دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1901
تعداد نوشته ها : 3
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب

قیام عاشورا مهم‌ترین حادثه در تاریخ تشیع است، به‌طوری که صورت وسیرت شیعه را دگرگون کرد و به آن پشتوانه حماسی و عاطفی داد و تشیع را به مذهب حماسه وخون مبدل کرد.

یکی از مورخان می‌گوید: تشیع پس از رویداد عاشورا با خون شیعه آمیخت و در ژرفای جان‌هایشان جوشش زد و اعتقادی راسخ در درونشان پدید آورد . بنابر این کربلا و شهادت برای شیعه از قالب لفظ و مکان خاص به یک مفهوم مقدس و ایجادکننده حماسه‌ها در طول تاریخ تبدیل شده است.

حماسه عاشورا در طول تاریخ سرمشقی برای تشکیل حکومت مبارزه باظلم بوده است. در تاریخ معاصر ما نیز امام حسین (ع) کربلا وشهادت نقش الهام بخش خود را به خوبی ایفا کرده است.

در انقلاب اسلامی ایران که بی‌شک بزرگ‌ترین حادثه قرن و شاید بعد از زمان ائمه(ع)بزرگ‌ترین حادثه‌تاریخ تشیع است، نقش حماسه کربلا کاملا واضح است. این که‌یک ملت تنها و مظلوم در مقابل شرق وغرب با آن همه سلاح‌های مادی‌و تبلیغات گسترده بایستد و به‌همه نه بگوید و با آن همه سختی‌ها مقاومت کند هیچ‌توجیهی جز الهام گرفتن از حماسه عاشورا ندارد.

دردوران انقلاب شعارهای راهپیمایی‌وتظاهرات ، پیام‌های امام (ره)، مقاومت مردم و... سخنرانی امام (ره) در عاشورای ‪ ۴۲‬و قیام قم، نتیجه عاشورا بود.

یا حسین

ایرنا در این باره می نویسد: امام راحل بارها فرمودند ما هرچه داریم ازامام حسین (ع) است. امام(ره) در پیامی به مناسبت قیام قم : ماهی که خون برشمشیرپیروز شد...ماهی که به نسل‌ها در طول تاریخ راه پیروزی بر سر نیزه را آموخت ، ماهی که شکست ابرقدرت‌ها را در مقابل کلمه حق به اثبات رساند.

پس‌ازپیروزی انقلاب اسلامی امام (ره) در سخنرانی محرم سال ‪ ۵۸‬لزوم پایبندی به‌همان شعائر را یادآورشده وفرمودند: همان سینه‌زنی‌ها، همان نوحه خوانی‌ها، همان رمز پیروزی است .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تحمیل جنگ به‌ایران تمامی دنیای کفر والحاد درمقابل ملت مظلوم ایران قرارگرفت، ولی درزمان دفاع‌مقدس حضور حماسی‌عاشورا در روحیه مردم و رزمندگان و صبر و تحمل گرفتاری‌ها در زمان جنگ و بعد از آن از دیدنی‌ها وشنیدنی‌ها است.

مقاومت عده محدودی در خرمشهر با یاد و نام امام‌حسین (ع) و عملیات‌های رزمندگان با نام و رمز یا حسین(ع) و عاشورا و کربلا - زیارت‌های عاشورای رزمندگان - بازوبندها و پیشانی بندها و نوشته‌های روی آن وحتی رنگ انتخابی آن، مقاومت خانواده‌شهدا و صبر وتحمل آن ها، بردباری جانبازان با یاد امام حسین (ع) و حضرت عباس و مقاومت آزادگان در سخت‌ترین شرایطو همه‌و همه‌نشانگر تاثیر عظیم این حماسه بزرگ در وجود شیعه است.

** تاثیر حماسه عاشورا بر پیام‌های امام (ره) دررابطه با جنگ تحمیلی امام خمینی (ره) در پیام‌های خود به مناسبت‌های مختلف به‌خصوص سالگرد جنگ تحمیلی و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سعی می‌کردند روحیه شهادت‌طلبی و اقتدا به راه امام حسین (ع) را در مردم ورزمندگان زنده نگه‌دارند.

دسته ها :
جمعه بیستم 10 1387

و امروز ...

امروز آسمان دیگر ابری نیست . آسمان بارانی است و چشمان من نیز .امروز چشمها بهانه ای دارند برای گریستن و سینه ها مالامالند از درد و غم . خورشید هم دیگر تاب نور پاشیدن ندارد . آخر مگر چه شده است ؟ مگر چه حادثه ی عظیمی روی داده است ؟ آری ؛ امروز روز موعود است . روزی است که آلاله های سرخ به میعاد گاه عاشقان می روند و سرود عشق سر می دهند . هان ؛ ای مسلمانان بیدار شوید و در عزای حسین فاطمه بگریید و بر سر و سینه بزنید . که این مصیبتی است بس عظیم . قرنها می گذرد و داغ حسین هنوز تازه است و نامی از یزیدیان آن روزگار باقی نمانده است بجز نام ننگ و نفرت . و یزیدیان امروز ... باید به آنها خندید . چرا که آرزوی پیروزی را با خود به گور خواهند برد . بیایید دعا کنیم برای خواهران و برادران فلسطینی که در برابر یزیدیان زمان ایستاده اند و  چه چیز جز نام حسین و قیام حسین موجب مقاومت و ایستادگی آنان است . یا حسین شفیع شو ...

دسته ها :
يکشنبه هشتم 10 1387

سلام بر حسین (ع)

آسمان دلم ابری است اما نمی گرید . بسان کودکی که فقط بهانه می گیرد . گویا منتظر واقعه ای است . بویی می شنوم ؛ آری بوی محرم است . بوی ماتم است . بوی گریه است . . . بوی عشق به حسین (ع) است . به راستی حسین کیست که نامش آتش به دل عاشقش می زند و لرزه به اندام دشمنانش می اندازد . حسین عصاره ی علی و فاطمه است . حسین نتیجه ی محمد (ص) است . حسین حماسه ی آزادگی است . حسین سالار شهیدان است . حسین یادگار شجاعت است . حسین نهایت عشق است . بیایید او را بشناسیم و بشناسانیم به اهلش . از شما عاشقان حسین (ع) تقاضای همدلی و یاری دارم و می خواهم در شناخت هر چه پر ثمرتر این درٌ  گرانبها مرا یاری کنید . التماس دعا

دسته ها :
چهارشنبه چهارم 10 1387
X