به گفته اکثر صاحبنظرها خسارت و هزینه و غرامت جنگ تحمیلی بالغ بر 1000 میلیارد دلار بوده
ما فرض میکنیم نصف این مبلغ بوده یعنی 500 میلیارد دلار
فکر کنید اگر این500 میلیارد دلار از بعد از جنگ در اختیارمان بود و مثلا در خارج یا هر جای دیگر سرمایه گذاری میکردیم و نگوییم که هر سال دو برابر بشه بلکه هر پنج سال(سود بانکی) این پول دو برابر بشه.حساب کنید
بیست سال از جنگ گذشته یعنی هر چهار سال این مبلغ دو برابر میشه و بعد از سال بیستم میشه 16000 میلیارد دلار
خب این عدد رو تقسیم کنید با تعداد جمعیت ایرانیها ببینیم به هر ایرانی چقدر میرسد
228570 دلار این عدد را به تومان اگر تبدیل کنیم به پول الان میشود بالای دویست میلیون تومن
اره درسته
دویست میلیون تومان
اونم برای هر ایرانی یعنی یک خانواده چهار نفره هشتصد میلیون تومان
تعجب کردید؟شاید هم بعضیها میگن که مزخرفه؟خیلی از مخالفان از الان دارن نوشته های بلند بالا برای مسخره کردن اماده میکنن.اما یه خواهش دارم از همه و اون اینه که
خودتون حساب کنید .
اگر جایی اشتباه حساب کردم ممنون میشم که تذکر بدید.
دسته ها : دانستنی ها
سه شنبه نهم 7 1387

یک تشکل دانشجویی عصر روز گذشته و در دیدار با رهبر انقلاب به انتقاد شدید از سکوت مسئولان در رابطه با مسئله جعلی بودن مدرک کردان و تخلفات دانشگاه آزاد پرداخت.
متن بخشی از صحبت های نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، به شرح زیر است:

با عنایت به مطالبه حضرتعالی در رابطه با عدالت و با توجه به اهتمام جریان دانشجویی در مقوله عدالت خواهی، که از بدو شکل گیری تشکلهای دانشجویی تا کنون دغدغه ی اصلی نخبگان دانشگاهی بوده است، متاسفانه همچنان شاهد وقایعی هستیم که اجرای عدالت در کشور را در اذهان عمومی و نخبگان با چالش مواجه ساخته و سوالات و شائبه های جدی را در فضای عمومی جامعه بوجود آورده است.
در حالی که در نظام جمهوری اسلامی، هیچکس فراقانونی نیست و همه در مقابل قانون یکسان بوده و در صورت تخلف و اقدام مجرمانه تحت پیگرد و مورد برخورد قرار میگیرند، در کمال ناباوری شاهد آنیم، فردی در مسند وزارت کشور جمهوری اسلامی قرار گرفته که لا اقل شائبه ی جعل مدرک تحصیلی توسط وی چند ماهی است که موجب اعمال فشارهای گوناگون در داخل و خارج به نظام گشته است و با این وجود نه مجلس هشتم از او توضیح میخواهد، نه از سوی قوه قضائیه برخوردی صورت می گیرد و نه وزیر کشور خود را موظف به پاسخگویی می داند.
از سوی دیگر، با وجود آنکه کمیته ی تحقیق و تفحص مجلس هفتم از دانشگاه آزاد، در نتایج تحقیقات خود، خبر از وجود مشکلات عدیده در این دانشگاه و همکاری برخی مقامات قوه قضائیه در مشکلات مذکور دارد، هیچ شفاف سازی و برخورد قانونی صورت نمی گیرد.
اگر نمایندگان مجلس اشتباه کرده اند و اذهان عمومی را مشوش نموده اند، چرا با آنها برخوردی صورت نمی گیرد و اگر در دانشگاه آزاد تخلفی صورت پذیرفته چرا نتایج برخورد با آن را مردم نمی بینند؟
سوال ما اینجاست که چرا توسط برخی مسئولین، اینگونه افکار عمومی و اعتقادات مردم به بازی گرفته می شود و چگونه با عده ای معدود که منافع خود را بر نظام جمهوری اسلامی -که حاصل خون هزاران شهید است- ارجحیت می دهند، برخورد نمی¬شود؟
از نگاه ما این مسائل، چون به اصل گفتمان انقلاب اسلامی بر می گردد جزو مسائل کلان و دارای اهمیت است که البته طرح اینگونه مسائل و نوع نگرش انتقادی ما به این موضوعات، هزینه های زیادی را به ما تحمیل نموده است. اگر دیروز، وزیر علوم دولت گذشته در نامه به آقای خاتمی خواستار برخورد قضایی-امنیتی با ما شد و زخمی را بر پیکره جریان دانشجویی وارد نمود، وزیر علوم فعلی نیز با سکوت و بی توجهی خود در برابر ضرب و شتم دانشجویان در نهمین نشست سالانه ی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه تهران که مزین به پیام حضرتعالی بود، نمک بر همان زخم پاشید.

سه شنبه نهم 7 1387
درباره آیکیدو :
آیکیدو یک هنر رزمی ژاپنی (از لحاظ رزمی صرفاً دفاع شخصی) و راه رسیدن و هدایت جامعه به سوی صلح پایدار است.
بنیانگذار این هنر استاد موریهه اوشیبا (Morihei Ueshiba) است که با مطالعة بسیار در خصوص هنرهای رزمی سامورایی ژاپن موفق شد هنری ابداع نماید که در آن هیچگونه خشونت، حمله و ضربه زدن وجود نداشته باشد. اگر فقط از جنبة فیزیکی بخواهیم آیکیدو را معرفی کنیم، باید گفت هنری‌ست شامل یک سری تکنیکهای پرتابی و قفلی که ریشه در هنر رزمی جوجوتسو و کن‌جوتسو داشته و توسعه یافته‌اند. در آیکیدو هرگز حمله نکرده و به مهاجم ضربه نمی‌زنند بلکه فقط از انرژی خود او در جهت آرام کردن، خلع سلاح کردن و به تسلیم واداشتن و یا پرتاب خود وی استفاده می‌شود.
در جایجای فنون این هنر حرکاتِ دینامیک و پر انرژی به چشم می‌خورد که نشان از پویایی و روان بودن آن دارد.
هنرجویان با پرداختن به آیکیدو، ویژگیهایی را که هر انسان در زندگی روزمره آن را می‌جوید، می‌یابند، ویژگی‌هایی از قبیل: اعتماد به نفس، آرامش، صبوری، احترام متقابل، سلامتی جسم و روان و نگرش ژرف. انتخاب نام آیکیدو بر این هنر رزمی خود نشان از هدف متعالی
آن دارد، آی (هماهنگی، عشق)، کی (نیروی حیاتی جهان هستی) و دو (راه). اما وقتی در زبان ژاپنی کانجی (الفبای واژه‌نگار زبان ژاپنی) حرف آی کنار حرف کی قرار می‌گیرد، کانجی آیکی شکل می‌گیرد که مفهوم آن «سراسر عشق» است. به عبارت دیگر آیکیدو از نظر مرحوم استاد اوشیبا «راه سراسر عشق» محسوب می‌شد. از دیگر تعابیری که بر این هنر می‌توان برشمرد: «راه برقراری نظم و هماهنگی روح با نظم جهان هستی» است.
- با احترام شروع شده و با احترام پایان می‌پذیرد
مهمترین ویژگی آیکیدو احترام به طبیعت و مخلوقات خداست. به عنوان یک اصل در تمرینات هر بار که دو نفر با هم روبرو می‌شوند تا تمرینی را آغاز کنند، با عبارت «Onegaishimasu» «از شما تقاضا می‌کنم» به هم احترام گذاشته و از هم تقاضای تمرین می‌کنند و پس از پایان تمرین نیز با عبارت «Arigato Gozaimashita» «از شما سپاسگزارم» از یکدیگر تشکر می‌کنند که فرصتی برای تمرین با هم داشتند. این عمل در هر جلسه شاید چند صد بار رخ دهد تا در وجود و ضمیر ناخودآگاه هنرجویان حک شود تا بدانند حتی به دشمن باید احترام گذاشت و از راه و رسم جوانمردی نباید دور شد.
دسته ها : مقالات
سه شنبه نهم 7 1387

تا حالا فکر کردید که کره زمین با این همه موبایل و لپ تاپ و وسائل الکترونیکی متفاوت چی کار باید بکنه؟! ظاهرا که تحمل می کند! اما خوب است بدانید که دیر یا زود ممکن است اتفاقی نا گوار برای محیط زیستی که پر می شود با انواع ضایعات غیر قابل بازگشت به خاک رخ دهد.همین بحران بود که بالاخره شرکت سامسونگ دست به کار شد و  اولین گوشی موبایل خود را با مدلE200 Eco با شعار دوستی با محیط زیست ساخت. شاید امکانات  یا کیفیت این گوشی چندان جدید نباشد اما جداره آن با تمامی گوشی های مو جود در دستانمان فرق دارد.
تا کنون جداره خارجی تمامی گوشی های موبایل از جنس پلی کربنات که یکی از فراورده های مواد نفتیست ساخته میشد. این ماده نه تنها قابلیت بازگشت به چرخه طبیعت را نداشت بلکه میزان قابل توجهی از گاز دی اکسید کربن را وارد جو میکرد و این مسئله به مرور زمان باعث بر هم خوردن تعادل چرخه زیست محیطی خواهد شد. اما با خلاقیت شرکت سامسونگ قرار است در این مدل برای ساخت جداره خارجی آن از ماده ای به عنوانbio-plastic استفاده شود. این ماده یکی از مشتقات الیاف گیاهیست که به راحتی در طبیعت تجزیه می شود. قسمت اعظم این ماده از الیاف ذرت گرفته می شود و قادر است تا 2.16 تن در کاهش تصاعد گاز دی اکسید کربن در جو نقش داشته باشد.تلاش سامسونگ بر آن بوده تا حتی الامکان سایر وسایل مورد استفاده در این سری از قطعات قابل بازیافت انتخاب شود. همین نکته می تواند نویدی از قیمت پایینی برای این محصول بدهد. قرار است از ماه سپتامبر 2008 نمونه های این محصول را در مغازه های کشور های اروپایی ملاقات کنیم.

سه شنبه نهم 7 1387

بسیاری از ما در هنگام کار با ویندوز ناگهان به مشکل هنگ کردن برنامه ها برخورد کردیم. این مشکل مواقعی پیش می آید که برنامه نتواند فایلهای سیستمی خود را به درستی بارگذاری کند و ... در این هنگام ما به سرعت کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Del را زده و از صفحه Task Manager برنامه مورد نظر را End Task میکنیم. همه این را قبول دارند که در ویندوز XP این کار به طرز شگفت انگیزی نسبت به ویندوزهای سری 9X سریعتر شده و دیگر کمتر مشکل Restart پیش می آید. اما شاید برای بعضی ها سرعت End Task یک برنامه بسیار کند باشد تا جایی که حتی شخص مجبور به Restart شود. در اینجا یک نکته ای وجود دارد که با اعمال آن میتوان سرعت End Task کردن یک برنامه را افزایش داد. این روش حتی باعث میشود که اگر برای برنامه ای مشکل پیش بیاید آن برنامه به سرعت متوقف شده و دیگر مشکل هنگ کردن و یا کرش کردن سیستم پیش نیاید.

برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید : ابتدا از طریق Run وارد قسمت Regedit شده و کلید زیر را بیابید :

HKEY_CURRENT USER Control Panel Desktop

سپس در صفحه سمت چپ به دنبال کلیدی به نام LowLevelHooksTimeout بگردید. اگر این کلید وجود نداشت یک کلید از نوع String به همین نام بسازید. حال میتوانید یک عدد را برحسب میلی ثانیه به دلخواه به آن اختصاص دهید. این مقدار همان میزان زمان End Task را تعیین میکند. برای مثال شما میتوانید عدد 3500 را که معادل 3.5 ثانیه است را به آن اختصاص دهید. این ترفند در واقع باعث میشود که مدت زمان پاسخگویی برنامه Crash شده یا به عبارتی Hook شده در برابر ویندوز کاهش بیابد و ویندوز وقت اضافه ای را برای به اجرا در آوردن آن برنامه هدر ندهد و این کار باعث میشود که در واقع برنامه مشکل دار به زور اجرا نشود و جلویش گرفته شود. این ترفند میتواند کارایی ویندوز را نیز بالا ببرد چون همان طور که میدانید هنگ کردن سیستم خود یک عامل کاهش کارایی سیستم میباشد که با این ترفند تا حدود بسیار زیادی از این مشکل کاسته میشود.

دسته ها : ترفند
جمعه پنجم 7 1387

غیرفعال کردن پیغام Upgrade
حذف آخرین Play List
پنهان کردن پنجره Anchor
تغییر عنوان پنجره مدیا پلیر
حذف کردن عناصر مختلف از مدیا پلیر
ارسال شناسه کاربر در مدیا پلیر
قفل کردن
Skin انتخاب شده برای مدیا پلیر
فعال کردن ویژگی های مربوط به
DVD در مدیا پلیر
برای فراگیری این موارد با ادامه مقاله همراه باشید.

غیرفعال کردن پیغام Upgrade
با این کار پیغام Upgrade ای که موقع نصب یک نسخه جدیدتر مدیا پلیر ویندوز ظاهر می شود غیر فعال می شود.
به آدرس زیر بروید :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\PlayerUpgrade
در صفحه سمت راست در یک فضای خالی راست کلیک کنید و از آنجا New و از منوی باز شده String Value را انتخاب کنید و نام آنرا AskMeAgain بگذارید . سپس روی آن کلیک کرده و در قسمت Value Data عبارت No را بنویسید.
با این کار
Upgrade مربوط به مدیا پلیر خذف می شود . برای فعال کردن مجدد این پیغام مقدار Yes را به جای No قرار بدهید.

حذف آخرین
Play List
با این کار می توانید آخرین فایل ها و URL های استفاده شده را از History مربوط به مدیا پلیر ویندوز حذف کنید.
برای حذف لیست فایل هایی که آخرین بار پخش شده اند به این آدرس بروید :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Player\RecentFileList
و برای حذف لیست URL ها به این آدرس بروید :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Player\RecentURLList
موارد مورد نظر خود را Delete ( حذف ) کنید.

پنهان کردن پنجره
Anchor
وقتی در حالت
Skin از مدیا پلیر استفاده می کنید ، پنجره ای با نام Anchor نمایش داده می شود که به نظر ک چیز ضائد و اضافی است.
برای حذف این پنجره به آدرس زیر بروید :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\WindowsMediaPlayer
با راست کلیک کردن در صفحه سمت راست و با راست کلیک کردن از منوی باز شده یک DWORD با نام DoNotShowAnchor بسازید و مقدار آنرا 1 قرار دهید تا پنجره Anchor حذف شود . برای نمایش دادن این پنجره عدد 0 را به جای 1 قرار دهید.
نکته : این ترفند برای مدیاپلیر با ورژن 8 به بالا کاربرد دارد.

تغییر عنوان پنجره مدیا پلیر
با این ترفند می توانید عنوان برنامه را تغییر دهید و عنوان دلخواه خودتان را جایگزین کنید.
به آدرس زیر بروید :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\WindowsMediaPlayer
در این صفحه یک String  با نام TitleBar بسازید و روی آن کلیک کنید و متن دلخواه خود را بنویسید.

حذف کردن عناصر مختلف از مدیا پلیر
عناصر متعددی روی مدیا پلیر موجود است که ممکن است برای ما کاربردی نداشته باشد. اگر می خواهید بعضی از این عناصر را حذف کنید به آدرس زیر بروید :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\WindowsMediaPlayer
شما می توانید در اینجا عناصر Radio Bar , Media Favorite , Find New Station را حذف کنید . برای حذف هر کدام باید یک DWORD بسازید و با توجه به زیر نام مناسب را انتخاب کنید و مقدار آنرا برابر 1 قرار دهید تا حذف شود . برای فعال کردن مقدار 1 را به 0 تغییر دهید.
Radio Bar = NoRadiaBar
Media Favorite = NoMediaFavorite
Find New Station = NoFindNewStation

ارسال شناسه کاربر در مدیا پلیر
در زمان برقرار ارتباط راه دور با یک شبکه تلویزیونی یا رادیویی معمولا یک شناسه خاص توسط مدیا پلیر ارسال می شود . ترفند زیر ارسال یا عدم ارسال این شناسه را کنترل می کند.
به آدرس زیر بروید :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Preferences
یک Binary با نام SendUserGUID بسازید , جهت ارسال شدن شناسه خاص ( GUID ) عدد 1 و جهت عدم ارسال عدد 0 را بنویسید.

قفل کردن
Skin انتخاب شده برای مدیا پلیر
این ترفند به شما این امکان را می دهد تا یک
Skin خاص برای مدیا پلیر تعریف کنید و آنرا قفل کنید . با این کار سایر کاربران نمی توانند به ویژگی هایی که برای Skin تعریف شده دسترسی پیدا کنند . برای این کار به آدرس زیر بروید :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\WindowsMediaPlayer
یک String با نام DefaultSkin ایجاد کرده و آنرا برابر با نام Skin مورد نظر قرار دهید.
توجه : حتما نام
Skin را به طور کامل وارد کنید ( مانند : Classic.wmz )
حالا یک
DWORD با نام SetAndLockSkin بسازید و آنرا برابر با 1 قرار دهید تا skin قفل شود.
 نکته : این ترفند برای مدیاپلیر با ورژن 8 به بالا کاربرد دارد.

فعال کردن ویژگی های مربوط به
DVD در مدیا پلیر
با استفاده از این ترفند می توانید از مدیا پلیر برای نمایش
DVD ها استفاده کنید.
به آدرس زیر بروید :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Player\Settings
یک String با نام EnableDVDUI ایجاد کنید و آنرا برابر با Yes قرار دهید تا توابع کنترل کننده DVD در مدیاپلیر فعال شود.

دسته ها : ترفند
جمعه پنجم 7 1387
در صورتی که رم دستگاه شما پایین است ، شما میتوانید با استفاده از این ترفند مقداری از هارد دیسک را به عنوان رم کامپیوتر خود معرفی کنید. این عمل باعث افزایش سرعت سیستم شما و جلوگیری از هنگ شدن آن می شود.

بدین منظور:
1- بر روی My Computer کلیک راست کنید.
2- از منوی باز شده بر روی Properties را کلیک کنید.
3- وارد پنجره Properties System بشوید که از زبانه های گوناگون تشکیل شده است.
4- سپسدر این قسمت وارد زبانه Advanced بشوید.
5- در قسمت Performance بر روی گزینه Settings را کلیک کنید.
6- سپس وارد قسمت Options Performance بشوید.
7- در این قسمت نیز زبانه Advanced را انتخاب کنید.
8- در قسمت Virtual memory گزینه Change را انتخاب کنید.
9- در این قسمت مقدار رمی را که بطور پیش فرض انتخاب شده را مشاهده می کنید . معمولا در رم های 256 این مفدار بین 768-384 متغیر است . که 384 حداقل و 768 حداکثر می باشد.
10- درایوی را که می خواهید در آن مقدار فضایی را اختصاص به رم دهید انتخاب کنید.
11- سپس گزینه Custom size را فعال کنید.
12- اندازه های خود را در این قسمت وارد کنید.
13- در پایان کلید Set را فشار دهید و تمامی پنجره های باز شده را Ok کنید.
14- در صورت امکان کامپیوتر خود را Restart کنید .
دسته ها : ترفند
جمعه پنجم 7 1387

دیروز شیطان را دیدم. در حوالی میدان بساطش را پهن کرده بود؛ فریب می‌فروخت. مردم دورش جمع شده‌ بودند،‌ هیاهو می‌کردند و هول می‌زدند و بیشتر می‌خواستند. توی بساطش همه چیز بود: غرور، حرص،‌دروغ و خیانت،‌ جاه‌طلبی و ... هر کس چیزی می‌خرید . و در ازایش چیزی می‌داد. بعضی‌ها تکه‌ای از قلبشان را می‌دادند . و بعضی‌ پاره‌ای از روحشان را. بعضی‌ها ایمانشان را می‌دادند . و بعضی آزادگیشان را. شیطان هم با حیله گری به آنها می‌خندید.

گفتم: لعنت بر شیطان!
لبخند زد.
پرسیدم: چرا می خندی؟
پاسخ داد: از حماقت تو خنده ام می گیرد
پرسیدم: مگر چه کرده ام؟
گفت: مرا لعنت می کنی در حالی که هیچ بدی در حق تو نکرده ام
با تعجب پرسیدم: پس چرا زمین می خورم؟
جواب داد: نفس تو مانند اسبی است که آن را رام نکرده ای. نفس تو هنوز وحشی است؛ تو را زمین می زند.
پرسیدم: پس تو چه کاره ای؟
پاسخ داد: هر وقت سواری آموختی، برای رم دادن اسب تو خواهم آمد؛ فعلاً برو سواری بیاموز. در ضمن این قدر مرا لعنت نکن!
گفتم: پس حداقل به من بگو چگونه اسب نفسم را رام کنم؟
در حالیکه دور می شد گفت: من پیامبر نیستم جوان . . . .

دسته ها : عاشقانه ها
جمعه پنجم 7 1387
*)انسانهای راست دست به طور میانگین 9 سال بیش از چپ دست ها عمر می کنند.
*)روز تولد شما حداقل با 9 میلیون نفر در جهان یکی است.
*)اگر اکسیژن هوا بیشتر بود حشرات بزرگتر می شدند به گونه ای که ممکن بود یک سنجاقک به اندازه یک شاهین شود.
*)کهکشان راه شیری بیش از 100 میلیون ستاره دارد.
*)مورچه همیشه روی سمت راست بدن خود سقوط می کند.
*)استفاده از هدفون باکتری های موجود در گوش را در هر ساعت تا 700 برابر افزایش می دهد.
*)هیچ کلمه ای در زبان انگلیسی با کلمه month هم قافیه نمی شود.
*)اندازه کف پا با طول دست از مچ دست تا ارنج برابر است.
*)قد انسان برابر با اندازه دو دست اوست.
دسته ها : دانستنی ها
جمعه پنجم 7 1387
به طور متوسط زنان بیشتر از مردان لبخند می زنند.

فقط دوازده نفر تا به حال موفق شده اند به کره ماه پا بگذارند.

از هر سه میلیون نفر جمعیت جهان فقط ده نفر در طول عمرشان فرصت دیدن فعال شدن یک آتشفشان را به دست می آورند.

به طور متوسط هر انسان در طول عمرش حدود 104585 کیلومتر راه میرود.

به طور متوسط هر انسان ظرف هفت دقیقه پس از رفتن به رختخواب به خواب فرو میرود.

مردان بیشتر و بهتر از زنان قادر به خواندن حروف چاپی ریزتر هستند.

میزان روی و مس در موهای افراد باهوش بیشتر است.

پیچیده ترین و پیشرفته ترین کامپیوتر دنیا فقط در حد مغز یک موش می تواند عمل کند.

باز آلدرین دومین نفری که پا به ماه گذاشت مادری به نام ماه داشت.

در هنگام مسواک زدن دندانتان حدود شانزده لیتر آب مصرف می کنند.

اینشتین هرگز لب به مشروبات الکی نزده است.

اینشتین هر شب ده ساعت می خوابید.

آلفرد نوبل مخترع دینامیت بود.

به طور متوسط هر انسان در روز تقریبا پانزده دقیقه می خندد.
دسته ها : دانستنی ها
جمعه پنجم 7 1387
X