شما و انتخاب بهترین ورزشکاران

شما و انتخاب بهترین ورزشکاران

محمد درخشان

محمد درخشان از عموم مردم برای انتخاب بهترین ورزشکاران کشور در سه دهه شکوهمند انقلاب اسلامی دعوت کرد.

نشست خبری تجلیل از 30 ورزشکار، ورزشکار جانباز و ورزشکار بانوی برتر ایران برتر در 30 سال گذشته، در 30 سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ظهر روز دوشنبه با حضور محمد درخشان در سالن اجتماعات هتل آکادمی کمپ تیم های ملی ایران برگزار شد.

طبق هماهنگی‌های به عمل آمده، هموطنان ما در سراسر کشور تنها با پر کردن فرم و ارسال رایگان آن از طریق باجه‌های پستی می‌توانند در این نظرخواهی عمومی و بزرگ شرکت کنند.

در ابتدای این نشست محمد درخشان با بیان اینکه برگزاری همایش فوق به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده و در جلسات شورای راهبردی ورزش شهرداری به بار نشسته است، در مورد اهداف این همایش گفت: در طول سه دهه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخارات بزرگی در بخش ورزش در عرصه های مهم بین المللی کسب شد و حال ما وظیفه داریم تا این دستاوردها را حفظ و برای نسل آینده به میراث بگذاریم، لذا برای جلوگیری از فراموش شدن برخی از این افتخار آفرینی ها این همایش با برگزار می کنیم.

آجورلو

 

وی افزود: تربیت‌بدنی شهرداری تهران در نظر دارد خاطرات حماسه‌های ورزشی طی سه دهه پس از انقلاب را جانی دوباره ببخشد تا هرگز از یاد نبریم که مثلاً علی والی (قهرمان وزنه‌برداری آسیا) پس از حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و تحمل 10 سال اسارت و دوری از وطن، امروز آزاده‌ای سرافراز است. یا مدال‌های ارزشمند برادران خادم که به طور قطع جایگاه بین‌المللی کشورمان را در ابعاد گوناگون ارتقا داد یا مواردی نظیر آنچه ذکر شد که البته کم‌تعداد هم نیستند.

مسئول ستاد برگزاری همایش تجلیل از 30 ورزشکار برتر کشور سپس به فرایند این کار اشاره کرد و افزود: ما ابتدا اسامی افتخارآفرینان را جمع کردیم و سپس در یک شورای داوری متشکل از آقایان سجادی، افشارزاده، حمیدی، گائینی، کیومرث هاشمی، کارگری، خسروی وفا، قراخانلو، شعبانی، مدنی، زمانی، درخشان، احمدی، بیابانی و نیز خانم‌ها شهریان، طاهریان و فرهادی به تطبیق مدال‌آوران و شاخص‌های موردنظر پرداختیم که در پایان 90 نفر برگزیده شدند.

 وی در مورد شاخص‌ها و ملاک ارزیابی نام‌آوران ورزشی اظهار داشت: رکوردشکنی از ملاک‌های ما برای ارزیابی این 90 نفر عملکرد افراد در خصوص کسب مقام در رقابت‌های المپیک، جهانی، آسیایی، ارتقای یک رشته ورزشی به سطحی بالاتر بود که در پایان سه نشست پیاپی شورای داوری، مشخص و معین گشت.

محمد درخشان

درخشان با بیان اینکه مردم هم می توانند با تهییه فرم های نظر سنجی(عکس یک) در این نظر سنجی شرکت کنند، خاطر نشان کرد: البته کار شورای داوری تنها به گزینش این 90 نفر و معرفی آنها ختم نشده است، بلکه داوران ما در مرحله نهایی نیز بر صحت و سلامت نظرخواهی از مردم و به طور کلی روند کار از آغاز تا پایان نظارتی دقیق و موشکافانه دارند.

وی افزود: این اسامی در فرم‌های مخصوص چاپ و هم‌اکنون در روزنامه‌های ورزشی مختلف نظیر توپ ورزشی، نود، گل، استقلال جوان، اعتماد، خورشید، همشهری، خبرورزشی و همچنین سایت‌های مختلف خبری نظیر خبرگزاری فارس، شهر ورزش، تابناک، خبرگزاری فوتبال، ادارات کل تربیت‌بدنی سراسر کشور توزیع شده است و البته طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره پست، هموطنان ما از سراسر کشور تنها با پر کردن این فرم و ارسال رایگان آن از طریق باجه‌های پستی می‌توانند در این نظرخواهی عمومی و بزرگ شرکت کنند. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده این نظرخواهی طی دو هفته به پایان خواهد رسید و تاریخ ارسال فرم ها تا 18 بهمن ماه خواهد بود که البته ممکن است این تاریخ تمدید شود.

مسئول ستاد برگزاری همایش تجلیل از 30 ورزشکار برتر کشور به ترکیب 90 نفر ورزشکار مطرح اشاره کرد و گفت: از این تعداد، 15 نفر از بانوان و 15 نفر از جانبازان در معرض نظرخواهی مردم قرار می‌گیرند که در پایان از هر گروه، 5 نفر انتخاب می‌شوند و همچنین 20 نفر نیز بر اساس نظر مردم از میان 60 ورزشکار معرفی شده، برگزیده خواهند شد.

فرم نظر سنجی

 

البته ما در نظر داریم علاوه بر تجلیل از این قهرمانان، از قهرمانانی که  دیگر در میان ما نیستند نظیر سیروس قایقران، محمد اوراز و... نیز تجلیل کنیم. تجلیل از رشادت‌ها، قهرمانی‌ها و دلاوری‌هایی که هرگز نباید از خاطرمان محو شود.

 

وی به برگزاری یک جشنواره عکاسی همزمان با این همایش نیز اشاره کرد و گفت: مقرر شده تا طی فراخوانی، عکاسان سراسر کشور عکس‌های برگزیده خود را در 5 محور بانوان، جلوه‌های ایثار، ورزش قهرمانی، ورزش همگانی و تماشاچیان به دبیرخانه این جشنواره در سال کنند. عکسهای برگزیده پس از حضور در جشنواره در نقاط مختلف تهران و سپس شهرستان‌ها به صورت یک کتاب به طور دائمی در اختیار مجموعه ورزش کشور قرار خواهد گرفت.

تعداد 15 نفر از بانوان و 15 نفر از جانبازان در معرض نظرخواهی مردم قرار می‌گیرند که در پایان از هر گروه، 5 نفر انتخاب می‌شوند و همچنین 20 نفر نیز بر اساس نظر مردم از میان 60 ورزشکار معرفی شده، برگزیده خواهند شد.

 

 

 

درخشان با بیان اینکه در مجموع 850 میلیون تومان جایزه بین نفرات برتر و منتخبین توزیع می شود، در پایان گفت: با هماهنگی کامل سازمان تربیت بدنی اقدام به برگزاری چنین همایشی کرده ایم. ضمن اینکه شهرداری تهران به عنوان وظیفه ملی خود چنین مراسم را برگزار می کند تا بتوانیم از زحمات این ورزشکاران به نحو بسیار ارزشمندی تقدیر کنیم.


(0) نظر
برچسب ها :
X