله نور دیگران را می‌بینند و هم خود ایشان تمام چشم‌های افراد را می‌بییند و چون این قضیه به مسائل مذهبی باز می‌گردد من بسیار ناراحت شدم. 

حجت الاسلام والمسلمین کروبی در ادامه اظهار داشت: آقای احمدی نژاد به نظر من عنایت نکردند ولی آیت الله جوادی آملی که از قدیم به ایشان ارادت دارم و پس از پاسخش به احمدی نژاد ارادتم به او بیشتر شد و در تشییع جنازه مرحوم آیت الله بهجت خدمت ایشان رفتم و ایشان شروع کردند به طور عالمانه ایشان را نصحیت کردند و آقای احمدی نژاد را توجه دادند و به برای ایشان 2 الی 3 روایت خواندند که ائمه معصومین ما با وجود پیغمبر دستور داده بود که حتی بچه و حیوان را فریب ندهید. 

وی افزود: من حتی سی دی آن را آورده‌ام اما تا زمانی که خودم آن را مشاهد نکردم این موضوع را باور نکردم و صادقانه بگویم که تلویزیون مانع شد. چرا که قرار بود این موضوع را پخش کنیم. 

دزدیدن احمدی نژاد از سوی آمریکایی ها 

وی با بیان اینکه آقای احمدی نژاد زمانی که به عراق تشریف برده بودند گفته بودند که قرار بود آمریکایی ‌ها ایشان را بدزدند اما با یک نقشه به ایران آمدند، گفت: اینکه آمریکا خبیث و مستکبر است شکی نیست اما در دنیا حساب و کتابی وجود دارد و این گونه نیست که بخواهند کسی را بدزدند چرا که آنها محاسبه منافع ملی خود را می‌کنند. 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دهم با اشاره به سفر خود به آمریکا گفت: در آمریکا بیشترین حفاظت را بنده داشتم این دعوت هم بین المجالس بود و پس از پایان مجلس پنجم زمانی که مجلس ششم آغاز شد من به آمریکا رفتم و آنها از این سگ‌های که همه جا را کنترل می‌کردند و مامورانی که حضور داشتند و مراقبت‌هایی را که می‌کردند و ما هیچ جا نرفتیم و فقط دو شب آنجا بودیم و ما را با یک کشتی گردانند و بالای سر ما هم هلیکوپتر و همه امکان در اختیار ما بود لذا آنها می‌فهمند که اگر یک رئیس جمهور را بدزدند چه عواقبی برای آنها دارد. 

کروبی ادامه داد: جالب‌تر این است که آقای احمدی نژاد چند روز بعد اعلام کرد که این آمریکایی‌ها در اثر برخوردهای من و عکس‌هایی که با آنها گرفتیم در حالی که بوش خواسته بود دیوار صوتی ایران را بشکند آن سرباز‌ها از بوش اطاعت نکردند یعنی ایشان آنقدر در آنجا نفوذ کرده بود که این نفوذ ایشان موجب شده بود که حتی فرمان بوش هم اطاعت نشود در حالی که بوش دنیا، افغانستان و عراق را به آتش کشید لذا ما از این گونه بحث‌ها تعجب کردیم. 

ساختگی بودن ادعاها 

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در این ادامه این مناظره با اشاره به سخنان مهدی کروبی در خصوص هاله‌ نور و مسائلی که در خصوص آمریکا مطرح شد، گفت: به نظر من بحث‌های که آقای کروبی مطرح کردند اصلا نیاز به پاسخ ندارد چرا که این موارد هرگز به اداره کشور و شیوه مدیریت کشور مربوط نیست و من تصور کردم که ایشان می‌خواهند تصمیمات بزرگی که دولت در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و صنعتی گرفته است را بیان کنند. 

وی افزود: آقای کروبی دو ادعا را مطرح کردند که در ادعای اول ساختگی بودن آن کاملا مشخص و معلوم است و در دومی هم انگار ایشان جای آمریکایی‌ها نشسته و از آنها دفاع می‌کنند و بهتر است اجازه دهند در این خصوص خود آمریکایی‌ها اظهار نظر کنند. 

اجرای عدالت 
تولید ناخالص داخلی در دولت نهم علی رغم همه تحریم‌ها و فشارها 6.25 درصد طی 3 سال شده در حالی که در دولت گذشته 5.61 درصد بود و در حالی که ما تحریم و بحران های جهانی داشتیم اما رشد اقتصادی ما افزایش پیدا کرد. 

رئیس جمهور خطاب به ملت ایران گفت: ملت ایران شایسته جایگاه های بلند چه در منطقه و چه در جهان است و ملت ما به دنبال عدالت، عزت، پیشرفت و تعالی کشور هستند و امام راحل و مقام معظم رهبری هم همین امر را خواستند و حتی ملت و تاریخ ما نیز چنین چیزی را طلب می‌کند و می‌خواهد لذا ما باید به دنبال اجرای عدالت باشیم چراکه در اجرای عدالت هیچگونه تردیدی وجود ندارد و عدالت اقتصادی و اجتماعی زمینه پیشرفت کشور است. 

شاخص های روبه رشد اقتصادی 

احمدی نژاد با اشاره به آمار‌ها و ارقام‌ها و با بیان اینکه می‌خواهم مقایسه کوتاهی در چند شاخص برای مردم داشته باشم، گفت: یکی از شاخص‌های اصلی اقتصادی کشور تولید ناخالص داخلی است و این آمار‌هایی که نشان می‌دهم گزارش مرکز آمار ایران و بانک مرکزی از سال 60 تا به امروز است. 

افزایش تولید ناخالص داخلی و کاهش بیکاری 

وی با نشان دادن نمودارها به دوربین تلویزیون ادامه داد: همان طور که مشاهده می‌کنید تولید ناخالص داخلی در دولت نهم علی رغم همه تحریم‌ها و فشارها 6.25 درصد طی 3 سال شده در حالی که در دولت گذشته 5.61 درصد بود و در حالی که ما تحریم و بحران های جهانی داشتیم اما رشد اقتصادی ما افزایش پیدا کرد. 

رئیس جمهور یکی دیگر از شاخص‌ها را نرخ بیکاری نامید و با ارائه آمار آن به مردم گفت: از سال 83 تا امروز نرخ بیکاری در فصل حساب می‌شود که من یک فصل از آن را به عنوان نمونه آمده‌ام که فصل بهار است و ما در ابتدای سال 84 نرخ بیکاری‌مان بالا بوده اما از ابتدای 84 نرخ بیکاری رو به کاهش است و این امر به طور مستمر است و این کاملا روشن است. 

احمدی نژاد افزود: این امر در حالی اتفاق می‌افتد که در تمام دنیا نرخ بیکاری در حال افزایش است. 

وی به یک شاخص دیگر به نام ضریب جینی اشاره کرد و اظهار داشت: ضریب جینی یعنی فاصله در آمدی بین دهک‌ها که باید کاهش پیدا کند و شما مشاهده می‌کنید که بدترین وضع سال 60 تا 63 و بهترین وضع که 0.38 درصد است برای اولین بار در تاریخ اقتصاد ایران در این دولت اتفاق افتاده است و دلیل آن هم توضیح سهام عدالت و افزایش حقوق ثابت برای طبقات پایین جامعه و تحت پوشش‌های نهادهای حمایتی که‌ حقوشان افزایش یافته و آخرین آمار این ضریب جینی برای سال 87 است که همین دو روز گذشته توسط مرکز آمار ایران منتشر شده است. 

رفاه و تامین اجتماعی 

رئیس جمهور با اشاره به دیگر شاخص‌ها گفت: یکی دیگر از شاخص‌ها رفاه و تامین اجتماعی است و حقوق بازنشستگان در ابتدای این دولت 139 هزار تومان بود اما در پایان این دولت به 496 هزار تومان رسید و این متوسط دریافتی بازنشستگان ما است که 256 درصد در راستای عدالت رشد داشته است. 

احمدی نژاد: ریشه تورم استقراض دولت های قبلی از بانک مرکزی است 

احمدی نژاد با اشاره به ریشه های تورم گفت: یکی از دلایل تورم و بهم ریختگی اقتصاد بدهی‌ دولت‌ها به بانک مرکزی است که از سال 60 تا سال 67 تمام دولت‌ها از بانک مرکزی پول برداشت می‌کردند که تا قبل از این دولت نیز ادامه داشت و بدهکار بانک مرکزی بودند و 11 هزار میلیارد تومان به قیمت جاری بدهکار بودند در حالی که ما 7 تومان سال 60 را همان 7 تومان حساب کرده‌ایم و اگر آن را به قیمت امروز حساب کنیم منحنی خود را به سمت بالا می‌کشند اما این بدهی‌ها از ابتدای این دولت کاهش پیدا کرده و تغییر یافته است. 

وی افزود: در دولت 60 تا 63، 318 میلیارد تومان به قیمت همان روز از بانک مرکزی برداشته شده بود و خرج کرده بودند و در سال 64 تا سال 67، 594 میلیارد تومان و در سال 68 تا 71 ، 340 میلیارد تومان و در سال 72 تا 75، 2 هزار و 653 میلیارد تومان و در سال 76 تا سال 79 ، یک هزار و 995 میلیارد تومان و در سال 80 تا 83 که پیش از دولت نهم بود این پول‌ها در بازار به پول موجود اضافه شده است و ریشه تورم است و 5 هزار و 107 میلیارد تومان در این دولت تا به امروز وجود داشته که ما 2 هزار و میلیارد تومان از آن را به بانک مرکزی باز گردانده‌ایم و این یعنی پولی که دولت های قبل گرفته اند و خرج کرده اند و دولت نهم باز گردانده است. 

رئیس جمهور یکی دیگر از شاخص‌ها را تورم دانست و اظهار داشت: ما شاخص تورم را 4 سال به 4 سال و از سال 60 داریم که در 4 سال اول دولت‌ها نرخ تورم علی رغم بحران جهانی و علی‌رغم این همه بدهی دولت قبلی به بانک مرکزی به گونه‌ای است که 4 سال اول دولت نهم از همه آنها کمتر است یعنی 4 سال این دولت 16.5 درصد و 4 سال اول دولت آقای خاتمی 17.03 درصد و 4 سال اول دولت آقای هاشمی 17.58 و 4 سال اول دولت آقای میرحسین موسوی 18.9 درصد است. 
ما شاخص تورم را 4 سال به 4 سال و از سال 60 داریم که در 4 سال اول دولت‌ها نرخ تورم علی رغم بحران جهانی و علی‌رغم این همه بدهی دولت قبلی به بانک مرکزی به گونه‌ای است که 4 سال اول دولت نهم از همه آنها کمتر است یعنی 4 سال این دولت 16.5 درصد و 4 سال اول دولت آقای خاتمی 17.03 درصد و 4 سال اول دولت آقای هاشمی 17.58 و 4 سال اول دولت آقای میرحسین موسوی 18.9 درصد است. 

احمدی نژاد در ادامه با بیان اینکه نرخ تورم در ایران کمتر از 4 ساله اول است گفت: در حال حاضر این نرخ رو به پایین و زیر 15 درصد است و به لطف خدا آن را یک رقمی خواهیم کرد در حالی که در تمام دنیا این نرخ در حال افزایش است و در کشورهای بدون نفت از 9.3 به 15درصد و در کشورهای نفتی خلیج فارس از 10.3 به 15.6 درصد رسیده است و معنی آن این است که بیش از 50 درصد به عدد تورم اضافه شده است. 

وی ادامه داد: در همه جای دنیا نرخ تورم به سرعت در حال افزایش است اما در ایران این نرخ در حال کاهش است و این موارد یعنی دولت یک برنامه روشن، جدی و عالمانه را برای اقتصاد کشور در پیش گرفته و در حال جلو بردن کشور است. 

رئیس جمهور تاکید کرد: انعکاس اداره کشور در همین اطلاعات است و این اطلاعات همان اطلاعاتی است که افرادی آن را تعیین می‌کنند که از سال 60 تا به امروز در حال تهیه آن هستند و با روشی آن را تعیین می‌کنند که از سال 60 تا به امروز در حال تهیه آن هستند. 

احمدی نژاد خطاب به افرادی که می‌گویند اداره کشور بر روش غلطی استوار است گفت: وقتی می‌گویید اداره کشور بر روش غلطی است باید این موارد را با هم مقایسه کنید وگرنه اینکه فردی صحبتی کرده است و یا گفته است که مردم به حرف من گوش می‌دادند یا نمی‌دانند، مطرح نیست. 

وی خطاب به کروبی گفت: آقای کروبی من متاسفم و سوال این است که آیا می‌توان با این حرفها کشور را اداره کرد و اینکه شما می‌گویید من یک نواری را دیده‌ام که فلانی فلان حرف را می‌زد مهم نیست اما من تائید می‌کنم که حرفی به آمریکایی‌ها زده‌ام و به نخست وزیر عراق هم گفته‌ام که اگر آن را تکذیب کنند، اسناد آن را منتشر خواهم کرد و جالب است که آمریکایی‌ها آن را تکذیب نکرده‌اند. 

رئیس جمهور ادامه داد: آقای کروبی شما از طرف آمریکایی‌ها اینجا صحبت می‌کنید اما شما یک انقلاب انقلابی هستید و در انقلاب بوده‌اید و سخنرانی‌های شما علیه آمریکا موجود است و حرف‌های که در مقاطع مختلف بیان کرده‌اید موجود است اما چه شده است که امروز از آمریکایی‌ها دفاع می‌کنید و من واقعا تعجب می‌کنم. 

کروبی: من آماری در دستم نیست 

مهدی کروبی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه امام (ره) صداقت بود گفت: ایرانیان این سرمایه را از زمان زرتشت تا دوره اسلام و تا زمان امام زمان(عج) با خود دارند که می ‌گویند دو کار یعنی دروغگویی و نزول خوری را انجام ندهید. 

کروبی با بیان اینکه اسلام بدترین گناه را دروغ می‌داند، ادامه داد: باید دولت اعتماد مردم را جلب کند تا این وضعی که به وجود آمده است درست شود. 

وی افزود: نکته دوم آماری است که شما ارائه می‌دهید؛ (انگار) من از بیابان آمدم و اصلا اطلاعاتی ندارم ولی16 سال در مجلس شورای اسلامی بودم و از گروههایی هستم که از همان اول در مجلس بودم یعنی زمانی که شما بخش‌دار ماکو یا فرماندار خوی بودید من در مجلس نایب رئیس بودم؛ من که از بیابانها نیامده‌ام من خودم با آمار و ارقام سر و کار دارم و تمام کسانیکه این آمار و ارقام را می‌دهند خلاف آمار و ارقام شماست. 

کروبی ادامه داد: من نمی‌دانم چرا صدا و سیما این کار را نمی‌کند چرا می‌ترسد؛ طرفداران احمدی نژاد و اگر من بخواهم ریز بگویم آقای احمدی‌نژاد چون رئیس دولت است فرمایشهایی دارد که می‌گوید. من که چیزی دستم نیست و می‌گوید تو خبر نداری؛ به ملا گفتند وسط زمین کجاست گفت که اینجاست اگر قبول ندارید متر کنید. 

وی افزود: اینکه نمی‌شود برادر عزیز! من می‌گویم دوستان شما بیایند نه در صدا وسیما بلکه در دانشگاهها با دوستان ما بنشینند و صحبت کنند. بانک مرکزی گفته است تورم 25 درصد است شما این روزها آن را رسانده‌اید به 14 درصد با یک محاسبات عجیب. 

کروبی: مادر و ننه جون من هم تورم را می‌فهمند 

کروبی گفت: تورم غیر از مسائل علمی، با شکم و زندگی مردم سر و کار دارد. خیالات و توهم نیست. ننه جون من که البته هم مادرم و هم ننه جانم فوت کرده‌اند هم تورم را می‌فهمند. 

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای ضرغامی یک مرتبه گفت که گوشت کیلویی 6 هزار تومان است اما اینها می‌گویند بگویید 4 هزار تومان؛ یک گروهی باید بنشیند و روی اینها بحث کنند. ولی شما آماری می‌دهید که اینقدر گلستان شده است ولی کارشناسان می‌گویند نرخ بیکاری رشد داشته و برخلاف آمار شما می‌گویند. 

وی افزود: من الان هم انقلابی هستم با همان سوابق و در خط امام. خط انحراف و کجی که با امام مشکل داشت شما را هدایت می‌کند. جمهوری اسلامی ایران سه کلمه مورد نظر امام بود که برای جمهوریتش محدودیت قائل شدید شما چرا از این همه آدم که رد صلاحیت شدند دفاع نکردید. 
تورم غیر از مسائل علمی، با شکم و زندگی مردم سر و کار دارد. خیالات و توهم نیست. ننه جون من که البته هم مادرم و هم ننه جانم فوت کرده‌اند هم تورم را می‌فهمند. 



کروبی ادامه داد: شما رئیس جمهور مملکت هستید ولی هر دو مجلس که 2 هزار نفر رد صلاحیت کردند با شما مشکل دارند؛ کار شما با آقای لاریجانی به جاهایی رسید که آقای لاریجانی نامه شما را طنز خواند. 

وی ادامه داد: شما از روز اول به موضوع فساد مالی توجه کردید که این خیلی خوب است؛ گفتید اسم 16 نفر را در اختیار دارم. اگر من رئیس مجلس بودم می‌گفتم چون یکی از سران سه قوه هستم اسامی را به من هم بدهید ولی نگفتید اما آنقدر ادامه دادید که فریاد رئیس قوه قضاییه درآمد و اوضاع به هم ریخت و عده‌ای رفتند و آخر هم ما نفهمیدیم. 

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: رئیس جمهور اولا باید فساد مالی خود را هم بگوید یا اگر در زیرمجموعه او کسی اینطور است اطلاع دهد اما شما همینطور جنگ روانی راه می‌اندازید و این جنگ روانی وضع کشور ما را به اینجا رسانده است. 

کروبی: 40 میلیارد تومان وام با دستور شما به محصولی دادند 

وی ادامه داد: به دستور شما 40 میلیارد تومان وام دادند به آقای محصولی؛ ما نمی‌توانیم اسم ببریم. باید یک کمیته تحقیق درست شود تا ببینیم صحبتهای آقای احمدی نژاد درست است یا نه و اگر درست بود با رشادت تمام می‌آیم و از مردم عذرخواهی می‌کنم. شما همین تعهد را بدهید. ولی قوه قضاییه می‌گوید این آقا اینقدر هیاهو می‌کند ولی یک پرونده ارائه نداده است. 

کروبی گفت: چرا دیوان محاسبات می‌گوید یک میلیارد دلار گم شده است. شما گفتید اشتباه شده اما آنها دوباره این موضوع را مطرح کردند. 

چرا می‌گویند 300 میلیارد تومان در زمان شما که شهردار تهران بودید گم شده و چند بار خواستند بررسی کنند و کمیسیون مربوطه هم دو بار تصویب کرد ولی صحن مجلس جلوی آن را گرفت؛ خب مجلسی که دو هزار نفر آن را شورای نگهبان رد می‌کند همین می‌شود. 

وی افزود: در پرونده نفت اردبیل خود قوه قضاییه می‌گوید جلوی آن را گرفتیم؛ رقمی که وقتی حضرت عالی آنجا بودید. حالا من اگر فساد نمی‌شد اسامی را می‌گفتم و آیا اینها نباید مشخص شود؟ 

احمدی نژاد: اگر محصولی وام گرفته مال شما 

در ادامه این مناظره، محمود احمدی نژاد تاکید کرد: آقای کروبی! اطلاعاتی که به شما داده‌اند اطلاعات غلطی است. یکی از آنها را فقط اثبات کنید بقیه‌اش بماند. 

(کروبی گفت: ببخشید من اشتباه کردم حرف زدم) 

وی افزود: شما گفتید که 40 میلیارد تومان به دستور من به آقای محصولی داده شده است؛ سند خود را به قوه قضاییه بدهید. اینها بازی تبلیغاتی است. اگر آقای محصولی در عمرش یک ریال از بانکی وام گرفته است مال آقای کروبی و تیمش چه برسد به این 40 میلیارد. اینکه شما آمار رسمی کشور را زیر سوال می‌برید یعنی گذشته خود را زیر سوال می‌برید نه احمدی نژاد را. 

احمدی نژاد ادامه داد: یک کسی گفته است به عنوان کارشناس این آمار غلط است! این آمار رسمی بانک مرکزی است. آمار رسمی مرکز آمار ایران است و اگر اینها را قبول ندارید دوستان شما که در گذشته مسئولیت نداشتند چطور از عملکردشان دفاع می‌کنند. این همه پول گرفتند در کشور چه کار کردند. شما با این کار گذشته خود را هم زیر سوال می‌برید. این آمار در گذشته بوده و الان هم هست. همه دولتها بر اساس بانک مرکزی و مرکز آمار گزارش می‌دهند. دولت آقای خاتمی بر چه اساسی گزارش می‌داد؟ آیا خودش می‌رفت متر می‌کرد یا آقای هاشمی خودش می‌رفت اندازه گیری می‌کرد. 

وی افزود: اگر بنده به یک نفر در مرکز آمار یا بانک مرکزی گفته باشم آمار را دست کاری کنید حق با شماست. اصلا آنها نمی‌توانند این کار را بکنند؛ باید بگویم سه مرجع تولید آمار داریم؛ برنامه و بودجه، بانک مرکزی و مرکز آمار. اینها همواره باهم اختلافهای جزئی داشتند و می‌نشستند و اختلافها را با هم حل می‌کردند. 

وی با اشاره به جزوه آمار توهین‌ها و اتهامات روزنامه متعلق به کروبی(اعتماد ملی) گفت:‌ اینها تیتر اتهاماتی است که روزنامه شما به من زده است؛ اگر در دوران مسئولیت من چه در دولت، چه در استانداری و چه در شهرداری یک ریال کسی سند تخلف داشت و نه 300 میلیارد تومان، هزار دفعه روزنامه شما و دوستانتان پر می‌کردند؛ اینکه همین طوری مسایل را مطرح کنید که نمی‌شود. 

کسی که کاندیدا است خانواده‌اش و ستادش اموال خود را اعلام کنند 

احمدی نژاد ادامه داد: من گفته‌ام کسی که کاندیدا است خانواده‌اش و ستادش اموال خود را اعلام کنند و بگویند از کجا آورده‌اند و این تعهد را هم بدهند که اگر اموالی را پنهان کرد‌ه‌اند قوه قضاییه بگیرد و در اختیار مردم قرار دهد. من کسی را به فساد متهم نمی‌کنم. ولی آقای کروبی شما که نیروی انقلاب هستید چرا از آقای شهرام جزایری پول گرفتید؟ 

وی افزود: اگر کسی به من پول داده سند آن را منتشر کند. شما یک 300 میلیون و یک 200 میلیون از شهرام جزایری پول گرفتید که 300 میلیون را تایید کردید و 200 میلیون نیز در پرونده ثبت شده است که او گفته و البته من تایید نمی‌کنم. شما یک شخصیت سیاسی هستید. چرا او این پول را به شما داد و هیچ سوال نکردید که چرا و با چه هدفی این پول را به شما داد؛ این سوالها بازهم باقی است. 

شما هنوز انتخابات را زیر سوال می برید 

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شما هنوز انتخابات را زیر سوال می برید و سیستمی که خود شما چند بار با آن انتخاب شده‌اید را زیر سوال می‌برید در حالیکه مجریان انتخابات صددرصد دوستان شما و هم حزبی‌های شما بودند. 

وی افزود: من می‌گویم همگی اموال خود را اعلام کنیم؛ من هم همین جا به قوه قضاییه می‌گویم اگر در بستگان من و یا اطرافیان من کسی تخلفی کرد جدی تر و محکم تر برخورد کنید و اگر من یک مورد برای وساطت کسی به قوه قضاییه زنگ زدم یا پیغام فرستادم اعلام کنند. 
من می‌گویم همگی اموال خود را اعلام کنیم؛ من هم همین جا به قوه قضاییه می‌گویم اگر در بستگان من و یا اطرافیان من کسی تخلفی کرد جدی تر و محکم تر برخورد کنید و اگر من یک مورد برای وساطت کسی به قوه قضاییه زنگ زدم یا پیغام فرستادم اعلام کنند. 



احمدی نژاد در ادامه با اشاره به سیستم مدیریت کشور، یکی از شاخصهای اصلی مدیریت در کشور را مصارف دولت اعلام کرد و با اشاره نموداری که در این رابطه تهیه کرده بود گفت: اعتبارات دولت و هزینه‌های دولت دو بخش است؛ یکی مصرف یعنی هزینه و بخشی هم سرمایه گذاری که با آن راه پل، مدرسه و غیره می‌سازند. 

وی افزود: این دولت پولی را که از مردم گرفته کمتر هزینه کرده و بیشتر به بخش سرمایه گذاری توجه داشته است؛ من در هر شهری که می‌روم از مردم می‌پرسم که از تعداد پروژه‌ها چند تا عملی شده است و مردم هم گزارش می‌دهند و کارهای این دولت در منظر همه مردم است و تصمیم گیریها تصمیم گیریهای دقیق و علمی است برخلاف این حرفهایی که آقای کروبی می‌زند و خواستم بگویم که خرافه و خیال است. 

باید علمی با هم بحث کنیم 

احمدی نژاد ادامه داد: من یک دانشگاهی هستم و باید بنشینیم با هم علمی بحث کنیم؛ شما به چه استنادی اعداد و ارقام را رد می‌کنید؟ باید یک گزارش دیگر بیاورید. اتفاقا گزارش نهادهای بین‌المللی هم این گزارش ها را تایید می‌کند یعنی کسانی که اقتصاد کلان کشورها را کنترل می‌کنند رشد و ثبات اقتصادی ما را تایید می‌کند. 

وی افزود: ما روی هوا حرف نمی‌زنیم. وقتی می‌گوییم تورم رو به پایین است همینطور است. همان موقع که تورم 25 درصد بود بانک مرکزی آن را اعلام کرد و الان هم که تورم زیر 15 درصد است همان بانک مرکزی اعلام می‌کند نه اینکه کس دیگری بخواهد این حرف را بزند؛ بانک مرکزی روز به روز تورم را اعلام می‌کرد و ما هم نفی نکردیم چون خود مردم آن را حس می‌کنند. 

وی یکی دیگر از عرصه‌های مدیریت کشور را بورس و سرمایه اعلام کرد و افزود: در دولت قبل یک حبابی در بورس پیدا شد و با یک بورس بازی که هنوز قانون بورس تصویب نشده بود و ساختار جدید مستقر نشده بود یک حباب درست شد و با یک عددهای غیر واقعی عده زیادی ضرر کردند و عده خاصی سود بردند اما در این دولت ما آمدیم و واگذار کردیم و آمار در سال 84 تا 87 بالا رفته است و این بدون سهام عدالت است. 

احمدی نژاد ادامه داد: این آن چیزی است که در بورس مستقیما در اختیار مردم قرار گرفته است و تقریبا همه بنگاههایی که قبلا از این دولت رفاقتی یا جور دیگر واگذار شده دارای مشکل هستند. امروز بنگاههایی که دچار مشکل شده اند قریب به اتفاق بنگاههایی هستند که قبل ازاین دولت با واسطه به افراد فروخته شده و همه دارای مشکل مدیریتی هستند و یک مورد از بنگاههایی که در این دولت واگذار شده مشکل ندارد چون عالمانه واگذار شده است. 

کروبی: جرات شما زیاد است 

مهدی کروبی در ادامه مناظره تلویزیونی خود با محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه ما در همان مساله اول ماندیم،خطاب به احمدی‌نژاد گفت: من درباره این آمار و ارقامی که شما می‌دهید ادعای کارشناسی ندارم. ولی از همه کارشناسان که می‌پرسم اشکالات جدی دارند. 

کروبی ادامه داد: جرات شما زیاد است و اسم هم می‌برید ولی من نمی‌توانم اسم افراد را ببرم. شما با شخصیتی مانند مهندس موسوی راجع به یک خانم سوال می‌کنید و می‌گویید بگویم یا نگویم؟ در حالیکه که خانم رهنورد قبل از انقلاب شناخته شده‌تر از آقای موسوی بود چراکه دو تا کتاب و برو بیایی داشت و اهل فکر واندیشه بود و بعد از انقلاب وقتی سال 65 وقتی امام(ره) طرح شاهد را برای من تنظیم کرد تنها خانمی که ما به این مجموعه فرهنگی دعوت کردیم خانم زهرا رهنورد بود که هم موثر بود و هم در طرح مدارس شاهد بسیار کمک کرد. 

وی افزود در شب مناظره شما و مهندس موسوی من پیش خود گفتم قضیه چیست و یک مورد منفی و یک مورد مثبت به ذهن من آمد گفتم نکند خدای نکرده موضوع در مورد خانم منفی‌ای است و از طرفی فکر کردم می‌خواهید از اقای موسوی بپرسید که چرا راجع به مسئله زهرا بنی یعقوب سکوت کرد. 

دبیر کل حزب اعتماد ملی خاطر نشان کرد: من که نمی‌توانم اسم افراد را ببرم ولی شما در مورد آقای هاشمی صحبت کردید در حالیکه خودتان در گذشته عبارت بلندی در تعریف آقای هاشمی گفته‌اید. 

آقای هاشمی در این دوره میرحسین موسوی را تایید می‌کند 

کروبی گفت: من علاوه بر اینکه با آقای هاشمی دوست و رفیق هستم باهم اختلاف نیز داریم به طوریکه دوره قبل در مقابل من ایستاد و امروز هم آقای موسوی را تایید می‌کند و من را تایید نمی‌کند. 

وی اظهار داشت: آقای ناطق نوری هم از دوستان قدیمی ما و از چهره‌های موجه است اما ما حتی از او هم انشعاب کردیم ولی دوستی و رفاقتمان پابرجاست و ایشان در شهردار شدن شما هم نقش زیادی داشت و من نیز حتی وقتی آقای خاتمی از شما دعوت نکرد من به ایشان گله کردم. ولی شما همینطور اسم می‌برید و من معتقدم تنها راه این است که بیاییم واقعا فکری کنیم. 
این کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص سیاست خارجی دولت نهم نیز گفت: شما می‌گویید سیاست خارجی ما غوغا کرده. این چه غوغایی است که شما تبریک هم که می‌گویید، جوابتان را هم نمی‌دهند



کروبی به نامه امام(ره) به گورباچف اشاره کرد و افزود: آقای جنتی نامه شما را با نامه امام(ره) مقایسه کرد. گورباچف هنوز به آن نامه امام(ره) افتخار می‌کند. 

وی ادامه داد: شما می‌گویید ما به حیاط خلوت امریکا در کشورهای لاتین راه پیدا کردیم، من از شما می پرسم چه چیزی نصیب ما شده است؟ آقای چاوز هم با اوباما و هم با صدام دیدار کرده و حتی وقتی صدام را در آغوش گرفت بیش از شما او را فشار داد. 

در این میان احمدی نژاد از او پرسید: اوباما صدام را بغل کرده؟ 

کروبی گفت: نخیر آقای چاوز و اشکالی هم البته ندارد منافع ملی او ایجاب می‌کند که هم با شما و هم باصدام و هم با اوباما رابطه داشته باشد. 

وی اضافه کرد: این چه حیاط خلوتی است که رابطه ما با همه جا به هم خورده و مشکلات جدی مثلا با ایتالیا، کشورهای اروپایی و خیلی کشورها بوجود آمده است و از طرف دیگر شما می‌گویید تحریم ها علیه ایران اثری ندارد ولی من می‌گویم که ما با همه اینها مشکال داریم. 

اظهار نظرهای مقامات رژیم صهیونیستی 

دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره برخی اظهار نظرهای مقامات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: رئیس سابق موساد می‌گوید: اگر صدها میلیارد دلار از سوی موساد خرج شده بود تا کسی منافع اسرائیل را تامین کند، احدی بهتر از احمدی نژاد نمی‌توانست این خدمت را انجام دهد. 

کروبی افزود: وی در ادامه مصاحبه خود با تلویزیون عربی اسرائیل گفت: هیچ کس بهتر از احمدی نژاد تامین کننده منافع اسرائیل نیست و در ادامه مدعی شد وجود احمدی نژاد برای اسرائیل یک معجزه و یک هدیه گرانبها و حتی الهی است چراکه هر جمله‌ای که او علیه اسرائیل می‌گوید کار ما را درجهان آسان می‌کند. 

وی افزود: البته اینکه من صحبت اینها را می‌گویم لابد صهیونیست هم می‌شوم. 

کاندیدای انتخابات دهم ریاست جمهوری افزود: پیام امام خمینی(ره) با پیام احمدی نژاد زمین تا آسمان فرق دارد امام در گذشته می‌گفتند جایی که به شما بی احترامی می‌کنند نروید. 

کروبی ادامه داد: وقتی من به ایتالیا رفتم ایتالیایی ها گفته بودند ما در حد رئیس جمهور از ایشان استقبال کردیم تا آمد. آنها که از مهدی کروبی فرزند احمد استقبال نکردند بلکه از رئیس مجلس شورای اسلامی ایران استقبال کردند و امروز وقتی شما به برخی جاها می‌روید و این بی‌احترامی‌ها که می‌شود برای ما تلخ است این چه برکتی دارد که شما می‌گویید دارید جهان را مدیریت می‌کنید؟ 

وی خاطر نشان کرد: شما می‌گویید تا به حال صد کشور از ما خواسته‌‌اند تا الگوی مدیریت خود را در اختیار آنها قرار دهیم. اولا الگوی مدیریت ما چیست؟ ما کلاس ابتدایی هستیم اصلا اکابری هستیم خواهش می‌کنم شما این توضیحات را به ما بدهید الگویی که شمادرست کرده‌ایدچیست که دنیا شیفته آن شده و صد کشور هم خواهان آن هستند لطفا شما 20 تا از این کشورها را برای ما نام ببرید. 

زیر عبارت خلیج عربی نشستید 

وی افزود: شما به یکی از اجلاس عربی رفتید و در زیر عبارت خلیج عربی نشستید و عکس شما هم موجود است و ما حالا باید تو سر خود بزنیم و بگوییم که اینجا خلیج فارس است؛ 500 سال قبل از میلاد مسیح هم خلیج فارس است، الان هم خلیج فارس است. آیا این سیاست خارجی ماست؟ امروز عربها انقدر پررو شده اند که می‌گویند مثلا ما در صورتی در مسابقات ورزشی کشورهای اسلامی شرکت می‌کنیم که به جای خلیج فارس کلمه خلیج بنویسید. 

آقای کروبی جواب ندادند که چرا از شهرام جزایری پول گرفته‌اند 

محمود احمدی نژاد در ادامه مناظره با بیان اینکه بالاخره آقای کروبی جواب ندادند که چرا از شهرام جزایری پول گرفته‌اند. (کروبی بلافاصله بابیان اینکه آفرین به هوشتان می‌گویم خاطر نشان کرد: شما جواب سوالات من را ندادید و من هم مخصوصا جواب شما را ندادم.) 

احمدی نژاد گفت: شما 300 میلیون گرفته‌اید و در دستگاه قضایی هم ثابت شد و حکم آن هم صادر شده و نفوذ شما هم در دستگاه قضایی هم اگر صد برابر من نباشد کمتر از من نیست. اگر کسی یک مورد از من سفارش کرده و یا من سفارش کسی را کردم اعلام کنید. شما بدترین توهین‌ها را به من کردید و حتی عکس همسر من را که نقشی در این قضایا ندارد در روزنامه خود چاپ کردید و به آن توهین کردید؛ شما اگر یک برگ سند علیه من داشتید چاپ می‌کردید نه شما بلکه همه چاپ می‌کردند. 

وی افزود: در موضوع شهرداری آقای لاری می‌خواستند پرونده سازی کنند به من گفتند برو کنار من گفتم هرچه از من دارید در روزنامه چاپ کنید و الان هم به شما می‌گویم هر چه از من یا خانواده من دارید در روزنامه‌تان چاپ کنید و پای آن مرد و مردانه بایستید. مردم باید بدانند چه کسی رئیس جمهور آنان است. من می‌گویم همه اموال، ستادها و وزرایمان را اعلام کنیم هر چه تقلبی بود قوه قضاییه آن را بگیرد. 

احمدی نژاد در ادامه تاکید کرد: بالاخره شما نگفتید آن 300 میلیون چه شد. 

احمدی نژاد: آقای کروبی انحراف از موازین امام از شما بعید است 

وی افزود: راجع به رژیم صهیونیستی که من ننگم می‌آید اسم اسراییل را برای آن ببرم، امام جمله زیبایی فرمود و گفت که اینها آنقدر نجس هستند که اگر خود را به دریا بزنند آن را نجس می‌کنند ولی آنها در زمان جنگ همین ادعای آقای کروبی را کردند برای آنکه بگویند ملت ایران با اسرائیل ارتباط دارد و از آن سلاح می‌خرد. 

احمدی نژاد ادامه داد: همان موقع امام این جواب را دادند و من همان جواب امام را به شما می‌دهم. من راجع به رژیم صهیونیستی صحبت کردم ولی شما چرا ناراحت می شوید؟ من گفتم هولوکاست کجا واقع شده و چرا جواب آن را باید فلسطین بدهد. 

وی افزود: شما می‌گویید به ایتالیا رفته‌اید و شما را تحویل گرفته‌اند. نوش جانتان! از نظر من دنیا فقط چند کشور اروپایی و آمریکایی نیست. آقای کروبی به موازین امام برگردید. اینقدر انحراف از موازین امام از شما بعید است. چند کشور اروپایی تحویلمان نگرفتند؟ من به 60 کشور خارجی رفتم و 60 رئیس جمهور به کشور ما آمدند و وزارت خارجه اینها را اعلامی می‌کنند. 

کروبی در این هنگام گفت 5 تا از کشورهایی که از شما الگو خواستند نام ببرید که احمدی نژاد جواب داد: جناب آقای کروبی شما صحبتتان را کرده‌اید کروبی گفت: من عذر خواهی می‌کنم. 

احمدی نژاد گفت: بنده اگر انشاءالله در این دوره هم رای بیاورم به هیچ وجه از سیاستهای خارجی شما و آقای خاتمی پیروی نخواهم کرد، چون آنها را به ضرر کشور می‌دانم و نتیجه آن هم معلوم شد که انرژی هسته‌ای را دادند و محور شرارت هم شدند و تعهد هم دادند ولی الان همه چیز برگشته است. ضمن اینکه من آماده‌ام شما تشریف بیاورید و اینکه می‌گویید آموزش بده من به عنوان یک شاگرد برای شما توضیح می‌دهم اما یک جمله بگویم که امروز در دیپلماسی، دیپلماسی عمومی حرف اول را می‌زند و من خواهش می‌کنم این را جنابعالی هم مطالعه کنید و به دوستانتان هم که این حرفها را تهیه می‌کنند تذکر دهید. 

وی ادامه داد: شما باید افکار عمومی دنیا را در دست بگیرید. آقای اوباما دو روز پیش چه گفت؟ اینها آثار چیست؟ آیا دل او برای ما سوخته یا اینکه دیپلماسی کشور باعث چنین چیزی شد. 

کاندیدای دهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: چهار سال پیش آقای بوش صحبت از براندازی ایران می‌کرد ولی الان آقای اوباما می‌گوید ما بدون ایران هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم. آنها همراهی ایران را می‌خواهند. چطور شما پیروزی ملت و ارتقاء جایگاه ایران را انکار می‌کنید؟ شما می‌گویید ایتالیا ناراحت است خب باشد مگر ایتالیا ملاک ماست؟ و یا چند کشوراروپایی و آمریکایی؟ 

احمدی نژاد تاکید کرد: آقای کروبی! آنها هم همین حرف را می‌زنند. آقای بوش هم عین حرفهای شما را می‌زد و می‌گفت چرا ایران مقاومت می‌کند و چرا انرژی هسته ای می‌خواهد و چرا علیه رژیم صهیونیستی حرف می‌زند؟ شما هم همان حرفها را تکرار می کنید و می‌گویید رابطه‌مان با همه جا به هم خورده است اما من می‌پرسم رابطه ما با کجا به هم خورده است؟ 

وی خطاب به کروبی افزود: آیا یادتان رفته که در دولتهای قبلی چه اتفاقاتی می‌افتاد؟ من پاسخ شما را درباره خلیج عربی نمی‌گویم بلکه به اساتید زبان عرب ارجاع می‌دهم که می‌گویند در «دول الخلیج العربیه»، «العربیه» به دول برمی‌گردد نه به خلیج و هیچ وقت نمی‌گویند «خلیج عربیه» بلکه می‌گویند خلیج عربی. 

احمدی نژاد گفت: من متاسفم شما و دوستانتان چند بار این حرف را زده‌اید. اجازه دهید اساتید زبان عربی این را تشریح کنند. 

وی افزود: خود همان رئیس کشوری که ما رفتیم بلافاصله مصاحبه کرد و گفت: کشورهای عربی اشتباه می‌گویند و حق با ایران است. ما قویترین دیپلماسی را به کار گرفتیم و از آن هم حمایت می‌کنیم. 

کاندیدای دهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: من به خانم رهنورد احترام می‌گذارم و دو بار از آقای موسوی پرسیدیم و ایشان فکر کرد شخص دیگری را می‌گویم. بحث ما نحوه استادیار یا دانشیار شدن ایشان است چرا که قانون برای همه یکی است و نمی‌شود بگوییم کسی انقلابی بوده پس حق بیشتری باید داشته باشد. 

وی افزود: شما در سال 65 رئیس حج بودید و آنجا سخنرانی کردید و اعلام کردید که راه نجات فلسطین بسیج عمومی و جنگ مسلحانه با اسرائیل است و جمهوری اسلامی با همه امکانات خود آماده است، در این مبارزه به صورت جدی و فعال شرکت کند. 

احمدی نژاد افزود: شما گفتید در این رابطه 300 هزار نفر در گردانهای قدس سازماندهی شده‌اند. شما جنگ را تنها راه مقابله با اسرائیل خواندید و گفتید برای مبارزه با اسرائیل باید برویم و مبارزه مسلحانه کنیم. حال من از شما می‌پرسم شما چه کاره نظام بودید؟ الان مواضع سیاست خارجی ما هم مورد تایید ملت است و هم مورد تایید مجلس است و هم مورد تایید رهبری؛ بقیه چه کاره‌اند. 
به نظر من مواضع تغییر پیدا کرده است. من شما را دوست دارم اما چقدر فاصله؟ آمریکایی‌ها، اروپاییها و صهیونیستها ناراحت شدند و شما هم ناراحت شدید و اعتراض می‌کنید؟ 



وی ادامه داد: شخصی هم می آید خیلی معمولی اظهار نظر می‌کند و ما هم تشکر می‌کنیم ولی نظام نیستند چرا خودشان را جای نظام می‌گذارند؟ اگر بنا بود رژیم صهیونیستی جایزه بدهد باید به این موارد جایزه می‌داد. آقای کروبی شما از آن موضع به این موضع رسیدید که وقتی من در مورد هولوکاست دو تا سوال منطقی مطرح می‌کنم به جای اینکه رژیم صهیونیستی را محکوم کنید من را محکوم می‌کنید؟ 

احمدی نژاد ادامه داد: به نظر من مواضع تغییر پیدا کرده است. من شما را دوست دارم اما چقدر فاصله؟ آمریکایی‌ها، اروپاییها و صهیونیستها ناراحت شدند و شما هم ناراحت شدید و اعتراض می‌کنید؟ 

نسبت صادرات و واردات 

کاندیدای ریاست جمهوری دهم در ادامه یک شاخص دیگر را در اقتصاد را نسبت صادرات و واردات به درآمدها عنوان کرد و افزود: از سال 60 و 63 از دولت دوم (64 تا 67) بیش از درآمد ارزی واردات شده یعنی یا از خارج قرض گرفته‌اند یا از بانک مرکزی. در دولتهای قبل هم همینطور بوده یعنی بالای 100 درصد. در این دولت نسبت واردات به صادرات نفت و گاز 83 درصد شده است و نسبت واردات به درآمدهای ارزی 63 درصد شده است؛ یعنی صادرات غیر نفتی ما رشد جهشی 

داشته و درآمد ارزی ما ذخیره شده و امروز ذخایر ارزی بانک مرکزی ما بالاترین و مطمئن ترین در طول تاریخ کشور است.که من عدد آن را نمی‌گویم ولی مراکز اقتصادی جهانی آن را تا 120 میلیارد دلار برآورد کرده‌اند. 

احمدی نژاد ادامه داد: من فکر می‌کنم با هیاهو و زدن اتهامات نمی‌شود کشور را اداره کرد. کشور را بر اساس منطق و عالمانه می‌توان اداره کرد. 

احمدی نژاد گفت: برادر عزیز آقای کروبی! رئیس جمهور باید کارشناس ارشد باشد. اینکه من نمی‌دانم و کارشناسان فلان حرف را می‌زنند درست نیست اگر دو کارشناس حرف متفاوت زدند شما از کجا متوجه می‌شوید که کدام درست است. 

احمدی نژاد خاطر نشان کرد ضمنا ماجرای شهرام جزایری فراموش نشود. 

کروبی: جزایری چیزی از من نخواست؛ من باید از مردم پول بگیرم 

مهدی کروبی کاندیدای انتخابات دهم ریاست جمهوری در ادامه مناظره گفت: چند نکته را در اینجا عرض می‌کنم و موضوع آقای جزایری را هم می‌گویم؛ اولا سال 65 حتما لشگر قدسی وجود داشته یا نداشته، من نگفتم. من همیشه وقتی در آنجا صحبت می‌کردم بر اساس سیاست امام بوده که صریح می‌گفت نه شرقی نه غربی و براساس مبنای حرف امام می‌گفتند می‌خواهیم راه‌پیمایی کنیم و ما می‌خواهیم جهان اسلام را مقابل این دو تا قرار دهیم. 

وی افزود: ما یک داستانی با امام داریم که اگر آنرا بگویم وقتمان گرفته می‌شود که بگویم چقدر آن پیرمرد دقیق بوده که در آن زمان در یک مصاحبه من نکته‌ای را نگفته بودم اما دو سه روز بعد حاج احمد آقا تلفن کرد. نکته عجیبی بود اما اگر خاطره بگویم وقتم گرفته می‌شود. 

کروبی ادامه داد: بحث جنگ مسلحانه نبود و بنده همانطور که شما فرمودید نه خبر داشتم و نه هیچ چیز دیگر؛ اگر هم بحث منافع ملی نبود یک سلسله مسائل دیگری را می‌گفتم که مواردی بود که خلاف دستور امام تحرکاتی شده بود و امام جلویش را گرفت. 

وی خاطرنشان کرد: کافی است مسلمانان بسیج شوند و ما هم در آن زمان بهترین نقش را داشتیم و خود حماس و لبنان هم قبول دارند که حرکت‌های آن موقع را در مکه که امام خط می‌داد باعث شد که این موقعیت تا به حال بوجود آمد؛ سال 65 متأسفانه سالی بود که در آن هواپیمایی از ما گرفتند که معلوم شد یک سری مواد منفجره در آن بوده و آن هواپیما را نگه داشتند و بنده هم هیچ خبر نداشتم اما با قاطعیت ایستادم تا همه آنها را گرفتم و آوردم و فقط 3 نفر از آنها آنجا ماندند که اصلی بودند. 

من یک سؤال را جواب ندادم و آقای احمدی‌نژاد هی به آن اشاره می‌کند 

کروبی اظهار داشت: در مورد کارشناسان، من یک سؤال را جواب ندادم و آقای احمدی‌نژاد هی به آن اشاره می‌کند در حالی که من 10 سؤال از شما کردم و هیچکدام را جواب نداده است، من می‌گویم قوه قضاییه درباره پرونده اردبیل توضیح دهد؛ کارشناسان خودت، دانش جعفری، خوش‌چهره، افروغ و رهبر اینها همه یاران شما بودند که از دور شما رفتند؛ نکته سوم اینکه می‌فرمایید من به جریانی وصل هستم، اینگونه نیست و من به جریانی وصل نیستم بلکه شما الحمدالله به آقای نقدی، شریعتمداری، صفاریان (صفار هرندی) اینها همه دوستان شما هستند، آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله جنتی، اشکالی هم ندارد و اتفاقاً شما به مجموعه خوبی وصل هستید و الآن قدرت دارید و آقای جنتی حتی حق استاد شاگردی را هم فراموش می‌کند و می‌گوید نوشته‌های شما باید مثل نوشته‌های امام در کتاب‌ها تدریس شود. 

وی افزود: من انقلابی هم هستم و همان انقلابی ریشه‌دار و حساب‌شده هستم منتهی می‌گویم باید حساب‌شده حرف بزنیم چون اگر نسنجیده حرف بزنیم دشمن‌تراشی می‌کنیم؛ من کاری به دولت ندارم، از خودم دفاع می‌کنم، هرچند آن موقع که در مجلس بودم و چه در محضر رهبری بودم این یک کلمه حرف را می‌زدم و می‌گفتم ما باید هسته‌ای صلح‌آمیز را بخواهیم و پافشاری هم بکنیم و دفاع هم بکنیم اما مذاکره را با آنها را قطع نکنیم، من همیشه این را گفته‌ام و الآن هم می‌گویم، حتی به من گفتند تعلیق، گفتم نه و حتی گفتم سیاست‌گذاری با هبری است و هرچه گفته‌ام در چارچوب نظام گفته‌ام و الا من نه مذاکره کننده بوده‌ام و نه در جلسات بوده‌ام و مذاکرات را وقتی می‌شنیدیم گزارش به ما می‌دادند و یا دعوت می‌کردند به جلسات شورای عالی امنیت ملی که رئیس آن رئیس جمهور است و چه در محضر رهبری، و ما هم نظراتی می‌دادیم. 

کروبی تصریح کرد: در زمینه هولوکاست نیز ما می‌گوییم بالاخره آیا هولوکاست انجام شده است یا نشده است. شما وقتی آن مسئله را می‌گویید فکر می‌کنید از وجود مقدس امام زمان یا سلمان فارسی دفاع کرده‌اید، وقتی آن را می‌گویید از هیتلر دفاع کرده‌اید؛ در اینکه که می‌گویید فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان آواره شده‌اند و صهیونیست آمده‌اند و گرفته‌‌اند صحیح می‌گویید و ما هم از روز اول گفته‌ایم اینها باید به سرزمین خودشان برگردند و پیشنهادی که جمهوری اسلامی داشت، رفراندوم بود، اما اینکه اینقدر بگوییم و بزرگ کنیم و رسمی بکنیم درست نیست بحث ما این است. 

جزایری یک پول درسته به من داد، من هم خرج کردم 

وی ادامه داد: اما در مورد قضیه آقای جزایری، ببینید آقای احمدی‌نژاد من خدمت شما عرض کنم، این یکی را چون دو سه بار شما تأکید کردید من گفتم، حتی دوستان به من گفته‌اند هر اسمی از ما برد که از نزدیکان شما هستند وارد بحث نشوید و من هم بنا ندارم. اما این مسئله که شما دو سه بار فرمودید، من یک روحانی هستم و اجازه‌هایی از امام دارم که هیچ‌کس این اجازه‌ها را ندارد و حالا بعضی‌هایش را هم اینجا کتبی دارم، دوم اینکه پرونده من در زمان انقلاب یک بخشش به امور مالی برمی‌گردد یعنی اجازه داشتم. تیتروار بگوییم کمیته‌ها تقسیم شده بود و در کمیته انقلاب اسلامی جناب آقای مهدوی کنی، در جهاد جناب آقای ناطق، کمیته سپاه مرحوم لاهوتی داده شده و کمیته امداد را هم به من دادند و کمیته امداد برای اقشار آسیب‌پذیر بود و در رأس مجروحان و خانواده‌های شهدا قرار داشتند و من این کار را انجام می‌دادم و هر روز صبح پیش آیت‌الله صانعی می‌رفتم و پول می‌‌گرفتم و و قبلاً هم پول تحصن و همه اینها با من بود و یکی دوبار شیراز و خوزستان رفتم و پول بردم و وقتی امام وارد شد، 7 میلیون تومان آن زمان دست من بود و من شدم مسئول کمیته امداد. 

کروبی تصریح کرد: به تدریج امام پشت سر هم به من احکام دادند و من هم شهرتی پیدا کردم که از بیرون و مسلمانان داخل و خارج برای من پول می‌آوردند و از اموال مصادره‌ای به من می‌دادند که بین مردم تقسیم می‌کردم و حسابش هم از دولت جدا بود، در مورد آقای جزایری هم اصلاً من عادت ندارم که بگویم چه فردی یا افرادی پیش من آمدند، آقای جزایری را آوردند و دو مرتبه هم آقای جزایری هم پول داد و 300 میلیون تومان بوده و 200 میلیون تومان نیست و چون صداقت دارم، اگر یک میلیارد تومان هم بود می‌‌گفتم. 

وی ادامه داد: به خدا آقای جزایری هیچ چیزی هم از من نخواست، الان هم باید به من پول بدهند من که پول نفت ندارم تا خرج کنم، من که الحمدالله پول تراکم شهرداری ندارم، بنده باید از مردم پول بگیرم تا خرج کنم و اینطور نیست که شما فکر کنید من ورد می‌خوانم و این برایم طلا ‌می‌شود تا خرج کنم، بالاخره باید عده‌ای به من بدهند اما این که کسی بگوید یک قران از جایی آوردی و حتی تلفن که معمول است، اینگونه نبوده و البته به خود ایشان (احمدی‌نژاد) وقتی شهردار بود برای مسکن نمایندگان تلفن کردم اما خوشبختانه جزایری هیچ چیز از من نخواست که بخواهم به کسی تلفن بکنم؛ چون من عادتم است، از آقای قالیباف بپرسید چند نامه برایش نوشتم چون مراجعه می‌کنند و ما هم نامه می‌نویسیم. در مورد خانواده آقای قدوسی هم به آقای احمدی‌نژاد گفته بودم که ایشان گفته بودند اصلاً من خبر ندارم که بعد خانواده قدوسی گفت اصلاً خود ایشان دستور دادند، آقای احمدی‌نژاد در جلسه مجمع مصلحت از شما سؤال کردم که چرا خانه خانواده قدوسی اینجوری شده و گفتی خبر ندارم. 
آقای جزایری یک پول درسته به من داد، من هم خرج کردم و هیچ کاری نکردم و مهم‌تر این است که در لابه‌لای اوراق باید بگردم و پیدا کنم تا ببینیم رهبری چه نوشته‌ است، با اینکه آیت‌الله شاهرودی از نظر رهبری و از نظر همه ما عزیز است، رهبری در زیر آن نامه با حالت توبیخی نوشته بود که جناب آقای شاهرودی، این چه شیوه کاری است که یک نفر پولی به فردی بدهد و آن فرد هم پول را در کار معمول خرج کند و موجه هم هست و هیچ‌کدام هم چیزی از هم نخواسته‌اند، چرا قوه قضاییه چنین کاری کرده است و این شأن قوه قضاییه نیست که چنین کاری بکند؛ من تا اینجا گفتم و می‌خواهم مقداری از وقتم را برای تتمه بحث نگه‌ دارم. 



کروبی تصریح کرد: آقای جزایری یک پول درسته به من داد، من هم خرج کردم و هیچ کاری نکردم و مهم‌تر این است که در لابه‌لای اوراق باید بگردم و پیدا کنم تا ببینیم رهبری چه نوشته‌ است، با اینکه آیت‌الله شاهرودی از نظر رهبری و از نظر همه ما عزیز است، رهبری در زیر آن نامه با حالت توبیخی نوشته بود که جناب آقای شاهرودی، این چه شیوه کاری است که یک نفر پولی به فردی بدهد و آن فرد هم پول را در کار معمول خرج کند و موجه هم هست و هیچ‌کدام هم چیزی از هم نخواسته‌اند، چرا قوه قضاییه چنین کاری کرده است و این شأن قوه قضاییه نیست که چنین کاری بکند؛ من تا اینجا گفتم و می‌خواهم مقداری از وقتم را برای تتمه بحث نگه‌ دارم. 

در این قسمت از این مناظره مجری گفت: شما 2 دقیقه وقت دارید، کروبی گفت: آقای احمدی‌نژاد چند دقیقه وقت دارد؟ که مجری گفت ایشان 11 دقیقه وقت دارد و کروبی خواست که احمدی‌نژاد صحبت کند و برخلاف قرعه‌کشی ابتدای مناظره، وی مناظره را به پایان برساند. 

کروبی گفت: 5 یا 6 دقیقه که پایان بحث آقای احمدی‌نژاد مانده بود بگویید که تا من آن یکی 2 دقیقه خودم صحبت کنم و بعد ایشان مناظره را به پایان ببرد تا من در این فرصت به مطالبم نگاه کنم و ببینم چه باید بگویم. 

احمدی نژاد: فسادها به همین شکل پول گرفتن از شهرام جزایری شکل می گیرد 

احمدی‌نژاد در ادامه مناظره خطاب به کروبی گفت: بالاخره ما پاسخ قضیه آقای جزایری را دریافت نکردیم، اینکه چطور 300 میلیون می‌آید و شما امام و رهبری و همه را هزینه می‌کنید تا از آدمی که در زندان است و محکوم شده و 150 میلیارد تومان... در این قسمت کروبی دوباره در میان سخنان احمدی‌نژاد شروع به سخن گفتن کرد که احمدی‌نژاد از وی خواست اجازه دهد تا بقیه سخنانش را بگوید. 

وی افزود: بالاخره فسادها همین‌گونه شکل می‌گیرد؛ 300 تومان به این آقا، 200 تومان به آن آقا، 50 تومان به آن آقا می‌دهند و هر کاری دلشان می‌خواهند در این کشور می‌کنند. من تعجب از جنابعالی است که چطور متوجه نشدید این پول چیست؟ یعنی هر کسی هر پولی آورد، می‌گیرید؟ ولو پول حرام؟ ولو پول خلاف قانون؟ این چه توجیهی است که امام به من پول داده، آنموقوع که شما گرفتید، مسئول کمیته امداد نبودید، مسئول بنیاد شهید نبودید، مسئول حج هم نبودید، یک روحانی هستید و خیلی محترم مثل بقیه. 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: من 2 سؤال دیگر از جنابعالی دارم؛ می‌گویم وقتی شما در بنیاد شهید مسئول بودید، در بنیاد شهید زندان درست کرده بودید و افراد را زندانی می‌‌کردید و افراد در آنجا کتک زده می‌شدند، این را هم تشریح کنید که آیا از امام اجازه داشتید و یا از رئیس قوه قضاییه اجازه داشتید؟ چطور شما زندان درسته کرده بودید و افرادی را در بنیاد شهید محبوس کرده بودید؟ 

وی ادامه داد: بنده گفته‌ام که اموالمان را اعلام کنیم، من خواهش می‌کنم که آقای کروبی اعلام کنند اول انقلاب خانه‌اشان در کجا و چقدر بوده و الان در کجاست و چقدر است و این از کجا آمده است؛ من اموالم را اعلام کرده‌ام و باز هم اعلام می‌کنم، بنده حقوق معلمی می‌گیرم و گرفته‌ام و تمام پرونده من از الان در دست قوه قضاییه است و اعلام هم کردم اگر در زندگی من، همسرم و فرزندانم مشکلی هست، بدون اجازه من منتشر کنند تا همه بدانند، زندگی من معلوم است که یک خانه دارم و حساب‌های بانکی‌ام را هم اعلام کردم و فقط حقوق دولت می‌گیرم، درآمد دیگری ندارم و در دانشگاه هم برای پژوهش و کارهای دیگر پول دانشگاه می‌گیرم؛ آقای کروبی هم بفرمایند که این خانه خود را از کجا آورده‌اند، ایشان همیشه مسئول بودند، آیا از همان پول‌هایی که امام اجازه دادند برداشته و یا نه، امثال آقای شهرام جزایری‌ها دادند و یا اگر فعالیت اقتصادی می‌کنند بگویند، ایشان مسئول بوده و اگر فعالیت‌ اقتصادی داشته، بگوید. 

کروبی در وقت پایانی خود در پایان این مناظره گفت: آقای جزایری که به من پول داد، ما هیچ‌وقت تحقیق و تفحص نمی‌کنیم که ببینیم این پولش از کجا است، اگر بدانیم فاسد است، نمی‌گیریم، اگر بدانیم چیزی از ما می‌خواهد دقت می‌کنیم و نمی‌گیریم؛ الان هم اگر یک آدم متدینی پولی برای ما بیاورد و چیزی از ما نخواهد، می‌گیریم. 

وی افزود: نکته دوم، مسئله‌ای که در مورد خود ایشان مطرح است و الان مدرکش هم موجود است و بعد از یک هفته انتخابات برملا می‌کنیم، 700 میلیون دلار از پول دولت می‌خواسته به یک آقایی بدهد که رهبری جلوی آن را گرفت، یکی از اختلافاتش با بانک مرکزی نیز همین بوده که حواله می‌داده و نمی‌دادند و دعواشان می‌شد و این 700 میلیون دلار را می‌خواسته به یکی از رؤسای جمهور بدهد و حالا می‌آید و می‌گوید که چرا مردم 300 میلیون تومان از خودشان به من داده‌اند. 

کروبی تصریح کرد:‌ آیا از عیادی و نزدیکان ایشان (احمدی‌نژاد) کسی در زندان نیست؟ قضایای آقای علی‌آبادی و اطرافیانشان چیست؟ شما ما را مجبور کردیم که این حرفها را بزنیم. برخی از نزدیکان شما را با زور از زندان آزاد کردند. 

مجری مناظره در این لحظه پایان وقت کروبی را به وی اعلام کرد که کروبی نیز اظهار داشت: حالا که وقت من تمام شده، شما بفرمایید چطور می‌گویید این مقایسه‌ها درست نیست، ما هرچه بگوییم شما حرف خودتان را می‌زنید و می‌گویید یک پا دارد، آنها می‌گویند درآمد نفت شما انصافاً در این 3.5 سال به اندازه کل درآمد دولت‌های سازندگی و توسعه سیاسی بوده، شما نفت 100 دلاری و 80 دلاری را چکار کردی و الان اینها کجاست؟ آقای احمدی‌نژاد به خدا من خرم‌آباد بودم و همه طرح‌ها مانده است. 

مجری مناظره سخنان کروبی را قطع کرد و به وی گفت که زمان شما به پایان رسیده است. 

احمدی‌نژاد اظهار داشت: باز ما قانع نشدیم که بالاخره مسئله آقای شهرام جزایری چطور بود و چگونه مسکن شما از یک خانه 100 متری به یک مسکن چند صد متری در بهترین نقطه تهران تبدیل شد. 

کروبی بازهم سخنان احمدی‌نژاد را قطع کرد و گفت: ما اول باید ببینیم این حرفی که می‌زنیم راست است یا نه... 

مجری برنامه خطاب به کروبی گفت آقای کروبی با این شیوه زمان‌بندی ما برهم می‌خورد و اجازه بفرمایید که آقای احمدی‌نژاد در زمان خودشان صحبت بکنند. 

کسی که از روزنامه اش خبر ندارد، چطور می‌خواهد کشور را اداره کند؟ 

کروبی باز هم در حال ادامه دادن سخنان خود بود که احمدی‌نژاد در ادامه وقت خود به سخنانش ادامه داد و گفت: من از شما می‌خواهم اگر بنده خواسته‌ام 700 میلیون دلار به کسی بدهم و بانک مرکزی گفته که باید چنین کاری اجازه رهبری داشته باشد، همین فردا آن را در روزنامه خودتان بزنید، چرا می‌خواهید به هفته آینده موکول بکنید؟ این چه حرفی است؟ شما به همسر من که هیچ نقشی نداشته است در روزنامه خود تهمت زده‌اید که می‌گویید خبر ندارید. 

کروبی در حالی که در میان سخنان احمدی‌نژاد مدام در حال صحبت کردند بود گفت: والله من خبر ندارم احمدی‌نژاد گفت: بسیار خوب، کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود از روزنامه‌ای که صاحب امتیازش است خبر ندارد، آنوقت چطور می‌خواهد کشور را اداره کند؟ آقای کروبی من از شما عذر می‌خواهم و به شما احترام می‌گذارم و به لباس شما و به ریش سفید شما و به سوابق شما احترام می‌گذارم، شما خبر ندارید که عکس همسر من را در روزنامه‌ شما انداختند و به همسر من توهین کردند؟ شما بروید. 

کروبی برای چندمین بار باز هم به میان حرف احمدی‌نژاد پرید و گفت: تو انتظار داری عکس زن یک مرد شریف و نجیب را در مقابلش بگیری و به همه نشان بدهی و آنوقت کسی به تو چیزی نگوید؟ 

مجری مناظره به کروبی گفت: اجازه بدهید آقای احمدی‌نژاد در وقت پایانی خود سخنان خود را مطرح کنند. 

احمدی‌نژاد ادامه داد: آقای کروبی اگر شما باز بخواهید صحبت کنید، بگویید و اگر می‌خواهم از وقت من هم شما استفاده کنید. 

در حالی که کروبی همچنان در حال صحبت کردن بود و می‌گفت من از این موضوع خبر ندارم، مجری خطاب به وی گفت: شما می‌توانید بعد از انتخابات هم با هم صبحت کنید. 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: شما برای بررسی آن مورد می‌توانید به دو سه هفته پیش روزنامه خود مراجعه کنید و بخوانید و گزارش بگیرید. 

باز هم کروبی شروع به سخن گفتن کرد و اظهار داشت: خواهش می‌کنم بگویید ماجرا چه بوده، من بی‌اطلاع هستم، شما توضیح بدهید. 

احمدی‌نژاد پاسخ داد: من می‌خواهم از وقت خودم، خودم استفاده کنم. ایشان بحث منزل و شهرام جزایری و زندان را توضیح ندادند و اعلام نکردند آیا الان حاضر هستند اموال اطرافیان خود را اعلام کنند تا همه در جریان باشند؟ رئیس ستادشان، دوستانشان و همه کسانی که در ستادشان کار می‌کنند و اینکه 20 میلیارد تومان فقط می‌خواستند بدهند به مخابرات در انتخابات، فقط برای اس‌ام‌اس. 

احمدی نژاد: 20میلیارد تومان هزینه اس.ام.اس را از کجا آورده اید؟ 

احمدی نژاد افزود: ستاد ایشان به مخابرات رفته و گفته 20 میلیارد تومان برای ارسال اس‌ام‌اس می‌خواهیم بدهیم و مخابرات گفته که ما اس‌ام‌اس عمومی نداریم؛ براساس برآوردها بیش از 100 میلیارد تومان هزینه تبلیغات جناب آقای کروبی است و بگویند که اینها را از کجا و چگونه آورده است که اینها را برای مردم توضیح بدهد و الان وقت‌شان تمام شده است. 
احمدی نژاد افزود: ستاد ایشان به مخابرات رفته و گفته 20 میلیارد تومان برای ارسال اس‌ام‌اس می‌خواهیم بدهیم و مخابرات گفته که ما اس‌ام‌اس عمومی نداریم؛ 

 

احمدی‌نژاد خطاب به مجری مناظره گفت: هفت هشت دقیقه از وقت من باقی مانده و می‌خواهم چند نکته بگویم؛ این دولت در خدمت مردم با کار کارشناسی است، بنده بیش از 1000 ساعت خودم با کارشناسان اقتصادی و استاتید اقتصادی جلسه‌ گذاشته‌ام، ممکن است 2 یا 3 یا 10 یا 20 نفر مخالف نظر ما باشند و بنده هیچ‌وقت آن را رد نمی‌کنم اما من جلسات 10 نفره، 20 نفره، 50 نفره و جلسات مختلف حتی جلسات 5 ساعته داشته‌ام و حضرت آقای کروبی، معتقدم رئیس جمهور باید خودش کارشناس ارشد باشد. 

در حالی که باز هم کروبی در میان سخنان احمدی‌نژاد شروع به سخن گفتن کرده بود، رئیس جمهور به سخنان خود ادامه داد و افزود: اینکه هرچه می‌پرسی می‌گویند کارشناسان نظر بدهند، پس کارشناسان بیایند و رئیس جمهور شود نه اینکه فرد دیگری رئیس جمهور شود و کارشناسان اداره کنند. 

وی تصریح کرد: نظرات شخصی در کارشناسی اثر دارد و کارشناسی وحی منزل و مطلق نیست و این طور نباید باشد که عده‌ای واژه‌ کارشناسی را وسط انداختند و مدام با آن بازی می‌کنند. 

دانشجویان ستاره‌دار 

احمدی‌نژاد گفت:‌ شما امشب در فیلم خودتان دوباره به دانشجویان ستاره‌دار اشاره کردید، من آمار آن را دارم، این در دوران آقای معین که متأسفانه یک اطلاعیه‌ هم داده، آمارش مشخص است که از سال 78 چند نفر ستاره‌دار بودند و سال 82 بیشترین آن بوده که 2500 نفر و سال 84 که آخرین سال تا قبل از این دولت بوده 224 نفر بود و سال 85 در این دولت لغو شد و تمام؛ بعد شما 4 تا آدم می‌آورید و می‌گویند ما ستاره‌دار هستیم؛ ستاره را وقتی لیست قبولی‌ها را منتشر می‌کنند، کنارش می‌نویسند، ستاره را که روی پیشانی کسی نمی‌زنند. 

وی افزود: شما بحث گشت ارشاد را مطرح کردید که من دیشب توضیح دادم، اهل سنت و اقوام را مطرح کردید که من توضیح دادم و رفتار دولت معلوم است. 

احمدی‌نژاد تصریح کرد:‌ من می‌خواهم دو سه جمله راجع‌به آینده صحبت کنم، خطاب به ملت عزیزمان، بالاخره شما مردم این دولت را برگزیدید، این دولت هم با تمام توان در خدمت شما بوده و من اعلام کردم و الان هم اعلام می‌کنم که آقای کروبی و دوستانشان هر مورد تخلف مالی از این دولت، از بنده، وزرای من، فرزندان من و همسر من دارند، در روزنامه‌ها منتشر کنند، به شرط اینکه پای آن هم بایستند و کلی حرف نزنند. 

وی ادامه داد: ما به سمت آینده حرکت می‌کنم و به فضل الهی در آینده تورم کاهش پیدا خواهد کرد و به یک رقمی خواهد رسید، این را تمام تحلیل‌های اقتصادی می‌گوید. در حالی که ما رشد اقتصادی خود و سازندگی خود را حفظ کرده‌ایم؛ ما در موضوع اشتغال در آینده سه برنامه اساسی داریم، بنگاه‌های کوچک، بنگاه‌های بزرگ و زمینه‌‌سازی‌های سرمایه‌گذاری و 7 طرح بزرگ اصلاح ساختار اقتصادی تهیه کرده‌ایم که بخشی از آن در مجلس است و بخش دیگری آن نیز می‌آید، همه زیرساختهای لازم برای اجرای اصل 44 را ما فراهم کردیم و 14 نهاد در این مدت کوتاه تشکیل و 42 آیین‌نامه نوشته شد و در این دولت نشان داده شد که ملت می‌تواند. 

ظرفیت‌های ملت تازه در حال شکوفایی است 

احمدی‌نژاد گفت: ظرفیت‌های این ملت در علم، فن‌آوری، سیاست، فرهنگ، اقتصاد و زمینه‌های گوناگون تازه در حال شکوفایی است و دولت به فضل الهی موانع را برمی‌دارد و از مردم پشتیبانی می‌کند؛ برای مسکن طرح‌های ما امسال به شکوفایی می‌رسد، در مسکن مهر نیز قرار است قیمت زمین را از مسکن برداریم و تحویل دهیم و وام بانکی نیز تصویب شده و در بانک مسکن به خود مردم واگذار می‌شود تا بسازند و قیمت پایین بیاید، یک امتیاز ویژه برای مسکن و ازدواج جوانان نیز داریم و اینها را به فضل الهی دنبال خواهیم کرد. 

وی افزود: 4 سال دوستان هرچه خواستند گفتند و ما تحمل کردیم، حوصله کردیم و پاسخ ندادیم. در همین روزنامه‌های آقای کروبی صدها توهین و تهمت زده شده اما ما مطلقاً پاسخ ندادیم و کار کردیم، بعضی‌ها می‌گویند چرا پاسخ ندادید؛ در شرایطی که کشور در محاصره نظامی دشمن بود و در حال تحریم و فشار سیاسی بود و اگر ما می‌خواستیم وارد این بگومگوها بشویم چه اتفاقی می‌افتاد و چگونه می‌خواست این حجم سازندگی اتفاق بیفتد و این شاخص‌های خوبی را در اقتصاد نسبت به گذشته به دست بیاوریم؛ ما نمی‌گوییم الان مشکل نداریم ولی ما معتقدیم که در حال کم کردن مشکلات هستیم و اگر می‌خواستیم وارد بگومگوها بشویم نه می‌توانستیم به فنآوری هسته‌ای دست بیابیم ونه سیاست خارجی به اوج عزت می‌رسیدیم. 

احمدی‌نژاد تصریح کرد:‌ مسیر ما همان مسیر است و در خدمت و در کنار مردم شعار ما سلامت است پاکترین و خادم‌ترین دولت این دولت است و در کنار مردم است و یک مورد اگر تخلف بدست می‌آوردند، گوش فلک را کر می‌کردند اما دیدید که راه روشن را در کنار ملت عالمانه و صادقانه ادامه خواهیم داد تا به فضل الهی ایران باید جزو بهترین کشورهای جهان باشد و می‌تواند در مدیریت‌های جهان نقش اساسی و تعیین‌کننده داشته باشد و باید عزیزترین و پیشرفته‌ترین کشور جهان باشد و این چشم‌انداز ما است و ما باور داریم که ملت ایران می‌تواند. 

وی خاطرنشان کرد:‌ ما از نگاه دشمن به ملت خود نگاه نمی‌کنیم بلکه می‌گوییم ملت ما توانمند است و باید در بالاترین جای جهان قرار گیرد. 

مجری مناظره با مشاهده پایان یافتن سخنان احمدی‌نژاد به وی گفت شما یک دقیقه دیگر هم وقت دارید. 

احمدی‌نژاد اظهار داشت: در این وقت باقیمانده می‌خواهم از ملت عزیز و فداکار ایران تشکر کنم به خاطر همه همراهی‌ها و بزرگواری‌هایشان، دیروز در اصفهان و چند روز پیش در مشهد و در استانهای مختلف. 

سفرهای استانی را در خدمت مردم ادامه خواهیم داد 

وی افزود: ما انشاالله سفرهای استانی را در خدمت مردم ادامه خواهیم داد و نظارت‌ها ادامه خواهد یافت. 

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ فرمودند برخی افراد حامی ما هستند، بله اکثریت ملت بزرگواری کردند و در این 4 سال حمایت کردند، اما من هیچ حزب و گروهی ندارم و ریالی هم در انتخابات نه خرج کردم و نه دارم که خرج بکنم و از ملت عزیز می‌خواهم که اجازه بدهند این خادماشان 4 سال دیگر در خدمت آنها باشد. 

منبع:فارس

تنظیم برای تبیان:سید ابراهیمی

ریشه کن فقر و فساد میر حسین موسوی...

دسته ها :
يکشنبه هفدهم 3 1388
esesا
قلعه نویی: ما برنده هستیم 
  
 
کبرپور پیروزی را ازاستقلال گرفت
 
 
 سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: با توجه به اینکه 9 امتیاز از پرسپولیس پیش هستیم با نتیجه ای که در دربی 66 رقم خورد ما برنده هستیم چرا که اختلاف امتیاز خود را با این تیم حفظ کرده و کماکان صدر جدول را در اختیار داریم. 

امیرقلعه نویی پس از تساوی تیمش مقابل پرسپولیس با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: روی یک حرکت بچگانه گل خوردیم و بازی برده را مساوی کردیم. روی این اتفاق هیچ مربی نمی تواند اظهار نظری داشته باشد و پیش بینی کند که با اتخاذ تدابیر لازم بازیکنش مرتکب اشتباه نشود.

وی افزود: در نیمه اول دو تیم محتاط بازی کردند اما در نیمه دوم با توجه به شناخت لازم نسبت به نقاط ضعف پرسپولیس توانستیم ابتکار عمل را با تغییر در سیستم و روش بازی خود به دست آوریم. در نیمه دوم همانطور که مشاهده کردید گرچه مالکیت پرسپولیس بر توپ و میدان بیشتر بود اما نبض بازی را ما در اختیار داشتیم.
eses
 
سرمربی تیم فوتبال استقلال عملکرد دو تیم را در داربی 66 ستود و اظهار داشت:زمانی که با یک گل از پرسپولیس جلو بودیم چندین موقعیت به دست آوردیم که اگر یکی از آنها گل می شد در پایان نتیجه تساوی رقم نمی خورد.

وی عملکرد سیاوش اکبرپور را به نقد کشید و به نوعی وی را مقصر ناکامی تیمش در کسب برتری مقابل رقیب سنتی قلمداد کرد و ادامه داد: تعجب می کنم چرا سیاوش موقعیت مسلم گلزنی را به راحتی از دست داد من آنقدری که از سیاوش گله دارم از علیزاده گله مند نیستم.

قلعه نویی در پایان گفت: مقابل پرسپولیس دو هدف داشتیم؛ نخست اینکه بازنده نباشیم و اختلاف 9 امتیازی خود با تیم پرسپولیس را حفظ کنیم و دوم اینکه به پیروزی برسیم. من فکر می کنم در این بازی به هر دو هدف خود رسیدیم و فقط چند دقیقه تا کسب پیروزی فاصله داشتیم.
 
 
 
 
دسته ها :
شنبه بیست و ششم 11 1387
. l ___ l l
( '> _.('v')
(\ ) _(( - ))
"_"__"__"_
عشق یعنی هیچ وقت از نگاه کردنش سیر نشی، حتی اگر اون نبیندت!
فرستندگان: 0918xxxx369 و 0935xxxx400 و 0935xxxx657

می دونستی دیگه دوستت ندارم؟
می دونستی دیگه اهمیتی برام نداری؟
...
...
اِ، اِ، اِ، چرا دماغم این جوری شد؟
-o------------
/l /
JL
فرستندگان: 0935xxxx959 و 0935xxxx772 و 0935xxxx391 و 0918xxxx369

داستان زندگی من قصه ای است که متن آن وجود توست و پایان آن نبود تو!
فرستنده: 0937xxxx732

_._///\\\\
<( @ @ )>
نرو پایین
...
...
می دونی چرا؟
...
...
آخه دلم برات تنگ شده، می خوام سیر نگاهت کنم.
فرستنده اس ام اس: 0936xxxx685

این SMS تقدیم به کسی که مهرش دنیاست، قلبش صفاست، درنگاهش محبت کیمیاست!!
فرستنده: 0936xxxx336

از شهرداری، واحد سد معبر مزاحمتون می شم
ببخشید مهربونیتون سد راه دلمون شده!
فرستندگان: بهزاد و 0936xxxx495 و 0935xxxx193 و 0935xxxx391

الهی تو دقیقه باشی و من ثانیه، که هر دقیقه شصت باردورت بگردم!
فرستنده: 0918xxxx532



هزار گل تقدیم به آینه شکسته ای که لبخند تو را هزار بار تکرار می کند.
فرستنده: +4673xxxx248


>>>------->
این تیر بخوره تو قلب بد خواهانت!
فرستنده: 0937xxxx636

ضربان قلب من:
با تو: _\/_\/_\/_
دور از تو: _\ _\_
بدون تو: ______
فرستندگلن: 0911xxxx590 و 0913xxxx020
دسته ها :
جمعه بیست و پنجم 11 1387
X